Derby grupper i Södra Allsvenskan.
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Derby grupper i Södra Allsvenskan.
Förslag angående derby grupper i Södra Allsvenskan
Grupp 1
Bofors, Mora, Arboga, Örebro, Västerås och Oskarshamn
Grupp 2
Nybro, Mörrum, Halmstad, Troja, Rögle och Växjö
Grupp 1
Bofors, Mora, Arboga, Örebro, Västerås och Oskarshamn
Grupp 2
Nybro, Mörrum, Halmstad, Troja, Rögle och Växjö
Nej förslaget kommer inte från mig hittade på Karlgren.nuViktor666 wrote:Dina förslag eller är det något officiellt?
Det står så här..
Derbyn - mot Oskarshamn...
Kan ett derby verkligen spelas mellan vilka lag som helst?
Jajemän.
I vinter ska Bofors IK spela derbyn mot Oskarshamn...
Det är det senaste förslaget till matchupplägg i södra hockeyallsvenskan det handlar om.
Det ger till att börja med en återgång till 32 matcher i serien efter fjolårets 28.
De tolv lagen i söderallsvenskan delas in i två derbygrupper (tre förra säsongen) och det innebär för Bofors IK:s del följande:
* Bik möter Nybro, Mörrum, Halmstad, Troja, Rögle och Växjö två gånger under grundserien - en gång hemma och en gång borta.
* I derbygruppen får Bik Mora, Arboga, Örebro, Västerås och Oskarshamn - och dessa lag möter Bik fyra gånger var under grundserien, två matcher hemma och två borta.
I övrigt kommer det i likhet med de tidigare säsongerna att bli så att de fyra bästa lagen i södra allsvenskan går till superallsvenskan - och naturligtvis kommer Bofors IK att vara ett av dem.
Fan jag måste skriva te hockeyförbundet å klaga, byt bort antingen Halmstad eller Rögle mot Oskarshamn! Fan det är ju helt sjukt...
Iof så är väl de mer söderut än IKO, men vad tusan matcherna blir ju 100 ggr roligare mot IKO
Även om det är lite rivalitet mellan NIF och IK Kärnkraft så är det banne mej roligt som stryk...
I övrgt helt schysst upplägg!
Iof så är väl de mer söderut än IKO, men vad tusan matcherna blir ju 100 ggr roligare mot IKO
Även om det är lite rivalitet mellan NIF och IK Kärnkraft så är det banne mej roligt som stryk...
- Kanslisten
- Forumentusiast
Det vore väl j-vligt konstigt om Rögle hamnade i norra gruppen??Tzwintoo wrote:Fan jag måste skriva te hockeyförbundet å klaga, byt bort antingen Halmstad eller Rögle mot Oskarshamn! Fan det är ju helt sjukt...
Rent geografiskt så är nog Grimsons förslag bäst!
Alla har rätt till min åsikt!
Va bra Bizon, då kan jag ju få låna ett av dem dåBizon wrote:Klart att man ska säsongskort, jag har två!

För du är ju inte "stor" nog att behöva 2 för å komma in eller

Hmm, gälller å planera väl inför nästa års hockey säsong.
Många resor blir det...både söder ut å norr över kan jag tänka mig.
Sen får man ju försöka se SIK någon gång emellanåt osså

Hadé gott alla Lakej vänner.
Xoog lever å frodas även om han just nu är jävligt förkyld

Best regards // Xoogman #300
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
In Hoc Signo Vinces