BHC vs. Lakers (Nån ska dit??)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Kan väl också bli då att!!oj oj va bra vi är!Lite motgång behövs nog.Räven wrote:Jag tycker i och för sig att det är viktigt för den mentala biten att vinna varje match, varje duell och varje byte.
Nybban förra sässongen förlorade väl inte ngn t-match?Hur gick det sen?
Viktigaste är väl att kempe får ut det han vill ha...vad han nu vill?
Jo, men jag förutsätter att man valt motstånd i träningsmatcherna någorlunda noggrant, givetvis är träningsmatcherna till för att spela ihop individuella spelare som kommer från olika klubbar och bakgrund till ett lag som fungerar i varje roll. Men jag tycker likväl att det är viktigt att vinna varje match, i synnerhet en match mot BHC, som är ett lag i en lägre serie. Jag kan ha fel givetvis, jag såg inte matchen och har inte hört någon som sett den.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Klart man spelar för att vinna kanske benen vart lite trötta eller något men det borde ju gälla även motståndarna. Oroväckande det här med Tuomos ljumskar men att han tränar för fullt är ju något lugnande. 4-4 är väl inte det resultat man önskar men det var ju inte förlust i alla fall. Kan ju som någon skrev vara bra att få en näsbrännare så man inte blir för styva i korken inför serien.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Jojo, det är naturligtvis ingen fara på taket. Det handlar väl också att inför den närmaste framtiden komma fram till vilka spelare, som får stiga av innan allvaret börjar. För det är väl meningen att de fem spelare som inte anslutit ännu, ska gå direkt in laget?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Klart som korvspad att de är bra de har ju slagit 2 div.1 lag och ett Nybro på dass det är ju helt kanon att de inte förlorade. Kan vara bra att allt inte är bra ännu utan att det blir bra sen när serien börjar då det är viktigare att vara braigare änn att vara bra nuserra wrote:Syva i korken?? Fan har vi o vara styva i korken om???
Vi har slagit 2 div knappt..ett dassigt Nybro innan...
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Har aldrig sett Lakers så sega. Såg ut som dom trampade vatten hela matchen.
Dom är nog inne i en tung tränigsfas nu.
Inte många som får godkännt idag, men några var bra. Peter Andersson kan inte klandras för målen, Gärry och Persson var bra bakåt. Framåt var Markusson och Romö bra, Bois kom mer och mer ju längre matchen gick.
Borås såg väldigt pigga ut och spelade smart. Åkerström gjorde inte bort sig i målet.
Drar inga växlar av en sådan här träningsmatch.
Dom är nog inne i en tung tränigsfas nu.
Inte många som får godkännt idag, men några var bra. Peter Andersson kan inte klandras för målen, Gärry och Persson var bra bakåt. Framåt var Markusson och Romö bra, Bois kom mer och mer ju längre matchen gick.
Borås såg väldigt pigga ut och spelade smart. Åkerström gjorde inte bort sig i målet.
Drar inga växlar av en sådan här träningsmatch.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
av den information som jag har fått om gårdagens match så mactchade kempe den där ranttatalo eller vad han heter hela tiden. Varför? Minst på isen, klenast på isen och han matchas i bp, pp och i fullt manskap. ren och skär idioti. det finns inte en enda junior i lakers lag som tar plats i alla fall inte när laget är komplett hoppas jag verkligen. och denna weinstock, förstafemman??????????? thelin såg visst ut som om han behövde syrgas efter ver enda byte. någon kung på skridskorna var han ju inte. SKÄRPNING!!!!!! vi snackar om borås för det är ju så att man skämms.
Det är ju så man skäms över dina inlägg snarare... du har inte försökt o hitta nåt positivt nån gång? Om så Lakers skulle vunnit med 18-0 så såkulle du ju varit negativ verkar det ju som!
Last edited by ruppo on 24 August 2006, 11:55, edited 1 time in total.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
[quote="Gardener"]av den information som jag har fått om gårdagens match så mactchade kempe den där ranttatalo eller vad han heter hela tiden. Varför? Minst på isen, klenast på isen och han matchas i bp, pp och i fullt manskap. ren och skär idioti. det finns inte en enda junior i lakers lag som tar plats i alla fall inte när laget är komplett hoppas jag verkligen. och denna weinstock, förstafemman??????????? thelin såg visst ut som om han behövde syrgas efter ver enda byte. någon kung på skridskorna var han ju inte. SKÄRPNING!!!!!! vi snackar om borås för det är ju så att man skämms.
Håller med dig...man skäms över dig...
Håller med dig...man skäms över dig...
Snart nära dig...en ny hall
Tanken har aldrig slagit att man kanske kommer möblera om i femmorna när alla artisterna kommit på plats plus att Jacobsson fått lite mer istid? Bara för att Weinstock är placerad där nu betyder ju inte att måste vara det för resten av säsongen? Vem skulle du hellre se i förstafemman nu under träningsmatcherna då? Tycker helt klart inte Weinstock har gjort bort sig, har trots allt gjort tre mål!Gardener wrote:och denna weinstock, förstafemman???????????
O kom gärna med lite konstruktiv kritik också om du måste hålla på o klaga hela tiden.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Ser att du sedan Tingsrydsmatchen ändrat uppfattning om Weinstock Gardener.
Detta skrev du den 17/8, då var det annat ljud i skällan???Gardener wrote:Såg du tillex hans straff mot Tingsryd, du var säkert inte där.
Och så tycker jag att han är bra på skridskoåkningen.
Jag ser ingen annan som klagar på honom än du??
Du är ju bara för mycket, heh ...
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Växjö Lakers spelade inte bra igår - snudd på uselt faktiskt. Jag hade definitivt förväntat mig ett bättre spel av representationslaget. Defensiven var stora delar av matchen under all kritik. I tredje perioden så hade BHC nästan målchans i varje anfall. Det finns en hel hoper med spelare i laget som kan oerhört mycket bättre och som ska ha en rejäl näsbränna, sedan så finns det vissa spelare i laget som jag personligen tycker inte tillför speciellt mycket - dessa skall bort när laget fylls på med de andra ordinarie spelarna. Jag tycker att Bois, Pikkarainen och P.Andersson var bäst igår. Konstaterandet är att hade inte Peter Andersson agerat så stabilt mellan stolparna igår som han gjorde så hade Växjö Lakers torskat med ett par mål - bittert men jefvligt sant. Höjdpunkterna igår var Bois kanonkula rätt upp i nättaket, och Weinis soloprestation över hela isen där han iskallt lägger pucken i bottre.
Nåväl, sämre än så här kan det förhoppningsvis inte bli - nu blickar vi framåt och inkasserar en vinst mot Herlev. Vi är ju iaf obesegrade hittills...
/T5!!
Nåväl, sämre än så här kan det förhoppningsvis inte bli - nu blickar vi framåt och inkasserar en vinst mot Herlev. Vi är ju iaf obesegrade hittills...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Thelin såg något plågad ut
han kan nog inte göra sig själv rätt viss än
men det finns mycket vilja i gobben,
Hela den kedjan med Thelin och grabbarna hade en tungafton
hoppas det går bättre på lördag
annars så var
Peter säker heten själv i målet
romö och markusson var riktigt heta
samt bois
bland backarna så var agustin och persson bäst
beachhouse gör åter igen en mycket bra match
han kan nog inte göra sig själv rätt viss än
men det finns mycket vilja i gobben,
Hela den kedjan med Thelin och grabbarna hade en tungafton
hoppas det går bättre på lördag
annars så var
Peter säker heten själv i målet
romö och markusson var riktigt heta
samt bois
bland backarna så var agustin och persson bäst
beachhouse gör åter igen en mycket bra match
Ja, vad säger man efter en sån här match. Skriver under på det c70 säger. Har väl tre saker att minnas från denna resan.
Peter Anderssons målvaktsspel, hade det inte varit för honom så hade vi torskat. Tuomo kommer få en rejäl fight om målvaktsspaden, den saken är klar.
Johan Markusson bjöd på säsongens två första tacklingar och där såg vi direkt vilken injektion det blir i spelet, mer sånt!!
Borås Arena (Elfsborgs hemmaplan i fotboll)som låg jämte ishallen var jävligt fräsch.
Åka 35 mil för att beskåda den här dyngan
Peter Anderssons målvaktsspel, hade det inte varit för honom så hade vi torskat. Tuomo kommer få en rejäl fight om målvaktsspaden, den saken är klar.
Johan Markusson bjöd på säsongens två första tacklingar och där såg vi direkt vilken injektion det blir i spelet, mer sånt!!
Borås Arena (Elfsborgs hemmaplan i fotboll)som låg jämte ishallen var jävligt fräsch.
Åka 35 mil för att beskåda den här dyngan
Till skillnad mot Trojas Juniorer, som luktar lavendel, rosor och chanel no. 5... eller?Träsko wrote:Inte konstigt att det går så här, era utfyllnads juniorer luktar ju apa.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- Inaktiverad användare
Blir ofta förbluffad över vilka reaktioner somliga får på en träningsmatch, så också efter denna match, såg den inte, men här döms Juniorer ut, begriper verkligen en del inte att man inte kan ställa krav på Juniorer som på seniorspelare med några års rutin(även dessa gör odugliga träningsmatcher) och definitivt kan man inte BEGÄRA JÄMNHET av en ny Junior. Att Kempe ger Rantatalo mycket istid hedrar honom, han är en modern back med stor rörlighet, att han missar och tabbar sig är helt enligt utbildningsplanenplanen i den åldern. Han är ju inte tänkt som 1:a back i A-laget DETTA året.
In Hinkum Veritas
Så detta innebär att vilken talanglös juniorer som helst kan slängas in utan att bli bedömd för misstagen som han gör?NEDOMANSKY wrote:Blir ofta förbluffad över vilka reaktioner somliga får på en träningsmatch, så också efter denna match, såg den inte, men här döms Juniorer ut, begriper verkligen en del inte att man inte kan ställa krav på Juniorer som på seniorspelare med några års rutin(även dessa gör odugliga träningsmatcher) och definitivt kan man inte BEGÄRA JÄMNHET av en ny Junior. Att Kempe ger Rantatalo mycket istid hedrar honom, han är en modern back med stor rörlighet, att han missar och tabbar sig är helt enligt utbildningsplanenplanen i den åldern. Han är ju inte tänkt som 1:a back i A-laget DETTA året.