Kanske får vi möta Nyköping till Hösten istället för Mora? Det vore helt ok för mej (20 mil kortare), isf får vi åka till en jäkligt schysst arena En sån skulle vi ha
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Hä det var väl ingenting.
bara att sätta sig ner och fudera på hur vi ska få in en hundra miljoner.
Allt går ingenting är omöjligt bara viljan finns.
ja har ideerna och tillsammans sköter vi jobbet.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok wrote:Hä det var väl ingenting.
bara att sätta sig ner och fudera på hur vi ska få in en hundra miljoner.
Allt går ingenting är omöjligt bara viljan finns.
ja har ideerna och tillsammans sköter vi jobbet.
Håller med dig .Överlämna ett stipendium på 10.000Kr och höja hyrorna mer än detta belopp är i närheten av ,så kan en politiker göra som ska vara med i glansen och sen SKITA i fullständigt var han är med och beslutar,DET VAR PINSAMT OCH SE DENNA MÄNNISKA HYLLA LAKERS .YNKLIGT ÄR ORDET OCH SE HAN I LAKERDOME !!!!!!!Nej kom igen när DU vill förklara för oss hur Ni vill kalla er idrottskommun ,Ni är inte i närheten av det idag.
Kul att han dök upp...pengar är inte allt här i livet. De klubbar som har stora hallar är sponsrade...kommunerna har inte betalat dem. En kommun kan inte slänga upp 40 milj.
Å hyrorna...de har varit låga under många år. Ganska naturligt att höja dem.
Jag alfaxar snoken. Medborgarna har en hel del att lägga resurser på. Att vi i Lakers vill att alla pengar går till verksamhet vi prioriterar är en sak. Våra barn och gamla skall också ha sitt. Det tycker jag går före. Om jag blir utesluten från lakejerna för detta så köper jag detta.
men allvarligt, V A R F Ö R kallar sig Växjö för "Idrottskommunen"?
En skabbig fotbolls/idrottarena från 60-talet, en ishall från 71 (?). Bägge 2 med ganska... tja.. "icke2000talig" standard om man säger så.
Positivt är ju dock att vi fått en modern Boule-arena i stan!
Nu väntar jag bara på en Velodrom så jag slipper få frisk luft o frysa när jag cyklar!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Nja...kanske för att det i kommunen finns ett gäng som sparkar på en rund grej av svin-läder och för vårat LAKERS!
Jag tänker inte tigga mig till en hall av kommunen för några 100 mille när de har annat att tänka på. Vi måste hitta ett annat sätt att skaffa oss ett andra hem...
Roger wrote:
>>buck, hur många velodromer finns det i sverige
Alldeles för få!!!! Jag vill ha en här i stan!!!
Att våra barn och gamla ska ha sitt är naturligtsvis givet,men alla de andra skattepengarna ska väl fördelas någotlunda rättvist ,men det är klart att skrytbyggen och bidragspengar till misslyckade mässor är viktigare.
Får nog kasta mig in i debatten, men jag vill också ha en ny arena! En med marmorgolv och uppvärmda sittplatser, gratis korv och plats för 15000! Men jag tycker att oavsett om det skulle innebära pengar i sjön om man om ett antal år väljer att bygga en ny arena så kom igen nu!!! TAK PÅ UTERINKEN!!! Det är fan bedrövligt att man 9 av 10 gånger man åkt förbi uterinken i vinter så har det inte varit någon aktivitet där, beroende på bland annat töväder, snöoväder mm. Tycker att Alfax borde dra igång en fond för detta!!