erik yngve
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
erik yngve
hörde att han inte får vara med ovh träna med a-laget han skit i en träning åkte på swedenrockfestival i stället undra hur länge han inte får vara med och träna med laget 100%sant
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
det är sant. det va så att Yngwe ringde till Evertsson och frågadew honom om Yngwe och hans pappa kunde åka på Sweden Rock, för att detta va den ända gången dom kunde göra något tesammans... Evertsson sa NEJ men yngwe åkte ändå. och sedan dagen där på så ringde Evertsson och sa att yngwe kunde se fram emot att inte vara me på barmarks träningen. men att han kanske kunde vara med senare...
Jag tycker att det absolut inte är fel att Yngwe åkte i alla fall... man måste kunna ha ett privat liv också...
Tror även att Yngwe känner att han har sumpat lite av sina chanser och därför kommer han att träna extra hårt utanför laget nu under sommaren... jag tror på Yngwe! Han har en mycket lovande framtid !
Jag tycker att det absolut inte är fel att Yngwe åkte i alla fall... man måste kunna ha ett privat liv också...
Tror även att Yngwe känner att han har sumpat lite av sina chanser och därför kommer han att träna extra hårt utanför laget nu under sommaren... jag tror på Yngwe! Han har en mycket lovande framtid !
Så om du ringer upp din chef och säger - "tyvärr så kan jag inte arbeta imorgon för jag känner för att åka till Skara somarland med min familj", så ska din chef bara acceptera det eftersom du vill ha ett privat liv? Ditt jobb verkar vara en skön plats att arbeta på. Har ni några lediga platser?Coffe #800 wrote:det är sant. det va så att Yngwe ringde till Evertsson och frågadew honom om Yngwe och hans pappa kunde åka på Sweden Rock, för att detta va den ända gången dom kunde göra något tesammans... Evertsson sa NEJ men yngwe åkte ändå. och sedan dagen där på så ringde Evertsson och sa att yngwe kunde se fram emot att inte vara me på barmarks träningen. men att han kanske kunde vara med senare...
-
det är visserligen sant, men aa jag vet inte hur det är men, man borde juh aa kunna ta "ledigt" ? ... det låter kanske konstigt men ett privatliv utanför borde man kunna få ha jag tycker bara det är synd eftersom av vad jag har hört så är det inte så ofta som yngwe kan göra något med sin fassa... så aa... men visst har man ett jobb så ska man sköta det och inte säga emot sin "Chef" ...Mygel wrote: Så om du ringer upp din chef och säger - "tyvärr så kan jag inte arbeta imorgon för jag känner för att åka till Skara somarland med min familj", så ska din chef bara acceptera det eftersom du vill ha ett privat liv? Ditt jobb verkar vara en skön plats att arbeta på. Har ni några lediga platser?
- Dragkampslakej
- Forumdemon
-
- Inaktiverad användare
Har tidigare enbart givit utryck åt min uppfattning att Henrik Evertsson har koll på läget, men i denna händelse med Yngwe så tror jag nog att vår vän Evertsson överskattar betydelsen av ett barmarkspass med Lakers A-trupp, detta agerande från Evertsson är dessvärre ett alltför vanligt agerande mot unga spelare som inte lyder blint, många ledare anser sig vara allsmäktiga och sakna fingerspitzgeful många gånger.
Zlatan tog sig in i MFF`s A-trupp genom att skalla en medspelare i Juniorlaget, Ledare som anser sig viktigare än att värdera spelares kompetens och istället utöva management by fear spelar ett högt spel.
Känner inte till den aktuella situationen, men det känns som om det hela borde gått att lösa för en ung killes bästa utan att hela Lakers lagbygge hade havererat om han fått ledigt, om lagbygget hänger på om en junior som kanske tar en plats är ledig ett barmarkspass så blir nog kommande säsong tung. Ledarskap handlar om att hantera OLIKA individer på passande sätt, läs gärna "Sfinxen från Torsby" Svennis lärde om när han kom ut i den stora världen att stelbenthet är ett minus när människor är inblandade.
Zlatan tog sig in i MFF`s A-trupp genom att skalla en medspelare i Juniorlaget, Ledare som anser sig viktigare än att värdera spelares kompetens och istället utöva management by fear spelar ett högt spel.
Känner inte till den aktuella situationen, men det känns som om det hela borde gått att lösa för en ung killes bästa utan att hela Lakers lagbygge hade havererat om han fått ledigt, om lagbygget hänger på om en junior som kanske tar en plats är ledig ett barmarkspass så blir nog kommande säsong tung. Ledarskap handlar om att hantera OLIKA individer på passande sätt, läs gärna "Sfinxen från Torsby" Svennis lärde om när han kom ut i den stora världen att stelbenthet är ett minus när människor är inblandade.
In Hinkum Veritas
-
Utan att veta mer om det här än vad som står i denna tråd måste jag ge VLH helt rätt. Ett stort problem rent allmänt i svensk hockey är att alltför många unga spelare både vill äta kakan och ha den kvar. Två saker stör mig här:
1) Gränssättning och respekt
Det finns ett skäl till att det finns arbetsledare i organisationer. När fler personer är inblandade krävs koordination. VLH gjorde bedömningen att Yngve inte skulle åka på festivalen. Han sket i det och åkte ändå. Antingen gör vi honom till chef över verksamheten då han ställer sitt eget omdöme över klubbens eller så ber vi honom söka en ny omgivning där hans krav kan tillgodoses på ett bättre sätt.
2) Ödmjukhet är nyckeln till framgång
Om man vill nå en nivå som är få förunnat krävs uppoffringar. Denna gången var det en rockfestival, nästa gång vinner pappa en helg i New York, därefter skall det köpas en soffa på IKEA osv. Självklart skall man kunna umgås med sin familj. Men ingen verksamhet tillåter att man gör det helt på egna villkor. Jag är mycket besviken. Varför ställde han frågan från första början? Hade varit bättre om han bara stuckit utan att höra av sig. Då kunde han åtminstone hävdat att han inte visste att man inte kunde göra så.
1) Gränssättning och respekt
Det finns ett skäl till att det finns arbetsledare i organisationer. När fler personer är inblandade krävs koordination. VLH gjorde bedömningen att Yngve inte skulle åka på festivalen. Han sket i det och åkte ändå. Antingen gör vi honom till chef över verksamheten då han ställer sitt eget omdöme över klubbens eller så ber vi honom söka en ny omgivning där hans krav kan tillgodoses på ett bättre sätt.
2) Ödmjukhet är nyckeln till framgång
Om man vill nå en nivå som är få förunnat krävs uppoffringar. Denna gången var det en rockfestival, nästa gång vinner pappa en helg i New York, därefter skall det köpas en soffa på IKEA osv. Självklart skall man kunna umgås med sin familj. Men ingen verksamhet tillåter att man gör det helt på egna villkor. Jag är mycket besviken. Varför ställde han frågan från första början? Hade varit bättre om han bara stuckit utan att höra av sig. Då kunde han åtminstone hävdat att han inte visste att man inte kunde göra så.
Det känns lite som en skröna alltihop, ungefär som den om Arup när han blev petad (den med Fagervall inblandad, orkar inte dra rövarhistorien här å nu).
1. Det kan väl inte vara Evertsson som bestämmer en sådan sak?
2. Varför skulle han inte få åka, om han nu frågade artigt och snällt?
3. Gubben Yngwe har jag svårt att se på Sweden Rock!
Har Yngwe fått lämna truppen måste det finnas (även) andra skäl till detta än historien vi här diskuterar.......
1. Det kan väl inte vara Evertsson som bestämmer en sådan sak?
2. Varför skulle han inte få åka, om han nu frågade artigt och snällt?
3. Gubben Yngwe har jag svårt att se på Sweden Rock!
Har Yngwe fått lämna truppen måste det finnas (även) andra skäl till detta än historien vi här diskuterar.......
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
äh, det hela är spekulationer och ite ett dugg skumt.
skulle det nu vara så att Yngwe inte respekterat sportchefens beslut så får han ta sitt "straff"...
nog diskuterat.
skulle det nu vara så att Yngwe inte respekterat sportchefens beslut så får han ta sitt "straff"...
nog diskuterat.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Varför "nog disskuterat" detta är väl ett forum???
Och jag tänker framföra min åsikt ändå och i denna frågan borde det ju bara finnas en "bov" och det måste ju vara Eric Yngwe.. för man får ju tycka vad man vill om att han inte får tillåtelse att åka till SR men han fick ju ett nej och det är ju något man måste acceptera vare sig man vill eller inte och defenitivt när man är "julle"!!
Tycker detta är precis som Varanen skriver ett återkomande syndrom bland juniorer... alltså jag menar att det finns en arrogans och lathet som inte fanns om man går tillbaka ett tiotal år och det är ju verkligen inte något som är bra för återväxten.
Nu tyckte jag något iallafall..
Och jag tänker framföra min åsikt ändå och i denna frågan borde det ju bara finnas en "bov" och det måste ju vara Eric Yngwe.. för man får ju tycka vad man vill om att han inte får tillåtelse att åka till SR men han fick ju ett nej och det är ju något man måste acceptera vare sig man vill eller inte och defenitivt när man är "julle"!!
Tycker detta är precis som Varanen skriver ett återkomande syndrom bland juniorer... alltså jag menar att det finns en arrogans och lathet som inte fanns om man går tillbaka ett tiotal år och det är ju verkligen inte något som är bra för återväxten.

Bizon wrote:Varför "nog disskuterat" detta är väl ett forum???
Helt rätt Bison, jag håller med dig och Varanen. Jag har tidigare lämnat ett inlägg av denna karaktär tidigare, och min åsikt om dagens juiorer är allt annat än ljus. Vill man vara en del av ett lag, oberoende vem man är, så måste man hålla sig efter de regler som är uppställda. Framförallt om du är ung och ny i ett A-lag. Jag tycker att vi alla istället skall ställa oss frågan: Om en spelare väljer att åka på galej istället för att träna, är han då det rätta virket, oavsett vem det är. Har man då rätt inställning för att utvecklas. Evertsson gjorde naturligtvis detta som ett test på killens vilja och engagemang. Han sa nej för att titta hur killen skulle reagera, och han reagerade helt fel. Jag lovar at Evert ger blanka fan i om killen missar en träning eller vad motivet till att vara frånvarande är.
Tack för mig.
Personligen anser jag att Yngwe gång på gång senaste säsongen visat att han är av "rätta virket".... och det är just detta som gör mej en smula skeptisk angående denna tråden och dess innehåll. Sedan kan man kalla det konspirationsteorier eller vad man vill.
Men missförstå mig rätt, jag menar inte han personligen utan rent allmänt, det kan jag nog säga att både Bison och Varanen också gjorde. Ärrendet Yngve är inte bara riktat mot honom utan har framförallt skapat en debat. Att det råkar vara han nu vet jag inte om jag bryr mig om.Primeau wrote:Personligen anser jag att Yngwe gång på gång senaste säsongen visat att han är av "rätta virket".... och det är just detta som gör mej en smula skeptisk angående denna tråden och dess innehåll. Sedan kan man kalla det konspirationsteorier eller vad man vill.
Svårt att veta hur det egentligen var, men om man på sin arbetsplats lägger fram det på det viset att det troligen är ända chansen att göra något tillsammans med sin pappa (speciellt arangemang), så ser jag det som ynkligt om inte arbetsgivaren försöker att ordna detta på bästa sätt, för det kommer arbetsgivaren att få tillbaka med ränta. Att "missa" en träning om det nu var det eller två, ger ingen förlust i barmarksträningen överhuvudtaget, om det inte upprepas ett antal gånger. Så jag har lite svårt att tro att det var så det gick till, för annars är det klantigt av Evertsson och det hoppas jag inte att det var.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Som jag skrev innan så tror jag att Evert undersökte killens jävla anamma, skälet till trots. Han ville förmodligen kolla hur han skulle reagera och hur pass intreserad han är att i framtiden bli en riktigt bra ishockeyspelare.Räven wrote:Svårt att veta hur det egentligen var, men om man på sin arbetsplats lägger fram det på det viset att det troligen är ända chansen att göra något tillsammans med sin pappa (speciellt arangemang), så ser jag det som ynkligt om inte arbetsgivaren försöker att ordna detta på bästa sätt, för det kommer arbetsgivaren att få tillbaka med ränta. Att "missa" en träning om det nu var det eller två, ger ingen förlust i barmarksträningen överhuvudtaget, om det inte upprepas ett antal gånger. Så jag har lite svårt att tro att det var så det gick till, för annars är det klantigt av Evertsson och det hoppas jag inte att det var.
Och som jag skrev innan så tror jag inte det är santmunken wrote: Som jag skrev innan så tror jag att Evert undersökte killens jävla anamma, skälet till trots. Han ville förmodligen kolla hur han skulle reagera och hur pass intreserad han är att i framtiden bli en riktigt bra ishockeyspelare.

Rundgång, dax att låsa tråden?
-
- Inaktiverad användare
Som skrivits tidigare så är väl ett forum en plats där saker diskuteras,det mesta dessutom obekräftat svammel. Att som Buck i princip göra gällande att forumet bör läggas ner när ämnet inte faller på läppen känns märkligt med tanke på hans eget stora intresse för kommentarer på forumet.
Nu till saken, affären Yngwe är inte intressant som person utan som princip. Att lyda blint KAN vara bra men det är inte självklart, det förutsätter att det som ska lydas är det riktiga och det som leder framåt, så är inte alltid fallet. Lakers har som andra föreningar en historia av att olika uppfattningar stöts och blöts för att ta steg framåt, just nu är kanske H.Evertsson kung, men kom ihåg, inte för evigt. förmågan att leda genom management by fear är löjligt enkel att använda, för det behövs noll kompetens. Jag anser att Evertsson har kompetens, och han gjorde det han gjorde förmodligen för att statuera exempel för att visa musklerna. Jag tycker fortfarande att (om det som diskuteras stämmer) Lakers(Evertsson) kunde hanterat frånvaro från en träning något smidigare. Det intressanta är hur Juniorer utvecklas, inte om de lyder blint utan att de tränas på ett bra sätt och att de som leder skutan kan skilja på vilja och kompetens. Båda egenskaper behövs men prioriterar man vilja före kompetens så går det som för Sveriges fotbollslandslag, det hjälper inte om du vill om du inte kan, sjävfallet gäller även motsatsen men om nu inte Yngwe vill mer så har han ju själv löst problemet. Lakers har väl valt honom för att han kan/kunde något och detta har förmodligen inte försvunnit bara för att han var på Sweden Rock. Framtiden utvisar OM Yngwe VILL och KAN, Lyckas han kanske det delvis berodde på att han fick ny energi från samvaro med fadern.
Som intressant jämförelse kan man konstatera att flera av forumskribenterna samt även Evertsson inte tycker att missade barmarkspass är negativt för en HEL del övriga av spelarna som ska representera Lakers i vinter, aning märkligt.
Lata juniorer utan vilja som hänvisas till, försvinner den naturliga vägen.
Duktiga juniorer skapas av duktiga tränare som vet vad de sysslar med.
En sak är säker, är man tillräckligt bra spelar man, om inte, så sysslar föreningen med politik och inte idrott.
Nu till saken, affären Yngwe är inte intressant som person utan som princip. Att lyda blint KAN vara bra men det är inte självklart, det förutsätter att det som ska lydas är det riktiga och det som leder framåt, så är inte alltid fallet. Lakers har som andra föreningar en historia av att olika uppfattningar stöts och blöts för att ta steg framåt, just nu är kanske H.Evertsson kung, men kom ihåg, inte för evigt. förmågan att leda genom management by fear är löjligt enkel att använda, för det behövs noll kompetens. Jag anser att Evertsson har kompetens, och han gjorde det han gjorde förmodligen för att statuera exempel för att visa musklerna. Jag tycker fortfarande att (om det som diskuteras stämmer) Lakers(Evertsson) kunde hanterat frånvaro från en träning något smidigare. Det intressanta är hur Juniorer utvecklas, inte om de lyder blint utan att de tränas på ett bra sätt och att de som leder skutan kan skilja på vilja och kompetens. Båda egenskaper behövs men prioriterar man vilja före kompetens så går det som för Sveriges fotbollslandslag, det hjälper inte om du vill om du inte kan, sjävfallet gäller även motsatsen men om nu inte Yngwe vill mer så har han ju själv löst problemet. Lakers har väl valt honom för att han kan/kunde något och detta har förmodligen inte försvunnit bara för att han var på Sweden Rock. Framtiden utvisar OM Yngwe VILL och KAN, Lyckas han kanske det delvis berodde på att han fick ny energi från samvaro med fadern.
Som intressant jämförelse kan man konstatera att flera av forumskribenterna samt även Evertsson inte tycker att missade barmarkspass är negativt för en HEL del övriga av spelarna som ska representera Lakers i vinter, aning märkligt.
Lata juniorer utan vilja som hänvisas till, försvinner den naturliga vägen.
Duktiga juniorer skapas av duktiga tränare som vet vad de sysslar med.
En sak är säker, är man tillräckligt bra spelar man, om inte, så sysslar föreningen med politik och inte idrott.
In Hinkum Veritas
...och om man läser alla inlägg så får man en hel del svar åxå.NEDOMANSKY wrote:Som skrivits tidigare så är väl ett forum en plats där saker diskuteras,det mesta dessutom obekräftat svammel. Att som Buck i princip göra gällande att forumet bör läggas ner när ämnet inte faller på läppen känns märkligt med tanke på hans eget stora intresse för kommentarer på forumet.

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Skulle inte tro att denna enskilda händelse utspelas som så att Yngwe frågar om han får åka och Ewertsson säger nej utan att argumentera i saken. Därför lämnar jag händelsen för att diskutera generellt.
MIN syn är att trivsel är absolut viktigast för att spelare skall lyckas i laget och något jag lärt mig är att man måste se människors behov utifrån DERAS perspektiv, för det är det enda perspektiv som räknas. Självklart får inte detta missbrukas och det gäller också omvänt.
Att jmf med CSKA Moskva är förlegat, det funkar inte idag. Jag anser att B-Å Gustafsson är en modern ledare med rätt ledaregenskaper, vilket visar sig i hans resultat. Hårda regler (gärna uppspikade på väggen i klubbhuset) är till för att ledare ska slippa våndas och ta enskilda beslut... det är mycket lättare att säga nej än ja när frågeställningar kommer upp. Man måste skilja på sak och person (lättare i teorin än i praktiken... finns alltid folk man retar sig på, eller hur).
Att stänga ute en spelare från gemensamhetsträningen gynnar ingen. Statuera exempel... baaahh... jag är skeptisk
MIN syn är att trivsel är absolut viktigast för att spelare skall lyckas i laget och något jag lärt mig är att man måste se människors behov utifrån DERAS perspektiv, för det är det enda perspektiv som räknas. Självklart får inte detta missbrukas och det gäller också omvänt.
Att jmf med CSKA Moskva är förlegat, det funkar inte idag. Jag anser att B-Å Gustafsson är en modern ledare med rätt ledaregenskaper, vilket visar sig i hans resultat. Hårda regler (gärna uppspikade på väggen i klubbhuset) är till för att ledare ska slippa våndas och ta enskilda beslut... det är mycket lättare att säga nej än ja när frågeställningar kommer upp. Man måste skilja på sak och person (lättare i teorin än i praktiken... finns alltid folk man retar sig på, eller hur).
Att stänga ute en spelare från gemensamhetsträningen gynnar ingen. Statuera exempel... baaahh... jag är skeptisk

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw