Kämpa nu Lakers!
Björklöven-Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Björklöven-Lakers
Efter en liten besvikelse!Men 1 värdefullt poäng
Så hoppas jag att vi tar chansen i Umeå.Ett points där med så ser det riktigt bra ut....
Kämpa nu Lakers!
Kämpa nu Lakers!
- Lakejer115
- Forumproffs
Svår match på Fredag. Det vi behöver för att vara säkra på Playoff är 70 pinnar, 5 till alltså på våra fyra återstående matcher. Kan räcka med mindre också iofs. Men skit i det nu, Löven nästa och en liten attack på femteplatsen 
Last edited by Niles on 14 February 2007, 21:53, edited 1 time in total.
-
NEDOMANSKY
- Inaktiverad användare
Utskällt Löven mot ett Lakers som lagt i backen, minns storsegern hemma hur Majoren tyckte stormen Gudrun blåste Dem av banan.
Stormen Gudrun har omvandlats till Kempemos snigelhockey med panik i blicken. Att spela Rosen med träbenet Thelin och att överhuvudtaget ge Cabana/Hirvonen istid är ett skämt.
Positivt tips: 1-1
Realistiskt:5-1
Stormen Gudrun har omvandlats till Kempemos snigelhockey med panik i blicken. Att spela Rosen med träbenet Thelin och att överhuvudtaget ge Cabana/Hirvonen istid är ett skämt.
Positivt tips: 1-1
Realistiskt:5-1
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY: Har du några tankar på att det är lite felcoachning från tränarsidan. Jag säger inte mot, även om Kempe/Custemo borde känna till vilket som borde fungera bäst.
Jag reagerar ofta och undrande, när en icke het spelare får förtroende i sista perioden i avgörande lägen. Men jag vet inte om det är lätt att som jag, sitta på läktaren och tycka. Men det är faktiskt viktigt att diskutera det hela.
Jag reagerar ofta och undrande, när en icke het spelare får förtroende i sista perioden i avgörande lägen. Men jag vet inte om det är lätt att som jag, sitta på läktaren och tycka. Men det är faktiskt viktigt att diskutera det hela.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
Lakersfan_03
- c/o LL´s Forum
Re: Björklöven-Lakers
du ser positivt i alla lägenÅryd Lakej wrote:Efter en liten besvikelse!Men 1 värdefullt poängSå hoppas jag att vi tar chansen i Umeå.Ett points där med så ser det riktigt bra ut....
Kämpa nu Lakers!
Vi ska va nöjda med 1 poäng igår me tanke på att vigör mål i slutet.
I umeå imorgon kan vi ta 3 poäng , det är absolut ingen omöjlighet. Annars kommer det bli en rysare de sista matcherna.
Matchen på söndag vågar jag säga är säsongens hittils viktigaste match
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Re: Björklöven-Lakers
Tycker hockey är det roligaste jag vet,att tänka positivt är det bästa man kan göra för att må bra!!Besviken måste man få bli...MEN världen går inte under för att Lakers förlorar rätt om det känns tungt just då.Lakersfan_03 wrote:du ser positivt i alla lägenÅryd Lakej wrote:Efter en liten besvikelse!Men 1 värdefullt poängSå hoppas jag att vi tar chansen i Umeå.Ett points där med så ser det riktigt bra ut....
Kämpa nu Lakers!skämt åsido.
Vi ska va nöjda med 1 poäng igår me tanke på att vigör mål i slutet.
I umeå imorgon kan vi ta 3 poäng , det är absolut ingen omöjlighet. Annars kommer det bli en rysare de sista matcherna.
Matchen på söndag vågar jag säga är säsongens hittils viktigaste match
Nä nu tar vi löven med storm........man bara vill ju det
-
NEDOMANSKY
- Inaktiverad användare
Först och främst tycker Jag att Rosen har misshandlats i stort sett hela säsongen och ändå producerat poäng(om än i PP).
Karjalainen skulle från början varit 1:a Målis trots en och annan mindre bra Match(killen är en BRA Målis).
VISSA backar skulle man tagit i Örat tidigt och bestämt, samt bänkat till förmån för Rantatalo, som dessutom ALLTID ska med som en av 8 Backar.
Att spela Sniglarna Cabana/Hirvonen som nu senast bänkades ihop med Stig"Wroom" Saviano tyder på begynnande fartblindhet hos KEMPEMOS.
1:a Linan SKA avgöra viktiga Matcher.
Sen det viktigaste: Fel att så blint leva på sitt eget styrspel, lättläst av motståndare, man sätter Sig själv i en sits där man litar på något som motståndaren med lätthet kan utnyttja genom att ändra sitt agerande.
Lakers har inte tillräckligt bra spelare för att tillbringa för mycket tid i egen Zon och straffa motståndarna med mål vid varje chans. Lakers SKA svärma som bålgetingar på offensiv planhalva, tycker tyvärr att KEMPEMOS har stannat på motorvägen och låter Sig bli påkörda av långsammare trafikanter i Serien.
Nu bromsar Vi oss till 7:e Plats
Karjalainen skulle från början varit 1:a Målis trots en och annan mindre bra Match(killen är en BRA Målis).
VISSA backar skulle man tagit i Örat tidigt och bestämt, samt bänkat till förmån för Rantatalo, som dessutom ALLTID ska med som en av 8 Backar.
Att spela Sniglarna Cabana/Hirvonen som nu senast bänkades ihop med Stig"Wroom" Saviano tyder på begynnande fartblindhet hos KEMPEMOS.
1:a Linan SKA avgöra viktiga Matcher.
Sen det viktigaste: Fel att så blint leva på sitt eget styrspel, lättläst av motståndare, man sätter Sig själv i en sits där man litar på något som motståndaren med lätthet kan utnyttja genom att ändra sitt agerande.
Lakers har inte tillräckligt bra spelare för att tillbringa för mycket tid i egen Zon och straffa motståndarna med mål vid varje chans. Lakers SKA svärma som bålgetingar på offensiv planhalva, tycker tyvärr att KEMPEMOS har stannat på motorvägen och låter Sig bli påkörda av långsammare trafikanter i Serien.
Nu bromsar Vi oss till 7:e Plats
In Hinkum Veritas
Jag tror tvärtom, här har dom verkligen chansen.
Löven har redan en playoffplats klar och lär komma 5:a i serien i år, och där med har man inte lika mycket att spela för längre..
LAKERS bör vara jävulskt taggade inför matchen mot ett lag som man har full pott på, och 9-2 i målskillnad.
Nej ge inte upp matchen på förhand, detta är årets viktigaste match men inte den svåraste!
Löven har redan en playoffplats klar och lär komma 5:a i serien i år, och där med har man inte lika mycket att spela för längre..
LAKERS bör vara jävulskt taggade inför matchen mot ett lag som man har full pott på, och 9-2 i målskillnad.
Nej ge inte upp matchen på förhand, detta är årets viktigaste match men inte den svåraste!
-
Lakersfan_03
- c/o LL´s Forum
Nu är jag fruktansvärt nervös, någon mer? Fria tankar kring kvällens match:
Förlust ikväll därför att
1. Laget uppträder fortsatt osäkert.
2. Man förlitar sig för mycket på #32 och #16 i målprotokollet, fler spelare MÅSTE börja producera (helst Saviano och Cabana).
3. Björklöven är seriens starkaste hemmalag.
4. Efter två förnedringar i tidigare möten vill nog Fagervall se sina mannar köra över Lakers.
Vinst ikväll därför att:
1. Lakers har mer att spela för, 1 pinne senast måste varit en missräkning och nu kan man revanschera sig direkt.
2. Karjalainen är i storform.
3. Traditionens makt är stor - mot Björklöven har vi helt enkelt flyt.
4. I laget finns potential, dessutom är det på tiden att vi har lite ren och skär TUR!
Några punkter ovan tar ut varandra, skit samma. Kan bli Lagavulin & belgisk choklad ikväll, kan också bli svart kaffe och en förstörd helg.
Förlust ikväll därför att
1. Laget uppträder fortsatt osäkert.
2. Man förlitar sig för mycket på #32 och #16 i målprotokollet, fler spelare MÅSTE börja producera (helst Saviano och Cabana).
3. Björklöven är seriens starkaste hemmalag.
4. Efter två förnedringar i tidigare möten vill nog Fagervall se sina mannar köra över Lakers.
Vinst ikväll därför att:
1. Lakers har mer att spela för, 1 pinne senast måste varit en missräkning och nu kan man revanschera sig direkt.
2. Karjalainen är i storform.
3. Traditionens makt är stor - mot Björklöven har vi helt enkelt flyt.
4. I laget finns potential, dessutom är det på tiden att vi har lite ren och skär TUR!
Några punkter ovan tar ut varandra, skit samma. Kan bli Lagavulin & belgisk choklad ikväll, kan också bli svart kaffe och en förstörd helg.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
Lakersfan_03
- c/o LL´s Forum
Tror det blir grymt svårt mot Löven ikväll. De lär vara grymt besivkna efter ett gäng dåliga matcher, som kröntes med en klar förlust mot ett Oskarshamn med en match o 80 mil i benen.
Visst vi har bra målskillnad mot dem detta året men jag har för mig att vi hade ganska bra målskillnad mot Sundsvall också innan senaste matchen, se hur det gick. Sen är ju Björklövet ett lag med betydligt fler bättre spelare än Sundsvall.
Det blir förlust ikväll, tyvärr.
Visst vi har bra målskillnad mot dem detta året men jag har för mig att vi hade ganska bra målskillnad mot Sundsvall också innan senaste matchen, se hur det gick. Sen är ju Björklövet ett lag med betydligt fler bättre spelare än Sundsvall.
Det blir förlust ikväll, tyvärr.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Var ska man gå nu då?
-
Lakersfan_03
- c/o LL´s Forum
Du kan inte jämföra ett arboga där spelarna inte la en droppe svett i matchen mot lakers med matchen ikväll. Arboga spelarna gjorde sin sista match och fick ej betalt längre.
Ikväll vinner vi
Ikväll vinner vi
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Lakers har spelat hyfsat bra mot de lag som räknas som bra. Vad gäller laguppställningen har jag fullt förtroende för Kempemo.
Men det är skönt att veta att Nedomansky är redo att ta över rodret
Skämt o sido det blir tufft ikväll men jag tror chansen är stor på poäng.
Men det är skönt att veta att Nedomansky är redo att ta över rodret
Skämt o sido det blir tufft ikväll men jag tror chansen är stor på poäng.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
-
Lakersfan_03
- c/o LL´s Forum
arkhult wrote:Löven vinner av en enkel anledning:
Det är fredagsmatch. Löven kör över alla lag på fredagsmatcher (bra tryck i hallen).
Supporterklubben har 25-årsjubileum och har sett till att få bästa draget på hela säsongen (lyssna på tv4+).
100% säker etta.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.