Stannar Fagervall?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det du tänker på kom säsongen efter, men visst.
Escargot
Forumamatör

Post by Escargot »

puff wrote:Vart nu än Fagervall går så får vi hoppas att han inte tar med sig några av våra bästa spelare. Det är alltid en fara när en tränar slutar. De har sina favoriter och spelare har sin favorit som tränare och då blir det lätt att vissa spelare följer med. Ni såg själva när Fagervall kom från Oskarshamn.
En tränare med ett uns av moral tar inte med sig spelare från sin senaste klubb. Får se hur JF resonerar den här gången.

Annars så är det som jag tidigare sagt tämligen korkat att låta tränaren värva spelare till ett lag. Nu står vi i just den situationen, med spelare som passade JF. Målsättningen nu för ledningen måste vara att värva en tränare med i princip likartad filosofi som JF, och hur många sådana finns det? Nej, det är sportchefen och en scoutinggrupp som ska värva spelare. Tränaren ska träna och coacha dem.
Det finns plats för två lag i Växjö
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Man får då önska Fagervall lycka till var han än hamnar. Det är nog redan klart sedan länge. Rent hockeymässigt tror jag inte det blir några större problem med att hitta en tränare med ungefär samma stil mitt tips blir Daniel Broberg.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
puff
Forumdemon

Post by puff »

Broberg har ju efterträtt Fagervall tidigare och då tog han Oskarshamn till kvalserien
puff
Forumdemon

Post by puff »

Men jag skulle gärna se esko Nokelainen i Lakers
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Ny address var tydligen klar för jocke, dock var det hemligt. Tror smp kommer luska reda på detta rätt snabbt..
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Möjligt att SMP klarar det, men familjen Fagervall, från honom själv till barnen är tysta som musen. "Det är klart att vi ska flytta men jag säger inte till var det blir", sa någon i familjen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
*anna*
Forumamatör

Post by *anna* »

jag hoppas att det kommer fram när Jocke vill ha det offentligt och den nya klubben..

jag tror det blir uppåt landet... :wink:
harjoitus tekee mestarin
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Björklöven känner jag mig tämligen säker på.
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Hur orkar man bry sig vart Fagervall tar vägen? Han har gjort sitt i klubben thats in. Önskar honom lycka till men ingen saknad. Tror däremot inte det var speciellt lyckat för vår säsongsavslutning att det blev kännt att han lämnar skutan. Dålig motavation från allför många tyvärr.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, jag bryr mig inte heller om var han tar vägen och de flesta lär väl känna till att jag inte kommer att sakna honom som tränare i Lakers.
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Räven wrote:Björklöven känner jag mig tämligen säker på.
Har oxå fått för mig att det blir Löven för hans del. Men blir det så kan det bli roligt att se hur han gör med laget i sig. Han vill väl värva stora starka spelare. Om inte jag misstar mig så är Löven ett av seriens "minsta" lag på pappret?
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Baker wrote:Hur orkar man bry sig vart Fagervall tar vägen? Han har gjort sitt i klubben thats in. Önskar honom lycka till men ingen saknad. Tror däremot inte det var speciellt lyckat för vår säsongsavslutning att det blev kännt att han lämnar skutan. Dålig motavation från allför många tyvärr.
Jag kan tycka som du till viss del. Men när han sa att han tänkt lämna skutan så var det i praktiken redan klart att vi skulle missa kvalserien. Så därför tycker jag att det var BRA att han flaggade för sin avgång i tid det ger ju oss ett par veckors försprång på andra klubbar som jagar tränare.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Stackars Leksand i så fall.
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Då kan vi ta Kurre!!! :D
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Står i artikeln
- Jag vet att han är ledig, men det är ingen som jag har haft någon kontakt med, säger Leksands nye sportchef Mikael Lundström till DD.
Antingen är det sant att de har noll koll på Fagervall då han är klar för ny klubb och inte ledig eller så kör de locket på under kvalserien. Är det Björklöven lär vi snart få reda på det. Är det Leksand kanske vi får vänta tills kvalserien är slutförd.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Post Reply