Christian Jacobsson Måste Stanna !
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Christian Jacobsson Måste Stanna !
Något måste göras!!
en av de bästa spelarna förra året, för att inte säga den bästa Måste stanna här i växjö lakers!
en omöjlighet att han ska gå till Björklöven, och framför allt Tingsryd !
så jag tänkte. vad kan vi suppotrar göra?
jag vet om att Crille har kollat här på Forumet minst en gång iaf, då han tackade för alla Gratulationer till Tvillingarna. så varför inte skapa en Namn Insammling ?
1. COFFE !
en av de bästa spelarna förra året, för att inte säga den bästa Måste stanna här i växjö lakers!
en omöjlighet att han ska gå till Björklöven, och framför allt Tingsryd !
så jag tänkte. vad kan vi suppotrar göra?
jag vet om att Crille har kollat här på Forumet minst en gång iaf, då han tackade för alla Gratulationer till Tvillingarna. så varför inte skapa en Namn Insammling ?
1. COFFE !
- The London Observer
- Forumamatör
Jag tycker han ska ta chansen att utvecklas i Björklöven om han vill komma framåt. Ska han trappa ner så är förstås Tingsryd ett alternativ eller sluta helt. Men hockeymässigt har han inget att bevisa längre i Växjö. Vem vill inte ha förnyelse, bra betalt och kunna spela hockey på heltid ?? Mer tid för familjen och kunna umgås med sina tvillingar.
Chrille : Ta chansen i Björlöven. Dom har möjligheter till något riktigt stort denna säsong. Välkänd tränare, bra lag, ny fin arena, mycket publik.
Chrille : Ta chansen i Björlöven. Dom har möjligheter till något riktigt stort denna säsong. Välkänd tränare, bra lag, ny fin arena, mycket publik.
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Om inte CJ lägger av så tror jag att han väljer att avrunda sin karriär med att spela upp TAIF i Allsvenskan nästa säsong. TAIF's lagsbygge ser riktigt bra ut och med Chrille i laget skulle de definitivt ha de bästa förutsättningarna av samtliga division 1-lag.
Med tanke på CJ's familjesituation är pendling inget bra alternativ. Dessutom kan ett division 1-lag, lättare än ett allsvensk lag, acceptera att en spelare inte tränar varje träningspass......
Med tanke på CJ's familjesituation är pendling inget bra alternativ. Dessutom kan ett division 1-lag, lättare än ett allsvensk lag, acceptera att en spelare inte tränar varje träningspass......
Troja - laget i hjärtat
- The London Observer
- Forumamatör
En halvtimmes pendling kan knappast vara ett hinder. Kan jmf med att bo i norrförort i Sthlm och spela/träna med Hammarby vilket innebär i stort den dubbla pendlingstiden.
Ett sånt resonemang håller inte. Fan... norrlänningarna som är här skrattar högt... dom kan ju åka 40 mil för en fika.
Slutar han gör han pga brist på motivation. Att spela i TAIF lär väl knappast accelerera motivationen, eller...?
Ett sånt resonemang håller inte. Fan... norrlänningarna som är här skrattar högt... dom kan ju åka 40 mil för en fika.
Slutar han gör han pga brist på motivation. Att spela i TAIF lär väl knappast accelerera motivationen, eller...?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
- The London Observer
- Forumamatör
För mej är Björklöven så långt från verkligheten när det gäller Crille och det beror absolut INTE på grund av Fagerwall, skulle tro att det är det starkaste argumentet för han skulle välja Löven!!
Men att lämna sitt hus i en vacker bygd, han bor utanför Tingsryd (ok. det går att hyra ut )med nyfödda tvillingar ,nej detta tror jag inte på ,antingen lägger han av eller spelar i Taif (finns väl vissa fans där som inte går på hockey mer där då) eller spelar han för LAKERS.
CRILLE om DU läser detta ...VI VILL HA DEJ KVAR!!!!!!!
Men att lämna sitt hus i en vacker bygd, han bor utanför Tingsryd (ok. det går att hyra ut )med nyfödda tvillingar ,nej detta tror jag inte på ,antingen lägger han av eller spelar i Taif (finns väl vissa fans där som inte går på hockey mer där då) eller spelar han för LAKERS.
CRILLE om DU läser detta ...VI VILL HA DEJ KVAR!!!!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Pendling är inget bra alternativ om man har tvillingar. Men och det är ett stort MEN i Lakers är han erbjuden ett "heltidskontrakt" Vilket medför att han får rätt mycket tid över för familjen om han slipper jobba också. Vet nu inte vad TAIF har erbjudit honom men.carl wrote: Med tanke på CJ's familjesituation är pendling inget bra alternativ. Dessutom kan ett division 1-lag, lättare än ett allsvensk lag, acceptera att en spelare inte tränar varje träningspass......

SKRIV PÅ CHRILLE
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
Man brukar prata om tränareffekten. Nu ser det ut som om "Fagerwall-effekten" träder fram, likt den gjort i tidigare klubbar. Dvs, förmågan att locka med sig toppspelarna från de klubbar han får gå ifrån. Björklöven skall ju vara mer än villiga att signa Jacobsson inför nästa säsong.
Får gratulera till bieffekterna av Fagerwall.
Får gratulera till bieffekterna av Fagerwall.
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Citerar Smp: "Samtidigt rapporterar Smålandsposten att Växjö Lakers tränare den gångna säsongen, Joakim Fagervall, vill locka över Lakers poängkung Christian Jacobsson till sin nya klubb Björklöven."
Med hänvisning till tidigare inlägg för 10 min sedan.
Med hänvisning till tidigare inlägg för 10 min sedan.
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Det är väl rätt självklart varför Löven är intresserade av Jacobsson, Fagervall vet ju hur grymt bra han är. Men att snacka om nån "Fagervall-effekt" enbart utifrån att Jocke är intresserad av att ta med sig spelare upp till sin nya klubb är att gå händelserna aningen i förväg, vänta tills Chrille flyttat upp till Ume i såna fall...
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Jag känner inte till så mycket om denna "Chrille", men bara för att man får heltidskontrakt så innebär inte det att man kan satsa mer på familjen per automatik. Om man ser till hockeyallsvenskan så är det många och långa resor som kommer att göras till olika platser i detta avlånga land. Många nätter och dagar i buss, vilket inte existerar på samma sätt i en div 1 klubb där de flesta motståndarlag ligger i regionen.
taif verkar ju komma i en ren skåne/blekinge-division som det verkar med alla lasse dufva-lagen i samma serie,frågan är om chrille orkar äta den där maten en säsong till!
jonstorp,tyringe,pantern,helsingborg,KIK,olofström.....
jonstorp,tyringe,pantern,helsingborg,KIK,olofström.....

Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Jag är ju rätt övertygad att ett heltidskontrakt inte innebär att han kan satsa så mycke mer på familjen. För ja tror inte att han blir heltidsanställd och bara tränar och spelar match. Utan säkert kommer han få utföra andra sysslor åt klubben vid sidan om spelarrollen.
Kanske i nån form av sportgrupp som ska assistera Evertsson eller liknande. Om detta lockar eller avskräcker? de har ja ingen aning om.
Dock tror ja att han antingen spelar i Lakers nästkommande säsong. Eller lägger han av. Tror inte han spelar nån annanstanns.
TAIF har ju bestämt sig för att ställa siktet högt. Och då tror ja inte att dom accepterar att en spelare kommer för att ta en nedtrappnings säsong och sen lägga av. Väljer Jacobsson att spela i TAIF av nån anledning. Då är de nog för att slippa dom långa matchresorna.
Kanske i nån form av sportgrupp som ska assistera Evertsson eller liknande. Om detta lockar eller avskräcker? de har ja ingen aning om.
Dock tror ja att han antingen spelar i Lakers nästkommande säsong. Eller lägger han av. Tror inte han spelar nån annanstanns.
TAIF har ju bestämt sig för att ställa siktet högt. Och då tror ja inte att dom accepterar att en spelare kommer för att ta en nedtrappnings säsong och sen lägga av. Väljer Jacobsson att spela i TAIF av nån anledning. Då är de nog för att slippa dom långa matchresorna.