Såg i dagens blaska att det nu endast står mellan Bofors och Lakers. Ingen hade blivit gladare än ja om han kom till våran fina klubb, här nere i södern växer ju dessutom äppelträden mycket bättre.....
Äh, inge å bry sej om. Dom snackar såå mycke om SINA spelare. Dom kör med sina hot, nån borde upplysa dom om att varken Jonas E eller Sebastian A är några taif-produkter. Sistnämnde är från Blekinge å har bara spelat nån säsong i taif.
Viist f-n, han är bortrest. Där har vi nog förklaringen, för man får ju verkligen hoppas att det hela är sant.
Men som någon skrev, står det på agentens hemsida lär det vara officiellt . Till taifarnas stora förtret
Får gratulera till ett bra nyförvärv!! Finns många konstiga inlägg här från Lakersfans som inget hellre vill än att Taifarna ska "rasa" mot dessa värvningar. Men i fallet Eriksson finns väl ingen Taifare som bryr sig vad jag har märkt, Sebastian är lite surt att tappa men det var väntat.
Det som oroar mig lite är att mitt Taif inte har fler än 5 spelare till nästa säsong, kan bli jobbigt för dom.
Utav de utespelare som Växjö Lakers hittills har värvat (Bäärna, Eriksson, Arvidsson) så kommer de alla ifrån division 1. De nästkommande namnen som ska presenteras hoppas jag 'slår' lite högre (iaf divisionsmässigt) än så.
*U19-landslagsmän är fortsatt välkomna vad än Volvon försöker antyda... * /Varanen
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Känns rätt ok så här långt, är säkert en hel del på gång just nu som vi inte vet mycket om. Finns ju en del som nog kräver sitt svar innan det kan skramla till..Andreé, Chrille?? Svar bör väl vara på gång...
Skulle båda köra vidare, vilket vore ytterst önskvärt återstår minst 3 forwardsnamn samt 3 backar. Lyssnar man på intervjuerna blir det nog en 6-månaders forward/center bland dom nya också. Hur som helst lär vi nog inte se mer nya från lägre divisioner. Tänkte välkomna Sebastian också, skall bli kul att följa.
Sebastian är en riktig kanonvärvning, dels för Lakers som klubb och dels för honom själv. Att få spela AS-hockey och ändå få vara kvar på hemmaplan är bra. Och att Lakers har tänkt om och ser de kommande spelarna som en viktig pusselbit, både för föreningens anseende och ett optimalt lagbygge.
Är han inte lite lik Anders Strandberg den där Sebastian?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.