Tom Linder

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
bävern
Forumamatör

Tom Linder

Post by bävern »

IK oskarshamns rundningsmärke Tom Linder klar för Lakers enligt oskarshamns nyheterna. värre en Mathias ohlsson!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Är det så illa? Välkommen till Lakers hur som helst! :wink:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Klart att det inte är så illa, bävern är ju bara sååååå avundsjuk för att Oskarshamnsfostrade spelare väljer Lakers före modeklubben.

Vad har IKO värvat hittils bävern?
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Får hoppas att han förvandlas från ett rundningsmärke till en backgigant i Lakers och att han själv får sin vilja igenom och spelar i Elitserien om ett par år då Lakers har utvecklat ÄVEN honom till ES-spelare.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Eller följer han med oss upp i ES :lol:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det döljer sig en massa ulvar i fårakläder! Man borde vara tvungen att visa det lag man håller på :wallbang: :wink:

Man tar ibland för givet att det är en Lakersanhängare som skriver. 8O :twisted:
ZAP
Forumamatör

Post by ZAP »

Ser ut att bli unga och tunga backar nästa säsong. Tom är 199cm, väger 101kg och är dessutom rightare. Spännande... 8O

http://www.nyheterna.net/sporten/tom_linder_laemnar_iko

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3570
H. Nygren
Forumamatör

Post by H. Nygren »

VÄÄÄÄÄLKOMMEN! :D
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Sär skriver Barometerns Christian Gustafsson i sin eminenta blogg:

Jag tror att Växjöflytten kommer att ta Tom Linder till elitserien och kanske ännu längre. Han har storleken, handlederna, skottet, järnviljan, ja, det mesta för att bli en riktigt bra hockeyspelare. Problemet är att han inte fått ut sin fulla kapacitet i IKO. För att få det krävs framför allt en sak – att han lär sig att utnyttja sina fysiska praktförutsättningar på rätt sätt.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag tror att det kan vara en vettig värvning. Han verkar vara bra på mkt, men det är ju viktigt att han inte är för trög, utan att han verkligen hänger med i skridskoåkningen. Grabben är bara 22 år och Evertsson borde kunna använda honom som han vill där han får använda mer av hans fysiska spel, så med tillförsikt så tror jag att det bara blir till det bättre än det var i IKO.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

men bävern sa ju nåt helt annat :D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Har nog potential men då får han sluta upp med sina vansinniga indianare. Onödigt utvisningar kännetecknar också denna spelaren. Men vem vet, kanske slår igenom i Domen!
Stolthet, hjärta, tradition
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

mycket välkommen till Lakers!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Välkommen är min kommentar ,sedan att det svider i Bäverns hjärta förstår jag att tappa sådan spelare ja då tar man till sådant som han skriver, samma kommentarer kom när vi tog Markusson och Romö från dem och det vet vi alla var de har betytt när de kommit till en klubb som vill framåt!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Välkommen.
Någon oskarshamnare som mer kan beskriva spelareN ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Viktor666
Forumterrorist

Re: Tom Linder

Post by Viktor666 »

bävern wrote:IK oskarshamns rundningsmärke Tom Linder klar för Lakers enligt oskarshamns nyheterna. värre en Mathias ohlsson!
Duger det? :lol:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Malul wrote:men bävern sa ju nåt helt annat :D
Och.? Tro på vad du vill. Kan Linder använda sina egenskaper på rätt sätt kanske han inte blir något rundningsmärke i Lakers. Evertsson vet nog vad han gör.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Komödlan..tro du inte Malul var ironisk???????
Snart nära dig...en ny hall
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Tack för rättelsen..fel av mig :wink:
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

välkommen
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

PM, friberg!
canadiens
Forumamatör

Post by canadiens »

Tom är en spelare som besitter stor potential, inget snack om det. Dock har han inte riktigt fått det att lossna ännu och han har varit något av hackkyckling bland läktarcoacherna. Senaste säsongen kändes det som att Tom tog ett steg framåt till en början, för att sen tappa i slutet igen.

Han har en helt ok skridskoåkning för sin storlek, men är inget vidare på att föra upp pucken från egen zon. Han är sin storlek till trots absolut ingen tacklare, men står upp för laget när det hettar till.

Sammanfattningvis....För att Tom ska bli det nyförvärv ni hoppas på, så måste han höja sig något snäpp. Det tror jag oxå att han har stora möjligheter att göra..en nystart kommer att göra honom gott. I IK var han femte - sjätte back.
Last edited by canadiens on 28 March 2008, 11:23, edited 1 time in total.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

canadiens, det låter bra det här. Evertsson har mitt fulla förtroende och jag tror mycket på Tom. Kan bli väldigt användbar, inte minst i boxplay med sin räckvidd. När han har fått förtroende och tagit ytterligare ett steg, ( som spelare gör i Lakers ) då blir han en stor tillgång. :P
Blueshirts United
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

5-6 back i IK Icing och ni är lyriska... Ni lägger ribban var nästa säsong ?
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

..vi tänkte strax före världens absolut bästa lag rögle med världens absolut bästa klack ängelholmsarmén :lol: (amerikaniserat), med bara bringor som varumärke.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Okej lycka till, och ja vi vet ni är avundsjuka på vår klack.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ja, vi ligger sömnlösa av avund.

Tillbaka till tråden..Tom Linder får överraska mig, ligger lite lågt till dess.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag tror att han har ett väldigt mycket bättre skott än övriga Lakers backar, så med tanke på hans kroppshydda så har han nog en "slägga" att ta till..
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Att vara stor är ingen garanti för att man skjuter hårt, Kristian Just som måste vara en av dom sämsta spelare i RBKS historia är ett bra bevis på det
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

..och Mathias Olsson :wink:
canadiens
Forumamatör

Post by canadiens »

Toms skott är varken bra eller dåligt...och till på köpet så är han väldigt sparsam med att använda det.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

I dagens hockey måste man man ha backar som förmår att skjuta direkt på pass. Jag vet inte hur många gånger jag i Lakers Dome har slitit mitt hår där det tar alldeles för lång tid och där en riktigt het målchans bytts ut mot bara en nästan ofarlig chans när backarna först måste ta emot pucken innan skott levereras.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag tycker nog att intervjun och framställningen angående Linder är lite väl upphaussad. Än så länge har jag inte sett Linder använda sin fysik med tanke på hans storlek. I artikeln framstår Linder som att möta lite av ett "Monster". Jaja, men så visa det då! :wink:
Jag ska inte verka alltför gnällig, det kanske kommer..

Men så länge Karlsson (sagt inför AIK) inte vill att sina spelare ska vara ute i sargerna och böka i försvarzon, så lär vi inte se så myckiet fysisk hockey i just den delen av banan under säsongen.

En nackdel att vara 2.00 m lång, så är det också lätt att få upp armarna lite för högt i ansiktet på motspelaren. TRor han har en nackdel där.
Sedan känns det inte som att han vill ta den fysiska fajten ute på isen.

Tycker att han ska bli mer BESTÄMD, att han har marginal hemåt och bestämma sig vad han vill göra när han möter snabbskrinnande forwards utmed sargerna. Ibland önskar jag att han kunde stänga "butiken" nångång. Men jag tror han är för snäll.
Last edited by Komodoödlan on 20 September 2008, 12:33, edited 1 time in total.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Komodo, för dig skulle det räcka att möta mig! :lol:
Blueshirts United
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Efter 1:a T-Matchen som Linder darrade en aning i så anade Man dock att under ringrosten så glimmade det, Evert har fått vittring på mycket Hockey/krona enligt Mig.
In Hinkum Veritas
Post Reply