Förste center

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Varanen
c/o LL´s Forum

Förste center

Post by Varanen »

Kan vi inte ta hit Jari Kauppila av bara farten? Han verkar inte få förlängt i TPS. En rutinerad center som kan spela över hela isen. Tål smärta men kan också producera.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

varför inte ?? han har ju bra rutin :wink:
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Han skulle inte smaka kattskit. Helt klart en spelare som skulle kunna vara våran Förste Center, dessutom är han rightare.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Post by Nyström han e kung i VLH! »

-154 i +/- .... inte så bra kanske :?
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Dock så producerar han ju en hel del poäng framåt, och rutinen är det ju inte heller något fel på.

Men Jari Kauppila's säsong 03/04 kan ju inte vara en säsong som han kan vara nöjd med. På 52 matcher så hamnade han på -42. Till hans försvar så skall det dock tilläggas att han lirade ihop 32 poäng, och det är ju inte fy skam.

Det är alltid überintressant med namnförslag på spelare - Vi väntar ju trots allt på (minst) två tunga namn till. Och eftersom att merparten på detta forumet inte är några raketforskare på finska så är det sannerligen välkommet och tacksamt att Varanen håller oss uppdaterade på vad som händer och sker i den finska hockeyvärlden.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

ja men räknar man bort hans värsta år
i början av sin kariär
samt hans 2 år i Pelicans då han låg på -50
så ser det lite bättre ut
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Han har varit i Sverige innan, i Leksand där det inte gick så bra vad jag vet.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

tycker 6 matcher är för lite tid att bedöma det
men det är min åsikt
Last edited by Daniel on 16 April 2006, 12:08, edited 1 time in total.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Vill bara inflika att vi letar efter en center som ska vara bättre än
Torsten Yngvesson. Då får du nog höja ribban lite Varanen.
Torsten har dragit ett jättelass både i box- och powerplay, vilket torde innebära att han skulle vara ännu nyttigare om han bara spelade ett av dem. Jag vill definitivt ha en riktigt stark powercenter.
Forumamatör

Jag kan bara hålla med a-sta, han är för dålig och för liten för att vara den power center som lakers borde få.. om han ska vara bättre än yngveson så är det nog nästan bara elitserien eller AHL som gäller för NHL får vi ingen i från...

LAKEJ89: han har spelat i Lule med en hel säsong...
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

En "förste" center/forwards måste vare en poängplockare och en spelartyp som visar vägen, precis som Wernblom gjort för Skellefteå. Det är "bara" att hitta en liknande spelare, svårare är det inte. 8O
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Forumamatör

Precis :lol:
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Oj, ni ställer tuffa krav boys... :shocked:

Jari Kauppila gjorde näst mest poäng i TPS den gångna säsongen. Slagen bara av Kai Nurminen. Och TPS, NHEKIV, ligger i ES.

Jag skrev i mitt första inlägg att han tål smärta. Jag vet inte om ni tolkade det som att han gillar S/M, men med det avsåg jag att han är frän i närkamperna och inte drar sig för att spela fysiskt. Vara framför kassen och kriga in puckarna. Inte riktigt Yngvessons cup of tea. Alla spelare med liknande fysiska mått har inte samma spelstil.

Finska ES är inte den lingonserie vissa här verkar tro. Leksand och Luleå nämns och man vill bygga hela sin bedömning av spelaren på de två säsongerna. Inget annat är värt ett vitten. Han har 14 säsonger i finska ES bakom sig. Tiden i Leksand exempelvis så värvades han i sista fönstret av LIF och tog hand om första kedjan. Hur lätt är det att komma in i slutet på en säsong och ta hand om en femma?

HV stod och valde mellan Voutilainen och Kauppila nu inför nästa säsong. Det blev den förstnämnda. Kan ingen av er ringa upp till HV och säga att Kauppila inte ens hade platsat i VLH så att de tänker sig för framöver. :lol:
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Han kanske är så är så bra som du säger, men hans defensiva kavaliteér
verkar vara begränsade. Nu känner jag i ärlighetens namn inte till honom,
men jag är livrädd för spelare med - 154 i statistik i sin karriär. Oberoende av var han spelat. Men visst skulle han vara en förstärkning i VLH.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jo, det är inte bra. Men plockar man bort tiden i Pelicans så ser det ok ut från och med 95/96.
Pesse
Forumamatör

Post by Pesse »

Kauppila är en bra spelare, men jag tror att det är ganska orealistiskt att våga hoppas på honom för Lakers-fansen.

Sedan har jag hört att han har haft vissa motivationsproblem på sistone och slöat till rejält. Surat på isen och så.

Då tror jag hellre på en nytändning hos en sån som Kristian Gahn. Om stora pengar finns tillgängligt så vore Brian Felsner utmärkt, han var strålande i Brynäs, men tyvärr fick han inte så mycket speltid som han förtjänade eftersom Leif Boork helst matchar spelare under 25...
Gson
Forumamatör

Post by Gson »

Kristian Gahn tycker jag vore ett ypperligt alternativ. Men då måste han ha en tung målskytt jämte sig också, om inte Andrée så någon annan med fysik.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ansågs ju ändå för dålig för VLH... :roll: Det går inte att lyckas Chiefen. :(
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jari Kauppila avgjorde idag matchen åt HV. Bäst när det gäller som mest. Tror, utan att ha facit i hand, att han hade kunnat göra en del nytta för oss också. :wink:
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Varanen wrote:Jari Kauppila avgjorde idag matchen åt HV. Bäst när det gäller som mest. Tror, utan att ha facit i hand, att han hade kunnat göra en del nytta för oss också. :wink:
Åter igen bevisar det att du kan mest Varanen!

En stor dunk i ryggen :lol:
Once a laker, always a laker!
markussonfan#1
Forumamatör

Post by markussonfan#1 »

ömm vill väll ändå säga att romö ändå ee förstecenter:P
Daniel Brieres sons fråga när briere kom med i allstar laget:kmr du få spela med sidney crosby XD
Post Reply