Kontraktsläget
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jo, han är en duktig målgörare och kniper varje chans han får.
Men ska jag vara ärlig, så undrar jag om det är styrelsens mening att kontraktera spelare på heltid, jag har för mig att det står någonstans att samtliga spelare ska ha ett deltidsjobb vid sidan om. En del i den tanken är att det inte ska bli ett A-gäng och ett B-gäng bland spelarna. Ganska lätt att det blir lite splittrat om 8 av 10, ska knalla upp tidigt varje morgon för att jobba några timmar, medan någon/några får ligga och sussa.
Men ska jag vara ärlig, så undrar jag om det är styrelsens mening att kontraktera spelare på heltid, jag har för mig att det står någonstans att samtliga spelare ska ha ett deltidsjobb vid sidan om. En del i den tanken är att det inte ska bli ett A-gäng och ett B-gäng bland spelarna. Ganska lätt att det blir lite splittrat om 8 av 10, ska knalla upp tidigt varje morgon för att jobba några timmar, medan någon/några får ligga och sussa.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jag tror att det kan vara positivt att ha kvar tanken om att varje spelare ska ha ett deltidsjobb, det skiljer ändå en hel del i lön enligt kontrakt. Det ger nog en bättre harmoni i gruppen, om man strävar efter att de ska ha ett deltidsjobb, tror jag. Men jag säger inte att jag har rätt.
Njae...finnarna har ju inget jobb, men det har en grym harmoni sinsemellan tycker jag... Tror det är flera stycken som kanske inte vill ha något jobb, att vara på ett lager kan ju vara ok eller ha lite enklare uppgifter, men att börja sju när man kommit hem 2 på natten kanske inte ger så goda resultat varken på jobbet, träningen eller ev. match...
Tycker grunden ska vara att dom har ett jobb eller studerar. Militärer som dom gamla ryssarna var, är nog svårt att ordna idag
Sen är jag definitivt av åsikten att lönen delvis ska vara prestationsbaserad!!!

Sen är jag definitivt av åsikten att lönen delvis ska vara prestationsbaserad!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Gäller det backar med? Eller bara forwards?Charlamov wrote:Tycker grunden ska vara att dom har ett jobb eller studerar. Militärer som dom gamla ryssarna var, är nog svårt att ordna idag![]()
Och då syftar jag på prestationsbas
Snart nära dig...en ny hall
ALLA Serra. Det kan läggas upp på olika sätt naturligtvis... ett scenario kan vara att vinster ger mest, sen oavgjort och minst förlust.
En annan utgår ifrån Lakers målsättning för säsongen... ska hamna på plats 9-10 i år. Uppfylles det singlar slantar i luften... kommer dom högre upp, ännu mer slantar. Nästa säsong annan målsättning osv. Typ fotbollslandslaget och VM-turneringar.
Sen kan man bryta ned det på spelare oxå för att garantera att alla gör sitt för laget och inte åker snålskjuts på dom andras uppoffring... idag har dom olika roller och belönas efter hur dom gör sitt jobb.
Fri spåning med kort varsel... kom gärna med andra förslag
En annan utgår ifrån Lakers målsättning för säsongen... ska hamna på plats 9-10 i år. Uppfylles det singlar slantar i luften... kommer dom högre upp, ännu mer slantar. Nästa säsong annan målsättning osv. Typ fotbollslandslaget och VM-turneringar.
Sen kan man bryta ned det på spelare oxå för att garantera att alla gör sitt för laget och inte åker snålskjuts på dom andras uppoffring... idag har dom olika roller och belönas efter hur dom gör sitt jobb.
Fri spåning med kort varsel... kom gärna med andra förslag

G. B. Shaw
G. B. Shaw
Vad gäller Chrille J så är nog heltidskontrakt ända chansen att få honom och fortsätta med hockeyn något år till. För om inte jag är helt felunderrättad så blir han väl snart far till två tvillingar och lär därmed knappast ha tid att både arbeta, resa landet runt med Lakers och ta hand om familjen samtidigt.
- Växjö Lakers Hockey
- Växjö Lakers Hockey
Prioritering av förnyelse av utgående kontrakt: (högst personlig åsikt)
Prio 1:
#4 Johan Ejdepalm
#16 Christian Jacobsson
#43 Ville Hirvonen
#62 Jani Honkanen
#65 Andrée Persson
#23 Christoffer Persson
#15 Mikko Niinikoski
Prio 2:
#27 Peter Messa
#34 Per Sundbom
#91 Jonathan Persson
#2 Jeremias Augustin
#20 Pål Grotnes
#33 Pär Åkerström
Prio 1:
#4 Johan Ejdepalm
#16 Christian Jacobsson
#43 Ville Hirvonen
#62 Jani Honkanen
#65 Andrée Persson
#23 Christoffer Persson
#15 Mikko Niinikoski
Prio 2:
#27 Peter Messa
#34 Per Sundbom
#91 Jonathan Persson
#2 Jeremias Augustin
#20 Pål Grotnes
#33 Pär Åkerström
G. B. Shaw
G. B. Shaw
En normal Grotnes vill jag kanske ha upp i prioriteringen, men att han har sin spelstil intakt.
Jag vill eller önskar i allafall, att det inte blir fler än fyra-fem spelare som omsätts till nästa säsong. Det är inte enskilda spelare som är det viktiga utan ett homogent lag som drar åt samma håll och vet de andra spelarnas läge även i sömnen.
Jag vill eller önskar i allafall, att det inte blir fler än fyra-fem spelare som omsätts till nästa säsong. Det är inte enskilda spelare som är det viktiga utan ett homogent lag som drar åt samma håll och vet de andra spelarnas läge även i sömnen.
- Fröken Svår
- Forumproffs
Det har skrivits en del kloka saker i andra trådar kring målvaktsfrågan, och det är kanske läge att diskutera vidare under Silly Season...
Om inte Arboga klarar sig kvar så bör väl Stephen Murphy vara ett hett kort eller? Annars handlar det kanske mest om någon andrakeeper i ES som har tröttnat på att vakta båsdörren. Heino-Lindberg från Färjestad lirade en match för Nybro nyligen, även om Färjestad säkert ogärna släpper honom. Med Henrikssons utveckling den här säsongen lär han knappast kunna räkna med att spela många matcher nästa säsong.
I övrigt kan det ju finnas nån div1-keeper på väg upp, men här har jag dålig koll. fyll gärna i.
Om det nu är aktuellt att iaf byta ut en av målvakterna till nästa säsong, för att till slut skaffa en given förstamålvakt, vem kan vara aktuell? Grotnes lär ju inte acceptera att vara andrakeeper, så det lär ju vara han som går. men vem kommer?c70t5 wrote:Gällande fibbleriet (vare sig Grotnes eller Åkerström har övertygat kontinuerligt på HELA säsongen) med målvakterna - vad jag menar är att hade Växjö Lakers haft en given förstakeeper så hade denne självklart vaktat kassen i morgondagens domedagsmatch, vare sig om det varit en tuff matchning eller inte. Det är ju inget juniorlag vi snackar om! Jag menar, de flesta lagen med ambitioner uppåt på denna nivån har ju en given och uttalad förstamålis (möjligt att det finns något undantag, men det ska isf bero på att det laget har två bra förstamålisar, och inte två hyffsat bra andramålisar). Jag tycker inte att det är fel att någongång skifta målvakter OM nu den utpekade förstamålvakten gjort en dålig insats. Men som det är nu så har Växjö Lakers ingen given förstamålvakt, därav detta fifflandet och skiftandet. Hade Grotnes övertygat på Fagervall så hade han ju stått mellan stolparna i morgon, det är min uppfattning iaf (även fast Fagervall's uttalande gällande att Grotnes har dominerat mellan stolparna de fyra senaste matcherna, vilket förvånar mig - NADA dominerande kontinuitet iaf). Inte för att hälla bensin på elden - men Åkerström, det har tjatats om att han en dag ska blomma ut och bli en supermålis, när ska detta ske? För någon kontinuerlig matchning lär han ju inte få eftersom att han hela tiden ställs åt sidan - är han inte bättre helt enkelt? Tjaffset om att 'vänta så får ni se' eller ' honom måste vi behålla för han kommer att bli grym' börjar bli aningen uttjatat.
/T5!!
Om inte Arboga klarar sig kvar så bör väl Stephen Murphy vara ett hett kort eller? Annars handlar det kanske mest om någon andrakeeper i ES som har tröttnat på att vakta båsdörren. Heino-Lindberg från Färjestad lirade en match för Nybro nyligen, även om Färjestad säkert ogärna släpper honom. Med Henrikssons utveckling den här säsongen lär han knappast kunna räkna med att spela många matcher nästa säsong.
I övrigt kan det ju finnas nån div1-keeper på väg upp, men här har jag dålig koll. fyll gärna i.
För min del ser jag gärna att vi har kvar både Grotnes och Åkerström!!
Grotnes var en klippa i början av säsongen, men har sedan haft en svacka. Men nu i de senaste matchena tycker jag att han har varit bättre än vad räddningsprocenten visar!!
Åkerström är också bra, och han sa väl i en intervju att han vill helst ha reda på att han ska stå en tid i förväg så att han kan ladda mentalt.
Det vi behöver är att bygga en bra lagmaskin och inte hålla på att byta spelare hela tiden!!
Grotnes var en klippa i början av säsongen, men har sedan haft en svacka. Men nu i de senaste matchena tycker jag att han har varit bättre än vad räddningsprocenten visar!!
Åkerström är också bra, och han sa väl i en intervju att han vill helst ha reda på att han ska stå en tid i förväg så att han kan ladda mentalt.
Det vi behöver är att bygga en bra lagmaskin och inte hålla på att byta spelare hela tiden!!
91:an Hjalmarsson
Johan Andersson hittar du här
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=838
Skulle detta bli verklighet tror jag att det kommer att knorras i Ljungby....
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=838
Skulle detta bli verklighet tror jag att det kommer att knorras i Ljungby....
En Johan Andersson i toppform i Lakerströjan vore inte fel. Han har jämförts med Grans om jag inte missminner mig. Tror även att han är storebror till Erik Andersson som gjort bra ifrån sig i HV denna säsongen.
Carl, kom med fakta i målet!
Hoppas dock att André stannar ett år till och skriver in en elitserieklausul.
Carl, kom med fakta i målet!
Hoppas dock att André stannar ett år till och skriver in en elitserieklausul.