Teemu Selänne till Leksand?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Teemu Selänne till Leksand?
Vad tror ni om det här ryktet??
http://crosschecking.se/articles/show/664
http://crosschecking.se/articles/show/664
91:an Hjalmarsson
-
- Forumdemon
Jag tycker inte att det är konstigt att Leksand har kontaktat Selänne. Selänne behöver inte mer pengar, samt att han förmodligen är i slutet av hans karriär, det är väl det som talar för att Leksand kan få hit honom. Kan inte tänka mig att han är "dyrare" nu än han var förr. Är man ett lag som satsar och vill uppåt, och har man pengarna, så finns det en j-a massa mer spelare att välja mellan.
-
- Forumdemon
Klart han har mer att ge, men man kan väl varken vara i början eller mitten av sin karriär när man är 37,5 år gammal?norje wrote:Selänne i slutet på sin karriär?!
94 poäng i NHL förra säsongen, . 18 mål mer än Jaromir Jagr ..
Tror fortfarande han har en hel del att ge, möjligtvis den poängstarkaste spelaren någonsin i allsvenskan
-
- c/o LL´s Forum
Leksand gör drömmvärvning efter drömmvärvning , just nu är det lätt att vara Leksing skulle jag tro. Drömmarna börjar bli sanna och jag hoppas Leksand tar sig dit de förtjänar att vara nämligen i Elitserien.
Lycka till LIF
Lycka till LIF
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Forumdemon
Samma sak här ...tror det blir svårt för något lag och gå upp...isåfall om det skulle ske hoppas jag det inte blir gullelaget ..Vi närmar oss en stängd Elitserie i så fall.
Ett hockeyförbund som gör allt för Elitserien, där ska pengarna fördelas är en inavel!!
Vet att att ge mer pengar till Allsvenskan kan missbrukas och dessa andvänds till att köpa flera spelare .
Men om hockeyallsvenskan ska bli vad som var meningen att höja klassen på serierna i Sverige så måste det bli på ärliga villkor ,tror ingen vill gå tillbaka, som gillar hockey, att vi ska 2 serier under Elitseien.
Som allsvenskan är nu bjuds på BRA hockey och inget larv med lokalserier,det gynnar inte hockeyn.!!
Ett hockeyförbund som gör allt för Elitserien, där ska pengarna fördelas är en inavel!!
Vet att att ge mer pengar till Allsvenskan kan missbrukas och dessa andvänds till att köpa flera spelare .
Men om hockeyallsvenskan ska bli vad som var meningen att höja klassen på serierna i Sverige så måste det bli på ärliga villkor ,tror ingen vill gå tillbaka, som gillar hockey, att vi ska 2 serier under Elitseien.
Som allsvenskan är nu bjuds på BRA hockey och inget larv med lokalserier,det gynnar inte hockeyn.!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
...
Det jag tror många stirrar sig blinda på är att Leksand har visat vara snäppet vassare än övriga i allsvenskan men om ni tittar in tabellen för elitserien ser ni att det är bara 3 poäng upp till slutspel för brynäs del så det är ju inte mycket som skiljer lagen åt... Men visst är Leksand samlat och starkt i år inget snack om saken ! och dom bjuder på bra hockey men som sagt jag tror inte att leksand går upp trots allt
-
- Forumdemon
Samma visa varje år. Finns inte en chans att ett Allsvenskt lag kan klara av att ta steget upp bla blä blu bla bla.
Förra året tog SSK steget upp.
Året innan Skellefteå och M*F
Året innan Leksand
Året innan Mora
Året innan Leksand
Året innan Södertälje och Linköping
Året innan Timrå och Björklöven
Summa, på 7 år har 10 lag (9 unika lag om man låter bli att räkna Leksands berg o dalbana) tagit steget upp. Varje år har det funnits minst 1 nytt lag i Elitserien.
Lägg ner snacket om att det är omöjligt att gå upp!!
Förra året tog SSK steget upp.
Året innan Skellefteå och M*F
Året innan Leksand
Året innan Mora
Året innan Leksand
Året innan Södertälje och Linköping
Året innan Timrå och Björklöven
Summa, på 7 år har 10 lag (9 unika lag om man låter bli att räkna Leksands berg o dalbana) tagit steget upp. Varje år har det funnits minst 1 nytt lag i Elitserien.
Lägg ner snacket om att det är omöjligt att gå upp!!
Anders 83: Brynäs är jag inte det minsta orolig för att De inte har en slutspelsplats
Men övrigt är det tajt om vilka som ska kvala och bryr mej inte det minsta bara de klarar av GULLELAGET!
MIF ,RÖGLE ,jag bryr mig inte bara GULLELAGET inte klarar av det som är påvarna i förbundets dröm!

Men övrigt är det tajt om vilka som ska kvala och bryr mej inte det minsta bara de klarar av GULLELAGET!
MIF ,RÖGLE ,jag bryr mig inte bara GULLELAGET inte klarar av det som är påvarna i förbundets dröm!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Jag hoppas helt klart på att Leksand tar sig upp igen!!! Det där med gullelag vet jag inte vad ni fått ifrån.
Håller inte med Alfax denna gången heller!!
Tycker precis som Wikegård att det ska vara 2 allsvenska serier. Det är för dyrt så som det ser ut nu, inte många lag som verkar gå plus. Bara att se på ert eget lag, ni har bra med publik och ändå går verksamheten back. Tänk vad billigt det vore om ni bara behövde åka 5-6 mil till bortamatcherna! 

Håller inte med Alfax denna gången heller!!

Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Jagt håller med Herr Oberst. Det är ju givetvis hur möjligt som helst att ta sig upp, det visar ju historien ganska tydligt. Samtidigt tror jag inte att nått lag i elitserien på förhand kan anses vara klart bottenlag när våren kommer. Själv såg jag matchen MODO vs MORA på plats i Ö-vik i torsdags, och blev faktiskt ganska imponerad av Mora. Som rättvist vann i Foppalands fina mäktiga Swedbank Arena med 2-3. Däremot kan man nog säga med stor säkerhet att HV, Frölunda, Linköping, Färjestad och DIF inte kommer tillhöra lagen som riskerar kvalserien. Av resten kan det bli vilka 2 som helst.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Jag håller faktikst med dig där LasseMaja! Med två serier som innan så hade de flesta lagen tjänat på det! Tror att vi skulle må bra av att möta Troja och Taif, plus att kunna gå till superallsvenskan i såfall innan vi kan rikta in oss på kvalserien! Detta är iallafall mitt tycke, och om vi hade haft Nybro, Växjö, Troja, Tingsryd, Oskarshamn i samma serie så hade det varit med publik och detta är GARANTERATLasseMaja wrote:Jag hoppas helt klart på att Leksand tar sig upp igen!!! Det där med gullelag vet jag inte vad ni fått ifrån.![]()
Håller inte med Alfax denna gången heller!!Tycker precis som Wikegård att det ska vara 2 allsvenska serier. Det är för dyrt så som det ser ut nu, inte många lag som verkar gå plus. Bara att se på ert eget lag, ni har bra med publik och ändå går verksamheten back. Tänk vad billigt det vore om ni bara behövde åka 5-6 mil till bortamatcherna!

Hoppas på detta i framtiden iallafall, då fler och fler klubbar går i konkurs

-
- Inaktiverad användare
LasseMaja och Svartvadet har en poäng med Två serier, det blir dessutom en naturlig stegring under säsongen.
Dock så hjälper det ekonomin föga om Man vräker pengar över inkompetens, då spelar seriens upplägg mindre roll.
Vinner Man Stanley Cup så platsar Man i Leksand och sannolikt Elitserien, minns Brunkaren Podein som spred Ljus i hockeymörkret
Dock så hjälper det ekonomin föga om Man vräker pengar över inkompetens, då spelar seriens upplägg mindre roll.
Vinner Man Stanley Cup så platsar Man i Leksand och sannolikt Elitserien, minns Brunkaren Podein som spred Ljus i hockeymörkret

In Hinkum Veritas
Tyvärr så hjälper inte två serier topplagen i allsvenskan, t.ex. Rögle, som ville bli av med dessa lingonserier med lag som mer kunde beskrivas som glada amatörer allt som oftast. För ett lag som Växjö så kanske det är bättre, men inte för de lag som ligger i skiktet mellan allsvenskan och elitserien då motståndet är alldeles för svagt under säsongen.
-
- c/o LL´s Forum
Förstår hur du menar Mygel... men en annan utväg hade kunnat bli att man inför Superallsvenskan igen, fast då istället att Lag 1-8 spelar där och att de två bästa därifrån går till Kvalserien medans de fyra mittersta spelar en playoff serie där 3 möter 6 och 4 möter 5 och 7 och 8 har spelat färdigt....
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
--------------------------------
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
De 8 sista lagen spelar om att få klara sig kvar!
Superallsvenskan:
1.
2.
-----------------------
3.
4.
5.
6.
-----------------------
7.
8.
Fortsättningsserie:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
--------------
7.
8.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
--------------------------------
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
De 8 sista lagen spelar om att få klara sig kvar!
Superallsvenskan:
1.
2.
-----------------------
3.
4.
5.
6.
-----------------------
7.
8.
Fortsättningsserie: