Nyköping dubblar redan säsongskortförsäljningen

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Mr wee
Forumamatör

Nyköping dubblar redan säsongskortförsäljningen

Post by Mr wee »

Nåväl, inte för att vi stoltserar med våra publiksiffror men ganska kul för oss oavsett om det är rabatt, särskilt om vi kan kränga av några till.
Sen så står ju den verkliga frågan om det handlar om ökat hockeyintresse eller chansen att spara några kronor. Det sistnämda är väl inte helt omöjligt :?

http://www.nykopingshockey.se/
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Trots att vi är bittra konkurrenter är det alltid skoj när intresset för sporten vi älskar ökar. Kan aldrig finnas för många hockeytokar i världen. :D
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Dubblad försäljning för halva priset eller nåt sånt..
Låter som ett oslagbart vinnarrecept. Var det Almtuna som hade något ännu bättre där intäkterna nästan skulle räcka till domararvoderna. Kanske drömt eller så var det sant.

Vinnarreceptet som jag ser det är att flagga för och bjuda på högklassig sport till humana priser. För att klara det första måste man ta betalt för sin produkt, rätt enkelt.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Men låt oss leka med tanken att detta blir exakt +/- 0 i rena publikintäkter. NH går antagligen + i längden då fler går på matcherna -> mer snack kring hockeyn -> mer sponsring osv. Jag tror inte en klubb klarar att upprätthålla ett stabilt AS-lag med ett publiksnitt under 2000 pers. Intresset för produkten måste höjas.
Last edited by Varanen on 12 June 2007, 07:06, edited 1 time in total.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

när kan man beställa säsongs kort till lakers ? :oops: :roll:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ja det kan man fråga sig..
Svårt att få ut information när man bara har en hemsida och ingen som skriver. Krasst är väl en hemsidesskribent viktigare för VLH än en center just nu som det känns.

Jo Varanen, det är viktigt att få mer publik för många lag och rea biljetter är väl ett sätt antar jag. På sikt måste man dock lära sina kunder att betala för kvalite om det nu är kvalite man vill leverera.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Jag är mest förvånad över att ni bara sålde 350 årskort förra säsongen. Måste vara bland de lägsta i allsvenskan, eller?
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

bobba wrote:när kan man beställa säsongs kort till lakers ? :oops: :roll:
När som helst, bara att ringa till kansliet och boka!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Mygel wrote:Jag är mest förvånad över att ni bara sålde 350 årskort förra säsongen. Måste vara bland de lägsta i allsvenskan, eller?
Menar du med "ni" Lakers eller Nyköping?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

Mygel wrote:Jag är mest förvånad över att ni bara sålde 350 årskort förra säsongen. Måste vara bland de lägsta i allsvenskan, eller?
Så har det alltid varit i Nyköping, lågt antal säsongare alltså. Men tidigare så har det knappt lönat sig att köpa säsongskort vilket det gör nu.
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Primeau, då tråden handlar om Nyköpings årskort så var mitt svar riktat till NH supportrar.

Jag vet inte hur många årskort som Växjö sålde förra säsongen. 2005 sålde Rögle runt 1,500 årskort och jag har för mig att det antalet var högre 2006. Därför så kan man ju tycka att 350 är relativt lågt, vilket matte instämmer i.
BJ-GSU
Forumamatör

Post by BJ-GSU »

Under 1000-lappen för ett ståplatskort, det var inte dåligt!
Småland- been there, done that.
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

BJ-GSU wrote:Under 1000-lappen för ett ståplatskort, det var inte dåligt!
NH försöker på det sättet locka fler folk, fr.a. fler äldre, till ståplats. Man vill ha ett bättre "drag" kring matcherna. Detta är mer än välkommet då snittåldern på ståplatsläktaren inte brukar vara allt för hög annars...

En annan anledning, uttöver det sänkta priset, till den ökade försäljningen tror jag kan ligga i att man har truppen färdig så pass tidigt. Detta har lett till ett ökat intresse och det snackas mycket hockey i sommarvarma Nyköping...
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
Medgångssupportern
Site Admin

Post by Medgångssupportern »

Det är väl också ett sätt för klubben och få in lite pengar nu off-season när kassakistan brukar vara på gränsen till tom.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Är det inte så alla föreningar fungerar? De säljer sina årskort under off-season?
Post Reply