JUNIORERNA
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
JUNIORERNA
Var på J20 matchen mot Gislaved i tisdags. Undrar varför inte juniorerna
#5 och #22 är med i kväll. Dom var klart bäst!
#5 och #22 är med i kväll. Dom var klart bäst!
Matchen slutade 4-3 till Lakers.
Jag kom i 3:e peioden och då stod det 0-3 på resultattavlan.
Men på 3 minuter reducerade och kvitterade Lakers till 3-3.
I 18:e minuten gör sen Lakers 4-3 målet.
Snacka om vändning.
J20 är skitskoj att titta på synd att inte lite fler har fått upp ögonen för juniorhockeyn.
Jag kom i 3:e peioden och då stod det 0-3 på resultattavlan.
Men på 3 minuter reducerade och kvitterade Lakers till 3-3.
I 18:e minuten gör sen Lakers 4-3 målet.
Snacka om vändning.
J20 är skitskoj att titta på synd att inte lite fler har fått upp ögonen för juniorhockeyn.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
torde ha sin förklarning i det hutlösa inträdet.dolitle wrote: synd att inte lite fler har fått upp ögonen för juniorhockeyn.
Gott jobbat grabbar!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Var uppe och såg matchen i tisdags. Måste säga att jag inte är imponerad av alltför många av killarna, första två perioderna var rätt bedrövliga faktiskt. Felpassningar, osäkerhet, alltför snällt vid sargerna, etc. Självklart kan man inte jämföra med seniorhockey, och juniorerna är ju långtifrån fullärda, men mer än så här måste man ändå kunna kräva.
En som överraskade var #5 Fredrik Eriksson, han spelade med samma mognad som CPersson, Augustin och Rosén, dvs. de etablerade juniorerna. Synd att #34 (Rantatalo-Thomas?) är så liten, annars hade han varit ett riktigt framtidslöfte. Men iofs, se på Männikkö, Torrsten, Kenta Nilsson, etc, det finns plats för annat än jättar i hockeyn.
CPersson och Gäry får godkänt (fast inte mycket mer), Rosén däremot är jag fortsatt förundrad över. Jag hoppas att han är (anser sig vara) så grymt överlägsen att han tycker att det är totalt meningslöst att bry sig, annars förstår jag inte vad alla ser i honom. Spelsinnet har han, men jag tycker att han brister alltför mycket i arbetsmoral/inställning för att kunna klassas som ett så stort framtidslöfte som vissa anser.
En som överraskade var #5 Fredrik Eriksson, han spelade med samma mognad som CPersson, Augustin och Rosén, dvs. de etablerade juniorerna. Synd att #34 (Rantatalo-Thomas?) är så liten, annars hade han varit ett riktigt framtidslöfte. Men iofs, se på Männikkö, Torrsten, Kenta Nilsson, etc, det finns plats för annat än jättar i hockeyn.
CPersson och Gäry får godkänt (fast inte mycket mer), Rosén däremot är jag fortsatt förundrad över. Jag hoppas att han är (anser sig vara) så grymt överlägsen att han tycker att det är totalt meningslöst att bry sig, annars förstår jag inte vad alla ser i honom. Spelsinnet har han, men jag tycker att han brister alltför mycket i arbetsmoral/inställning för att kunna klassas som ett så stort framtidslöfte som vissa anser.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Ytterligare en junior får prova på a-lags livet...
http://www.vaxjolakers.se/p5519/p5519_s ... rticle=685
http://www.vaxjolakers.se/p5519/p5519_s ... rticle=685
-
- c/o LL´s Forum