Enligt Smp gick Lakers bet på den här killen. Tyvärr valde han finska ligan.
http://www.monarchshockey.com/bio.php?b ... how=career
Eric Werner
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
...
Allmänt sätt, om man ska ta hit en spelare från "over there", så ska man nog alltid komma ihåg, att de här spelarna förmodligen spelat en hockey där det tillåts ännu mer fysiskt spel än vad som tillåts i Sverige idag. Cabana började direkt med att sitta i utvisningsbåset ett par gånger, men om det var på grund av detta eller hans bristande skridskoåkning, det vet jag inte.
Jag hoppas att Evertsson tänker på detta när han värvar från AHL eller ECHL.
Jag hoppas att Evertsson tänker på detta när han värvar från AHL eller ECHL.
- Jimi Hendrix
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
Där kan jag inte hålla med dig när det gäller våldsamma tacklingar. Däremot är de mycket bättre på tacklingar och framförallt rena tacklingar. Detta hänger mycket ihop med att en stor del i spelet är att fullfölja alla tacklingar.Qrax wrote:När det gäller spelförstörande moment så är dom säkert lika hårda där som här. Eller kanske ännu hårdare. Däremot när det gäller tacklingar vid sargen, våldsamma tacklingar och höga armar så tillåter dom nog mer där borta.
Ilves sparkade Eric Werner som hann med 28 matcher i SM-liiga (3+7). Ny klubb är Metro Stars i DEL. Anledningen till kickningen är standard i Finland, Werner motsvarde inte de krav klubben hade på honom. Det kan betyda egentligen vad som helst eftersom just den meningen alltid används av alla klubbar vid varje kickning.