Thelin & Cabana
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Thelin & Cabana
Jag tycker att Johan är en spelare som har fått oförskämt mycket kritik ibland. Tycker att han har vuxit ordentligt den senaste tiden.
Likaså tror jag att han är en viktig spelare att ha utanför isen, av intervjun jag lyssnade på verkar han vara ödmjuk och ha en bra analytisk förmåga, något som en del hockeyspelare saknar. Och såna spelare är oerhört viktiga att ha i ett lag, de gör ett bra jobb både utanför och på isen.
Johan är en av de spelare som jag gärna ser kvar i Lakers dressen även nästa säsong.
Cabana har också höjt sig och målat, stannar Saviano om inte Cabana får nytt kontrakt?, jag tvivlar på det. Den sociala biten är nog minst lika viktig för Saviano som spelet på isen.
Likaså tror jag att han är en viktig spelare att ha utanför isen, av intervjun jag lyssnade på verkar han vara ödmjuk och ha en bra analytisk förmåga, något som en del hockeyspelare saknar. Och såna spelare är oerhört viktiga att ha i ett lag, de gör ett bra jobb både utanför och på isen.
Johan är en av de spelare som jag gärna ser kvar i Lakers dressen även nästa säsong.
Cabana har också höjt sig och målat, stannar Saviano om inte Cabana får nytt kontrakt?, jag tvivlar på det. Den sociala biten är nog minst lika viktig för Saviano som spelet på isen.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Sociala-Cabana skall icke ha en plats i nästa säsongs Växjö Lakers. Spelar riktigt bra ishockey (
)? Med måtten - heltidsanställd ishockeyspelare i hockeyallsvenskan mätt, så håller han definitivt inte måttet. 2+5 på 20 matcher talar väl sitt tydliga språk. Det är väl för fan ingen social verksamhet som Växjö Lakers sysslar med. Den månatliga utbetalningen kommer in på kontot vareviga månad - ett jobb är utfört, förhoppningsvis. Skriv brev, eller använd telefonen om du känner dig ensam. Det blir nog en one-way ticket tillbaka till tyska andra divisionen för herr Copa-Sociala-Cabana. Dock så hoppas jag att han fortsätter på sin senaste inslagna väg - han märks på isen. Både Cabana och Hirvonen tycker jag hämmar speedkulan Stiig's fantastiska hockeytänk. Och det mina hockeykamrater tycker jag är slöserie av spetskompetens utan dess like. Om man ser till vad Cabana kostar (mellan tummen och pekfingret) och att han dessutom uppfyller platsen för icke eu-spelare så tycker jag att han skall ersättas, definitivt.
(Ni som mot all förmodan vågar hålla med - ta av er skyddsvästen, några ryggdunk är icke att vänta)
/T5!!

(Ni som mot all förmodan vågar hålla med - ta av er skyddsvästen, några ryggdunk är icke att vänta)
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- Inaktiverad användare
Instämmer som bekant med Volvon, Tycker det tyvärr är en av KEMPEMOS större brister att de inte ser vissa spelares naturliga lekamrater.
Evertsson har ju en gång tidigare tydligt deklarerat att Lakers INTE är ett Komvux för Hockeysprlare, hoppas det gäller Cabana/Hirvonen också, OM Stig ställer krav på Cabana som kedjekompis eller fortsättning, är han dessvärre inte av det rätta virket, utan visar som en del vill beskriva det Yngwetakter.
OM nu Thelin besitter sådana Ledaregenskaper utanför isen så tycker Jag han ska satsa på en Tränarkarriär istället.
Evertsson har ju en gång tidigare tydligt deklarerat att Lakers INTE är ett Komvux för Hockeysprlare, hoppas det gäller Cabana/Hirvonen också, OM Stig ställer krav på Cabana som kedjekompis eller fortsättning, är han dessvärre inte av det rätta virket, utan visar som en del vill beskriva det Yngwetakter.
OM nu Thelin besitter sådana Ledaregenskaper utanför isen så tycker Jag han ska satsa på en Tränarkarriär istället.
In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
Håller med dig Nedomansky men det blir jobbigt om vi ska byta ca 10 spelare varje säsong , varför inte försöka behålla de flesta och de vi väl inte förlänger med byter vi mot riktigt bra spelare.
Vi måste försöka behålla de unga och hungriga spelarna också
Vi måste försöka behålla de unga och hungriga spelarna också
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Nej, jag håller med, vi är många som skriker oss hesa i och med att det är så stor omsättning i laget år efter år och att så få spelare kommer upp underifrån. Det lär inte hålla om ekonomin ska gå hand i hand. Men om målet mot ES ska leva vidare, så måste det hända saker kommande säsonger annars lär det tyvärr bli en flopp. Jag vet inte hur ledningen ser på dessa problem och hur det ska lösas.
Sedan kan man snart börja undra om kommunen druckit färdigt sitt kaffe angående Arenastaden, så att det snart kan bli lite verkstad också, men det är väl för mycket begärt.
Sedan kan man snart börja undra om kommunen druckit färdigt sitt kaffe angående Arenastaden, så att det snart kan bli lite verkstad också, men det är väl för mycket begärt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum
Arenastaden tar mycket tid tycker jag men vi får se en hall inom kort hoppas jag.
Värva rätt spelare är viktigt , den här säsongen var det inte många som trodde på oss men se vad dessa spelare kunde göra , vi låg 2a ett tag glömm inte borta det.
Gäller att försöka behålla många nyckspelare. En del försvinner som vi vet.
Jag blir nu mycket nöjd om Karjalainen stannar och Steve Saviano. sen finns det många andra men de 2 är mina favoriter just nu
Värva rätt spelare är viktigt , den här säsongen var det inte många som trodde på oss men se vad dessa spelare kunde göra , vi låg 2a ett tag glömm inte borta det.
Gäller att försöka behålla många nyckspelare. En del försvinner som vi vet.
Jag blir nu mycket nöjd om Karjalainen stannar och Steve Saviano. sen finns det många andra men de 2 är mina favoriter just nu
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jo, Lakers sköter sina kort väl tycker jag. Däremot tycker jag att stadens politiker mest ter sig som cirkusens clowner, rent bedrövligt helt enkelt, ska staden Växjö utvecklas så får de ta mig fan börja skapa lite nu. Bygget med Arenastaden måste ta sin början med det snaraste.
Ska kanske för snällhetens skull säga att jag uppskattar clownerna på cirkusen så förbannat mycket bättre än de vi har i kommunen.
Ska kanske för snällhetens skull säga att jag uppskattar clownerna på cirkusen så förbannat mycket bättre än de vi har i kommunen.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Jo, det lär säkert bli extremt många nya ansikten bland spelare och kanske tränaransiktet blir ett annat också. Nä, det är synd, för någon gång måste omsättningen hamna på rätt nivå. Blir ingen grundtrygghet annars, bygg och satsa på den egna juniorsidan också.
-
- c/o LL´s Forum
Japp, ska det bli en resa in i framtiden, så måste det läggas mer krut på att få in egna spelare i truppen och att bygga ett lag kring en stbil grund av spelare som vi har under en längre tid än en säsong. Än är inte den gamla tanken anågående klubbkänsla och hjärta helt borta. Just nu är det väl Custe, som asstränare som har mest år tillsammans med Chrille.
-
- c/o LL´s Forum
- Stenkistan
- Forumamatör
Varje år utskolas det knappt 300 juniorer i Småland av dessa knappa 300 blir EN elitserie spelare och TRE allsvenska spelare.
Vad får er att tro att vi i Växjö får fram dessa tre spelare varje år?
Diskussionen är befängd, konkurrensen är grym och som det är nu så har vi inte tillräckligt bra juniorer. Undantaget är Emil som jag ser en stor potential i.
Vad får er att tro att vi i Växjö får fram dessa tre spelare varje år?

Diskussionen är befängd, konkurrensen är grym och som det är nu så har vi inte tillräckligt bra juniorer. Undantaget är Emil som jag ser en stor potential i.
Det går upp och det går ner. Hjärtat finns alltid kvar.
Jag sa aldrig att vi har några tillräckligt bra juniorer nu, utan det jag sa är att ungdomssidan med inriktning till att få fram starka juniorer är aortan i en klubb som har ambitioner att skapa något stort och hållbart på sikt. Att köpa ihop ett lag, vet jag inte om någon har lyckats med, sett över en längre period, det blir oftast bara dagssländor, eftersom "grynen" ebbar ut i kassan.
Det är därför som jag tycker att kommunen borde agera lite kvickare, med den tilltänkta Arenan, detta gäller all ungdomsidrott i en mängd föreningar, som inte får den rätta möjligheten att utvecklas som det nu är här i stan.
Det är därför som jag tycker att kommunen borde agera lite kvickare, med den tilltänkta Arenan, detta gäller all ungdomsidrott i en mängd föreningar, som inte får den rätta möjligheten att utvecklas som det nu är här i stan.
Paul Cabana
Går inte den mannen från klarhet till klarhet? Nu när det gäller som mest lyfter han sig på klassiskt kanadensiskt manér (utom då tydligen Kory Baker): nätade mot NH och var oerhört nära att avgöra gårdagens drabbning. Fortsätter han så här kan jag nog tänka mej att se honom i Lakers nästa säsong, det verkar ju dessutom funka bra socialt mellan honom och Saviano.
Johan Thelin
Vilja slår oftast klass, #3 spelar alltid med hjärtat och ser alltid extremt överlycklig ut när spelarna efter vinst klappas in på isen igen.
För övrigt är det Romö som är Kungen av Växjö
(tror jag ska börja slänga in det i vartenda inlägg hädanefter).
Går inte den mannen från klarhet till klarhet? Nu när det gäller som mest lyfter han sig på klassiskt kanadensiskt manér (utom då tydligen Kory Baker): nätade mot NH och var oerhört nära att avgöra gårdagens drabbning. Fortsätter han så här kan jag nog tänka mej att se honom i Lakers nästa säsong, det verkar ju dessutom funka bra socialt mellan honom och Saviano.
Johan Thelin
Vilja slår oftast klass, #3 spelar alltid med hjärtat och ser alltid extremt överlycklig ut när spelarna efter vinst klappas in på isen igen.
För övrigt är det Romö som är Kungen av Växjö

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Inaktiverad användare
Vad vore Cabana /Hirvonen UTAN Stig i sin femma, Nej han håller inte måttet.
Det handlar OM Målsättning att minst EN spelare VARJE år ska få CHANSEN i A-Laget, detta är ingen omöjlighet OM saker och ting sköts på rätt sätt,
Coming Men i Lakers:
Rantatalo-88
Viktor Stråhle-89
Dahlbeck-91
Tex Williamsson-91
A.Rosen-92
R.Hansson-92
Alla dessa + några till KAN bli A-Lagspelare i Lakers om De får rätt träning och Chansen att mäta Sig med de etablerade inom ett par år.
Det handlar OM Målsättning att minst EN spelare VARJE år ska få CHANSEN i A-Laget, detta är ingen omöjlighet OM saker och ting sköts på rätt sätt,
Coming Men i Lakers:
Rantatalo-88
Viktor Stråhle-89
Dahlbeck-91
Tex Williamsson-91
A.Rosen-92
R.Hansson-92
Alla dessa + några till KAN bli A-Lagspelare i Lakers om De får rätt träning och Chansen att mäta Sig med de etablerade inom ett par år.
In Hinkum Veritas
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Det är just det om ett par år är dessa juniorer mogna. Den sociala biten är viktig även för att spelet ska fungera. Just nu verkar truppen ha god harmoni och kämpar för varandra det ska det tas vara på. Förhoppningsvis så behålls tränareduon och ingen ny tränare på ingång. Om Yngvesson och CJ lägger skridskorna på hyllan kanske det går att göra en Custemo och ha kvar dem i organisationen om de passar för sådana uppdrag? Helst ser jag dem kvar i truppen givetvis. Slussa in juniorerna när de är mogna för det och om inte minnet sviker mig från när Kempe värvades var detta en av hans styrkor i tränarerollen?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
usch det gör ont i själen att läsa att chrille skulle lägga skridskorna på hyllan,han är ju supertalangen som kunde blivit så mycket större egentligen men som i alla Lakers-hjärtan är den störste!Han får inte sluta,han håller en sådan klass att han skulle inte göra bort sig om vi så tog oss till eliten,bara dyka upp två ggr per match o göra två mål..
du får inte sluta chrille,hör du det?=)
du får inte sluta chrille,hör du det?=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- c/o LL´s Forum