Hittade denna på
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hittade denna på
Iko`s forum
http://avokatsomo.com/arkisto/2006/02/2 ... ituruutta/
Jävlar i havet, här gör man inte upp man mot man inte...
http://avokatsomo.com/arkisto/2006/02/2 ... ituruutta/
Jävlar i havet, här gör man inte upp man mot man inte...
-
Gallerskalle
- Forumamatör
-
Herr Oberst
- Forumdemon
-
Lakersfan_03
- c/o LL´s Forum
-
Gallerskalle
- Forumamatör
Ursäkta, var drar man gränsen......Vad är OK och vad är inte OK ?!Kjellsson wrote:Ett litet slagsmål man mot man kan helt klart liva upp stämningen lite, men det här är något helt annat. Det tror jag du förstår.
Det verkar vara från Rumänien, visste knappt att de spelade hockey där(det verkar de i och för sig inte göra heller).
Tror inte alls på att ett "litet" slagsmål lättar upp, har man den inställningen när man går på hockey är man helt fel ute.
Släpp istället fram lirarna, driv igenom nolltolerans, tillåt fysiskt spel där justa taklingar inte renderar utvisning så ska du se att det blir livat i hallen.
Slagmål, stort som litet, oskyldigt eller inte, på isen eller inte har inget med Hockey att göra (eller för den delen någon annan sport)
Jag tycker du har fel. Hockey är en sport som bygger på att vara show i betydligt större utsträckning än exempelvis fotboll.
Slagsmål fyller sin funktion liksom slagskott, dragningar och stenhårda tacklingar.
Människan är blodtörstig.
Kanske bäst att tillägga att även jag tycker det filmen visade var måååååånga steg över gränsen!
Slagsmål fyller sin funktion liksom slagskott, dragningar och stenhårda tacklingar.
Människan är blodtörstig.
Kanske bäst att tillägga att även jag tycker det filmen visade var måååååånga steg över gränsen!
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
-
Gallerskalle
- Forumamatör
OkViktor666 wrote:Jag tycker du har fel. Hockey är en sport som bygger på att vara show i betydligt större utsträckning än exempelvis fotboll.
Människan är blodtörstig.![]()
-
Gallerskalle
- Forumamatör
Om du nu tycker att slagsmål hör till och kan kallas show anser jag att du har hamnat fel. K9 är nog något som tilltalar dig.Viktor666 wrote:Jag tycker du har fel. Hockey är en sport som bygger på att vara show i betydligt större utsträckning än exempelvis fotboll.
Som jag skrev innan så är det självklart att hockey är en fysisk sport, därför se till att tacklingar tillåts och inte blåses av så fort luften går ur en kille. Vill du ha mer fart och fläkt så tycker jag att spelarna/lirarna skall ges det utrymme som regelboken säger, alltså se till att nolltolerans råder för alla hakningar/fasthållningar/interfernece m.m
Jag tycker man ska hantera det som man gör i NHL. Ett slagsmål mellan två spelare som båda är med på bestraffas med 5min. Däremot är det stenhårda straff på överfall, slag med klubban eller ensidiga slagsmål där den ena parten inte vill göra upp eller inte kan försvara sig.Gallerskalle wrote:Ursäkta, var drar man gränsen......Vad är OK och vad är inte OK ?!
Tror inte alls på att ett "litet" slagsmål lättar upp, har man den inställningen när man går på hockey är man helt fel ute.
Släpp istället fram lirarna, driv igenom nolltolerans, tillåt fysiskt spel där justa taklingar inte renderar utvisning så ska du se att det blir livat i hallen.
Slagmål, stort som litet, oskyldigt eller inte, på isen eller inte har inget med Hockey att göra (eller för den delen någon annan sport)
Förövrig nöjer jag mig med att konstatera att vi inte tycker lika i denna frågan.
Håller med om nivån, Kjellson.
Tycker det är betydligt värre med bentacklingar och filmningar inom hockeyn.
Bentacklingar för att de på effektivt sätt kan sätta P för en hel karriär och det senare för att det på sikt kommer leda till att ingen vågar röra motståndarna...
Hockey ÄR en fysisk sport och det är inte konstigt att känslorna svallar över ibland. Men sett till skadorna inom sporten, hur många allvarliga skador orsakar slagsmål egentligen.
För att förtydliga en gång till, påhopp á la Todd Bertuzzi är INTE slagsmål!
Tycker det är betydligt värre med bentacklingar och filmningar inom hockeyn.
Bentacklingar för att de på effektivt sätt kan sätta P för en hel karriär och det senare för att det på sikt kommer leda till att ingen vågar röra motståndarna...
Hockey ÄR en fysisk sport och det är inte konstigt att känslorna svallar över ibland. Men sett till skadorna inom sporten, hur många allvarliga skador orsakar slagsmål egentligen.
För att förtydliga en gång till, påhopp á la Todd Bertuzzi är INTE slagsmål!
Är även lite läktarkravaller ok?Viktor666 wrote:Jag tycker du har fel. Hockey är en sport som bygger på att vara show i betydligt större utsträckning än exempelvis fotboll.
Känslorna svallar ju över ibland om man älskar sitt lag.
Där har du faktiskt en poäng. Har ingen aning om varför det är så, faktiskt.Toby wrote:He he!
Jag menar bara att handboll är också en fysisk sport men där muckar de inte med varandra varje avblåsning.
Kan det ha något att göra med att det blir någon sorts adrenalinrush av de korta bytena, kanske?
In på isen, åka satan i trettio sekunder och förhoppningsvis tackla någon eller skjuta allt vad man orkar, åka och sätta sig och jaga upp sig inför nästa byte!
Konstigt att de inte får magsår...