I 6 månader har jag rabblat mitt mantra, talat i tungor och varje afton legat på knä i bön: BOIS
CJ
MCHÖFT
Och nu har mina böner besannats Tack Henrik Evertsson. Tack Stefan Korpe. Tack alla sponsorer. Jag kommer gå på kvällens match och köpa tre extra Greip-korvar, bälga i mej en hel termos kaffe och hädanefter på alla sätt jag kan försöka betala tillbaka lite av dessa fantastiska julklappar ni just gett mej.
Tack!
Edit: stavade fel här o där i ren upphetsning!
Last edited by Primeau on 10 December 2007, 11:04, edited 1 time in total.
Fy FAN så jävla underbart. Mäster klar för VLH. McHöft som jag har ordbajsat om i flera månader - han som skall axla Stiig's mantel, är också klar. Jag finner inte ord. Volvon fäller i detta nu glädjetårar. Satan i gatan vilka Lakerskrigare vi har i laget nu. Tack alla som gjort detta möjligt.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Wohoo! Nu börjar det se riktigt bra ut.
CJ, Bois och McConvey. Mmmmm, smakar som fina förstärkningar.
Hoppas Frölunda förstärker sin trupp så vi får se mycket av Bois i Lakersdressen resten av säsongen.
Ska bli grymt skoj att se CJ på isen ikväll. OH AH JACOBSSON!!!
Alla borde i ren tacksamhet äta en hel HINK grisrester ikväll!
Själv tar jag ett par koppar kaffe xtra ty vi ska ha grisrester till middag.
Härligt jobbat alla inblandade.
Ska bli enormt spännande att se McHöft! Han har ju knappast några förväntningar på sej!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Thoresen som nu fått lämna, var en av Växjös bästa
betalada spelare, (förvånande i förhållande till hans poängskörd)
Någon som vet vad han hade för månadslön?
Att han hade bäst lön kan ju bero på att fler lag jagade honom inför denna säsongen. Tror att han kan bli bra, men ibland låser det sig.
Nu ser vi fram emot de nya spelarna....
Måste ju till å med jag skriva ngt
Man kanske inte ska tro att nu löser sig allt omgående!Men när det drar ihop sig mot slutet av serien kan vi ha ett riktigt bra å slagkraftigt lag....
För oss i publiken,i alla fall mig!så känns detta så djävla härligt en nytänding som heter duga.Fa detta kan bli riktigt BRA!
Smart drag av Evertsson, att nu dumpa Thoresen mot McConvey. Tillfället är också lägligt eftersom tabellläget torde vara så gott som helt enligt planeringen så här inpå säsongen, och att det inte skiljer så värst mycket till tredje lag. MÅNGA matcher kvar! Smart att förstärka nu! NU jävlar!!
Men kära vänner..var ödmjuka nu inför McHöfts ankomst. Han kan vara "lite" ringrostig.
..och var ödmjuka inför "CJ:s" ankomst. Det kan göra en del att komma från ett "Korp-lag" till HA. Men vi vet vad CJ kan. Smartare spelare med och utan puck får man leta efter. Han kan anpassa sig fort och han vet vad som krävs.
Efter att ha tittat på D'Arcy McConvey i 3 Matcher så har jag kommit fram till att han är en jävel på att hålla i trissan plus att han gör mål på det mesta! Dom använde han mkt i PP och han lägger sig inte för en fight!
Måste ge Evert CRED i detta läge, CJ platsar självklart, att ge McConvey chansen, men det viktigaste är att Han dumpade Thoresen, (en gigantisk FLOPP) men alla gör tabbar. Konsten är att rätta till dom.
En annan sak som slog mig är faktiskt att Evertssons "over there" värvningar har slagit väl ut. Normalt är som bekant att många "transor" floppar rejält, men Evert har faktiskt mot alla odds lyckats bra.
Saviano no more words needed.....
Nolan..Fantastisk spelare, synd att han inte drog jämt skägg
Marsh (tycker han producerar, har 3 game winning goal so far, trea i Allsvenskan på det)
Megafloppen Calder vet jag förvisso inte vem det var som värvade Jocke el Evert???
Cabana var ju fullt dugligt och hissades inte som en spets spelare när han värvades, det var nog mer för att Saviano skulle få en gammal polare tillhands.
Nu hoppas vi att Mr "Mc Höft" inte känner av sin operation och visar oss sina skills.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Eftersom Jag sedan länge förespråkat en 1:a Målis och Alexander Lindbergh som Båsöppnare, så är det väl Nu lämpligt när Fasth spelar som Han gör att helt enkelt låna ut Karjalainen till Karlskrona och förbättra ekonomin därigenom.
Neddo! Det var inte många dagar sedan du utsåg Karjarlainen till en "klasspelare", en av få i laget. Nu vill du ha han i Karlskrona? Även du har tydligen insett vilken "klass" Fasth har