Och eftersom Finland i princip fortfarande tillhör Sverige kan vi även titulera oss Schlager-mästare!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Kenny, Jörgen och Joel Lundquist är alla spelare som spelat i Rögle. Så 3 VM-hjältar blir det.
Dessutom har vi OS-mästare i Henrik Lundquist och Daniel Tjärnqvist
Så 5 st landslagshjältar i Tre Kronor och 1 vid namn Maria Rooth i damkronorna.
Hur som helst så är det lagmoralen som är det genomgående i svensk idrott och den lär vi oss från barnsben i den folkrörelse som våra barn får kontakt med, när det gäller idrott. Eldjälar med ideellt arbete, där individen är viktigare än pengar, det bygger vad jag kallar idrottskänsla, lagmoral, ödmjukhet och respekt för andra. Har man inte det, blir man inget, i alla fall inte när det gäller lagsporter.
Detta är underbart. Jag satt på bussen hem från Frankrike som jag varit i med orkestern den senaste veckan (medeltemp 26 grader ). Det var inte så många som var så intresserad som jag. Jag stog upp med ena örat mot högtalaren för att höra bra. När målen kom skrek jag alltid först, sedan hängde alla på.
Man bara NJÖT
Så djävla avundsjuk på Rögle som har Kenny....Nä ja gläds för eran skull.
Att han kan vara så BRA å sen spela i allsvenskan..Härligt.
Brossan hans är inte mycket sämre,fast han spelar i det lila laget.
Bäckström!Kan bli ngt stort...Hejja BRYNÄS.
Bara att gratta hela laget till GULDET...KANON
LasseMaja wrote:Malul, alla från Tingsryd födda efter -74 är födda i Växjö.
Ett underbart inlägg, på grund av Tingsryd värvade sönder vårt enda lag i kronobergs län som spelat i HÖGSTA serien( Öster) och för dåliga styrelser sen dess så sökte sej Växjögrabbarna till Tingsryd ,men så kom ÖMAN sen började man rita om hockeykartan igen ...och nu är den på rätt plats.Grattis Växjö och VÄCKELSÅNG (Emvall )till att fått en Värdsmästare.
Du har dålig koll på läget Alfax, Öster är inte det enda laget i länet som spelat i högsta serien!!!!!
På vilket sätt menar du att Växjö är att gratulera till guldet?? Du menar väl inte att Emvall räknas som Växjöpöjk??? Isf är jag oxå det trots att jag bott i Tingsryd i 29 år.
alfax wrote:Sverige är att gratulera till guldet och dels den förening han reprensenterar LINKÖPING.
Tycker du är snål Alfax. Varför inte bjuda på att det faktiskt är TAIF som är hans moderklubb. De har ju under ganska lång tid haft och har en ungdomsverksamhet som är klart bättre än vår i Växjö. De har inte så mycket att glädjas åt i dessa tider. Bjud på detta.
kul för tajf är det ju!
tänk om 4 år när yngwe trycker in avgörande målet mot vitryssland i os.finalen,då blir jag lika stolt som tajfarna är idag tror jag,kanske ännu mer!:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Självklart är Emvall Tingsrydare. Ingen skulle ju komma på tanken att kalla Renberg eller Holmström för Luleågrabbar. De är från Öjebyn och Piteå HC lika mycket som Emvall är från Väckelsång och TAIF.
Malul, aldrig att jag kommer att bli Växjöbo!!! Hmm, i november blir jag farsa för första gången men det är väl knappast nåt ni kan ta åt er äran för!!
Joho då! Finns ingen förlossningsavdelning på VC i Tingsryd.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.