Målvakt i Växjö Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- PeacE_FroG
- Forumamatör
Varanen wrote:Som andre målvakt möjligen. Jag vill att vår förstemålvakt skall vara ett av våra stjärnförvärv. Jag vet inte hur många sådana vi har resurser till, men om klubben så bara har råd med en så skall han vara en målvakt. En målvakt vi tror är topp 3 i Allsvenskan.
Visst är det vikitgt med en bra målvakt Varanen...men han ska inte bara vara bra..han ska passa in i det spelsätt som Kempe vill tillämpa i Lakers. Annars funkar det juh inte...Ett exempel är ju en duktig målavkt som Ville Koivula..som inte funkade alls i Lakers..tror inte det enbart var för att han var ur form ärligt talat.....MEN SOM SAGT välj målvakt efter vilken spelstil det blir så tror jag det blir bra...man ska nog inte stirra sig blind på räddnings procent...en kass målvakt kan ju ha skitbra statistik om laget är mega defensivt o spelar tråkig skit hockey med alltid kryss matcher och udda förluster.....LÄNGTAR TILL NÄSTA SÄSONG
Jag håller inte med dig. Om laget spelar ultradefensivt skjuter motståndarna antagligen färre skott, men andelen skott målvakten räddar måste ändock ligga på en hög nivå. Annars förlorar man ju 2-1 då ett ultradefensivt lag satsar mindre på offensiven.
Ja, jag stirrar på målvakternas räddningsprocent (men förhoppningsvi inte mig blind). Målvakterna behöver enligt mig inte passa någon spelstil alls utan de skall hindra gummitrissan från att sitta i nätmaskorna. Detta oavsett lagets taktiska upplägg.
Ja, jag stirrar på målvakternas räddningsprocent (men förhoppningsvi inte mig blind). Målvakterna behöver enligt mig inte passa någon spelstil alls utan de skall hindra gummitrissan från att sitta i nätmaskorna. Detta oavsett lagets taktiska upplägg.
Är det någon som har en uppfattning om DIF:s Mattias Andersson? Hans kontrakt går ut och DIF förlängde precis med Lassila.
http://www.eurohockey.net/players/show_ ... rial=37557
http://www.eurohockey.net/players/show_ ... rial=37557
Skoj att pratat med sig själv, men just nästa säsongs förstekeeper engarerar mig extra mycket. Det måste finnas en andre målvakt i något ES-lag (i Sverige, Finland, Tjeckien eller Ryssland) som vill vara förste keeper och som vi kan locka hit. Som vi givetvis också tror kan axla rollen som toppmålvakt i AS.
haha
"Ville Koivula en bra målvakt" Haha,ja d va bara NI som trodde det när han kom till er,själv så bara skrattade jag o förklarade att han va ute o yrade oftare än postgubben....Visst va han en succe???
Nej,tycker ni ska värva Hadelöv...har FÖR mig att vi har en ramsa om han,TROR att den KANSKE kommer höras nästa fredag....

Re: haha
Med sådana mogna ramsor är det nog det närmaste en ni kommer...Macke23 wrote:"Ville Koivula en bra målvakt" Haha,ja d va bara NI som trodde det när han kom till er,själv så bara skrattade jag o förklarade att han va ute o yrade oftare än postgubben....Visst va han en succe???Nej,tycker ni ska värva Hadelöv...har FÖR mig att vi har en ramsa om han,TROR att den KANSKE kommer höras nästa fredag....

- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Sannolikheten att han drar till löven är väl inte så stor med tanke på att de nyss signade Tobias Lundström för två år till, men om han skulle göra det så har löven ett riktigt grymmt måvaktspar.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Varför skulle Björklöven byta ut allsvenskans näst bästa målvakt, Tobias Lundström (92%), mot Temo Leinonen? Jag tror inte att vara sig Tobias eller Timo vill vara agera som andra keeper.
/T5!!
/T5!!
Last edited by C70T5 on 17 March 2006, 16:40, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
David Rautio har suttit fast på Luleås bänk i stort sett hela säsongen och det är inte bra för hans utveckling... Om Luleå inte satsar på honom tycker jag han vore värd att testa trots sin unga ålder.
Annars vill jag, precis som många här, ha in en veteran som rankas som en av de allra bästa i ligan. Johan Asplunds kontrakt går ut med Timrå och jag vet inte vad de har för planer för honom... han får gärna lockas hit. I mina ögon en stor, bra och underskattad målvakt.
I övrigt tycker jag det är svårt att hitta bra målvakter i Allsvenskan och Elitserien som kan bli aktuella. Antingen får man titta neråt i seriesystemet eller utomlands.
Annars vill jag, precis som många här, ha in en veteran som rankas som en av de allra bästa i ligan. Johan Asplunds kontrakt går ut med Timrå och jag vet inte vad de har för planer för honom... han får gärna lockas hit. I mina ögon en stor, bra och underskattad målvakt.
I övrigt tycker jag det är svårt att hitta bra målvakter i Allsvenskan och Elitserien som kan bli aktuella. Antingen får man titta neråt i seriesystemet eller utomlands.
- PeacE_FroG
- Forumamatör
Andreas Hadelövs kontrakt med Skaik går ut efter denna säsongen. Satan i gatan vad bra han var i Växjö Lakers. Han vaktade lakerskassen i tio matcher och vi förlorade EN - 94.2 i räddningsprocent. Hadelövs pondus och erfarenhet märktes på hela laget, där ser man hur mycket en BRA målvakt betyder. Man kan ju tycka att Hadelöv borde tänka på sin civila karriär, universitetet i växjö kan ju vara ett steg på vägen...Lakejer115 wrote:Men går HADELÖVS kontrakt ut med S.AIK efter säsongen nu eller vad..?
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Tror inte hans aktier har stärkts efter sin säsong i skellefteå. Tror att med universitetets hjälp vi kan locka ner han hit.Räven wrote:Ja, Hadelöv skulle vara just den givna förstemålis som vi behövde. Men jag är rädd för att prislappen är väl hög, tyvärr.
- In hoc signo vinces -
Jag vill inte ha hit Hadelöv... tycker han är överskattad.
Till skillnad från många här tycker jag han borde haft bättre räddningsprocent än vad han hade med tanke på vilket lag han spelar i.
Att han gjorde succé i Lakers förra säsongen ska vi inte dra för stora växlar på... att komma ifrån ES ned i AS som var betydligt sämre i fjol, säger inte så mkt.
Till skillnad från många här tycker jag han borde haft bättre räddningsprocent än vad han hade med tanke på vilket lag han spelar i.
Att han gjorde succé i Lakers förra säsongen ska vi inte dra för stora växlar på... att komma ifrån ES ned i AS som var betydligt sämre i fjol, säger inte så mkt.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
De flesta föreningar försöker baka ihop ett paket för att locka hit spelare, rimligheten säger väll att juh äldre man är destå närmare har man till "efter-karriären". Tror att Universitetet ger Lakers en hel de fördelar jämnfört med andra klubbar.
- In hoc signo vinces -
Jag är inte heller sugen på Hadelöv.
BB - Jag håller med dig om att VLH inte kan värva en målvakt baserat på tidigare räddningsprocent. Målvakten, särskilt då rörelsemönster, positionsspel, reflexer, klubbteknik och plockhandske skall helst studeras live under flera matcher. Om det inte är möjligt genom video. Psyket kan man bara bilda sig en uppfattning om genom att kolla hur han agerat i pressade lägen tidigare. Och till sist tar man många referenser och lyssnar inte ett skit på agenten förrän eventuellt kontrakt skall skrivas.
Men att lyckas prestera en hög räddningsprocent och lagets förtroende för sin målvakt står inte i motsatsförhållande. Snarare tvärtom.
BB - Jag håller med dig om att VLH inte kan värva en målvakt baserat på tidigare räddningsprocent. Målvakten, särskilt då rörelsemönster, positionsspel, reflexer, klubbteknik och plockhandske skall helst studeras live under flera matcher. Om det inte är möjligt genom video. Psyket kan man bara bilda sig en uppfattning om genom att kolla hur han agerat i pressade lägen tidigare. Och till sist tar man många referenser och lyssnar inte ett skit på agenten förrän eventuellt kontrakt skall skrivas.
Men att lyckas prestera en hög räddningsprocent och lagets förtroende för sin målvakt står inte i motsatsförhållande. Snarare tvärtom.
Hallå!!!
vakna!!!
Hadelöv är en grymt bra målis..
varför tror ni räddningsprocent var som den var i Saik iår..
Kanske berodde på att Saik anföll mest o övriga lags skott kom på en kontring då och då..
Har ni glömt redan när han var här förra säsongen??
Ngn ville ha hit Sandberg..
Horribellt..
En gammal trött avdankad andremålis..
vakna!!!
Hadelöv är en grymt bra målis..
varför tror ni räddningsprocent var som den var i Saik iår..
Kanske berodde på att Saik anföll mest o övriga lags skott kom på en kontring då och då..
Har ni glömt redan när han var här förra säsongen??
Ngn ville ha hit Sandberg..
Horribellt..
En gammal trött avdankad andremålis..

Jag är Mano, vem fan är du?