Bästa nyförvärvet

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply

Vem är hittills den största succén

Andersson
3
3%
Ejdepalm
52
60%
Grotnes
0
No votes
Hirvonen
6
7%
Honkanen
9
10%
Markusson
4
5%
C.Persson
1
1%
J.Persson
0
No votes
Rosén
1
1%
Romö
1
1%
Ninjakoski
9
10%

Total votes: 86

Varanen
c/o LL´s Forum

Bästa nyförvärvet

Post by Varanen »

Utvärderingar skall man göra efter säsongen, men det kan vara roligt att se vem vi tycker har lyckats bäst av våra nyförvärv så är långt. Personligen är jag mycket nöjd med klubbens strategi inför denna säsongen. En enda totalflopp (Calder) och en mindre lyckad (Berggren) är ett bra facit totalt sett.

Själv har jag svårt att välja ut den bäste. Jag går inte bara på den bästa spelaren, utan även på hur han överraskat på mig. Att Ejdepalm kunde spela visste jag men inte att han var allsvenskans bästa offensiva back!

Honkanen visste jag skulle vara tuff, men han leder faktskt också den interna +/- statistiken med +11.

Selanders ersättare Ninjakoski (som AndersL tycker är sämre än Selander :lol: ), är en succé på alla tänkbara sätt men har spelat relativt kort tid.

Min röst går till Ejdepalm. Att vara seriens bästa spelare i sin kategori gör att jag måste rösta på honom som den största succén hittills!

Alla nyförvärv har skött sig (som är kvar), men vissa har legat på den nivån jag trodde de skulle göra. Någa t o m lite lägre.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Svårt detta här ,de Du nämner har tillfört mycket och även några andra ,med viss tvekan går min röst till Honkanen ,en oehörd viktig spelare och hans statistik talar inte direkt emot mitt val.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Mitt val går på Romö - han är en väldigt viktig kugge i laget.
Men jag tycker att alla gör ett riktigt bra jobb!!

Honkanen är ju dessutom 4:a i utvisningsligan!!! :lol:
91:an Hjalmarsson
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Jag tycker ditt val är bra, dock går min röst till Ville Hirvonen. Jag tycker Ejderpalm är en riktigt viktig psykologisk spelare för laget, samtidigt som han är en riktigt bra offensiv back som du säger.

Ville är den spelare som jag tycker har absolut bäst speluppfattning, han är en ledande center och rollen passar honom som handen i handsken. Han är riktigt duktig på att styra i PP, han håller ihop sin femma bra, samtidigt som han har glimten i ögat och är bra för laget. Ibland kan han dock vara lite bekväm, han lär spela i finska elitserien om han börjar sätta fart på rören...som de andra finnarna :wink:

Ninja har verkligen överaskat på mig, vilken spelare. Han är en riktig slitvarg och ger alltid 110, hans kapacitet är hög, det syns lång väg.

BOIS, var jag lite besviken på till en början, men det jag sett nu, gör mig bara mer och mer glad. Han är riktigt bra och jag är grymt imponerad av hans skridskoåkning, vet inte om någon är starkare där?? tror inte det.

Jani vill jag se i Lakers nästa säsong, han är riktigt stabil och det syns på statisitken. Han är en spelare som ibland kan koka över, men det är också viktigt att inte vika ner sig framför egen kasse, han står upp och sköter sig riktigt bra. Han är lite av en ledare i laget tycker jag.

Tycker nog att alla finnarna är lite av samma typ, ledande spelare, de står upp för lagkompisarna, sliter maximalt varje byte...härliga grabbar som alla är viktiga spelare i laget, bjuder mycket på sig själva. Aki är nog den som är bäst på det...viktigt att funka bra socialt, vilket jag tror alla de gör ypperligt!!!

Calder är den enda som inte imponerade någonting på mig, bra att de kom överens om att brya. Mer Ninja på isen istället.... :D
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Lägger rösten helt klart på Ejdepalm utan några större funderingar.
Han är helt klart bäst! :wink:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Kan bara hålla med er. Tycker även C Persson övertygat med bestämt spel. Stor, stark och lägger inga fingrar emellan. Hans namne med J som förstainitial blommar förhoppningsvis ut allt mer. Stor, klubbsäker och skridskoskicklig. Grotnes hade jag höga förväntningar på och hans framträdande hittills har varit... blandade. Hoppas på stabilare spel framöver.
Ninjakoski har definitivt överraskat positivt!!! Att Selander skulle vara bättre... go midda :?
Romö är stabil utan att sticka ut. Nyttig!!
Markusson hade jag förväntat mig mer av när det gäller feta tacklingar och rollen som retsticka.

La min röst på Ejdepalm
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Min röst faller på Ejdepalm. Tycker helt klart att han har överträffat mina förväntningar på honom.
Även ifall han inte spelar på topp, så ser det ut som att han ger ett lugn till resten av laget som spelar mer avslappnat och självsäkert.

Måste även säga att C. Persson har gjort bättre ifrån sig än vad man kan förvänta från en förstaårs senior. Han kommer att bli riktigt bra om några år.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Vill nog kommentera Romö också. Jag har inte dirket haft någon uppfattning om honom, men har haft lite mer koll på honom nu sista matcherna. Han är en spelare som inte sticker ut, men han gör mycket grovjobb. Han är diuktig med puck och vet oftast vad han ska göra med den. Han är också en ledande center, samtidigt som han är vår bäste tekare.

Markusson kommer nog mer och mer nu. Tror han kommer byta plats med Jonte igen. Han är grymt stark och kämpar hårt. Han kommer överaska mer och mer nu efter jul tror jag.

Christoffer har inte direkt bra +- statisitk, men han är en bra back som jag vill behålla. Han växte in i laget snabbt och det imponerade på mig, så skakig han var i träningsmatcherna...och sen, han ska vi ha kvar.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

sett till förväntningarna så lägger jag min röst på Ninjakoski.
värvad som ersättare till Selander och Dalle och redan presterat som han har!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Inte nog med det. Kickad av sunklaget Pelicans (varifrån alla våra spelare kommer ifrån :oops: :lol: ), ingen fortsättning i Whisp i Alplandets andraliga och till sist ratad av Nyköping för att sedan göra succé hos oss. Jag får ståpäls!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

En gruvlig revanch för ninjan helt klart!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ejdepalm får min röst idag.Om röstningen skulle varit efter särsongen. ja då kanske jag skulle röstat på någon annan.Stabil i alla lägen och ger trygghet i laget
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Finns ju några att ta av som gjort det bra. Honkanen får min röst, står upp för laget i alla lägen och gör det mesta bra. Sen finns det en hel drös jag vill se nästa år också. Kan knappt komma på något nyförvärv som jag inte vill se förlängt med faktiskt.
Anders L
Forumdemon

Re: Bästa nyförvärvet

Post by Anders L »

Varanen wrote: Selanders ersättare Ninjakoski (som AndersL tycker är sämre än Selander :lol:
Men där har du fel Ödlan!
Jag skrev att jag tycker, att Ninjakoski och Selander, är/var lika bra/dåliga.

Men nu har det ju gått en tid sedan dess, å Ninjakoski har spelat in sig i laget.
Eller kanske kan det vara så att laget har anpassat sig till Ninjakoski´s spelstil?
Men skit samma jag har ändrat mej, Ninjakoski är bättre än Selander! :oops: Nöjd nu ödlan?

Och på frågan vem som är bästa nyförvärvet så svarar jag Ejdepalm.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Honklanen är bäst i lakares enligt min uppfatning :D:D
Angel Islet Army
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

AndersL - Jag bara skojar - Jag håller på Troja! :lol:

Överaskande, tycker jag, att så många anser Honkanen varit så bra. Han är ju inte direkt någon spektakulär spelare. Eftersom vi lär sakna all form av hockeykunnande, och bara är på matcherna för att äta popcorn och trumma, så borde inte en sådan spelare fått något omnämnande. Måste vara slagsmålen... :wink:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

.......eller kan det kanske vara så att De (vi) hockeykunniga har lagt vår röst på honom :lol: :lol:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Vem har sagt att valet var lätt!? Ingen faller ur ramen eller har fallit ur... känns som att bara få välja en godisbit i den där 5 löpmeterslösgodishyllan... eller Laphroig och inte Lagavulin (kan dock leva med det 8) )... eller en natt med Uma Thurman och inte med Salma Hayek (kan bara delvis leva med det :? )
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det är en hel del spelare som imponerat på mig men mest av alla nyförvärv så måste jag säga Johan Ejdepalm
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ejdepalm får min röst, han har imponerat både på och utanför isen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Hmm, det är verkligen inte lätt detta...

Om Ninjakoski hade spelat hela säsongen på den nivå som han visat upp så här långt så hade nog min röst fallit på honom, men nu tycker jag ändå att det behövs lite längre tid för att bevisa vilken klass han håller. Däremot är han utan tvekan den största överraskningen i år, att komma in som ersättare till fjärdelinjespelare mitt under hösten och vara en av lagets bättre spelare är imponerande.

Honki är tuff och står upp för sina lagkamrater, är dessutom stabil defensivt och rolig att se på isen, men han är aningen osäker för att vara helt klockren, står gärna en meter ifrån motståndaren istället för att gå in på kroppen, något som leder till onödiga utvisningar och en och annan förbiåkning. Överlag en mycket lyckad värvning dock.

Romö är stabil men tillför inte det fysiska spel som jag hade hoppats, detsamma kan sägas gälla för Big#38, den största besvikelsen så här långt (bland de som är kvar i laget).

Christoffer Persson har visat sig klara av övergången från junior- till seniorhockey och gör ett gediget arbete i defensiven, Rosén har också visat framfötterna, någon av dessa kan säkerligen anses vara årets bästa nyförvärv om några år när man ser tillbaka, liksom Andrée Persson förmodligen är vår bästa värvning någonsin (nja, så var det ju den där Podein också såklart :D ).

Jonathan Persson och Johan Andersson har kommit igång först sista tiden, och sett över hela säsongen har de fortfarande mer att visa. Grotnes har varit för ojämn.

Kvar är Hirvonen och Ejdepalm, två spelare som båda har mer att bevisa i defensiven för att kunna ta klivet upp en nivå. Hirvonen besitter ett fenomenalt öga för isen, men har stor hjälp av att få spela ihop med Lakers bäste lagspelare Jarno och Lakers bäste spelare APersson, vilket är en del i varför han sett så bra ut på isen.

Årets bästa nyförvärv så här långt, Johan Ejdepalm, vilken skillnad det är i Lakers med och utan honom. Hans skridskoåkning är en fröjd att se varje gång, och man kan inte annat än lyfta på hatten för en av HockeyAllsvenskans absolut bästa offensiva backar.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
viktoriko
Forumamatör

Post by viktoriko »

Inte för att jag vill reta upp er men vad det inte det många IK-fans sa när ni värvade Markusson? Att han inte var lika bra som han har varit, inte lika tuff eller nåt..

Romö är inte heller någon stjärna (som vissa lakersfans trodde när han var klar) men han kämpar för laget och gör ett bra jobb..

Det var några Lakerfans (?) som innan säsongen sa att ni skulle till kvalserien p.g.a att ni hade värvat "våra två bästa spelare".. Men frågan var hur stora fan dom egentligen var.. jaja.. :roll: :roll:
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Romö är en av seriens bästa tekare och Markusson är en otroligt skicklig spelare i boxplay. Sen är det ju inte lika lätt att glänsa i Lakers som det var i Oskarshamn :wink:
viktoriko
Forumamatör

Post by viktoriko »

hahaha, det kan ju inte stämma eftersom vi var i Kvalserien, så du får nog ta tillbaka det du sa :wink: :lol: :lol:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ifjol ja när det var delade serier helt annorlunda klass på Årets allsvenska.
viktoriko
Forumamatör

Post by viktoriko »

Ja men vi spelade ju Superallsvenskan o vann kvalmatcher mot Bofors från Norr.. Vi var fortfarande 4:a i hela Allsvenskan.. Ville bara säga detta men det känns som att det kvittar just nu :roll:
Pesse
Forumamatör

Post by Pesse »

Lägger rösten på allsvenskans bästa back - Johan Ejdepalm.
The Duke
Forumamatör

Post by The Duke »

Honkanen- en spelartyp som helt saknats i tidigare årgångar (och kom inte med Blomman)
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

La min röst på C.Persson motivering lyder enligt följande.

Att Ejdepalm är en riktigt bra spelare såg jag förra året när bajen var på besök i Växjö, så ngn större överaskning var det inte att han skulle få en ledande roll bland backarna.

Däremot en spelare som C.Persson som kommer från Junior spel i Fröunda och inleder sin första match i Lakersdressen som ett rundningsmärke i Dackehallen har väl ingen glömt. Då var det nog många med mig som började undra.....Men denna C.Persson har visat mig och alla andra vilken underbar back han är, och att med stor pondus och hjärta läxar upp en och annan AIKáre i matchens sista minut gör ju saken inte sämre.

sätt till meriter kontra verkligt utfall tycker jag denna kille är det bästa förvärvet för klubben. Sannerligen ngt att bygga vidare på.
Zebbe
Post Reply