Playoff

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Ni som har Lakejabonnemang (ståplats) kan hämta era biljetter på kansliet redan nu.

Alla playoff matcher ingår i vårt abonnemang.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Snackade lite med Magnus när jag hämtade våra PO biljetter... De hade fått indikationer att vi kommer att få möta Västerås i PO-1. Definitivt beslut kommer imorgon eftermiddag.
91:an Hjalmarsson
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

om det nu skulle visa sig att det blir Västerås i första mötet ger ja detta en större chans att gå vidare te omgång 2 än om vi mött Löven
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Det spelar ingen roll vilka Växjö Lakers får möta i PO1 egentligen eftersom att vi kan slå både VIK och Löven. Tveklöst. Det som däremot spelar en jävla stor roll är att Krigarna måste vinna matchen på fredag - annars så blir det djävulusiskt svårt. Kom ihåg Kamrater, Krigarna spelar som bäst när dom har klingan mot strupen och möter, ett på pappret, bättre lag.

Fäggy vill nog inte ha VLH i första rundan.

Thornberg vill nog inte heller ha VLH i först rundan.

Sockervadd bryr sig inte. VLH vinner ändå.

Gott mos.

KRIGA!!!

/T5!! :twisted:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

En trevlig faktor är väl att dom lär få gott stöd på söndag också om det skulle bli VIK.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Och på måndag med om det behövs!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Börja anmäl er nu! Hockey är tokskoj! :headbang:

http://www.lakerslakejer.com/p1247/p124 ... rticle=105
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Svårt att börja spela hemma, den enda hemmamatch man får..vilket läggs en enorm press på spelarna. Den måste vinnas! Ska nästan vara omöjligt att vinna två raka uppe i Umeå om Löven behåller storformen.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Vem har sagt att det blir Umeå? :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Känns nästan som en fördel att börja hemma som jag ser det. Och att vi kan ställa till bekymmer för alla lag borta tror jag de flesta redan vet.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Viktor666 wrote:Vem har sagt att det blir Umeå? :wink:
Jag tror det blir tufft oavsett. Vinner man första hemma har man lite att gå på, och då tror jag man kan planera två matcher på bortaplan på ett visst sätt.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

man vill ju inte att det ska sluta som det gjorde sist det kommer väl alla ihåg 19 sek fy faan
FALCONETTI
Forumamatör

Post by FALCONETTI »

Ja och en jävla Woodtaste efter allt busskånkande!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

grattis Borås till PO platsen
allej92
Forumamatör

Post by allej92 »

Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag tror att det kan smyga in sig en gnutta underskattning hos Löven- spelarna borta mot "underdogen" Borås. Men tror att det blir en alltför svår uppgift att klå Löven på deras hemmais.

Lakers vet däremot vad som krävs mot VIK, viket gör att spelarna kommer ut heltaggade på fredag. Därför tror jag att vi vinner i två raka här, så bra är vi nu!
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Är det någon i Löven alt. Borås som har ett förhållande med någon på TV4. I play-off 1 är det bara dessa lag som gäller.
Sug på den, Melin
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag köper dock grejen med att dom bara sänder från ett av mötena,förvirrande om dom visat de två första mellan bhc-löven o inte visar avgörande utan visar våran avgörande..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
zorro
Forumentusiast

Post by zorro »

Kan bero på att dom slipper flytta sändarbussen kablar mm. Bussen står kvar sen Almtunamatcen utanför Borås ishall
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Nu ska vara lugna och inte titta var TV 4 sport gör idag , dettar är inget som blir det sanna , vad de är ute efter det är där NÅGOT SOM HÄNDER, och då kommer De att sända det, så klaga inte det är det enda kanalen som tiill för oss hockeyfrälsta någonting!!!!!!!
Tack Gode gud för det finns kanaler för oss hockey_ tokga och inte ett SVT-styrigt program då hade vi inte sett någonting från vår kära allsvenska-
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Det var någon härinne som klagade på en viss tysk på Taifs forum för att han skriver lite otydligt. Till hans försvar får man säga att han är utlänning, vad är din ursäkt Alfax?? :D
Tingsryds AIF
since 1923
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Han kanske är full? I Växjö råder rena karnevalsstämningen pga playoff :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Menar Du att det inte var det tokiga jag inte skrev rätt så ber jag om ursäkt!! Men ditt fjanteri att var här är många som tycker är pinsamt ,skriv på ditt eget forum ,för där skrivs inte så mycket!Men det kanske beror på att Ni är borta från eliten ,harva i ettan och nästa år få se Karlskrona gå om Er det måste svida!!!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Jag förstår inte första raden i ditt senaste inlägg heller. :? Primeau har väl rätt, smuttat lite på likören kanske. :D

Du tycker alltså att bara för att jag är Taifare så har jag inte rätt att vara här och skriva?? Det återstår väl att se om Khk går om Taif. Vet inte hur bra koll du har men dom har ju sitt kval att klara av först innan dom är i ettan. Om dom sen går upp så får dom nog värva lite bättre än att bara plocka spelare som Taif inte velat ha(undantaget Åkesson och Larry)
Tingsryds AIF
since 1923
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Kan inte vara svårt att gå om nåt som ändå ska läggas ner. Nu struntar vi i det, tråden handlar om playoff.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det som kommer att bli problemet för samtliga klubbar inom vårt distrikt och även utanför, är ekonomin.
Att kunna satsa för att nå ett mål som man har inom föreningen. Med detta upplägga där det endast är Elitserieklubbarna som skär guld med täljkniv måste ändras.
As-klubbarna måste få ett större tillskott än vad fallet är, jag menar också att ES-klubbar bör betala helt andra summor för spelare som är fostrade i lägre föreningar, det är alldeles för dåligt som det är. Man kan se på fotbollen och lära sig av den.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ja strunta i Taif nu det är VLH som gäller här och PO
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Ja du Niles, Taif och Lakers är väl ungefrä lika nära att läggas ner. :lol:

Playoff var det ja, Lakers går vidare med 2-1.
Tingsryds AIF
since 1923
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag vet inte om jag pallar med morgondagen! Tankarna på matchen och hur det kan sluta kommer att tära :?
Blueshirts United
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ltack för det assemaja . även om det skrivs en massa goja så hoppas ja nån gång ni tar klivet upp så det kan bli go stämning i HA å lycka till i framtiden .
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag fattar inte att Du kan vara så avundssjuk på På vad Lakers gör ,Primaue och Niles de tillhör Lakers så försök inte få stöd av dem ,vänd dej till dina egna som går ut öppet i smp idag och förklarar att Ni har en värdelös styrelse ,den dag lakejerna gör detta då blir jag inte kvar bland dem ,detta är något som man har gemensamt mellan supportrar och styrelse och inte går ut i tidningar med.
Jag är glad för att tillhöra en förening där styrelsen för en öppen dialog med supportrarna!!
Men det kanske man inte gör där kulturen råder!!!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Jisses gubbe, lugna dig lite så du inte sätter löständerna i halsen!!

Du kan vara lugn, jag tror varken Primeau eller Niles är speciellt sugna på att byta lag. :lol:

Taifs styrelse är ju kass så då ska dom väl få höra det också, inget konstigt i det. :) Att den är kass har jag fått reda på från flera håll, bla från folk härinne.
Last edited by LasseMaja on 6 March 2008, 23:28, edited 1 time in total.
Tingsryds AIF
since 1923
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Usch usch usch ,Lassemaja! :ajabaja: Luta dig tillbaka, och tag ett djupt andetag, och säg med skön och djup inlevelse..

LUUUUUUUUUGN...LUUUUUUUUGN...RELAAAAAAAAXAAAAAA..

Upprepa 10 gånger.

Känn sedan efter hur avundsjukan plötsligt är som "bortblåst" :wink:
Last edited by Komodoödlan on 6 March 2008, 23:45, edited 3 times in total.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ingen fara Lase _maja eftersom jag inte har några löständer att sätta i halsen ,men Du verkar veta var det är.
Att Taifs styrelse är kass kan jag inte avgöra ,,det vet Du bättre ,men vad jag skrev var att i Lakers är det en öppen dialog mellan styrelse och supportrar där vi gemensamt hjälps åt ,det har väl visats nu den sista tiden om inte annat,och inte skriver insändare och klankar ner på styrelsen
Vet inte men i det är kanske mot kulturen!!!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

kommer precis på att jag tokdiggar LasseMaja,man undrar om du inte är en lakej egentligen i taifmundering som provocerar av nån bisarr masochistisk ådra och njuter häftigt av det? :)

iaf,Växjö Lakers möter ett Västerås som skall tillbaka till elitserien snabbare än oss,med en Berglund som vi kommer toksakna i allsvenskan,med en finfin och resursstark hemmapublik och med ett mycket gediget lag!Så,vad talar då för oss?

En sak är ju skönt iaf,vi är inte favoriter,lika lite som vi var i de tre matcher irad där vi mötte Rögle,Leksand och Malmö borta.Det spel som plockades fram då skulle inte göra bort sig mot Luleå och Brynäs ens,vilket jag faktiskt tror kommer bli en verklighet inom en väldans snar framtid.Om vi nu ryker mot VIK så är det med flaggan på topp efter en makalös säsong med toppar som snuddat vid breddgrader vi inte befunnit oss på innan inom hockeyns karta,samtidigt har djupdykningarna funnits där men kanske inte i den utbredning vi är vana vid(hemskt men lite sant)

Finns egentligen bara en sak jag vill slippa,skall vi förlora så gör jag gärna det med 0-5 istället för ett stolpskott in med 14 sekunder kvar,jag tror inte jag orkar det just nu att vara så nära ännu en gång o falla på mållinjen.Eller vafan,jag vill nog det ändå!

Sport och framförallt hockey är tokskoj,Lakers är en del av iaf mitt liv som påverkar ens liv när det går bra och dåligt och nu vill jag verkligen må bra nåra veckor till :D

Våga skjuta,tufft att göra mål!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply