Tror de komme gå bra för dem tar de sig upp till Allsvenskan har vi två ''popplag''.
VI kan poppa popcorn tillsammans vi popplag måste ju hålla ihop
VÄlkomna Karlskrona
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Det var ju oss (TAIF) de mötte i sin sista match på hög nivå. Men då när vi peta ner dem en division som de fortfarande inte återhämtat sig till var det inga 2000 Karlskronaiter som brydde sig hur de gick. Vill minnas att de var cirka 50-70 hemmasupportrar på plats i motgångens sista match.
Mest pinsamaste inlägg jag har läst var ditt Snoken...
Att "tjafsa och retas" med tomtar och gröna grodor hör ju till.
Dom är bra på det och det är nog vi med...
Att man sedan "nästan hoppas" att Lakers åker ner i 1an för att man tjafsar lite..ja snacka om pinsam nivå på ditt inlägg Snoken...
Jag är bara så jävla trött på allt pajkastande till höger å vänster. Det är ju för fan sandlådenivå på varenda tråd som skapas. Varenda en ballar ju ur och handlar om samma skit om och om igen. T ex volvons inlägg om sockervadd. Hög nivå!
Finns kultur som heter duga och blir över i KIK. Man kan inte bara titta på de senaste 10 åren. Jag var själv och såg KIK i playoff till elitserien på 70-talet. De tongivande spelarna hette då Håkan, Peter och Jan med LOOB som gemensamt efternamn. Håkan blev ju rätt bra senare. Alla lag har sina dalar och sina toppar.
gudas wrote:Finns kultur som heter duga och blir över i KIK. Man kan inte bara titta på de senaste 10 åren. Jag var själv och såg KIK i playoff till elitserien på 70-talet. De tongivande spelarna hette då Håkan, Peter och Jan med LOOB som gemensamt efternamn. Håkan blev ju rätt bra senare. Alla lag har sina dalar och sina toppar.
Precis som du skriver finns det massor av hockey-kultur i Karlskrona..
Men, KIK finns inte längre utan har blivit KHK
I Växjö spelade man Elithockey redan på 60-talet..
Men, Öster har blivit Växjö HC som sedan blev Växjö Lakers
Det finns många som anser att division två-hockey inte är hockey. Jag har även hört folk som tycker att "Allsvenskan är ju inte mycket att se, det är för dålig klass på spelet". Därför är ju inte intresset för det lokala harvande hockey-bockey-laget lika stort som för ett lag som visar ambitioner att spela på en hög nivå.
Plus att många vill vara med om framgång (därför har ju intresset även för Lakers minskat senaste åren när vi stannat upp i Allsvenskan).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
det är ju enormt kul att tracka ner på TAIF-are speciellt när det går så uselt som det nu går!om kultur innebär att vi kommer ligga o slåss i mitten av div 1 om några år så är det ju trist,men det är ju då det!nu njuter vi f**n:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Det bästa var för er som såg hockeykväll igår så var KIK med på Wikegårds topp tre lista eftersom att dom har så mycket publik om ni inte sett det så finns det här.
Såg det igår ,men hur han kan kalla Karlskrona mot Vimmerby för ett DERBY är för mej en gåta,skulle tro att de ligger nog längst ifrån varandra i den serien.
Och idag så hade de fullsatt mot kallinge.
Tror deras hall rymmer 3500 Mycket imponerande i divison 2.
Växjö Lakers nr 2 med andra ord i division 1 nästa säsong med största sannolikhet
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö