Lakers - TAIF 9 februari

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Köra ca tio mil och däröver behöva offra komptimmar bara för att åka på en match jag ej är intresserad :? Lägger då häldre en 100ing
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Ja det är frivilligt! Men vi vet ju att även om du bott 10 min från hallen hade ju du inte gått på denna matchen ändå! :wink: :lol:
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Sant.Då hade jag nog skyllt på mycket tvätt eller annat roligt :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Alla har rätt till sin åsikt, men man behöver inte nödvändigtvis tala om den 100 gånger.
Jag tror att alla nu har förstått att Erok inte vill gå på denna matchen, därmed basta!

Jag själv ska både lira innan, titta på matchen och lira efter. Beat that :hbang:
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
inte härifrån
Forumamatör

Post by inte härifrån »

ja jag hoppas nu att alla har skrivit upp att erok inte ska gå på matchen...för ingen kan väl ha missat de...tycker själv att det är ett utmärkt förslag att föra fram hockeyklubbarna i regionen...jag håller på taif, men jag har inga problem med att stödja lakers med en liten peng eftersom med den pengen så hjälper jag oxå taif...en 50-lapp är ju sämre än 100 men bättre än 0..............lycka till på söndag mot skellefteå
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Bland de första inläggen jag skrev på detta forum år 2002 var just att jag ville se ett sammarbet mellan ishockeyklubbarna i kronoberg typ detta.Ja då blev jag nästintill idiotförklarad från alla håll och kanter.Men tiderna förändras väl när ekonomin tryter.Lycka till Lakers och jag har inget imot er som går på matchen
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Erok: Betyder det nu att du ändrat åsikt sen 2002??? Konstigt att du nu inte hänger på karusellen när den äntligen går igång. Du var ju före din tid, eller är det bara vanligt tonårstrots, det borde du ju vara för gammal för!!! :wink:

inte härifrån: Härligt att höra att även en TAIF:are ser fördelarna med detta initiativ.

Precis som Dolittle ska jag både spela innan och se matchen!! :hbang:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Att man inte vill gå på matchen för att stödja Taif eller Lakers tycker jag är löjligt. Erok, jag är ganska säker på att jag såg dig på första träningsmatchen mot Taif borta. Plankade du in då? När Lakers spelade hemma senast mot Taif så tror jag inte det vara någon taifsupporter som stannade hemma bara för att de inte ville stödja Lakers... :nope:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Stämmer bra att jag var på Taifs första träningsmatch.Men det var väl ingen stödaktion??Den matchen ville jag se enbart för att Jag älskar Lakers och ville se de nya i lakers.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

En självklarhet att klubbarna i kronoberg ska kunna jobba tillsammans!Finns inget negativt i detta,utan bara positiva vibbar,å dom som inte ser det vet ja inte va ja ska sä om :? Oavsett om vi stödjer Lakers,Taif,Troja så vill vi ju dom det bästa,å då går det inte att komma å säga....Här kommer vi så flytta på er!!!!
Ju mer vi kan jobba tillsammans,ju fortare kommer vi framåt....så att bara se Lakers gynnar ingen.
Just nu är vi bäst!men som alla vet så svänger det dj...igt fort i den här branschen....så nästa gång kan det vara vi som behöver hjälp å få krypa till korset,så ger man ngt så har man igen det...för det mesta.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

varför går lakjers ut och säger att det ska bli match mellan Brigarden och LL när detta ej är klart enligt Taifs forum??
H:et
Forumamatör

Post by H:et »

Det bör du nog fråga Lakers.
Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Förvisso men det är ju LL som ska spela.Vad har ni hört?????
Känns som om Lakers tar förhastade beslut i de flesta lägen och så blir det kattskit av alltihop.Finns ju några exempel att plocka av.
Forumamatör

Oj...viss irritation? Visserligen gäller det LL, men det är ju lakers som anordnar allt & gått ut med infon. Så det måste va enklare att vända sig till dem med frågan!?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vist är jag irreterad.Inte på själva arragemanget men tror de på fullaste allvar att hallen kommer bli fullsatt???? Det känns som om de kunde fått in betydligt mer pengar på andra sätt förlänge sen.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

erok wrote:Vist är jag irreterad.Inte på själva arragemanget men tror de på fullaste allvar att hallen kommer bli fullsatt???? Det känns som om de kunde fått in betydligt mer pengar på andra sätt förlänge sen.
Du är alltså irreterad på Lakers för att man har som mål att fylla hallen på Tors?
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nej jag är irretera på Lakers för allt de gör förtillfället känns inte genomtänkt till hundra procent.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

ok..dumt av mig, tolkade din mening: "Vist är jag irreterad.Inte på själva arragemanget men tror de på fullaste allvar att hallen kommer bli fullsatt????" som det.
Snart nära dig...en ny hall
Forumamatör

erok wrote:Vist är jag irreterad.Inte på själva arragemanget men tror de på fullaste allvar att hallen kommer bli fullsatt???? Det känns som om de kunde fått in betydligt mer pengar på andra sätt förlänge sen.
Tänker alla som du så blir den ju definitivt inte fullsatt.....
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag tror inte att de på fullaste allvar tror att hallen blir fullspikad .....men.... är det bättre att gå ut med hoppas vi blir 1.000 pers,nu när man tagit ett grepp om man ser till att 2 klubbar får in pengar samtidigt tycker jag man ska ge dem en eloge och inte svartmåla.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tycker att det borde bli ca 1700-1800. Men allt över det är en positiv överraskning för mig.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Forumamatör

Jag skulle chansa på 3200, tror att många vill stötta kronobergshockeyn.
( Och se TAIF få stryk av Lakers)
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

De flesta jag har pratat med känner att det inte finns ekonomiskt utrymme för en match till som är helt ointressant.Oskarshamn borta,Björklöven och skellefteå hemma och så oskarshamn igen.Därimellan så ska det tryckas in ytterligare en match som ska generera pengar till två klubbar för att den ena ej ska kursa och den andra ska kunna satsa på en supporterspelare som det så fint heter.
Men de klarar ju inte av att sköts den första fonden så varför skulle de redav av den andra???Ja just det.De tar Taif till hjälp för de kan.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Du är ju för jävla kul Erok... vi har kunnat se ditt ältande om ekonomiska räddningsprogram, insamlingar o allsköns massa i jag vet inte HUR många år...

när det för EN gåns skull inträffar en "samla pengar-match" vad händer då? jo, du sparkar bakut och lackar ihop värre än en tomte vid påsk...

märkligt...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Forumamatör

Både märkligt & tröttsamt att läsa. Men det såklart, jag kan ju skita i att läsa det....
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

buck wrote:Du är ju för jävla kul Erok... vi har kunnat se ditt ältande om ekonomiska räddningsprogram, insamlingar o allsköns massa i jag vet inte HUR många år...

när det för EN gåns skull inträffar en "samla pengar-match" vad händer då? jo, du sparkar bakut och lackar ihop värre än en tomte vid påsk...

märkligt...
Jag vill Lakers bäst och alltid velat.Varför i helvete blanda in Taif i detta????
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nu kommer bägge klubbarna få ett förhoppningsvis positivt saldo från denna match som ingen tackar nej till!

taif,troja & lakers borde ha mycket matchande sinsemellan då avstånden är små och motstånden jämna i träningsmatcher!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tyvärr känner jag att detta är nog den enda räddningen för Lakers.De måste slicka åt bägge håll för att själva överleva.För de litar vist inte på sina egna supportrar utan måste blanda in andra för att få in kulor.
Forumamatör

Ok, vi vet definitivt vad du tycker nu Erok....
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Räven wrote:Jag tycker att det borde bli ca 1700-1800. Men allt över det är en positiv överraskning för mig.
Det handlar om hur många som kommer som håller på TAiF. Från Lakers håll kommer det nog runt 1.500 o det vore väl skam om det inte kom minst 500 som håller på TAiF så en publiksiffra runt 2.000 är nog realistisk. Det hänger nog lite oxå på väder och hur Smp haussar upp stämningen. Matchen borde ge 50 - 60.000:- netto per klubb.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Och detta skulle inte Lakejerna kunna dra in om vi blev ifrågasatta av Lakers??
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag fattar lite av erok's resonemang, helt klart. Jag känner också att denna tillställningen kommer att äga rum för att hjälpa Taif. Växjö Lakers klarar sig nog alldeles utmärkt utan dessa pengarna iaf - MEN visst, det är väl fint när det klirrar till lite extra i pengakistan.

Dock så är jag fast övertygad om att Växjö Lakers ALDRIG kommer att få något tillbaka i gengäld av Taif. Hade situationen varit omvänd så hade idén med 'Fylla Hallen' ALDRIG kommit på tal.

Det riktigt knöt sig i pungen när man läste att Peter Ländel VILLE ge Taif 70/30. Sett utifrån det så kan det ju knappast handla om att det är Växjö Lakers som behöver pengar.

Jag ser inte detta som en insamling/initiativ för att gynna Växjö Lakers i första hand, detta är helt klart en tillställning som till största delen går ut på att gynna Taif - vad tror egentligen Växjö Lakers och Peter Ländell att dom får ut av det, förutom de fjuttiga 30 procenten som man ville ha i början?

Inte ett jefla skit...

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag hoppas naturligtvis på 2000, gärna mer. Men det första intressesnacket runtikring verkar tyda på strax under 2000. Men pengarna är mer än välkomna till båda lägren.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Forumamatör

c70t5 wrote: vad tror egentligen Växjö Lakers och Peter Ländell att dom får ut av det, förutom de fjuttiga 30 procenten som man ville ha i början?

Inte ett jefla skit...

/T5!!
Jag ser 2 orsaker
1. lakers får pengar
2. Om man ser långsiktigt på det hela kommer det klirra till i kassan om det i fortsättningen blir derbyn mellan Lakers - TAIF

Och nr 3 är en liten smygare.......det blir rolig hockey på Torsdag :-)
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

C70t5 precis så känner jag och detta får jag skit för.Fattar det inte.
Finns så mycket annat som skulle kunna generera betydligt mycket mer pengar än en sketen match
Post Reply