Håller med om att en ramsa inför PP skulle väcka spelarna till att skärpa till sig lite extra. Allt för att stötta laget i alla situationer!Anders83 wrote:Det verkar finnas intresse för lite nya ramsor och dom andra trådarna varkar dött ut lite så jag startar en ny![]()
Funderade lite på en grej till powerplay som skulle kunna bli ganska röststark ganska enkel och förhoppningsvis kraftfull och lite takthjälp av trumman
SKOTT!! *BAM* BAM* MÅL!! snabbare trumslag KÄMPA LAKERS
svårt att förklara takten men 2 kraftiga slagg emellan skott och mål sen lite upptakt innan kämpa lakers...
kort,enkel och man kan trycka på bra utan att rösten skär sig
NYA RAMSOR 3
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: NYA RAMSOR 3
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Jo är ju så 
Så vad har vi kommit fram till? Ska vi prova nått nytt på onsdag eller vad säger t ex klackledaren?
Testa nått enkelt och röststarkt i PP? Anders83 hade ju nått bra förslag där i första inlägget.
Öppna landskap oxå kanske!? Tror att den kvräver en hel del folk för att göra sig rätt. Men om vi som är där på onsdag är lite alerta så kan vi nog göra en bra premiär på den.
Eller ska vi som vill/kan ta å träffas nån fre-lör över lite öl och öva in och sen köra några nya hits till sista matchen mot rögle?
Ja många frågor blir det. Vad säger ni andra?

Så vad har vi kommit fram till? Ska vi prova nått nytt på onsdag eller vad säger t ex klackledaren?
Testa nått enkelt och röststarkt i PP? Anders83 hade ju nått bra förslag där i första inlägget.
Öppna landskap oxå kanske!? Tror att den kvräver en hel del folk för att göra sig rätt. Men om vi som är där på onsdag är lite alerta så kan vi nog göra en bra premiär på den.
Eller ska vi som vill/kan ta å träffas nån fre-lör över lite öl och öva in och sen köra några nya hits till sista matchen mot rögle?
Ja många frågor blir det. Vad säger ni andra?
...
jag tror på att testa nåt enklare i första läget , det behövs nog som sagt en del som är med på lundellversionen för att den skulle funka lära sig texten mm .
Men PP grejen skulle ju kunna funka i princip direkt bara det är ett gäng som är med på noterna så att det inte bara blir 2 st som gastar haha
Men mitt förslag är att dom som tycker detta är en bra idé sätter sig på lämpligt ställe som serverar öl innan matchen och laddar upp ! man hinner ju få i sig några kalla innan match hehe
lämpligt ställe för denna verksamhet?
Men PP grejen skulle ju kunna funka i princip direkt bara det är ett gäng som är med på noterna så att det inte bara blir 2 st som gastar haha
Men mitt förslag är att dom som tycker detta är en bra idé sätter sig på lämpligt ställe som serverar öl innan matchen och laddar upp ! man hinner ju få i sig några kalla innan match hehe
lämpligt ställe för denna verksamhet?
-
- c/o LL´s Forum
- supportrarna
- Forumamatör
Bästa draget i år var utan tvekan första matchen mot Västerås då man hämtade upp underläge och tillslut vann 4-2 Själv håller jag till ute på kanten på vs och klappar och sjunger lite lagom (det är lite trist för så många runtomkring är tysta)skulle vilja delta mer.Fortsätter mitt inlägg om den aktuella matchen då jag vill säga att när man drog igång KOM IGEN LAKERS följde hela vs med och det blev ett sjuhelvetes drag även på mig och det kändes verkligen som vi bidrog till upphämtningen och till slut segern. Tycker även att sången VÄXJÖ LAKERS OLE´OLE´OLE´ är bra blir bra tryck när många klämmer i
VÄXJÖ LAKERS! LAGET I MITT HJÄRTA!
oh my darling oh my darling,
känns de orden igen av nån?
för den låten funkar för mitt bidrag till låtinsamlingen.
å vårt lakers
å vårt lakers
vårt kära vlh
vi ska kämpa
vi ska vinna
vi ska göra många mål ( vi ska ge dem vad de tål)
avgör ni vilket som passar bäst,göra många mål el ge dem vad de tål?
å vårt lakers
å vårt lakers
vårt kära vlh
vi ska kämpa
vi ska vinna
-
- c/o LL´s Forum
Parantensen kan väl sjungas också. Det rimmar jufriberg wrote:oh my darling oh my darling,
å vårt lakers
å vårt lakers
vårt kära vlh
vi ska kämpa
vi ska vinna

När vi ändå håller på ska vi inte sjunga " Vi har simmat över havet..." och "kämpa lakers kämpa" och andra ramsor man sjöng när man gick på lekis. ( OBS Lakers fanns inte när jag gick på lekis)
Seriöst, tänk till lite när ni skapar. Det är skit bra att ni försöker. Men som sagt tänk till lite.
ett tips är att gå in på youtube och kolla lite ramsor. Bajta bara inte hela texter utan endast melodierna. (som alla andra gör)
jag vet att jag är en j-vla pessimist, Men va fan jag kan inte vara något annat med dom ramsorna ni skrapat ihop
Seriöst, tänk till lite när ni skapar. Det är skit bra att ni försöker. Men som sagt tänk till lite.
ett tips är att gå in på youtube och kolla lite ramsor. Bajta bara inte hela texter utan endast melodierna. (som alla andra gör)
jag vet att jag är en j-vla pessimist, Men va fan jag kan inte vara något annat med dom ramsorna ni skrapat ihop

I always tell the truth, even when i lie
Här har ni en melodi som ni kan börja arbeta på. Den skulle rocka fett i lakerdome till PO-kvalet.
http://www.youtube.com/watch?v=glCB3pJV ... re=related
Lycka till
http://www.youtube.com/watch?v=glCB3pJV ... re=related
Lycka till

I always tell the truth, even when i lie
-
- c/o LL´s Forum
- Dragkampslakej
- Forumdemon
teddy wrote:När vi ändå håller på ska vi inte sjunga " Vi har simmat över havet..." och "kämpa lakers kämpa" och andra ramsor man sjöng när man gick på lekis. ( OBS Lakers fanns inte när jag gick på lekis)
Hört talas om "brainstorming" ??
Om det finns 100 förslag så är det ju betydligt lättare att plocka lite av varje för att kanske till slut komma fram till ett beslut...
att sitta på ett forum och "bestämma" nya låtar är lönlöst med tanke på att man kan ju knappast öva ihop MEN man kan ta med sig det i bagaget till nästa gång det e dags att samlas ett glatt gäng för att kika närmare på det .
Så detta är endast ett sätt att försöka få folk engagerade och vilja jobba frammåt så att stämningen ska öka ännu mer. Så ska det trampas på alla "skitramsor" i tråden så välkomnar det knappast nya förslag men givetvis ska det inte vara ryggdunkningar heller
Hahaa den är ju skit bra! hade funkat perfekt, lätt att lära o ingen svår text hellerDragkampslakej wrote:Varför inte damma av den gamla trevliga snapsvisan Nu tar vi den.... och ändra till nu tar vi dem/dom. Förutsättningen är då givetvis att det står ganska klart att Växjö vinner matchen. Enkel kraftfull när många hjälper till.

Växjö: Europas Orangeaste Stad
-
- c/o LL´s Forum
Kluddade ihop denna nyss, tycker att den är grymt härlig!!
http://www.youtube.com/watch?v=7e_5MJ3H ... re=related
Alltid älska Lakers,
det är världens bästa lag,
vi framåt ska,
slå alla lag,
och ingen ska lätt oss ta,
Här på västra ståplats, vi sviker aldrig er,
alltid ska jag älska lakers,
vi är världens bästa gäng
LAKERS, LAKERS, LAKERS
vad tycks?
http://www.youtube.com/watch?v=7e_5MJ3H ... re=related