Hur många matcher blir slutsålda iår??

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

erok
c/o LL´s Forum

Hur många matcher blir slutsålda iår??

Post by erok »

Inte någon skulle jag tro tyvärr. Snittar på ca 2.800.Många här nere som skrattade åt Lakers igår.Själv var jag inte på matchen men resultatet och skriverierna i SMP gör mig orolig.Hoppas inte detta blir en ond spiral.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

Hur mkt ta ishallen in?
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

4000
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Om Lakers snittar 2800 pers/säsong och hallen tar in 4000, så en framtida ombyggnad av ishallen (inkl. restauranger mm) som skulle rymma upp till ca 6000, då skulle vi antagligen kunna komma upp i 4000 pers, ja om man ska tro andra här på forumet. En större ishall med diverse frestelser och bekvämlighet lockar tydligen fler människor att vilja gå på hockey.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Är väl spelet å tabellläget som kommer att avgöra.Men att folk skrattar ut tränarbasen gör iallafall mig orolig.
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Möjligen att man kommer upp i 4000 pers i några enstaka matcher om Lakers tar sig till kvalserien till ES, inte annars.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

erok wrote:Är väl spelet å tabellläget som kommer att avgöra.Men att folk skrattar ut tränarbasen gör iallafall mig orolig.
Och hur många matcher har de som skrattar sett ?Brukar ju inte vara något folk från dina trakter.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nää men igår var det ett gäng från IKEA på besök å de har då inga roliga saker att berätta om.Vist de kanske spä på lite men resultat å publik går hand i hand.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Jag tror inte det blir fullsatt en enda match denna säsongen.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det kommer inte vara fullsatt en enda match den här säsongen men trycket på västra stå lär låta som det inte gör i många hallar som är fulla ens.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ruskigt att behöva skriva detta , Men det finns Gröna och Röda som myser så dom vibrerar av att det skrattas i vad som riskerar bli Cirkus Lakers på riktigt :oops:

Med fel inledning så pendlar det snarare mellan 1500-2000.

Vems Lön ryker DÅ :?:
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Hoppas du har rätt lakersfans.Men även stämningen på läktaren tycker jag har avtagit från tidigare år.Många som gnällde när det gick grus i maskineriet istället för att höja rösterna.Blev ju utsjungna av AIA när de var på besök.Nu står jag ju i klacken men några på sittplatts tycker vi har tappat stinget.Om detta en tillfällighet eller inte kan jag inte svara på.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

NEDOMANSKY wrote:Ruskigt att behöva skriva detta , Men det finns Gröna och Röda som myser så dom vibrerar av att det skrattas i vad som riskerar bli Cirkus Lakers på riktigt :oops:

Med fel inledning så pendlar det snarare mellan 1500-2000.

Vems Lön ryker DÅ :?:
Inte bara röda å gröna som myser nu.
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

4000 är ett minne blott, det är ju ohälsosammt att släppa in mer än 3600 som det var mot bla Rögle och Leksand förra säsongen.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

var väl inte 4000 mot varken rögle eller leksand förra året.Kan ha fel :oops:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Razzel menar att det var fler än 3600 och då är det inte hälsosamt..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Det var 3647 mot Rögle och 3611 mot Leksand föra säsongen. Övriga matcher med över 3000 var AIK (3070), Södertälje (3085) och andra matchen mot Leksand (3217).

När Växjö möter Leksand 19 oktober så har Ed Belfour varit i Sverige en vecka. Med tanke på hur mycket folk Leksand drar i vanliga fall och det förmodade intresset kring Ed Belfour så tror jag nog att det kan bli fullsatt den matchen.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Låt alla gröna, röda, ikeaanställda, hundar o katter skratta hur mycket de vill.

Det är så JÄÄÄVLA tråkigt att höra alla domedagsprofetior varenda försäsong.
Vem minns säsongen för 2 år sen då Lakers knappt vann en träningsmatch? Gick ganska hyfsat ändå det året!

För f-n, ta en kopp kaffe/valium o vänta tills vi lirat en 6-7 omgångar... DÅ kan vi börja måla fan på väggen.

tomma burkar skramlar mest...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Jag tror inte alls att det är en omöjligt att det kan bli fullsatt om Lakers går till kvalserien och får möta ett och annat elitserielag. Beror givetsvis på hur bra det går också. Men själva situationen för Lakers är helt ny samt är det en helt ny milstolpe i Lakers historia, så..vem vet? Sådant kan locka publik.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

buck wrote:Låt alla gröna, röda, ikeaanställda, hundar o katter skratta hur mycket de vill.

Det är så JÄÄÄVLA tråkigt att höra alla domedagsprofetior varenda försäsong.
Vem minns säsongen för 2 år sen då Lakers knappt vann en träningsmatch? Gick ganska hyfsat ändå det året!

För f-n, ta en kopp kaffe/valium o vänta tills vi lirat en 6-7 omgångar... DÅ kan vi börja måla fan på väggen.

AMEN!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

buck wrote:
:ok:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Elmer
Forumamatör

Post by Elmer »

Glöm inte bort att Lakers just nu saknar sina, förmodligen, två bästa spelare.

Fullsatt kan nog bli svårt att uppnå men publiksiffror runt 3500 får vi väl hoppas på under ett par matcher i höst.
c.h.h.
Forumamatör

Post by c.h.h. »

Kasta eran Bongo trumma i sjön ,så kommer det kanske ett par till.... :wink:
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Vad jag har för mig så får man väl inte ta in mer än 3600 pers. efter ombyggnaden, så 4000 kan vi nog glömma, i alla fall till år 2035, då den nya hallen EVENTUELLT står klar. :wink:
Alfaxar också på Bucks inlägg.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Allt beror på¨hur säsongen gestaltar sig. Vi har ca2000-2500 trogna supporters som försöker se så många matcher som möjligt. Resten är i mina ögon medgångsspporters. Så ska det bli fullsatt krävs det att det går bra......
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Hockeyoraklet
Forumamatör

Post by Hockeyoraklet »

Håller med föregående talare. Tycker det har känns som om intresset svalnat de senaste säsongerna. Vi är 2500 som kommer nästan ovasett hur laget spelar, för att locka de ytterligare 1000-1500 som behövs för att fylla hallen är en topplacering. Och ska man vara lite gnällig så känns det lite avslägset efter årets försäsong...men som man säger "osvuret är bäst"

Intresse brukar ju vara störst precis i början av en serie, krävs att lakers är med från början. Annars tror jag att vi får vänta på att troja eller taif ta sig upp i allsvenskan för att fylla hallen till sista plats.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Stackars Erok, har du hört några ut i busken som pratar illa om Lakers nu igen? Hujedamej va hemskt! För övrigt håller jag med Buck. Tagga ner ett hekto, låt säsongen börja. Är man bara negativ så kan man säkert sprida det också, men till vilken nytta?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Inte synd om mig Nils :wink: men märkligt att ingen här inne förutom buck reagerade kraftigare än vad han gorde.Å inte ett konktet förslag av någon att självklart ska vi hjälpas åt att fylla hallen.Alla verkar axeptera och är nöjda med att hallen inte blir fullsatt.Inte synd om mig men synd om Lakers.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Erok..har du själv någon idé?`
Av alla förslag som du har kommit med genom här på forumet så har du sjösatt något av dessa????
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nu är det så här att jag inte sitter med i varken Lakers eller i lakejernas styrelse.Förslagen jag skrivigt är en helt öppen historia för styrelsen att diskutera på de olika möterna de har.Många bra enligt mig själv men ingen som vill eller ha lust att utveckla ideerna till att bli succe.Utan alla är nöjda å glada å hoppas att allt ska lösa sig.Marknadsför supporterspelaren å har även iår delat ut lappar utanför samarkand.Tyvärr väldigt dålig respons från Växjöbornas sida.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Är det någon du vill genomföra så behöver du inte sitta i styrelsen.
Du kan bara stämma av att det är ok först. Sedan är det bara att köra det du vill.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Avaktar i stället å ser vad som händer om publiktappet å medlemsantalet i LL fortsätter att minska år från år.Var väldigt engarerad å ville bara lakers väl men påhoppad stup i kvarten så andra får kliva in om lust finnes.Halvapottenlotter å supporterspelaren är två saker jag angarera mig i nu å känner att detta räcker för min del.Men som sagt är inte oäven till att hjälpa till i andra sammanhang om det behövs.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Har du funderat lite på varför du blev lite påhoppad?
Det är skitbra att du vill Lakers väl och det är bra att komma med förslag.
Men att under 3 års tid skriva om ekonomin och förslag utan att det händer något kanske är en anledning till att folk här inne till slut tröttnade lite på dig?
Vi snackar om allt från värmepumpar till stafetter...
Last edited by serra on 6 September 2007, 12:36, edited 1 time in total.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag bara visar att andra klubbar kan men hos oss här inne skrattar man åt det.60.000 har jag hört att lotteriet på värmepumpen gav troja.Om siffran stämmer vet jag ej.Staffetten kunde kanske bli en succe om man jobbat lite mer på den tanken.Ett härligt inslag på karloskardagarna likt ankrecet är i ljungby.Förstapreiset där är 25.000 kr mat från hemköp.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hallen ska visst enligt kommunens hemsida rymma 4000 personer, vilket jag ställer mig mycket tveksam till. Men under serielunket kommer det inte i närheten av den summan. Matchen mot Leksand kommer med all säkerhet att bli mest publik, kanske 3000 eller lite drygt det, annars runt 2000.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Post Reply