FILM mot NH?

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Locked
king_vlh
Forumamatör

FILM mot NH?

Post by king_vlh »

blev det nån film från matchen idag?
MOT ELITSERIEN!
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Den ramsan om Ville skrotar vi genast för den strider mot Lakers lakejers stadgar. Vi hånar ingen varken spelare eller domare!

Comprende?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Vadå?
Last edited by Fredrik R on 20 February 2006, 14:42, edited 1 time in total.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

herrregud lite skoj kan man väl ha ? Det var ingen som klagade när vi körde den i ettan...sen om det är mot en gammal lakers spelare så ere kanske lite dumt
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Tycker oxå att det var jäääävligt lågt. Ville har väl aldrig varit illojal mot VLH... och att hävda att det "bara är på skämt" är ovärdigt!!! Game penalty!!!!!!!!!!!!!! :evil:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

vilken ramsa handlar det om?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Ramsan är bra men den strider mot stadgarna! Personligen tycker jag vi är som bäst när vi i klacken är ödmjuka. När vi var i Victoriahallen i Nybro inte sist utan gången före och vi i pausen hjälpte till i Nybro IF det är vårat gäng. Eller den gång klacken körde vi älskar IK som svar på deras vi hatar lakers, den gången var jag dock inte med men väldigt efektfullt var det tydligen och min IK kontakt gav er massor med credit för det.

Resonerar så här! Det är enkelt att håna typ vad dålig han är och domaren måste va blind och liknande. Men i så fall måste man ju berömma när spelaren är bra och när domaren är bra och det händer rätt sällan. Man sparkar helt enkelt inte på den som redan ligger ner. Respekt för motståndarna om de inte fanns skulle Lakers inte ha några att vinna mot!
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

Dragkampslakej är det nån ramsa om motståndarna som inte strider mot stadgarna ?? Herregud allstå om man sjunger nått om motståndaren utan att ta till könsord eller dylikt så är det väl inte så farligt ? Men om det däremot är mot gammla lakers spelare så tycker jag oxå att man ska avstå från det
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ville gjorde en godkänt insatts , nästan G +.
Han fick ingen hjälp idag.
Ramsan om ville var onödig eftersom han spelat för oss och egentligen aldrig varit illojal.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

nej det är sant men varför är det då okej och stå och skrika saker om andra spelare i nh ?? Det går väl emot stadgarna ?
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

hur gick ramsan ?
Angel Islet Army
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

bobba wrote:Dragkampslakej är det nån ramsa om motståndarna som inte strider mot stadgarna ?? Herregud allstå om man sjunger nått om motståndaren utan att ta till könsord eller dylikt så är det väl inte så farligt ? Men om det däremot är mot gammla lakers spelare så tycker jag oxå att man ska avstå från det
Tja vi älskar lakers, röda gula blå vlh, Vårt lag, Vlh är de bästa, vi är lakejerna, vår 38, framåt kämpa vlh, ett skott

med flera..

Du missar poängen! Vi behöver inte sjunga/heja nedvärderande om de andra laget/domare/suporters för det tillför inte lakers något. Exempelvis då spelade matchen så fattar nog Ville själv att det inte är så lysande at släppa in mål över huvud taget, vi behöver inte "gnida in det". När man jobbar och något går fel står inte ex. hundra man och hånar dig för det. Vi koncentrerar oss på att stötta lakers och heja fram dem. Varför sjunga om andra laget vi hejar ju på Lakers? Om vi nu får sjunga nidvisor om andra lags spelare var drar vi då gränsen för personangrepp? Får man kasta in saker på isen så länge det träffar motståndarna då eller?

Det kan verka petigt men det ska vara roligt att gå på hockey! Är inte visan om Ville en form av mobbning? Sen att den säkerligen sjöngs med glimten i ögat är en annan sak. Det låter illa helt enkelt! Ska ni ge er på Dalle då eller när Lakers möter Björklöven? I så fall vill nog inte jag ha med det att göra. Lakejerna är bättre än så! Såg du matchen mot TAIF? jag vill inte att lakejerna uppträder som gröna brigaden.
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Ramsan var väl "Ville är vår idol. Ville är vår idol, han släpper in så många mål... o.s.v." Har inget att påpeka om den ramsan... tyckte den var kul bara. Fast det kan vara så att den strider mot stadgarna. Lär behövas skiljenämnd i detta fallet... *s*
Goddamnit!!!
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

har vi gjort det eller ? saken är det att dom sjöng det nästintill hela matchen vi sjunger det kanske cirka en gång i månaden kanske inte ens det...Så varför hålla på och sura över det ? Och ja om dalle gör något fult visst fan kommer man att skrika på honom då eller du kanske tycker att det är bättre att stå och säga åh han har spelat i lakers han gjorde en ful tackling så vi kan inte bua eller skrika nått åt honom..eller ?
Piff
Forumentusiast

Post by Piff »

Den sjöng vi när Lakers slog AIK också, då var det ingen som sa något om det. Tycker faktiskt inte att det är speciellt farligt jämfört med tex Röglefansen ramsor om Hadelöv förra säsongen. Men sedan tycker jag också att det känns onödigt mot en fd Lakersspelare.
vhd
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

asså så länge man inte drar in könsord eller rasistiska påhopp tycker jag det är okej
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

* Använd bara quote vid behov. Om du vill citera en del av föregående inlägg eller ett inlägg längre upp i tråden. Citera aldrig hela föregående inlägget. *

Jo men med tanke på att han har haft det ganska tungt senaste åren så var det lite dumt.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Att bua åt fula tacklingar är en sak nog visslade jag åt de fula grejor NH spelarna gjorde. Jag såg inte matchen mot AIK så jag kan inte utala mig om den.

Som jag skrev ramsan Ville är vår idol är bra det har jag inget sagt om, men visst är den ett hån mot en viss spelare och om vi följer stadgarna så bryter vi mot dem. Jag kommer inte håna Dalle heller det kan jag lova!

Vi kommer inte längre nog matchen var bra i alla fall där är vi överens!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nu var det väl ändå så, att det till stor del berodde på backarnas osynlighet i NH, att Ville släppte in så många mål. De fanns ju överhuvudtaget inte vid en rad av mål.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
teddy
c/o LL´s Forum

Re: FILM mot NH?

Post by teddy »

king_vlh wrote:blev det nån film från matchen idag?
Konstigt att en person frågar om en film, sen helt plötsligt vänds diskutionen till att disskutera en liten harmlös (ironisk) ramsa om en före detta lakers spelare.
Håll er till ämnet istället
I always tell the truth, even when i lie
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Sorry Teddy såg bara signaturen och så....

Men de nämner i någon tråd att det inte blev några bilder på over Head flaggan så jag antar att det inte heller blev någon film.
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Nej det var ingenting som spelades in från matchen mot Nyköping.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

jag har lite filmat från matchen. Tyvärr fick jag inte med det snyggaste målet av Jarno.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
king_vlh
Forumamatör

Post by king_vlh »

* Använd bara quote vid behov. Om du vill citera en del av föregående inlägg eller ett inlägg längre upp i tråden. Citera aldrig hela föregående inlägget. *

Kan du lägga upp filmen ägr?
MOT ELITSERIEN!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

king_vlh du har pm.
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Loseddos wrote:Ramsan var väl "Ville är vår idol. Ville är vår idol, han släpper in så många mål... *s*
Okej tack för svar !
Angel Islet Army
alleballe
Forumamatör

Post by alleballe »

OM inte jag minns fel så har vi sjungt den mot alla utklassade lag sen ettan? Vad är det för fel på den ramsan? den är inte rasistisk ? nazistisk ? och inte Våldsam? Jag tror inte att han tar så farligt illa upp över en liten Rolig ramsa? förresten, har han inte hört den förut när han spelat i tingsryd? :lol: :P
Har du inget liv? - skaffa WoW
lakejfoffe

Post by lakejfoffe »

Dragkampslakej wrote:Den ramsan om Ville skrotar vi genast för den strider mot Lakers lakejers stadgar. Vi hånar ingen varken spelare eller domare!

Comprende?
Ooh, hjälp. Gubbklacken måste ringa och be om förlåtelse. Man får faktiskt inte svära för mamma, då får man utegångsförbud. BLI SOM AIA ISTÄLLET!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

lakejfoffe wrote:BLI SOM AIA ISTÄLLET!
Jag tror jag talar för alla när jag säger= Som AIA vill vi aldrig bli.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

jo...så röststarka som dom e på hemma plan :wink:
Macke23

HUMOR

Post by Macke23 »

Så röststarka på hemmaplan...Vi dominerar ÖVERALLT...total Läktarkross trots 5-1 i röven och katastrofalt spel mot Äckel-Bofors...120 pers cirkus..lyssnade ni inte på kommentatorerna eller? eller ni kanske stängde av ljudet när dom sa " inte så smart av den lilla hemmaklacken att hetsa Rögle-fansen,d kan ju kanske bli bråk efter matchen eller i pauserna" dessutom KONSTATERADES d att AIA utklassar dom så kallade elitserieklackarna....Ni är inte ens i samma division....SJUNGA UTAN TRUMMA!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Macke: total bullshit... i era bästa stunder låter ni mycket, ja, men hur många ggr har ni inte varit knäpptysta största delen av matchen???

Snacka går ju...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Precis! Senast ni var här blev ni tysta så fort Lakers reducerade till 2-3. Samma sak förra gången ni var här!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Re: HUMOR

Post by Fredrik R »

Macke23 wrote:Så röststarka på hemmaplan...Vi dominerar ÖVERALLT...total Läktarkross trots 5-1 i röven och katastrofalt spel mot Äckel-Bofors...120 pers cirkus..lyssnade ni inte på kommentatorerna eller? eller ni kanske stängde av ljudet när dom sa " inte så smart av den lilla hemmaklacken att hetsa Rögle-fansen,d kan ju kanske bli bråk efter matchen eller i pauserna" dessutom KONSTATERADES d att AIA utklassar dom så kallade elitserieklackarna....Ni är inte ens i samma division....SJUNGA UTAN TRUMMA!
Det är tungt att vara Rögleit, stackars sate :roll: :roll: :asshole:tråden låses... om ämnet fortfarande är intressant, starta en ny tråd.
Locked