Kval till Elitserien-tråden
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hur går det för Växjö i kvalserien? Gick för att ta fram min kulram d¨jag kom på att den inte ens behövs eftersom Växjö inte ens är där! Vad konstigt, eller? Kommer ihåg att en viss skribent med en bilmodell som nick skrev något om uttalat mål för Växjö att ta sig till KS. Var är ni nu? Vem är det egentligen som är pinsamma när man sitter och smårunkar över en konstgjord rivalitet som byggs upp av påhittade uttalanden och ideer. Där är många bra Växjö skribenter, både här och på AIAs forum, men du är bara en patetisk liten person som verkar ha noll koll på allsvensk hockey samt ett enormt mindrevärdeskomplex för att Rögle är en större, äldre och mer framgångsrik klubb än Växjö för tillfället. Väx upp killen, Växjö är inga rivaler till oss och ni väcker inga större känslor.c70t5 wrote: Vad pinsamma ni är. Elitserien nästa - nu igen? Hälsa Kongo-Mygel och de andra raketforskarna i fantasibubblan. På återhörande. Jag plockar härmed fram kulramen och finner...NOLL poäng.
/T5!!
Fredrik R: Rögles målsättning har varit densamma de senaste 10 åren - nå Kvalserien, allt annat är bonus. Klubben vet vad som behövs för att ha en uttalad målsättning till ES. Vi har varit där innan och gjort det, vilket nästan resulterade i konkurs. Ni och resten av hockeysverige kommer att veta när den satsningen kommer. Men inte har det varit i år.
Last edited by Mygel on 12 March 2007, 23:09, edited 1 time in total.
Jo, tyvärr är det en stor eller för att inte säga enorm skillnad på ES. Det går i och för sig ta sig dit, men det som behövs för att stanna kvar klarar inte många av. Mora gjorde det, men det handlar om att ha en kassa och en organisation som klarar att skaffa både spelare, tränare och övrig personal runtomkring. Rögle är närmare, men ändå för långt ifrån och vi är nästan ljusår ifrån det.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Hoppas clownerna och deras bongo trumma tystnar för denna säsong......
Tror Fejkers ryker ikväll. Och hoppas.
Så jäkla skönt att det inavlade popcorngänget är ute ur bilden för i år.
Hockeytradition > Poplag
Växjö tar man inte på allvar!
Nä vi väcker inga särskilda känslor, bara 4-5 stycken rbkáre som inte verkar älska Växjö. En av dom är förresten här inne rätt ofta så han är nog lite småförtjust i oss trots allt
Tror Fejkers ryker ikväll. Och hoppas.
Så jäkla skönt att det inavlade popcorngänget är ute ur bilden för i år.
Hockeytradition > Poplag
Växjö tar man inte på allvar!
Nä vi väcker inga särskilda känslor, bara 4-5 stycken rbkáre som inte verkar älska Växjö. En av dom är förresten här inne rätt ofta så han är nog lite småförtjust i oss trots allt

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
Rögle har en bit kvar till Elitserien och det bevisar de 2 första matcherna också.
Tror rögle kammar hem den 5e platsen och vi får inte glömma att i år är nog den tuffaste Kvalserien på länge, ja kanske till och med någonsin. Det är inte lätt.
RBK och Löven har inte stor chans.
Leksand kommer rycka upp sig och få lite kontakt i slutet
Tror rögle kammar hem den 5e platsen och vi får inte glömma att i år är nog den tuffaste Kvalserien på länge, ja kanske till och med någonsin. Det är inte lätt.
RBK och Löven har inte stor chans.
Leksand kommer rycka upp sig och få lite kontakt i slutet
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Stängning av ES, att inga lag på en sportslig väg kan ta sig dit, plats kan endast köpas om ens det blir möjligt. Eftersom det verkar finnas en majoritet bland beslutsfattare att Leksand tillhör de lag som ska finnas i ES, så är det bra så länge de inte gör det.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Ungefär!! NHL är ett företag som driver en liga, i vinstsyfte givetvis. Alla företag/klubbar som vill vara med att leka måste varje år betala en grotesk summa pengar till denna lekledare. Klubbarna får betraktas som företag, mer än våra elitklubbar som har delar av sin verksamhet som AktieBolag. Dom är fortfarande klubbar tillhörande orter eller stadsdelar. I NHL finns inga garantier att klubbarna finns kvar på dom orter dom för närvarande befinner sig. Ett exmpel är det gamla klassiska laget från norra USA: Minnesota North Stars som såldes till en ny ägare som flyttade "företaget" till Texas och Dallas. Man tog bort North och så blev det Dallas Stars. Enda sättet att komma in i NHL är att öppna plånboken.....om det finns plats. Nu skulle väl knappast en stängd liga i sverige drivas riktigt på de sättet, men ganska nära i alla fall.rejmLÖVEN wrote:Fyfan vad dåligt om det skulle bli så..
Är det så det fungerar i NHL?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Det verkar vara lite småtjurigt i Skellefteå.
34.30 2 min Löven 22. RAHIMI, Daniel IL-EQ
33.47 2 min Löven 15. JOHANSSON, Nicklas HOLD
26.28 2 min Löven 33. BLIXT, Jimmy ROUGH
26.28 2 min Skellefteå 20. WELSER, Daniel ROUGH
26.28 2 min Skellefteå 19. PETTERSTRÖM, Pontus ROUGH
26.28 2 min Löven 19. FORSBERG, Johan ROUGH
26.28 10 min Löven 33. BLIXT, Jimmy ABUSE
26.28 2 min Skellefteå 20. WELSER, Daniel INTRF
26.28 10 min Skellefteå 20. WELSER, Daniel ABUSE
25.27 5 min Skellefteå 38. KRISTOFFERSSON, Marcus SPEAR
25.27 20 min Skellefteå 38. KRISTOFFERSSON, Marcus GA-MI
-
- Forumentusiast
Snipp, snapp Världsmästartut där var den elitseriesagan slut - igen. Märkligt, mycket märkligt. Rögle kommer inte att avancera till elitserien detta året heller. Kan det vara som så att de Danska lirarna klämt i sig för lite Gröt eftersom att dom Å.T.E.R.I.G.E.N. kissar på sig i kvalet? Eller förstår dom helt enkelt inte vad Bobo säger (rikssvenska)?
Nähä Kamrater, nu blir det Lyxmys för min del - igen. Servetter, hudlotion, grönvit kulram (knappt så den räckte till) och elefanthud i näven har varit min melodi i denna kvalserie. Men jefvlar vilka armar jag har fått! Skall till protokollet tilläggas att jag hade ett par fler popcornkulor på ramen till Leksands favör - och det hjälpte gud bevars.
Hmm, undra om Kongo-Mygel har radio-/internetkontakt med Sverige därnerifrån det djupaste av Afrika och kan följa höjdpunkternas höjdpunkt? Det får vi väl ändock hoppas. Tältpinne, folie och ett gott humör gör nog susen.
Woops, så det kan gå, måste tvätta elefantgreppet - på återhörande kamrater!
/T5!!
Nähä Kamrater, nu blir det Lyxmys för min del - igen. Servetter, hudlotion, grönvit kulram (knappt så den räckte till) och elefanthud i näven har varit min melodi i denna kvalserie. Men jefvlar vilka armar jag har fått! Skall till protokollet tilläggas att jag hade ett par fler popcornkulor på ramen till Leksands favör - och det hjälpte gud bevars.
Hmm, undra om Kongo-Mygel har radio-/internetkontakt med Sverige därnerifrån det djupaste av Afrika och kan följa höjdpunkternas höjdpunkt? Det får vi väl ändock hoppas. Tältpinne, folie och ett gott humör gör nog susen.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Äsch, normalt förfarande. Derbyt är hett, men inte lika hett som förut.Fredrik R wrote:Det verkar vara lite småtjurigt i Skellefteå.
Slagsmål på uppvärmningen, det var tider det.
Jag sa bara lite småtjurigt också IFB vilket i princip betyder normalt för min del, och jag vet att det är hett när dessa båda lagen möts.IFB wrote:
Äsch, normalt förfarande. Derbyt är hett, men inte lika hett som förut.

*man behöver inte citera HELA trådar, klipp och klistra lite/ Dolitle *
Last edited by Fredrik R on 17 March 2007, 11:44, edited 1 time in total.
Jag sa bara lite småtjurigt också IFB vilket i princip betyder normalt för min del, och jag vet att det är hett när dessa båda lagen möts.Fredrik R wrote:
Äsch, normalt förfarande. Derbyt är hett, men inte lika hett som förut.
Slagsmål på uppvärmningen, det var tider det.

Jo, jag bara raljerar lite

Kul i sammanhanget var att Wernblom läxade upp sina egna medspelare efter några fula påhopp i första. Heder åt den otrogne.
*man behöver inte citera HELA trådar, klipp och klistra lite/ Dolitle *
Volvon, hur går det för Växjö nu för tiden? Oh f*n, ni är redan färdigspelade sedan en tid. Synd, sådan rutinerad klubb och supporterskara borde vara med och kvala med de andra, eller?c70t5 wrote:Snipp, snapp Världsmästartut där var den elitseriesagan slut - igen. Märkligt, mycket märkligt. Rögle kommer inte att avancera till elitserien detta året heller. Kan det vara som så att de Danska lirarna klämt i sig för lite Gröt eftersom att dom Å.T.E.R.I.G.E.N. kissar på sig i kvalet? Eller förstår dom helt enkelt inte vad Bobo säger (rikssvenska)?
/T5!!
Många intressanta inlägg på DITT forum på senare tid. Tålamodet tryter kanske? Ska bli intressant att läsa hur tongångarna går här inne när Växjö har legat i toppen av allsvenskan ett antal år och fortfarande inte kan ta steget upp. Som du säkert vet så har Rögle legat i toppen av AS och försökt ta steget tillbaka till ES längre än din klubb har existerat. Om tålamodet tryter redan, hur kommer det att se ut efter ni försökt och varit nära under 12 års tid?
Rögle gjorde väl en reko match, men oj vad starka Mif var. Inte en chans att de tänkte släppa in Rbk i matchen. Imponerande.
Mygel: Fan vad alla gnäller om att det är jobbigt bara för att de aldrig lyckas ta sig upp. Både ni och Lövensuppsen ynkar ju om det. Vi är inte i er sits, och skiter högaktningsfullt i den! Vi tar vårt när tid är. Peace out!
Mygel: Fan vad alla gnäller om att det är jobbigt bara för att de aldrig lyckas ta sig upp. Både ni och Lövensuppsen ynkar ju om det. Vi är inte i er sits, och skiter högaktningsfullt i den! Vi tar vårt när tid är. Peace out!
Goddamnit!!!
Så sant så. Men för vissa av era supportrar så tycks den tiden vara NU. Då kan man ju undra hur frustrerade Växjös supportrar kommer att vara efter att ha försökt tolv år om man jämför med oss Rögle supportrar, som till och med har varit uppe, som HAR väntat i tolv år och kommer att få vänta åtminstone ett år till.Loseddos wrote:! Vi tar vårt när tid är. Peace out!
Last edited by Mygel on 17 March 2007, 23:54, edited 1 time in total.
- Linkankopia
- Forumproffs
Och gissa vem som sprudlande glad firade den segrn igår då (som känns i kroppen idag...hehe) ?!Malul wrote:Södertälje-SAIK 3-2!
matchen,resultatet,som gjorde kvalserien levande igen!

www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)