Spelare för nästa säsong
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
I dagens tidning så säger Master Kempe att det skall värvas ytterligare fem spelare. Två backar, två forwards och en center. Slutsatsen av detta, och efter vad Chief Evertsson har talat sig varm om till oss supporters, är väl att alla dessa fem spelarna kommer att hålla elitserieklass - KUL!
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Hockeyoraklet
- Forumamatör
Vad är ES-Klass????
Låter ungefär som barnen när de skriver önskelistan inför julen*ler*
"sa inte evertsson att vi skulle få: 2 stycken backar som håller ES klass ,
1 center av ES klass,och 1 forward av ES klass"
Sen kan man ju undra vad som menas med ES-Klass, spannet är ju ganska stort emellan toppspelarna och de som får göra skitgörat.
Tror nog att vi rent allmänt får skruva ner förhoppningarna, ska nog mycket till om en toppspelare i elitserien kommer till allsvenskan, förmodligen skulle det nog bara vara rent sociala orsaker som skulle få en sån spelare att välja lakers, lönemässigt har vi ju inte en chans att matcha elitlagen eller lönerna utomlands.
Men sen finns det säkert en hel del spelare som får sparsamt med istid i elitserien och som söker en nystart i karriären, som skulle tänka sig att komma hit.
Men svårt att hitta dom rätta, dom syns inte i poängstatistiken medans dom hos oss förväntas ösa in poäng, ta ett stort ansvar, speciellt i powerplay och boxplay.
"sa inte evertsson att vi skulle få: 2 stycken backar som håller ES klass ,
1 center av ES klass,och 1 forward av ES klass"
Sen kan man ju undra vad som menas med ES-Klass, spannet är ju ganska stort emellan toppspelarna och de som får göra skitgörat.
Tror nog att vi rent allmänt får skruva ner förhoppningarna, ska nog mycket till om en toppspelare i elitserien kommer till allsvenskan, förmodligen skulle det nog bara vara rent sociala orsaker som skulle få en sån spelare att välja lakers, lönemässigt har vi ju inte en chans att matcha elitlagen eller lönerna utomlands.
Men sen finns det säkert en hel del spelare som får sparsamt med istid i elitserien och som söker en nystart i karriären, som skulle tänka sig att komma hit.
Men svårt att hitta dom rätta, dom syns inte i poängstatistiken medans dom hos oss förväntas ösa in poäng, ta ett stort ansvar, speciellt i powerplay och boxplay.
Nu har vi ju värvat ett par skridskoskickliga backar till dom vi redan hade innan, David H låter som ett helt OK komplement till dessa killar. Fjolårets Almtuna var ju inget pisslag precis, kunde han platsa där lär han göra det hos oss. Att han inte producerar poäng gör ingenting så länge han gör sitt jobb bakåt. Förresten, vi har väl aldrig haft några backar som vräkt in massvis med mål?
Jag, likt många andra, hoppas nog på en helvetes bra spelare som nästa värvning...men vi får nog vara realister. Kan dom få hit denne Holmqvist för en schyst penning är det OK, jag ser hellre att dom lägger slantarna på förste-centern + någon vass forward.
Jag, likt många andra, hoppas nog på en helvetes bra spelare som nästa värvning...men vi får nog vara realister. Kan dom få hit denne Holmqvist för en schyst penning är det OK, jag ser hellre att dom lägger slantarna på förste-centern + någon vass forward.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Vi pratar fortfarande om Växjö Lakers eller? Jag tycker lite synd om dig Volvo. Känns som om dina storslagna drömmar slås i kras varje säsong. Hur Växjö Lakers ska kunna landa 5, om ens en, spelare av elitserieklass ser jag som ett mysterium, och nej, jag ser inte er målvakt som en spelare med elitserieklass lika lite som jag ser vår Jakob Johansson som en spelare av elitserieklass.c70t5 wrote:elitserieklass
Ja, vi pratar fortfarande om Växjö Lakers. Elitseriespelare-/elitserieklass faller som sagt inom ett väldigt stort spektra. Men eftersom att du alltid gör dina egna raketforskartolkningar av saker och ting för att på något konstigt sätt försöka få dig själv att framstå som märkvärdig, det får stå för dig.
Men för all del, var på din vakt du juridikstuderande hockeyproffessor från Uganda - rätt som det är så smäller det till, så håll i hatten...
/T5!!
Men för all del, var på din vakt du juridikstuderande hockeyproffessor från Uganda - rätt som det är så smäller det till, så håll i hatten...
/T5!!

Tycker Hockeyoraklet sammanfattar det bra.
Det är bra att du har barnasinnet kvar Volvon... det har jag med. Har dock lärt mig att inte ha för höga förväntningar, för besvikelsen blir tyvärr alltför stor när drömmarna slås i kras... vilket dom kommer att göra om du förväntar dig att det ska komma 4-5 etablerade ES-spelare. GLÖM!
David Holmqvist kommer komplettera Lakers väldigt bra tror jag och är han stark i defensiven så kanon. Det verkar oxå som om han har förstått i vilket bås en stark defensiv back ska hämta igen sig... till skillnad mot den som lämnat.
Tick-tack-tick-tack...
Det är bra att du har barnasinnet kvar Volvon... det har jag med. Har dock lärt mig att inte ha för höga förväntningar, för besvikelsen blir tyvärr alltför stor när drömmarna slås i kras... vilket dom kommer att göra om du förväntar dig att det ska komma 4-5 etablerade ES-spelare. GLÖM!
David Holmqvist kommer komplettera Lakers väldigt bra tror jag och är han stark i defensiven så kanon. Det verkar oxå som om han har förstått i vilket bås en stark defensiv back ska hämta igen sig... till skillnad mot den som lämnat.
Tick-tack-tick-tack...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
För det första så har jag inte sagt att det ska komma 5 stycken etablerade elitseriespelare till Växjö Lakers. Det jag gjorde var att jag svarade på;
Och så vitt jag förstår så är det väl Chief Evertsson som sagt att det skall värvas spelare av elitserieklass.
/T5!!
Nyström han e kung i VLH! wrote:om jag ska vara lite "elak" så tycker jag faktiskt att hna inte håller klassen.... jag vet inte hur han spelar, och inte vilka egenskaper han har, men enligt statistiken så är jag väldigt tveksam till att han ska hålla, mycket mycket tveksam faktiskt..... för om jag har fattat rätt så skulle dom spelarna som Evertsson värvar gå rakt in i vilket allsvenskt lag som helst (bort sett ifrån södertälje och leksand kanske) och om denna killen inte fick en plats i almtuna så undrar ju jag hur Evertsson tänker...
Men rätta mig om jag har fel, men sa inte evertsson att vi skulle få:
2 stycken backar som håller ES klass
1 center av ES klass
och 1 forward av ES klass ????
eller?
// Alfie
Och eftersom att det i dagens smålandsposten står att Växjö Lakers skall värvas 4-5 spelare till så gjorde jag den jämförelsen att just dessa ska vara spelare av elitserieklass.Per Carlsson wrote:Jo, så tolkade jag oxå det efter sista intervjun med Evertsson.
Och så vitt jag förstår så är det väl Chief Evertsson som sagt att det skall värvas spelare av elitserieklass.
/T5!!
Precis min poäng. Alla haussar upp sig som faan och drar egna slutsatser och sen blir de bara besvikna.
Men ser man till truppen hittils så bör det vara av åminstånde riktigt bra HA eller ES nivå om vi skall kunna vara med i fighten om KS/Playoff platserna.
Men ser man till truppen hittils så bör det vara av åminstånde riktigt bra HA eller ES nivå om vi skall kunna vara med i fighten om KS/Playoff platserna.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Låter som detta i sig är en tolkning av mina inlägg. Jag vet inte varför jag skulle ha något som helst behov av att vara märkvärdig på ert forum. Kanske du tycker att jag är märkvärdig?c70t5 wrote:Men eftersom att du alltid gör dina egna raketforskartolkningar av saker och ting för att på något konstigt sätt försöka få dig själv att framstå som märkvärdig, det får stå för dig.
Det är ju alltid så när man tolkar uttalanden. Jag har hela tiden haft uppfattningen att Evertsson sagt att man skulle värva 1 målvakt, 1 back och 1 center av hög klass. Hög klass är ett diffust begrepp, men målvakten var åtminstone ingen besvikelse. Tvärtom faktiskt, bättre än jag hoppats på. Återstår att se vilka som skall axla de andra förste-platserna och hur många som skall räknas in där.
- Hockeyoraklet
- Forumamatör
- Hockeyoraklet
- Forumamatör
- Nyström han e kung i VLH!
- Forumamatör
UT MED DET NU!!! Fan killar, ni gör ju så att jag skiter i byx
Kan det vara Ninjan? svar: Tror ej det... pga evertsson sa att han fick av vakta hur länge han vill, för att han har alltid en plats.... men men det kan ju vara han
ELLER kan det ju vara en finsk hulk??
den som lever får se

Kan det vara Ninjan? svar: Tror ej det... pga evertsson sa att han fick av vakta hur länge han vill, för att han har alltid en plats.... men men det kan ju vara han

ELLER kan det ju vara en finsk hulk??
den som lever får se

VLH ÄR DOM BÄSTA!!