Var det ngn mer än jag som förväntansfullt slog sig ner vid frukostbordet för att läsa om, inför matchen ikväll mot Hammarby?
Döm om min förvåning efter att ha bläddrat igenom B-delen sjutton gånger inte hittar en rad om den kommande matchen éfter den artonden igenombläddringen hittar jag en liten inimini notis under den lilla minirubriken "Sport i dag" allra längst ner till höger på sista sportsidan en rad om "Hammarby-Växjö Lakers borta 19.00"
VA! VAD ÄR DETTA? Jag tycker det är skandal!!!!
En mängd notiser om ngn fotbollsklubb i "Snöffleboda" som bytt tränare osv......
Hmmm
Last edited by Cilla on 27 October 2006, 23:53, edited 1 time in total.
Kan bara hålla med om att det är fruktansvärt dåligt. Man kan inte ha en artikel om ett lag som ligger 3:a i HockeyAllsvenskan, men däremot kan man ha nästan 1/4 sida om Växjö Norras P96 som har varit SÅÅÅ duktiga o vunnit sin serie....
För jävla dåligt!!! Tycker fan att den enda lokaltidningen ska hjälpa de lokala lagen att öka intresset lite... Efter denna inledningen och det bra spel vi sett i Lakerdome tycker man att de borde skriva upp VLH lite...
Tycker absolut ALLA ska maila Johan P och kräva en kommentar. Som Putte skriver så MÅSTE tidningen hjälpa till i marknadsföringen av bra sport... det ligger ju i deras eget intresse att skriva artiklar och skapa intresse om framgångsrika lokala lag HÖGT upp i seriesystemet för att sälja tidningar/prenumerationer.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Jag kan hålla med om att det är dåligt av smp att inte skriva ett enda ord om kvällens match. Hade det varit hemmamatch hade det varit skandal, nu tycker jag mest det är lite nonchalant från tidningens sida. Men jag kommer inte maila Johan Persson för detta, tycker exponeringen på Lakers hittills denna säsong varit bra.
Varför man har helsidor med Trojas amerikanare eller lovande juniorer är mer märkligt, tidningen säljs väl knappt i Ljungby? En intervju med Brandon och Steve hade varit mer befogat!
Blev också förvånad och letade efter en artikel idag.
Annars tycker jag att De har följt upp Lakers riktigt bra denna säsong ,tingsrydsblodet har väl blivit uttunnat numera.
Totalt sett så får SMP klart VG!
Jag har levt i frivillig exil några år och kommit i kontakt med landsortstidningar som är rena skämtet, SMP och särskilt sporten är bra.
felet med SMP's sportredax är att de skriver alldeles för mycket om fotboll...
annars tycker jag de täcker lakers ganska väl.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Vem är varanen undrar Stig? Kan det vara Sig Saviano?
Kan upplysa Stig om att Varanen är LL:s stora finlandsexpert. Han äter, skiter och sover hockey och verkar stundom veta vad han skriver om.
Varanen=Mannen, myten, legenden.
Kanske ett coachämne för lakejhockey?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!