Växjö Lakers - Hammarby
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Växjö Lakers - Hammarby
man har inte hinnit smälta matchen mot Malmö än och de ska man inte det var sjukt bra.
Alla till Lakerdome på onsdag
Alla till Lakerdome på onsdag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Nu möter vi ett lag som kommer spela helt annorlunda än MIF. Bajen kommer vilja dra ner på tempot, försöka ha alla gubbar "rätt" sida puck och kontra då tillfälle ges. Nycklarna är:
1. Tempot. Furiöst mot MIF. Vi får inte ge oss in i någon trall. Om Bajen är ultra täta vid egen blå - våga dumpa ner pucken. Absolut inte fastna i mittzon.
2. Låt Bajen äga puck. De kan inte föra matchen, och vi behöver inte stressa för att erövra pucken. Liknande excellent försvarsspel som mot MIF.
3. Resolut i egen zon. Finns risk för att man börjar slarva i försvarsspelet om man äger mycket puck. Fokus blir helt och hållet på anfallet. Det straffar sig obönhörligt. Keepern får ingen lätt match.
1. Tempot. Furiöst mot MIF. Vi får inte ge oss in i någon trall. Om Bajen är ultra täta vid egen blå - våga dumpa ner pucken. Absolut inte fastna i mittzon.
2. Låt Bajen äga puck. De kan inte föra matchen, och vi behöver inte stressa för att erövra pucken. Liknande excellent försvarsspel som mot MIF.
3. Resolut i egen zon. Finns risk för att man börjar slarva i försvarsspelet om man äger mycket puck. Fokus blir helt och hållet på anfallet. Det straffar sig obönhörligt. Keepern får ingen lätt match.
- Linkankopia
- Forumproffs
Man har 40 mil enkel resa så det blir inget åkande på match för en annan. Eventuellt när det är dags för Lakers att möta Almtuna borta....Då har jag nästan nära....9 mil.
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
-
- c/o LL´s Forum
Det har vi redan visat och den matchen bör vara glömd på onsdag. Full fokus på uppgiften som stundar istället. Jag hoppas innerligt att Karjalainen står de kommande två matcherna så att det inte smyger sig in någon känsla av underskattning och klackspark. Inget fel på Fasth, men ingenting från staben får andas annat än 100%.
-
- Forumamatör
-
- Forumamatör
Med ett drygt 50-tal matcher per säsong och att då gå in inför varje match med ödjmukhet och tragisk svensk mental inställning om att hårt arbete lönar sig, det ger då fan ingen framgång. Det gäller för oss såväl som killarna att skapa sin egen framgång genom att tro på sig själv och använda all positivitet från malmö-matchen och de mentala fördelar detta skapar.dolitle wrote:Ja just det, med den iställningen får vi pisk av ett taggat Hammarby.
Ödmjukhet och hårt arbete är den enda vägen för vinst.
Vilken inställning tror du att Trekronor hade mot Vitryssland hade i OS ?
Var det " vilken film ska vi titta på ikväll efter att vi har lallat oss genom denna enkla matchen"
eller
"Nu jävlar ska vi köra över dom"
Jag tror på det första.
Hade dom haft rätt inställning hade dom krossat Vitryssland.
Med rätt inställning kan VLH slå/ta poäng i de flesta matcherna i serien. Sen om du tycker att det är tragisk mental inställning, så får du väl tycka det. Jag tycker om hårt arbetande ishockeyspelar.
Var det " vilken film ska vi titta på ikväll efter att vi har lallat oss genom denna enkla matchen"
eller
"Nu jävlar ska vi köra över dom"
Jag tror på det första.
Hade dom haft rätt inställning hade dom krossat Vitryssland.
Med rätt inställning kan VLH slå/ta poäng i de flesta matcherna i serien. Sen om du tycker att det är tragisk mental inställning, så får du väl tycka det. Jag tycker om hårt arbetande ishockeyspelar.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Enligt Weinis kommer dom chocköppna mot Bajen:
http://www.vaxjolakers.se/
http://www.vaxjolakers.se/
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Har väl inte så mycket med matchen att göra, men tråkigt...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e810749.ab
Snart nära dig...en ny hall
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Tror de fixar detta.1150 såg premiären mot Västerås.Skrattretande enligt vissa men med tanke på att det var ca 343 pers som såg samma lag ifjol så är det ju en rejäl ökningserra wrote:Har väl inte så mycket med matchen att göra, men tråkigt...

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Om ekonomin från Hammarbys styrelse: http://www.hammarbyhockey.se/hif/070918.html
-
- c/o LL´s Forum
Jaja åter till matchen igen.Hoppas på över 3900 växjöbor å 100 hammarbyfans så blir det fullsatt
Skulle fan sitta som en smäck.lakers fick knappt en halvsida i SMP idag samtidigt som östers 0-0 match gav dem nästan två sidor.Ja syns ju vilken sport som smp tror är störst i växjö.Nu jävla visar vi dem 

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Nu tycker jag Du är orättsvis Erok .Referat om en match som har SPELATS och reportage om en match som SKA spelas ska ha sånt utrymme .
Tycker det gnälls lite väl mycke om SMP:s bevakning av Lakers !!!
Tycker Vi har fått BRA med utrymme i SMP under de sista veckorna.
Tycker det gnälls lite väl mycke om SMP:s bevakning av Lakers !!!
Tycker Vi har fått BRA med utrymme i SMP under de sista veckorna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum