Komodoödlan wrote:Att sälja på stan några dagar före eller under samma matchdag tror jag är förkastligt. Det kan hända mycket som gör att man får förhinder så man inte kan se Lakersmatchen och lotterna blir värdelösa. Men jag tror väl inte att du menar det här..utan försäljing utanför eller inne i ishallen?
Förkastligt??
Vi säljer lotter i och utanför ishallen, helt beroende på vem som säljer det. Jag har hämtat häften några dagar innan en match och varit på kunder, vänner och bekanta att köpa lotter. Då är det ingen pardon, har man en hundralapp, är det fem lotter direkt! (eller hur, stsnot?

). Andra har sitt sätt att sälja på, och sina ställen som käns bra, så det är upp till var och en. Nu sker dock största delen av försäljningen i ishallen.
Som de allra flesta vet, så kan man efter dragningen gå in på Lakers hemsida och kolla upp vilket/vilka nummer som vann. Man behöver altså inte att gå på matchen ENBART för att kolla om du vunnit eller ej, men självklart vill väl alla se hockey? =)
Lovar Alfax att sälja 50 lotter till varje match om han får sälja dem innan, så ser han nog också till att förklara för köparna var dragningslistan finns, så jag ser inte problemet.
Komodoödlan wrote:Ge mig fri entré så kan jag fundera på det. Som vuxen är jag inte så lättpåverkat av det här. Ungdomar är nog mer lättare att få sådant här gjort, men alla är vi olika.
Du vill altså ha fri entré för att tänka på saken..?! Glöm det! Finns ingen reson i ditt argument, du sier själv att du inte är lättpåverkad, vad gör då en gratisbiljett till eller från?
Vill du hjälpa Lakers med att sälja lotter, kan du säga till mig. Har du idéer om hur dom skall sköta försäljningen, vad dom skall göra etc., så kan du ta kontakt med Lakers, OK?