Jonas Eriksson
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
börjar ju hända saker
vilken häftig presentation på hemsidan......är ju lite show nu...me like very much.
Annars säger alla att Eriksson är ett toppförvärv....tur han bor i Växjö så inte hans trädgård vandaliseras nu
Annars säger alla att Eriksson är ett toppförvärv....tur han bor i Växjö så inte hans trädgård vandaliseras nu
"Once a laker, always a laker."
Ja, för i SMP idag skulle han öppna camping i Mariestad.Klonis wrote:Vlh Först med nyheten bra jobbat !!!
Last edited by alfax on 5 April 2006, 15:33, edited 1 time in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
visst skiljer det sig mellan Div 1 & AS, men mycket av det är tempot i spelet, och det är lättare att anpassa än tekniken osv.
Jonas har bra blick för spelet och levererar ofta snabba pass från egen zon, och det är ju den hockey vi skall spela nu med Kempe vid rodret.
Förresten, kom ni ihåg Berggren som vi lånade av SSK, han kom från ES, men inte fan domminerade han för det. han var ju snarare 8:e back i Lakers....
Så hur summerar vi detta...?? kanske med orden att hitta rätt spelare till rätt miljö är viktigare än att titta än vilken division han spelade i innan.
Den här killen imponerade inte så mycket om man tittar på tidigare meriter, men i rätt lag och rätt omgivning, så har han fixat kontrakt i ES nästa år
1998-1999 Univ. of Minnesota NCAA 37 1 8 9 21
1999-2000 Univ. of Minnesota NCAA 37 3 6 9 42
2000-2001 Univ. of Minnesota NCAA 38 3 5 8 26
2001-2002 Univ. of Minnesota NCAA 44 4 11 15 61
2002-2003 Milwaukee Admirals AHL 2 0 0 0 2
Rockford Icehogs UHL 73 6 10 16 92
2003-2004 Arboga Swe-2 41 10 14 24 125
2004-2005 Frisk-Asker Norway 41 17 15 32 131
Och ja, det är Angell vi pratar om, som skrapat ihop sannslösa 42poäng under detta året.
Beckis
Jonas har bra blick för spelet och levererar ofta snabba pass från egen zon, och det är ju den hockey vi skall spela nu med Kempe vid rodret.
Förresten, kom ni ihåg Berggren som vi lånade av SSK, han kom från ES, men inte fan domminerade han för det. han var ju snarare 8:e back i Lakers....
Så hur summerar vi detta...?? kanske med orden att hitta rätt spelare till rätt miljö är viktigare än att titta än vilken division han spelade i innan.
Den här killen imponerade inte så mycket om man tittar på tidigare meriter, men i rätt lag och rätt omgivning, så har han fixat kontrakt i ES nästa år
1998-1999 Univ. of Minnesota NCAA 37 1 8 9 21
1999-2000 Univ. of Minnesota NCAA 37 3 6 9 42
2000-2001 Univ. of Minnesota NCAA 38 3 5 8 26
2001-2002 Univ. of Minnesota NCAA 44 4 11 15 61
2002-2003 Milwaukee Admirals AHL 2 0 0 0 2
Rockford Icehogs UHL 73 6 10 16 92
2003-2004 Arboga Swe-2 41 10 14 24 125
2004-2005 Frisk-Asker Norway 41 17 15 32 131
Och ja, det är Angell vi pratar om, som skrapat ihop sannslösa 42poäng under detta året.
Beckis
Nej det var inte det som var min poäng att han kan bli en ny Angell.
Vad jag ville med det hela är att det i bland är viktigare att se på spelaren än hans meriter....Tyvär är det så att man ofta tar dyra importer, som inte presterar nämvärt bättre än svenska mediokra spelare.
Jag tycker att focus ibland måste vara mer på spelaren...
Ta Augustsson i ditt lag som exempel, hämtas upp från Div 2 till Allsvenskan och gör en kanon säsong, Så jävla bra av Jerry att se möjligheterna i en sån kille
I Växjös fall så kan man ju undra på en spelare som Honkanen, som förvisso bidrog med tuffhet och attityd, men som hade utvisningsbåset som sitt förnamn, många matcher förlorades pga av hans ständiga besök i båset....hyllad av många, men det finns billigare alternativ till spelare som spelar tufft. än artistare från Finland, Jimmy Svensson exempelvis ( har för mig att det var Svensson han heter )
Beckis
Vad jag ville med det hela är att det i bland är viktigare att se på spelaren än hans meriter....Tyvär är det så att man ofta tar dyra importer, som inte presterar nämvärt bättre än svenska mediokra spelare.
Jag tycker att focus ibland måste vara mer på spelaren...
Ta Augustsson i ditt lag som exempel, hämtas upp från Div 2 till Allsvenskan och gör en kanon säsong, Så jävla bra av Jerry att se möjligheterna i en sån kille
I Växjös fall så kan man ju undra på en spelare som Honkanen, som förvisso bidrog med tuffhet och attityd, men som hade utvisningsbåset som sitt förnamn, många matcher förlorades pga av hans ständiga besök i båset....hyllad av många, men det finns billigare alternativ till spelare som spelar tufft. än artistare från Finland, Jimmy Svensson exempelvis ( har för mig att det var Svensson han heter )
Beckis
Innan vi går tillbaka till tråden så skulle jag inte gråta om Jimmie kom hit. Fast vi har häcklat han lite.
http://video.google.com/videoplay?docid ... on&pl=true
Jonas tror jag kan lyckas bra i Lakers. Jag pratade med en Taifsupporter som säger att han är bra i Power play.
http://video.google.com/videoplay?docid ... on&pl=true
Jonas tror jag kan lyckas bra i Lakers. Jag pratade med en Taifsupporter som säger att han är bra i Power play.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Kan faktiskt hålla med Beckis endel. Ibland tycker jag det är bättre o värva nån som man scoutat ordentligt och som passar det kommande spelsystemet bra än o bara ta nån för att han spelat i en högre division.
Tycker Leksands värvningar denna säsongen är ett lysande exempel på detta. Deras tjecker som de värvat (och som antagligen kostat duktigt med pengar), hur mycket på en skala 1-10 har dem tillfört?
Tycker Leksands värvningar denna säsongen är ett lysande exempel på detta. Deras tjecker som de värvat (och som antagligen kostat duktigt med pengar), hur mycket på en skala 1-10 har dem tillfört?
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Det är just de här värvningarna jag inte gillar. Hockeymässigt medelålders killar som håller god div 1-standard. Hellre då juniorer med utvecklingspotential. Men vi skall ju ha 8 backar och antagligen har vi inte råd med en backbesättning som på alla positioner håller hög allsvensk klass. Vi kan ju hoppas att vårt senaste nyförvärv är disciplinerad och spelar efter sina förutsättningar. Jag är lite orolig då vi verkar värva puckförande offensiva backar från ettan. Våga vara defensiv - det är ingen skam!
Do you even looksmaxx, bro?
Jonas är en bra back för Div 1.
Men ska ja va ärlig så tror ja inte TAIF hade behållt honom om dom tagit steget upp till Allsvenskan i år. Ja gillar hans spel stil och han har gjort mycke för TAIF. Men på nått vis kändes de som om han spelade på toppen av sin förmåga.
Ett lag i undre halvan av allsvenskan skulle han platsa i min mening.
Men ska ja va ärlig så tror ja inte TAIF hade behållt honom om dom tagit steget upp till Allsvenskan i år. Ja gillar hans spel stil och han har gjort mycke för TAIF. Men på nått vis kändes de som om han spelade på toppen av sin förmåga.
Ett lag i undre halvan av allsvenskan skulle han platsa i min mening.
Låter ju upplyftande att värva en spelare för "undre halvan" av AS. Jag blir alltmer schizofren när jag läser och hör vad folk säger/skriver. Inte fasen vill vi väl ha spelare som verkar vika ner sih när man behövs som bäst. Vi vill väl bara ha killar som "ger järnet" i exakt alla byten, annars kan man väl sitta på bänken, eller?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
Coffe #800
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Jag tror det här blir kanon. man höjer sig med omgivningen och han har säkert det där suget att bli riktigt bra. Lakers ska ju lägga på sig muskler under barmarksträningen om jag förstått det hela rätt och då torde ju närkamps spelet bli bättre också. Skridskostark med blick för spelet låter ju helt okej och passningar kan man ju öva på att slå och kanske mottagningarna håller högre klass så då så......
Sen känns det som att detta öppnar för ett par riktigt bra värvningar framöver då det borde vara billigare med Div. 1 spelare än elitsererie eller allsvenska spelare som annars stått på många suporters önskelista.
Sen känns det som att detta öppnar för ett par riktigt bra värvningar framöver då det borde vara billigare med Div. 1 spelare än elitsererie eller allsvenska spelare som annars stått på många suporters önskelista.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!