Hmm, det är verkligen inte lätt detta...
Om Ninjakoski hade spelat hela säsongen på den nivå som han visat upp så här långt så hade nog min röst fallit på honom, men nu tycker jag ändå att det behövs lite längre tid för att bevisa vilken klass han håller. Däremot är han utan tvekan den största överraskningen i år, att komma in som ersättare till fjärdelinjespelare mitt under hösten och vara en av lagets bättre spelare är imponerande.
Honki är tuff och står upp för sina lagkamrater, är dessutom stabil defensivt och rolig att se på isen, men han är aningen osäker för att vara helt klockren, står gärna en meter ifrån motståndaren istället för att gå in på kroppen, något som leder till onödiga utvisningar och en och annan förbiåkning. Överlag en mycket lyckad värvning dock.
Romö är stabil men tillför inte det fysiska spel som jag hade hoppats, detsamma kan sägas gälla för Big#38, den största besvikelsen så här långt (bland de som är kvar i laget).
Christoffer Persson har visat sig klara av övergången från junior- till seniorhockey och gör ett gediget arbete i defensiven, Rosén har också visat framfötterna, någon av dessa kan säkerligen anses vara årets bästa nyförvärv om några år när man ser tillbaka, liksom Andrée Persson förmodligen är vår bästa värvning någonsin (nja, så var det ju den där Podein också såklart

).
Jonathan Persson och Johan Andersson har kommit igång först sista tiden, och sett över hela säsongen har de fortfarande mer att visa. Grotnes har varit för ojämn.
Kvar är Hirvonen och Ejdepalm, två spelare som båda har mer att bevisa i defensiven för att kunna ta klivet upp en nivå. Hirvonen besitter ett fenomenalt öga för isen, men har stor hjälp av att få spela ihop med Lakers bäste lagspelare Jarno och Lakers bäste spelare APersson, vilket är en del i varför han sett så bra ut på isen.
Årets bästa nyförvärv så här långt, Johan Ejdepalm, vilken skillnad det är i Lakers med och utan honom. Hans skridskoåkning är en fröjd att se varje gång, och man kan inte annat än lyfta på hatten för en av HockeyAllsvenskans absolut bästa offensiva backar.