Hur många matcher blir slutsålda iår??
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
erok
- c/o LL´s Forum
Hur många matcher blir slutsålda iår??
Inte någon skulle jag tro tyvärr. Snittar på ca 2.800.Många här nere som skrattade åt Lakers igår.Själv var jag inte på matchen men resultatet och skriverierna i SMP gör mig orolig.Hoppas inte detta blir en ond spiral.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Om Lakers snittar 2800 pers/säsong och hallen tar in 4000, så en framtida ombyggnad av ishallen (inkl. restauranger mm) som skulle rymma upp till ca 6000, då skulle vi antagligen kunna komma upp i 4000 pers, ja om man ska tro andra här på forumet. En större ishall med diverse frestelser och bekvämlighet lockar tydligen fler människor att vilja gå på hockey.
-
Per Carlsson
- c/o LL´s Forum
-
Lakersfan_03
- c/o LL´s Forum
-
NEDOMANSKY
- Inaktiverad användare
-
erok
- c/o LL´s Forum
Hoppas du har rätt lakersfans.Men även stämningen på läktaren tycker jag har avtagit från tidigare år.Många som gnällde när det gick grus i maskineriet istället för att höja rösterna.Blev ju utsjungna av AIA när de var på besök.Nu står jag ju i klacken men några på sittplatts tycker vi har tappat stinget.Om detta en tillfällighet eller inte kan jag inte svara på.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
erok
- c/o LL´s Forum
Inte bara röda å gröna som myser nu.NEDOMANSKY wrote:Ruskigt att behöva skriva detta , Men det finns Gröna och Röda som myser så dom vibrerar av att det skrattas i vad som riskerar bli Cirkus Lakers på riktigt
Med fel inledning så pendlar det snarare mellan 1500-2000.
Vems Lön ryker DÅ
-
Lakersfan_03
- c/o LL´s Forum
Det var 3647 mot Rögle och 3611 mot Leksand föra säsongen. Övriga matcher med över 3000 var AIK (3070), Södertälje (3085) och andra matchen mot Leksand (3217).
När Växjö möter Leksand 19 oktober så har Ed Belfour varit i Sverige en vecka. Med tanke på hur mycket folk Leksand drar i vanliga fall och det förmodade intresset kring Ed Belfour så tror jag nog att det kan bli fullsatt den matchen.
När Växjö möter Leksand 19 oktober så har Ed Belfour varit i Sverige en vecka. Med tanke på hur mycket folk Leksand drar i vanliga fall och det förmodade intresset kring Ed Belfour så tror jag nog att det kan bli fullsatt den matchen.
Låt alla gröna, röda, ikeaanställda, hundar o katter skratta hur mycket de vill.
Det är så JÄÄÄVLA tråkigt att höra alla domedagsprofetior varenda försäsong.
Vem minns säsongen för 2 år sen då Lakers knappt vann en träningsmatch? Gick ganska hyfsat ändå det året!
För f-n, ta en kopp kaffe/valium o vänta tills vi lirat en 6-7 omgångar... DÅ kan vi börja måla fan på väggen.
tomma burkar skramlar mest...
Vem minns säsongen för 2 år sen då Lakers knappt vann en träningsmatch? Gick ganska hyfsat ändå det året!
För f-n, ta en kopp kaffe/valium o vänta tills vi lirat en 6-7 omgångar... DÅ kan vi börja måla fan på väggen.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag tror inte alls att det är en omöjligt att det kan bli fullsatt om Lakers går till kvalserien och får möta ett och annat elitserielag. Beror givetsvis på hur bra det går också. Men själva situationen för Lakers är helt ny samt är det en helt ny milstolpe i Lakers historia, så..vem vet? Sådant kan locka publik.
AMEN!buck wrote:Låt alla gröna, röda, ikeaanställda, hundar o katter skratta hur mycket de vill.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Hockeyoraklet
- Forumamatör
Håller med föregående talare. Tycker det har känns som om intresset svalnat de senaste säsongerna. Vi är 2500 som kommer nästan ovasett hur laget spelar, för att locka de ytterligare 1000-1500 som behövs för att fylla hallen är en topplacering. Och ska man vara lite gnällig så känns det lite avslägset efter årets försäsong...men som man säger "osvuret är bäst"
Intresse brukar ju vara störst precis i början av en serie, krävs att lakers är med från början. Annars tror jag att vi får vänta på att troja eller taif ta sig upp i allsvenskan för att fylla hallen till sista plats.
Intresse brukar ju vara störst precis i början av en serie, krävs att lakers är med från början. Annars tror jag att vi får vänta på att troja eller taif ta sig upp i allsvenskan för att fylla hallen till sista plats.
-
erok
- c/o LL´s Forum
Inte synd om mig Nils
men märkligt att ingen här inne förutom buck reagerade kraftigare än vad han gorde.Å inte ett konktet förslag av någon att självklart ska vi hjälpas åt att fylla hallen.Alla verkar axeptera och är nöjda med att hallen inte blir fullsatt.Inte synd om mig men synd om Lakers.
-
erok
- c/o LL´s Forum
Nu är det så här att jag inte sitter med i varken Lakers eller i lakejernas styrelse.Förslagen jag skrivigt är en helt öppen historia för styrelsen att diskutera på de olika möterna de har.Många bra enligt mig själv men ingen som vill eller ha lust att utveckla ideerna till att bli succe.Utan alla är nöjda å glada å hoppas att allt ska lösa sig.Marknadsför supporterspelaren å har även iår delat ut lappar utanför samarkand.Tyvärr väldigt dålig respons från Växjöbornas sida.
-
erok
- c/o LL´s Forum
Avaktar i stället å ser vad som händer om publiktappet å medlemsantalet i LL fortsätter att minska år från år.Var väldigt engarerad å ville bara lakers väl men påhoppad stup i kvarten så andra får kliva in om lust finnes.Halvapottenlotter å supporterspelaren är två saker jag angarera mig i nu å känner att detta räcker för min del.Men som sagt är inte oäven till att hjälpa till i andra sammanhang om det behövs.
Har du funderat lite på varför du blev lite påhoppad?
Det är skitbra att du vill Lakers väl och det är bra att komma med förslag.
Men att under 3 års tid skriva om ekonomin och förslag utan att det händer något kanske är en anledning till att folk här inne till slut tröttnade lite på dig?
Vi snackar om allt från värmepumpar till stafetter...
Det är skitbra att du vill Lakers väl och det är bra att komma med förslag.
Men att under 3 års tid skriva om ekonomin och förslag utan att det händer något kanske är en anledning till att folk här inne till slut tröttnade lite på dig?
Vi snackar om allt från värmepumpar till stafetter...
Last edited by serra on 6 September 2007, 12:36, edited 1 time in total.
Snart nära dig...en ny hall
-
erok
- c/o LL´s Forum
Jag bara visar att andra klubbar kan men hos oss här inne skrattar man åt det.60.000 har jag hört att lotteriet på värmepumpen gav troja.Om siffran stämmer vet jag ej.Staffetten kunde kanske bli en succe om man jobbat lite mer på den tanken.Ett härligt inslag på karloskardagarna likt ankrecet är i ljungby.Förstapreiset där är 25.000 kr mat från hemköp.
Hallen ska visst enligt kommunens hemsida rymma 4000 personer, vilket jag ställer mig mycket tveksam till. Men under serielunket kommer det inte i närheten av den summan. Matchen mot Leksand kommer med all säkerhet att bli mest publik, kanske 3000 eller lite drygt det, annars runt 2000.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"