Kval till Elitserien-tråden
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Kval till Elitserien-tråden
3 väntade vinster ikväll även om Södertälje hade visst besvär med Löven.Själv har jag tittat på Skellefteå-Rögle där SAIK vann fullt rättvist.Ni som tittat på Malmö -Leksand hur såg det ut där?
För min del var det 3 önskeresultat ikväll inte var dag det blir så.
För min del var det 3 önskeresultat ikväll inte var dag det blir så.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
De tre "toppkandidaterna" vann, SSK tappade dock 1 pinne mot Löven vilket kan vara förödande att göra på hemmaplan i långa loppet. Har man bäst trupp som ES-lagen har samtidigt som man får en bra start så tror jag att resan blir ganska bekväm.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
jag håller med,underbart om Leksand håller sig i allsvenskan.Jag tror även det finns intressen av att se Malmö befinna sig i eliten vilket dom säkert kommer göra men i omgångar.
sen har ju medias bevakning av allsvenskan oxå sett till att för att behålla tittare där även om det är blygsamma siffror så vore det ju helt meningslöst och visa allsvenskan om inget fanns att spela för.
sen har ju medias bevakning av allsvenskan oxå sett till att för att behålla tittare där även om det är blygsamma siffror så vore det ju helt meningslöst och visa allsvenskan om inget fanns att spela för.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
Herr Oberst
- Forumdemon
-
Lakersfan_03
- c/o LL´s Forum
Och grötätarna åker på stryk igen, 2-4 härligt. 
Det kaxiga tåget som skulle gå till elitserien (i år igen) har gått på grund redan efter 2 omgångar, mumma!
Det kaxiga tåget som skulle gå till elitserien (i år igen) har gått på grund redan efter 2 omgångar, mumma!
Last edited by Fredrik R on 11 March 2007, 18:31, edited 3 times in total.
Så vitt jag kan se så piskade (i underkant) SSK in fyra raka på er - klasskillnad. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag nu börjar få elefanthud i min högernäve. Lyxmastubering och en avslagen Världsmästardansk som objekt, det rockar stenhårt! Vad pinsamma ni är. Elitserien nästa - nu igen? Hälsa Kongo-Mygel och de andra raketforskarna i fantasibubblan. På återhörande. Jag plockar härmed fram kulramen och finner...NOLL poäng.Herr Oberst wrote:Vad förlorade vi med, 14-0?!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
3 väntade segrar ikväll bara att konstatera det blir mellan dessa 3 lagen slaget kommer att stå.
Tv-reportrarna småskrattade åt Röglepubliken,de vill ha utvisning på allt var deras kommentar.
Winnerborg bra domare som inte gick på döende-svanen-filmningarna.
Tv-reportrarna småskrattade åt Röglepubliken,de vill ha utvisning på allt var deras kommentar.
Winnerborg bra domare som inte gick på döende-svanen-filmningarna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
Herr Oberst
- Forumdemon
Nåja, som jag såg det så vann Saik med 2-1, vilket var matchen det handlade om just då. Att förlora med uddamålet mot ett lag som bara var något litet poäng ifrån SM-slutspel är inte fyskam. De flesta grönvita va rätt nöjda med det.c70t5 wrote:Så vitt jag kan se så piskade (i underkant) SSK in fyra raka på er - klasskillnad.Herr Oberst wrote:Vad förlorade vi med, 14-0?!
/T5!!
Vad gäller gårdagens match så kom deras sista mål i matchens sista sekunder då våran målvakt lämnat kassen. Dessutom var skottstatistiken 7-7, 6-6, 10-10. Det känns inte som klassskillnad direkt.
Runka du på du. Det är väl det enda du får/kan göra just nu antar jag. För Växjö har väl spelat fördigt för i år?
Jadu, Herr Oberst du slutar aldrig att förvåna, vår säsong är slut ja helt korrekt, MEN vi kan stå upp spikraka efter denna säsongen och konstatera att vi nått vårat mål, vi kan också erkänna att vi inte haft i en kvalserie att göra iår..
Detta har inte Rögle "laget som är sämst när det gäller" insett än (att man inte har i en kvalserie att göra), och man har inte uppnått sitt egna mål heller för den delen än (elitserien) man lär med all sannolikhet inte göra det heller efter 2 inledande förluster i kvalserien.
Så var är det? Kom tillbaks på Torsdag kväll när ni har förlorat mot Leksand och missat tåget till elitserien ännu en gång, då kan du utvärdera säsongen för dig själv om hur nöjd du är, personligen tror jag innerst inte att du inte alls är särskilt nöjd...
Dessutom har ni ju fått stryk av det katastrofalt dåliga poplaget från Växjö, dom matcherna som Rögle alltid är vinnare i innan matchen är spelad.
Så som sagt jag tror inte du är så nöjd med säsongen på Torsdag kväll..
Detta har inte Rögle "laget som är sämst när det gäller" insett än (att man inte har i en kvalserie att göra), och man har inte uppnått sitt egna mål heller för den delen än (elitserien) man lär med all sannolikhet inte göra det heller efter 2 inledande förluster i kvalserien.
Så var är det? Kom tillbaks på Torsdag kväll när ni har förlorat mot Leksand och missat tåget till elitserien ännu en gång, då kan du utvärdera säsongen för dig själv om hur nöjd du är, personligen tror jag innerst inte att du inte alls är särskilt nöjd...
Dessutom har ni ju fått stryk av det katastrofalt dåliga poplaget från Växjö, dom matcherna som Rögle alltid är vinnare i innan matchen är spelad.
Så som sagt jag tror inte du är så nöjd med säsongen på Torsdag kväll..
- Linkankopia
- Forumproffs
Jag var ner till Scaniarinken i fredags och såg SSK-Löven. Fan vi borde ha vunnit med minst 4 måls överläge, men satte inte chanserna. Det gjorde vi igår, men oj oj vilken hönsgård det var i sista perioden innan "Strumpan" tog timeout. Sen var det ganska lugnt.
På torsdag blir det en riktig värdemätare då vi möter Malmö borta. Poäng där och vi har en riktigt bra chans till avancemang.....
På torsdag blir det en riktig värdemätare då vi möter Malmö borta. Poäng där och vi har en riktigt bra chans till avancemang.....
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
-
Herr Oberst
- Forumdemon
Detta är första gången klubben sagt att man är redo för eliten om vi skulle gå upp.
Målsättningen innan säsongen startade var att ta sig till kvalserien. När man vid nyårstid kände sig rätt säker på att nå KS sade man att väl där ska vi satsa på att gå upp. *edit* Vad tycker du Bobo ska säga när KS-matcherna vankas? Att vi nått vårt mål och nu kan vi likagärna lämna WO resten av matcherna!
Tänk efter innan du skriver!
Va bra av er att sno någon poäng från oss. Skitbra att ni slog löven ALLA gången i grundserien också. Jättebra! Sämst när det gäller...Eller hur var det? Avd. Kasta sten i glashus!
Målsättningen innan säsongen startade var att ta sig till kvalserien. När man vid nyårstid kände sig rätt säker på att nå KS sade man att väl där ska vi satsa på att gå upp. *edit* Vad tycker du Bobo ska säga när KS-matcherna vankas? Att vi nått vårt mål och nu kan vi likagärna lämna WO resten av matcherna!
Tänk efter innan du skriver!
Va bra av er att sno någon poäng från oss. Skitbra att ni slog löven ALLA gången i grundserien också. Jättebra! Sämst när det gäller...Eller hur var det? Avd. Kasta sten i glashus!
Näää, det är inte fy skam. Går man in på erat forum märks också att alla där, i likhet med dej här, är jättenöjdaHerr Oberst wrote:Att förlora med uddamålet mot ett lag som bara var något litet poäng ifrån SM-slutspel är inte fyskam. De flesta grönvita va rätt nöjda med det.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Från rögles forum:
"Ja gott folk ,vad ska man säga?? Alla har sina åsikter ,såklart. Jag tänker säga mitt nu.... Tycker Rögle gör en USEL match......RÖGLE ,Rögle ,allting e som vanligt.......när det gäller är vi som sämst....som så många andra säsonger dominerar vi i AS och när sedan det roliga och viktiga börjar ,vad händer??"
Som sagt "Jättenöjda"
"Ja gott folk ,vad ska man säga?? Alla har sina åsikter ,såklart. Jag tänker säga mitt nu.... Tycker Rögle gör en USEL match......RÖGLE ,Rögle ,allting e som vanligt.......när det gäller är vi som sämst....som så många andra säsonger dominerar vi i AS och när sedan det roliga och viktiga börjar ,vad händer??"
Som sagt "Jättenöjda"
Last edited by Fredrik R on 12 March 2007, 19:00, edited 1 time in total.
Fredrik R, känns som att du målar in dig i ett hörn 
Tror nog att Rögle är nöjda med sin säsong. Det har ju inte handlat om utklassningar från SAIKs sida. Å översten har ju faktiskt rätt med "sämst när det gäller". Vår säsong är ju slut...
Kan vi inte bara följa matcherna och njuta/gråta bäst vi vill?
Tror nog att Rögle är redo om de skulle gå upp. Mora var ju faktiskt inte mer "redo" än vad Rögle är idag. Det kommer ju såklart att värvas friskt om de går upp så varför skulle inte Rögle klara av det om Mora gjorde det. Hockeyn är ju större i Ängelholm än i Mora.
Fattar inte hur vissa kan sitta å skratta åt ett lag som har varit hur bra som helst i AS och som har snott de flesta pinnar från oss.
Tror nog att Rögle är nöjda med sin säsong. Det har ju inte handlat om utklassningar från SAIKs sida. Å översten har ju faktiskt rätt med "sämst när det gäller". Vår säsong är ju slut...
Kan vi inte bara följa matcherna och njuta/gråta bäst vi vill?
Tror nog att Rögle är redo om de skulle gå upp. Mora var ju faktiskt inte mer "redo" än vad Rögle är idag. Det kommer ju såklart att värvas friskt om de går upp så varför skulle inte Rögle klara av det om Mora gjorde det. Hockeyn är ju större i Ängelholm än i Mora.
Fattar inte hur vissa kan sitta å skratta åt ett lag som har varit hur bra som helst i AS och som har snott de flesta pinnar från oss.
-
Herr Oberst
- Forumdemon
Du är fortfarande skitfel ute. I stort sett alla var nöjda med resultatet efter Saik-matchen.Fredrik R wrote:Från rögles forum:
Som sagt "Jättenöjda"
Nu försöker du motbevisa det påståendet genom att citera ett inlägg som handlade om SSK-matchen.
Om vi går upp är vi redo. Det är iallafall vad ledningen säger. Planer på att bygga ut hallen finns klara. Det ska göras oavsett om vi går upp eller inte. Går vi upp i år fixas hallen direkt, annars görs det i etapper. I övrigt har organisationen växt med flera % de senaste åren. Fler personer har anställts, vi har en ny is att röra oss på, eller dubbelt så många som tidigare kan man väl säga.
Fredrik R, Primeau och Alfax. Ska ni ge er in i diskussionen så se då först till att ni har fötterna ner och huvudet upp. Annars framstår ni bara som stora jönsar som inte lyckas vinna en enda poäng.
-
Herr Oberst
- Forumdemon