Lakers - TAIF 9 februari
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumamatör
ja jag hoppas nu att alla har skrivit upp att erok inte ska gå på matchen...för ingen kan väl ha missat de...tycker själv att det är ett utmärkt förslag att föra fram hockeyklubbarna i regionen...jag håller på taif, men jag har inga problem med att stödja lakers med en liten peng eftersom med den pengen så hjälper jag oxå taif...en 50-lapp är ju sämre än 100 men bättre än 0..............lycka till på söndag mot skellefteå
-
- c/o LL´s Forum
Bland de första inläggen jag skrev på detta forum år 2002 var just att jag ville se ett sammarbet mellan ishockeyklubbarna i kronoberg typ detta.Ja då blev jag nästintill idiotförklarad från alla håll och kanter.Men tiderna förändras väl när ekonomin tryter.Lycka till Lakers och jag har inget imot er som går på matchen
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Erok: Betyder det nu att du ändrat åsikt sen 2002??? Konstigt att du nu inte hänger på karusellen när den äntligen går igång. Du var ju före din tid, eller är det bara vanligt tonårstrots, det borde du ju vara för gammal för!!!
inte härifrån: Härligt att höra att även en TAIF:are ser fördelarna med detta initiativ.
Precis som Dolittle ska jag både spela innan och se matchen!!

inte härifrån: Härligt att höra att även en TAIF:are ser fördelarna med detta initiativ.
Precis som Dolittle ska jag både spela innan och se matchen!!

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Att man inte vill gå på matchen för att stödja Taif eller Lakers tycker jag är löjligt. Erok, jag är ganska säker på att jag såg dig på första träningsmatchen mot Taif borta. Plankade du in då? När Lakers spelade hemma senast mot Taif så tror jag inte det vara någon taifsupporter som stannade hemma bara för att de inte ville stödja Lakers... 

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
- Åryd Lakej
- Forumdemon
En självklarhet att klubbarna i kronoberg ska kunna jobba tillsammans!Finns inget negativt i detta,utan bara positiva vibbar,å dom som inte ser det vet ja inte va ja ska sä om
Oavsett om vi stödjer Lakers,Taif,Troja så vill vi ju dom det bästa,å då går det inte att komma å säga....Här kommer vi så flytta på er!!!!
Ju mer vi kan jobba tillsammans,ju fortare kommer vi framåt....så att bara se Lakers gynnar ingen.
Just nu är vi bäst!men som alla vet så svänger det dj...igt fort i den här branschen....så nästa gång kan det vara vi som behöver hjälp å få krypa till korset,så ger man ngt så har man igen det...för det mesta.

Ju mer vi kan jobba tillsammans,ju fortare kommer vi framåt....så att bara se Lakers gynnar ingen.
Just nu är vi bäst!men som alla vet så svänger det dj...igt fort i den här branschen....så nästa gång kan det vara vi som behöver hjälp å få krypa till korset,så ger man ngt så har man igen det...för det mesta.
Du är alltså irreterad på Lakers för att man har som mål att fylla hallen på Tors?erok wrote:Vist är jag irreterad.Inte på själva arragemanget men tror de på fullaste allvar att hallen kommer bli fullsatt???? Det känns som om de kunde fått in betydligt mer pengar på andra sätt förlänge sen.
Snart nära dig...en ny hall
Tänker alla som du så blir den ju definitivt inte fullsatt.....erok wrote:Vist är jag irreterad.Inte på själva arragemanget men tror de på fullaste allvar att hallen kommer bli fullsatt???? Det känns som om de kunde fått in betydligt mer pengar på andra sätt förlänge sen.
Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....
Jag tror inte att de på fullaste allvar tror att hallen blir fullspikad .....men.... är det bättre att gå ut med hoppas vi blir 1.000 pers,nu när man tagit ett grepp om man ser till att 2 klubbar får in pengar samtidigt tycker jag man ska ge dem en eloge och inte svartmåla.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
De flesta jag har pratat med känner att det inte finns ekonomiskt utrymme för en match till som är helt ointressant.Oskarshamn borta,Björklöven och skellefteå hemma och så oskarshamn igen.Därimellan så ska det tryckas in ytterligare en match som ska generera pengar till två klubbar för att den ena ej ska kursa och den andra ska kunna satsa på en supporterspelare som det så fint heter.
Men de klarar ju inte av att sköts den första fonden så varför skulle de redav av den andra???Ja just det.De tar Taif till hjälp för de kan.
Men de klarar ju inte av att sköts den första fonden så varför skulle de redav av den andra???Ja just det.De tar Taif till hjälp för de kan.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Du är ju för jävla kul Erok... vi har kunnat se ditt ältande om ekonomiska räddningsprogram, insamlingar o allsköns massa i jag vet inte HUR många år...
när det för EN gåns skull inträffar en "samla pengar-match" vad händer då? jo, du sparkar bakut och lackar ihop värre än en tomte vid påsk...
märkligt...
när det för EN gåns skull inträffar en "samla pengar-match" vad händer då? jo, du sparkar bakut och lackar ihop värre än en tomte vid påsk...
märkligt...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- c/o LL´s Forum
Jag vill Lakers bäst och alltid velat.Varför i helvete blanda in Taif i detta????buck wrote:Du är ju för jävla kul Erok... vi har kunnat se ditt ältande om ekonomiska räddningsprogram, insamlingar o allsköns massa i jag vet inte HUR många år...
märkligt...
nu kommer bägge klubbarna få ett förhoppningsvis positivt saldo från denna match som ingen tackar nej till!
taif,troja & lakers borde ha mycket matchande sinsemellan då avstånden är små och motstånden jämna i träningsmatcher!
taif,troja & lakers borde ha mycket matchande sinsemellan då avstånden är små och motstånden jämna i träningsmatcher!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Det handlar om hur många som kommer som håller på TAiF. Från Lakers håll kommer det nog runt 1.500 o det vore väl skam om det inte kom minst 500 som håller på TAiF så en publiksiffra runt 2.000 är nog realistisk. Det hänger nog lite oxå på väder och hur Smp haussar upp stämningen. Matchen borde ge 50 - 60.000:- netto per klubb.Räven wrote:Jag tycker att det borde bli ca 1700-1800. Men allt över det är en positiv överraskning för mig.
Jag fattar lite av erok's resonemang, helt klart. Jag känner också att denna tillställningen kommer att äga rum för att hjälpa Taif. Växjö Lakers klarar sig nog alldeles utmärkt utan dessa pengarna iaf - MEN visst, det är väl fint när det klirrar till lite extra i pengakistan.
Dock så är jag fast övertygad om att Växjö Lakers ALDRIG kommer att få något tillbaka i gengäld av Taif. Hade situationen varit omvänd så hade idén med 'Fylla Hallen' ALDRIG kommit på tal.
Det riktigt knöt sig i pungen när man läste att Peter Ländel VILLE ge Taif 70/30. Sett utifrån det så kan det ju knappast handla om att det är Växjö Lakers som behöver pengar.
Jag ser inte detta som en insamling/initiativ för att gynna Växjö Lakers i första hand, detta är helt klart en tillställning som till största delen går ut på att gynna Taif - vad tror egentligen Växjö Lakers och Peter Ländell att dom får ut av det, förutom de fjuttiga 30 procenten som man ville ha i början?
Inte ett jefla skit...
/T5!!
Dock så är jag fast övertygad om att Växjö Lakers ALDRIG kommer att få något tillbaka i gengäld av Taif. Hade situationen varit omvänd så hade idén med 'Fylla Hallen' ALDRIG kommit på tal.
Det riktigt knöt sig i pungen när man läste att Peter Ländel VILLE ge Taif 70/30. Sett utifrån det så kan det ju knappast handla om att det är Växjö Lakers som behöver pengar.
Jag ser inte detta som en insamling/initiativ för att gynna Växjö Lakers i första hand, detta är helt klart en tillställning som till största delen går ut på att gynna Taif - vad tror egentligen Växjö Lakers och Peter Ländell att dom får ut av det, förutom de fjuttiga 30 procenten som man ville ha i början?
Inte ett jefla skit...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Jag ser 2 orsakerc70t5 wrote: vad tror egentligen Växjö Lakers och Peter Ländell att dom får ut av det, förutom de fjuttiga 30 procenten som man ville ha i början?
Inte ett jefla skit...
/T5!!
1. lakers får pengar
2. Om man ser långsiktigt på det hela kommer det klirra till i kassan om det i fortsättningen blir derbyn mellan Lakers - TAIF
Och nr 3 är en liten smygare.......det blir rolig hockey på Torsdag

Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....