Ekonomi
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Men snälla vän, klubben har väl annat att göra. Ekonomin kunde vara bättre, alla vet det och man har berättat det. Det är väl inget mer att diskutera. Inlägg och påståenden från halvstörda individer på smp behöver väl inte kommenteras, än mindre debatteras.H. Nygren wrote:...men det borde vara i föreningens intresse att köra med öppna kort, det skulle alla tjäna på!
Ähhhhhhh,
Vi skramlar lite och och låter Serra fixar detta med sitt BOMBEN spelande.

Vi skramlar lite och och låter Serra fixar detta med sitt BOMBEN spelande.

Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
-
- Inaktiverad användare
Jag tillhör inte direkt till dem som krattar Manegen åt Evert, men Man läser här och där om Kritik mot Lakers agerande som Klubb inför Slutspurten av HA.
Låt Mig utrycka Mig så här: - Jag var också besviken efter Poängtappen mot Bajen o Huddinge, MEN Man ska veta att Bägge dessa Lag TROTS Sin tabellplacering har genomgående välskolade Hockeyspelare som Tränas av Folk med Kunskap utan Pengar som Prio 1
Att Lakers i och med HuddingeMatchen satsade på Anton Sjöberg och samtidigt gjorde klart med Rantatalo gläder Mig MYCKET, VARFÖR undrar Ni?, så här är det: - Lakers har inte Muskler och Deg i nuläget för att Bråka med De TRE i toppen + Löven och VIK, vad göra då, Jo Stabilisera Sig på nuvarande nivå utan att RISKERA Klubbens Framtid med desperata värvningar, och därigenom fötståndigt sikta på 7:e platsen och dessutom få Den KOPIÖST snälla Lakerpubliken att inse att Lakers inte har Material för en bättre placering(allt över 7:e plats är ren Bonus med denna truppen, om Man är Nykter vill säga) och samtidigt inse att det är JÄVLIGT bra att ha ett ALLSVENSKT LAG.
Nästa år ser Jag ett Lakers ta isen i bresittning i Augusti med Namn som Rantatalo/Sjöberg/Basse Magnusson/Ronny Hanson/Lindbergh detta frigör Deg till ett par toppnamn, OM Lakers sen skrotar Övertaligheten i båset och satsar på EN Tränare och låter betydande Ledande Spelarew sköta vadsom ska ske på isen så blir det mer Deg över till Spelarkontot.
Som sagt BESINNING ekar det innifrån Zink-Spannen och Njut av Allsvensk Hockey Ni som Ser Matcherna
Evert får som Ni märker ibland både smaka Riset och ibland en Ros.
Låt Mig utrycka Mig så här: - Jag var också besviken efter Poängtappen mot Bajen o Huddinge, MEN Man ska veta att Bägge dessa Lag TROTS Sin tabellplacering har genomgående välskolade Hockeyspelare som Tränas av Folk med Kunskap utan Pengar som Prio 1
Att Lakers i och med HuddingeMatchen satsade på Anton Sjöberg och samtidigt gjorde klart med Rantatalo gläder Mig MYCKET, VARFÖR undrar Ni?, så här är det: - Lakers har inte Muskler och Deg i nuläget för att Bråka med De TRE i toppen + Löven och VIK, vad göra då, Jo Stabilisera Sig på nuvarande nivå utan att RISKERA Klubbens Framtid med desperata värvningar, och därigenom fötståndigt sikta på 7:e platsen och dessutom få Den KOPIÖST snälla Lakerpubliken att inse att Lakers inte har Material för en bättre placering(allt över 7:e plats är ren Bonus med denna truppen, om Man är Nykter vill säga) och samtidigt inse att det är JÄVLIGT bra att ha ett ALLSVENSKT LAG.
Nästa år ser Jag ett Lakers ta isen i bresittning i Augusti med Namn som Rantatalo/Sjöberg/Basse Magnusson/Ronny Hanson/Lindbergh detta frigör Deg till ett par toppnamn, OM Lakers sen skrotar Övertaligheten i båset och satsar på EN Tränare och låter betydande Ledande Spelarew sköta vadsom ska ske på isen så blir det mer Deg över till Spelarkontot.
Som sagt BESINNING ekar det innifrån Zink-Spannen och Njut av Allsvensk Hockey Ni som Ser Matcherna

Evert får som Ni märker ibland både smaka Riset och ibland en Ros.
In Hinkum Veritas
...sure! Men jag tycker fortfarande att LEDNINGEN ska köra med ÖPPNA kort!
Annars blir vi ett nytt Bajen, Nyköping eller (FY FAAN!) TAIF (Ta Allt I egen Ficka)!
Schyst om styrelsen säger:
Panik, kris!, nu vill vi ha hjälp av alla Lakersfans! Vi ska börja en insamling!
Som det är nu "mörkas" det för mycket, eller?
Annars blir vi ett nytt Bajen, Nyköping eller (FY FAAN!) TAIF (Ta Allt I egen Ficka)!
Schyst om styrelsen säger:
Panik, kris!, nu vill vi ha hjälp av alla Lakersfans! Vi ska börja en insamling!
Som det är nu "mörkas" det för mycket, eller?
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
Snälla H Nygren. Kan du ge lite info var ifrån du fått dessa uppgifter om att det nu är sådan kris vad det gäller ekonomin?
tror du inte om detta som du nu tjatat om i ett par dagar skulle vara verklighet så skulle väl murvlarna på SMP haft detta som första löp varje dag och naturligtvis så hade väl styrelsen gått ut med detta om det nu är sådan kris som du skriker om.
Tagga ner så skall du se att vi har ett lag i AS även nästa vecka
tror du inte om detta som du nu tjatat om i ett par dagar skulle vara verklighet så skulle väl murvlarna på SMP haft detta som första löp varje dag och naturligtvis så hade väl styrelsen gått ut med detta om det nu är sådan kris som du skriker om.
Tagga ner så skall du se att vi har ett lag i AS även nästa vecka
Ja du GS som du förstår kanske Nygren inte vill röja sina källor här på forumet. Kan också tillägga att jag hört från säkra källor att ekonomin inte är vad folk tror, dvs att det finns pengar att värva för.
Och det bör det inte göra heller denna säsongen om vi skall fortsätta ha ett allsvenskt lag.
Lakers har en ansträngd ekonomi med betydande belopp i skulder som de har svårt att betala.
Och det bör det inte göra heller denna säsongen om vi skall fortsätta ha ett allsvenskt lag.
Lakers har en ansträngd ekonomi med betydande belopp i skulder som de har svårt att betala.
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
till alla som är oroliga.skänk ett par 20or till supporterspelaren.Vist räcker inte långt om vi bara är ett 50 tal som är med så hjälpt till att få så många som möjligt att vara med.Sprid att vi ska bli ett elitserielag men för att lyckas hoppas vi att just du är med i satsningen.Lakers har ju gott ut med det att 2011 ska de vara med å slåss om en platts.Men just nu känns detta inte troligt.Med tanke på de ekonomiska oroligheterna som sprids på forumet.Sä hjälp till att vända tränden.Låt opptimisten flöda.Känn vindarna som blåser mot es.Tillsamman kan vi. Bara det att vi aldrig har försökt till 100%.Halvhjärtade försök blir liksom aldrig något med om det är några få som alltid ska försöka.Kolla på halvapotten.Över 16.000 kr när man tar tag i saker å ting 

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- Inaktiverad användare
För mycket personalfester kaske? För mycket lyxkalas/arrangemang för sponsorerna kanske? För mycket oxfilé kanske? Vad vet jag? Vart tar pengarna vägen då, kan man fråga sig? För varför allt snack om att Lakers har dålig ekoniomi?NEDOMANSKY wrote:Man värvar väl för He-vte INTE, om Man inte Har Deg, ELLER???
Varför Degklumpen är liten finns sannolikt flera skäl till, där Jag tidigare nämt Min syn på saken, Minska antalet avlönade som INTE bidrar och som inte har Lagets tröja på sig på Arbetstid.
Hade sett att Öhman hade stannat kvar som klubbchef, för efter det han han fick gå så verkar det bara har gått utför med ekonomin.
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
Ja men tror inte vi slänger pengarna i ett svart hål om vi skänker pengarna till supporterspelaren.Ska ju gå till spelare.Viktigt när vi satsar mot ES å då måste vi ju kunna köpa de bästa spelarnaNEDOMANSKY wrote:Jag säger som professor Dengroth, - Jag är Skeptisk.
Jag vill INTE slänga Mina skattade slantar i ett eventuellt Svart hål.
Täpp igen hålet, och återkom

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Ja jäkligt bra. Men eftersom vi är en betydligt bättre klubb med betydligt högre mål än IKO så borde ju denna summan kunna slås enbart på supporterspelaren per år 
Beroende på hur många som är med på ett par 20or varje månad.
Men som sagt idag är vi bara ett 50 tal vilket är alldeles för lite med tanke på intresset för hockeyn i växjö. Vet att jag traggar ekonomi men vet även att det behövs för att vi ska lyckas nå vårt mål med att hålla så hög klass som möjligt på hockeyn i växjö. Troja är på frammarch när det gäller både kvaliten på spel å supportrarnas välvilja att hjälpa klubben ekonomiskt.

Beroende på hur många som är med på ett par 20or varje månad.
Men som sagt idag är vi bara ett 50 tal vilket är alldeles för lite med tanke på intresset för hockeyn i växjö. Vet att jag traggar ekonomi men vet även att det behövs för att vi ska lyckas nå vårt mål med att hålla så hög klass som möjligt på hockeyn i växjö. Troja är på frammarch när det gäller både kvaliten på spel å supportrarnas välvilja att hjälpa klubben ekonomiskt.
-
- Forumterrorist
Stålbad väntar Växjö Lakers
"Tuffa tider väntar för Växjö Lakers.
För att inte hamna i samma sits som Hammarby och Nyköping väntar nu ett tvåårigt stålbad.
– Det blir nedskärningar över hela linjen, säger ordföranden Stefan Korpe."
http://www.smp.se/
För att inte hamna i samma sits som Hammarby och Nyköping väntar nu ett tvåårigt stålbad.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Ussch såg det med. Av någon konstig anledning vill man bara börja gråtaLakers00 wrote:Stålbad väntar Växjö Lakers
Once a laker, always a laker!
Allt detta har varit känt och talats om vid flera tillfällen. Nu får vi se vilka supportrar som vill vara med och vända minuset till ett plus. Tycker det är jättebra att man inte väntar med åtgärder till det uppstår en riktig akutsituation. Lakers omsätter 18 miljoner, en liten reminder till klubbar som vill upp och leka med halva den omsättningen.
-
- c/o LL´s Forum
så dax att genomföra operation supporterspelaren då så inte kvaliten på laget blir sämre.Denna fond fungerar men fan inte med 50 intresserade.Näää dax att visa olyckskorparna som regera att vi kan vi med å inte skiter i klubben
- FALCONETTI
- Forumamatör
troja
Det finns lag i länet som plussar 1,7 mille.Prova att ta bussen 6 mil västerut . NEJ NEJ ni har aldrig hånat dom Nej det har ni inte.