Leksand - Växjö Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Leksand - Växjö Lakers

Post by Lakersfan_03 »

Vad kan man kräva här ?.
- Inte särskilt mycket kanske en megaskräll och en poäng ?. Nja kanske är att ta i. Försök håll siffrorna nere men som sagt allt kan hända. LIF är oerhört svårspelade i Ejendals Arena och undra om Lakejerna kommer höras under matchen ?. Kanske om vi leder.
KOMIGEN LAKERS
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Leksand får det svårt emot krigarna ifrån Växjö 8)
Blueshirts United
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Jag räknar med 0 poäng och ett antal mål i baken tyvärr :cry: . Men större under har ju hänt 8O ...men räknar med det gör jag inte.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

jag säger som innan inget är omöjligt
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

spelar viktor likadant i leksand som idag behöver vi bara göra ett mål så vinner vi :D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

ja ni minns väl sist hur det gick där ? . Den klassiska kommentaren får vi inte glömma.

'' Växjö var inte bättre de gjorde bara ett mål mer än oss ''
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Malul wrote:spelar viktor likadant i leksand som idag behöver vi bara göra ett mål så vinner vi :D
2 mål menar du väl för rögle gjorde 1 :wink:
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Lakersfan_03 wrote:ja ni minns väl sist hur det gick där ? . Den klassiska kommentaren får vi inte glömma.

'' Växjö var inte bättre de gjorde bara ett mål mer än oss ''

Nja inte riktigt...

"- Men Växjö förtjänade inte segern. De gjorde bara ett mål mer, summerade Leksandscoachen Jukka Rautakorpi."

Ska bli roligt att åka upp dit och se matchen live. :)
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

friberg,hm jo men jag tillägger att om bara vi tar bort eventuella returer framför viktor så är det lugnt :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ja då ska det nog inte vara några problem
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Varför har inte Ed Belfour stått de senaste matcherna någon som vet ?
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Han har varit över pölen för att vara med när deras senaste barn skulle födas. Har väl haft lite jetlag och tungt huvud efter flygresan......
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det ryktas att Ejendahls hastigt och lustigt har beslutat att Upphöra med tillverkningen av Svinläderhandskar :wink:
In Hinkum Veritas
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Vi vann mot Rögle med 5-1! Lika svårslagna som Rögle normalt är på hemmaplan, så kan vi skrälla mot Leksand också. Men Leksand har alldeles för skickliga skyttar för att ska kunna tro på seger.
Lakers behöver ha alla man fem man på isen för att vinna!
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Komodoödlan wrote:Vi vann mot Rögle med 5-1! Lika svårslagna som Rögle normalt är på hemmaplan, så kan vi skrälla mot Leksand också. Men Leksand har alldeles för skickliga skyttar för att ska kunna tro på seger.
Lakers behöver ha alla man fem man på isen för att vinna!
Det behöver vi nog har vilket lag i serien vi än möter :wink:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jovisst har du rätt, men i synnerhet mot Leksand. Gäller att spela discplinerat mot de här typ av lag och utnyttja de bättre lagens misstag, för jag tror inte vi kan spela ut Leksand. Vi behöver våra man vid kontringar. Sedan vid 4/5 är de som "2 gubbar" fler än oss med tanke på hur skickliga de är och att de förfogar av Houkko på blå :wink: Kom ihåg att samtliga i Leksand, förmodar jag, har elitserierutin. Men varför jag tror att vi kan ha en chans mot Leksand är att vi kommer fräscha och utvilade till den här matchen.
Vi har slagit Leksand förr på bortaplan, men i år har de ett helt annat lag också.
Å andra sidan har de ingen Christan Jacobsson :wink:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vi har vunnit där en gång men visst har leksand starkare trupp nu. Håller vi tätt första perioden kan det gå vägen
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jaha, dags att ta sig an tofstöntarna. Blir såklart en tuff utmaning, inget är dock omöjligt.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Komodoödlan wrote:Jovisst har du rätt, men i synnerhet mot Leksand. Gäller att spela discplinerat mot de här typ av lag och utnyttja de bättre lagens misstag, för jag tror inte vi kan spela ut Leksand. Vi behöver våra man vid kontringar. Sedan vid 4/5 är de som "2 gubbar" fler än oss med tanke på hur skickliga de är och att de förfogar av Houkko på blå :wink: Kom ihåg att samtliga i Leksand, förmodar jag, har elitserierutin. Men varför jag tror att vi kan ha en chans mot Leksand är att vi kommer fräscha och utvilade till den här matchen.
Vi har slagit Leksand förr på bortaplan, men i år har de ett helt annat lag också.
Å andra sidan har de ingen Christan Jacobsson :wink:
Jodå jag förstår precis vad du menar. Otroligt viktigt hålla sig i skinnet och inte dra på sig en massa onödiga utvisningar. Blir jäkligt tufft men visst kan det gå vägen. 1 pinne är inte alls omöjligt. 2-3 pinnar är ren bonus och funkar allt och med en hel del tur så....!
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Grisa som Faaaaaaaaaan, så kanske, kanske, kanske vi kan sno en poäng el så :wink:
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Glöm inte bort att vi är obesegrade i Ejendals Arena inte många som är det :wink:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

hahaha
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Kommer bli jäkligt tufft! Men jag tror ändå vi kommer kriga till den sista blodsdroppen! Har en känsla av att Marsh avgör i förlängning
Once a laker, always a laker!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Kan vi spöa Rögle borta och ta poäng av Malmö borta så kan vi säkert grisa till oss någon poäng i knäckebrödland. :twisted: :wink:
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

www.sverigewebben.se kommer att sända web-radio från matchen. Deras tv-sändningar har varit i stort sett omöjliga att se på men radio borde funka bättre.

Belfour står.
Last edited by Qrax on 5 January 2008, 14:02, edited 1 time in total.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Skönt med radio. Hoppas spelarna är tokladdade imorgon
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Vi får nog ställa in oss på att risken för en klar förlust är överhängande :evil: Leksand som lag håller en klass som är väldigt hög i Allsvenskan. Man får hoppas på spel i klass med Röglematchen. Sen vore det kul om vi är med i matchen inför den 3:dje perioden :roll:

Poäng i den här matchen är inget vi kan förvänta oss. Skulle det mot förmodan inträffa så blir man glad som ett litet barn :D
Blueshirts United
norje
Forumproffs

Post by norje »

jaaaaaaaaaaaaaaaaa
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
91:an Hjalmarsson
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

förbenat trevlig inledning iaf!
kul med snipers som Romö! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Nu blir det jobbigt. Heja Rååmö.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

VLH - spela GRISHOCKEY NU!

Bara ut med pucken, FEM man på defensiv blå - KONTRA!

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Vad är det för en tomte som dömmer? :evil:
Once a laker, always a laker!
mänsklig
Forumamatör

Post by mänsklig »

det verkar vara väldigt synd om leksand när man ligger under klagar en hel del tycker jag :lol: :lol:
man behöver inte kunna allt för att vara med
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

första perioden är imponerande. Viktor Fasth är den mänskliga guden. mottat hela 19 skott i första perioden. Fortsätt så Fasth.
KOMIGEN LAKERS KRIGA VISA HJÄRTA
Locked