Hittade denna på

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Beckis
Forumproffs

Hittade denna på

Post by Beckis »

Iko`s forum
http://avokatsomo.com/arkisto/2006/02/2 ... ituruutta/

Jävlar i havet, här gör man inte upp man mot man inte...
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

8O Varanen översättning tack! Hur många blev avstängda tro?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tyvärr är nog inte den första idioten född :roll:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Gallerskalle
Forumamatör

Post by Gallerskalle »

jag mår illa, inte bara av bilderna utan av att det snart kommer något spån på detta forum(eller något annat) och tycker att detta är häftigt och att "lite" slagsmål hör hemma inom hockeyn.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Ett litet slagsmål man mot man kan helt klart liva upp stämningen lite, men det här är något helt annat. Det tror jag du förstår.
Det verkar vara från Rumänien, visste knappt att de spelade hockey där(det verkar de i och för sig inte göra heller :? ).
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Förstår inte vad de vita snubbarna sysslar med?
Tittar på när 4-5 röda står och slår på en liggande medspelare.

Skönt vi slipper sån här skit här hemma iallafall.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

varför har boxarna hockeyutrustning på sig?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Kanske för att spela hockey
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Tror inte att något av lagen gillade varandra speciellt mycket redan före matchen...
Gallerskalle
Forumamatör

Post by Gallerskalle »

Kjellsson wrote:Ett litet slagsmål man mot man kan helt klart liva upp stämningen lite, men det här är något helt annat. Det tror jag du förstår.
Det verkar vara från Rumänien, visste knappt att de spelade hockey där(det verkar de i och för sig inte göra heller :? ).
Ursäkta, var drar man gränsen......Vad är OK och vad är inte OK ?!

Tror inte alls på att ett "litet" slagsmål lättar upp, har man den inställningen när man går på hockey är man helt fel ute.
Släpp istället fram lirarna, driv igenom nolltolerans, tillåt fysiskt spel där justa taklingar inte renderar utvisning så ska du se att det blir livat i hallen.

Slagmål, stort som litet, oskyldigt eller inte, på isen eller inte har inget med Hockey att göra (eller för den delen någon annan sport)
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Jag tycker du har fel. Hockey är en sport som bygger på att vara show i betydligt större utsträckning än exempelvis fotboll.
Slagsmål fyller sin funktion liksom slagskott, dragningar och stenhårda tacklingar.
Människan är blodtörstig. :roll:

Kanske bäst att tillägga att även jag tycker det filmen visade var måååååånga steg över gränsen!
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja detta var ju inte direkt ett publikvänligt slagsmål=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Den ene hade ju så mycket blod på sig så att man kunde tro att han varit med i ett krig.
Nej, det här var inte hockey det var nåt annat. :x
Gallerskalle
Forumamatör

Post by Gallerskalle »

Viktor666 wrote:Jag tycker du har fel. Hockey är en sport som bygger på att vara show i betydligt större utsträckning än exempelvis fotboll.
Slagsmål fyller sin funktion liksom slagskott, dragningar och stenhårda tacklingar.

Kanske bäst att tillägga att även jag tycker det filmen visade var måååååånga steg över gränsen!
Ok :? men var drar du gränsen och framför allt hur ser man till att den efterlevs. Finns ju inga regler som justerar nivån av våld/slagsmål.
Gallerskalle
Forumamatör

Post by Gallerskalle »

Viktor666 wrote:Jag tycker du har fel. Hockey är en sport som bygger på att vara show i betydligt större utsträckning än exempelvis fotboll.

Om du nu tycker att slagsmål hör till och kan kallas show anser jag att du har hamnat fel. K9 är nog något som tilltalar dig.

Som jag skrev innan så är det självklart att hockey är en fysisk sport, därför se till att tacklingar tillåts och inte blåses av så fort luften går ur en kille. Vill du ha mer fart och fläkt så tycker jag att spelarna/lirarna skall ges det utrymme som regelboken säger, alltså se till att nolltolerans råder för alla hakningar/fasthållningar/interfernece m.m
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Gallerskalle wrote:Ursäkta, var drar man gränsen......Vad är OK och vad är inte OK ?!

Tror inte alls på att ett "litet" slagsmål lättar upp, har man den inställningen när man går på hockey är man helt fel ute.
Släpp istället fram lirarna, driv igenom nolltolerans, tillåt fysiskt spel där justa taklingar inte renderar utvisning så ska du se att det blir livat i hallen.

Slagmål, stort som litet, oskyldigt eller inte, på isen eller inte har inget med Hockey att göra (eller för den delen någon annan sport)
Jag tycker man ska hantera det som man gör i NHL. Ett slagsmål mellan två spelare som båda är med på bestraffas med 5min. Däremot är det stenhårda straff på överfall, slag med klubban eller ensidiga slagsmål där den ena parten inte vill göra upp eller inte kan försvara sig.

Förövrig nöjer jag mig med att konstatera att vi inte tycker lika i denna frågan.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Håller med om nivån, Kjellson.

Tycker det är betydligt värre med bentacklingar och filmningar inom hockeyn.
Bentacklingar för att de på effektivt sätt kan sätta P för en hel karriär och det senare för att det på sikt kommer leda till att ingen vågar röra motståndarna...

Hockey ÄR en fysisk sport och det är inte konstigt att känslorna svallar över ibland. Men sett till skadorna inom sporten, hur många allvarliga skador orsakar slagsmål egentligen.

För att förtydliga en gång till, påhopp á la Todd Bertuzzi är INTE slagsmål!
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

Är även lite läktarkravaller ok?
Känslorna svallar ju över ibland om man älskar sitt lag.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Självklart är det okej. Liksom kannibalism, folkmord och gruppvåldtäkter!

Alla kan ju ha en dålig dag... :roll:
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

He he!
Jag menar bara att handboll är också en fysisk sport men där muckar de inte med varandra varje avblåsning.
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Ahh, bröderna Hanson's arv lever vidare :wink:
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Toby wrote:He he!
Jag menar bara att handboll är också en fysisk sport men där muckar de inte med varandra varje avblåsning.
Där har du faktiskt en poäng. Har ingen aning om varför det är så, faktiskt.
Kan det ha något att göra med att det blir någon sorts adrenalinrush av de korta bytena, kanske?
In på isen, åka satan i trettio sekunder och förhoppningsvis tackla någon eller skjuta allt vad man orkar, åka och sätta sig och jaga upp sig inför nästa byte!
Konstigt att de inte får magsår... :lol:
Post Reply