Växjöbor... är ni bortskämda, snåla eller vad???
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Växjöbor... är ni bortskämda, snåla eller vad???
Måste säga att jag är nåååågot besviken på Växjöborna i år. Allsvenskan är det största som hänt hockeystaden Växjö och vad händer?? Jo publiksiffran går ned jämfört med de två senaste säsongerna!?!? Som en jämförelse (publiksnitt hemma):
- Hösten 2003 - 2.881
- Våren 2004 - 2.920
- Hösten 2004 - 2.870
- Våren 2005 - 2.730
- Hösten 2005 - 2.718????
Hur kan detta vara möjligt? I år är Lakers ett betydligt bättre lag än någonsin tidigare... spelar i landets näst högsta serie och gör det jävligt bra. Det skrivs flitigt, utförligt och omfattande i Smp om Lakers.
En formsvacka på ett antal matcher kan knappast förklara frånvaron av publik. Hallen rymmer ca 3.500 pers och DET BORDE FAN VARA LAPP PÅ LUCKAN VARJE HEMMAMATCH!!!
Skärpning Växjöbor!!!
- Hösten 2003 - 2.881
- Våren 2004 - 2.920
- Hösten 2004 - 2.870
- Våren 2005 - 2.730
- Hösten 2005 - 2.718????
Hur kan detta vara möjligt? I år är Lakers ett betydligt bättre lag än någonsin tidigare... spelar i landets näst högsta serie och gör det jävligt bra. Det skrivs flitigt, utförligt och omfattande i Smp om Lakers.
En formsvacka på ett antal matcher kan knappast förklara frånvaron av publik. Hallen rymmer ca 3.500 pers och DET BORDE FAN VARA LAPP PÅ LUCKAN VARJE HEMMAMATCH!!!
Skärpning Växjöbor!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Har lite teorier:
1. Lakers är nu ett etablerat lag. Det är inte längre en sensation att man ligger i landets näst högsta serie. Den längsta resan är redan gjord (från div 4 till HA) och "Nyhetens behag" har lagt sig lite. Mognadsfasen har infunnit sig.
2. Lakers hamnade snabbt i ingenmansland, till synes utan risk för nedflyttning och utan möjlighet för kvalplats. Upplägget på det nya seriesystemet är inte attraktivt för "ingenmanslandslag".
3. Serien innehåller för lite lokalkonkurrenter för Lakers del. Förvisso finns Nybro och IKO samt intressanta gamla "storlag" som Malmö, Rögle och Skellefteå som lockar lite folk, men det är för många lag som är ointressanta för Växjöpubliken. Hade motståndarna hetat Troja, Tingsryd eller Mörrum istället för Arboga, Sundsvall eller Almtuna hade det utan tvekan gynnat publiksiffrorna.
1. Lakers är nu ett etablerat lag. Det är inte längre en sensation att man ligger i landets näst högsta serie. Den längsta resan är redan gjord (från div 4 till HA) och "Nyhetens behag" har lagt sig lite. Mognadsfasen har infunnit sig.
2. Lakers hamnade snabbt i ingenmansland, till synes utan risk för nedflyttning och utan möjlighet för kvalplats. Upplägget på det nya seriesystemet är inte attraktivt för "ingenmanslandslag".
3. Serien innehåller för lite lokalkonkurrenter för Lakers del. Förvisso finns Nybro och IKO samt intressanta gamla "storlag" som Malmö, Rögle och Skellefteå som lockar lite folk, men det är för många lag som är ointressanta för Växjöpubliken. Hade motståndarna hetat Troja, Tingsryd eller Mörrum istället för Arboga, Sundsvall eller Almtuna hade det utan tvekan gynnat publiksiffrorna.
Troja - laget i hjärtat
-
- c/o LL´s Forum
- Fröken Svår
- Forumproffs
jag håller med carl, inte minst vad gäller lokalanknytningen. det som också är en stor skillnad är ju att det är få lag som kommer med enormt mycket publik till lakerdome. förra året var det ju ett antal lag som lätt fyllde bortastå, men de känns färre i år.
det kanske bara är ett uttryck för att jag saknar matcherna mot troja, jag vet inte, men det är en känsla jag har iaf.
det kanske bara är ett uttryck för att jag saknar matcherna mot troja, jag vet inte, men det är en känsla jag har iaf.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Många faktorer spelar nog in men biljettpriset är nog en anledning till att många inte anser sig ha råd att gå på hockey. Givetvis att lokalderbyn saknas men det tror jag är liten del i det hela. Sämmre ståplats men bättre med sittplats. Att klacken hörs sämmre kan nog säkert ha inverkan jag skyller det på dåliga aukustikförutsättningar. Men ett snitt på 2700 är inte dåligt ändå.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Ni har nog rätt i teorierna om lokalanknytning och ingemansland. Sedan hjälper det nog inte upp siffrorna när Lakers ganska ofta har problem med sitt spel på hemmaplan och har gjort några riktiga plattmatcher inför sin hemmapublik. Förhoppningsvis har det nu vänt även på hemmaplan. Jag tror de flesta kan ta en förlust men det sättet vi har förlorat på hemmaplan har nog gjort att en del har stannat hemma nästa match.
Skit samma nu blickar vi framåt och kan vi närma oss det övre sträcket så kommer det säkert folk.
Skit samma nu blickar vi framåt och kan vi närma oss det övre sträcket så kommer det säkert folk.
Serieupplägget gör att vi ibland får 3 - 4 hemmamatcher inom 7 - 10 dagar och många har inte råd att släpa dit familjen. 4 matcher på 10 dagar för en familj med 2 vuxna och 2 tonåringar, blir 4 ggr 300 kr, alltså
1200 kr på 10 dagar. Ganska häftigt tycker jag. Å andra sidan sparas pengar på att spela 2 - 3 norrlandsmatcher inom 5 dagar mycket resepengar.
1200 kr på 10 dagar. Ganska häftigt tycker jag. Å andra sidan sparas pengar på att spela 2 - 3 norrlandsmatcher inom 5 dagar mycket resepengar.
Självklart går det att hitta anledningar till att folk inte kommer... och ni har ju kommit fram till flera troliga. Tycker inte 2.700 är bra jmf med tidigare säsonger då laget spelade i liga med sämre lag.
Men om vi vänder på steken... hur ska folket hitta tillbaka?
- Smp skriver rätt mycket om Lakers, men kan förmodligen skriva mer och kanske hotta till det genom att profilera Lakersspelare inför varje match... och även mer om motståndarna.
- Power Play med Anderzon och Bizon är bra och gör sitt för att få dit folk. Det verkar dock ha gått många förbi att det sänds i 102,4 Hit FM Gold. Mer reklam i systerkanalen om PP!!!
- Pausunderhållningen är obefintlig nu... dom dansande cheersleadersflickorna försvann oxå. Nya grepp krävs. Kan säkert vara så att några lockas av detta.
Med mera...
Men om vi vänder på steken... hur ska folket hitta tillbaka?
- Smp skriver rätt mycket om Lakers, men kan förmodligen skriva mer och kanske hotta till det genom att profilera Lakersspelare inför varje match... och även mer om motståndarna.
- Power Play med Anderzon och Bizon är bra och gör sitt för att få dit folk. Det verkar dock ha gått många förbi att det sänds i 102,4 Hit FM Gold. Mer reklam i systerkanalen om PP!!!
- Pausunderhållningen är obefintlig nu... dom dansande cheersleadersflickorna försvann oxå. Nya grepp krävs. Kan säkert vara så att några lockas av detta.
Med mera...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Tror detta är den största andledningen .Har hört flera som ej kommer att vara där nästa år på ståplats ,hoppas bara att de gör som jag kommer att göra väljer sittplats före att inte gå alls.The Duke wrote:Tror att många drar sig för att gå när man ser så dåligt från ståplats...och antalet sittplatser är begränsade
Ingen match är spelad förrän den är slut!
1. Ta bort apburen
2. Tillgängligheten till toa och inköp i pausarna måste bli MYCKET bättre.
3. Derbygrupperna slopas.
4. Rabatterbjudanden till alla med säsongskort i samarbete med sponsorer.
Det finns mycket att spåna om, bara viljan finns.
Styrelse och ledning i Lakers har f*n i mig en skyldighet att fixa till en sån sak som lakerspucken, när det finns folk som vill skänka pengar till föreningen, det är en j***a nonchalans. Eroks tjat är berättigat, då folk tröttnar när inget händer, istället för att engagera sig mer.
Vad händer med resorna om t.ex Putte inte får lite hjälp, han kan ju tänkas tröttna på att dra lasset nästan själv. Detta gäller mycket annat också. Ett ökat engagemang och hjälp, ger mer positiva människor och därmed positivare bild av hockeyn, som förhoppningsvis ökar publikmängden.
2. Tillgängligheten till toa och inköp i pausarna måste bli MYCKET bättre.
3. Derbygrupperna slopas.
4. Rabatterbjudanden till alla med säsongskort i samarbete med sponsorer.
Det finns mycket att spåna om, bara viljan finns.
Styrelse och ledning i Lakers har f*n i mig en skyldighet att fixa till en sån sak som lakerspucken, när det finns folk som vill skänka pengar till föreningen, det är en j***a nonchalans. Eroks tjat är berättigat, då folk tröttnar när inget händer, istället för att engagera sig mer.
Vad händer med resorna om t.ex Putte inte får lite hjälp, han kan ju tänkas tröttna på att dra lasset nästan själv. Detta gäller mycket annat också. Ett ökat engagemang och hjälp, ger mer positiva människor och därmed positivare bild av hockeyn, som förhoppningsvis ökar publikmängden.
Placeringen i tabellen och långt till fjärdeplatsen tror jag är främsta orsaken. Tidigare har Växjö alltid krigat om play-off eller superallsvenskan.
Tar dom bort nätet på ståplats är det många som ser betydligt bättre. Kan inte nån smyga in på natten med stege och en stor sax och klippa bort skiten?
Tar dom bort nätet på ståplats är det många som ser betydligt bättre. Kan inte nån smyga in på natten med stege och en stor sax och klippa bort skiten?
Håller med i det du säger Carl däremot spelades träningsmatch mot TAIF och det var ju mest Tingsrydbor i hallencarl wrote:Har lite teorier:

Tror faktiskt inte Troja dragit mer folk....
Det kommer bli bättre i hallen nästa säsong då även ståplats gjorts om och höjts och fler kommer in....
"Once a laker, always a laker."
Tror inte heller att dagens Troja dragit mer folk till en träningsmatch än vad dagens TAIF gjorde. Anledningen till den klena publiksiffran är förmodligen dels att det var just träningsmatch, dels att lagen inte spelar i samma serie och därför inte är spelmässigt jämbördiga för tillfället.
Troja - laget i hjärtat
Jag tror som flera andra:
Priset har inverkan, går man dessutom med sina barn, så ser man ganska dåligt från ståplats.
Det finns flera som jag talat med som överhuvudtaget inte kan se hockey från en kortsida. Några av dem har köpt sittplatser till strömatcher, men hamnat långt ut på kanten och långt ner, vilket var uruselt, men ändå dyrt. hallen har blivit mycket bättre, men en del går inte på hockey på grund av omdaningen.
Sedan tror jag som andra, att nyhetens behag har lagt sig.
Jag har tjatat tidigare om cheerleders, som var en färklick tidigare. Jag är dock inte lika övertygad att det skulle locka fler människor. Man pratar alltmer om att det inte ska vara en massa trams i pauser och under matcher, för man ska komma för att se hockey och inget annat, kanske har de rätt.
Vi kanske ändå ska vara nöjda med publiksiffran som vi har. Man ser ju också att många sponsorplatser är tomma, så inte ens de som får gå "gratis" verkar vilja gå.
Priset har inverkan, går man dessutom med sina barn, så ser man ganska dåligt från ståplats.
Det finns flera som jag talat med som överhuvudtaget inte kan se hockey från en kortsida. Några av dem har köpt sittplatser till strömatcher, men hamnat långt ut på kanten och långt ner, vilket var uruselt, men ändå dyrt. hallen har blivit mycket bättre, men en del går inte på hockey på grund av omdaningen.
Sedan tror jag som andra, att nyhetens behag har lagt sig.
Jag har tjatat tidigare om cheerleders, som var en färklick tidigare. Jag är dock inte lika övertygad att det skulle locka fler människor. Man pratar alltmer om att det inte ska vara en massa trams i pauser och under matcher, för man ska komma för att se hockey och inget annat, kanske har de rätt.
Vi kanske ändå ska vara nöjda med publiksiffran som vi har. Man ser ju också att många sponsorplatser är tomma, så inte ens de som får gå "gratis" verkar vilja gå.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Åtminstone jag går på hockey för att , ja just det SE hockey , och det gör man knappt från ståplats i den ombyggda hallen.
Och då betala 100:- för att åka dit och bara känna stämmningen i hallen?
Har även tillgång till sponsorsittplatser , hos ett av de få företag som har vart med i stort sett från starten av lakers satsning , och de blev placerade så att man har en stor BALK mitt i synfältet.
Tanken med att bygga om hallen var säkert god , men varför inte låta folk som faktiskt har lite hjärnkapacitet och kunnande inom hockey vara med om utformningen av såväl sittplatser som ståplatser ?
Nu kan man ju tro att Nalle puh har gjort ritningarna , sittplatser där man inget ser för skyltar och balkar*varav en del är fixat nu* och ståplatser där man ser om än sämmre
Detta tror jag kan vara en av orsakerna till att många trogna supportrar uteblir , för även om man är trogen sitt lag så vill man kunna se när man går på hockey live , det är liksom själva poängen , åtminstone för mej.
Och då betala 100:- för att åka dit och bara känna stämmningen i hallen?
Har även tillgång till sponsorsittplatser , hos ett av de få företag som har vart med i stort sett från starten av lakers satsning , och de blev placerade så att man har en stor BALK mitt i synfältet.
Tanken med att bygga om hallen var säkert god , men varför inte låta folk som faktiskt har lite hjärnkapacitet och kunnande inom hockey vara med om utformningen av såväl sittplatser som ståplatser ?
Nu kan man ju tro att Nalle puh har gjort ritningarna , sittplatser där man inget ser för skyltar och balkar*varav en del är fixat nu* och ståplatser där man ser om än sämmre

Detta tror jag kan vara en av orsakerna till att många trogna supportrar uteblir , för även om man är trogen sitt lag så vill man kunna se när man går på hockey live , det är liksom själva poängen , åtminstone för mej.
Nu ökar vi !!
Jag tycker faktiskt inte att man ser så fruktansvärt dåligt ifrån kortsidan. Det var lite ovant i början men det ger ju tom bättre sikt i vissa lägen. I två perioder har man ju "smörplats" för att se när Lakers gör mål. Nu tycker jag att det är riktigt bra att stå där. Men för sjutton, det där jäkla gallret måste ju bort!!
Däremot så håller jag med i att om det blir många hemmamatcher tätt, för att sedan bli ett längre uppehåll när Lakers spelar bortamatcher, så är det säkert en del som får för mycket av "det goda". Det behöverinte vara ekonomiskt utan att vardagen, med egna och barnens aktiviteter som då kommer i mellan.
Däremot så håller jag med i att om det blir många hemmamatcher tätt, för att sedan bli ett längre uppehåll när Lakers spelar bortamatcher, så är det säkert en del som får för mycket av "det goda". Det behöverinte vara ekonomiskt utan att vardagen, med egna och barnens aktiviteter som då kommer i mellan.
vhd
-
- c/o LL´s Forum
Lakers måste nå utanför Växjös innestad.Ska vi bli ett storlag med ett snitt över 3000 så måste Alvestaborna + några byar till enkelt kunna ta sig in till Växjö.Buss,Mat,en öl och hockey i ett och samma paketpris.Detta går inte idag med de resurser som är tillgängliga.Men även supporterklubben har ett ansvar för att få ett ökat intresse.
Hur många ggr har Lakejerna varit ute på stan för att synas bland vanligt folk?Även vi måste ut bland folket för att de ska få en uppfattning hur vi arbetar.Idag tror de flesta utsocknes att lakejerna är enbart de personer som står på ståplats och skriker sig hesa.
Hur många ggr har Lakejerna varit ute på stan för att synas bland vanligt folk?Även vi måste ut bland folket för att de ska få en uppfattning hur vi arbetar.Idag tror de flesta utsocknes att lakejerna är enbart de personer som står på ståplats och skriker sig hesa.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Visst kan man tycka att det är kass att publiken minskar något. Men vi skall nog tillsvidare vara ganska stolta över att vi är trots allt den klubb som har bland de högsta sifrorna i serien.
Om man tittar på siffrorna från 4-5 år tillbaka så var det nog inte alls lika många som pyntade själva utan massor av friplåtar och sponsorbiljetter i omlopp.
Tittar vi sen på övrig idott i komunen ser man t.ex. Öster som har ca 20 hemmamatcher att leva på. Kan inte snittet men 4000? Så det känns som om vi står oss gott.
Med detta sagt skall vi givetvis inte vara nöjda utan satsa högre. Detta är säkerligen en mer långsiktig resa som handlar om i första hand att bygga ett MYCKET starkt varumärke och det tar sin tid. Se och lär från ES och konstatera att i stort sett samtliga har byggt sin förening, hallar och varumärke under många år.
Om man tittar på siffrorna från 4-5 år tillbaka så var det nog inte alls lika många som pyntade själva utan massor av friplåtar och sponsorbiljetter i omlopp.
Tittar vi sen på övrig idott i komunen ser man t.ex. Öster som har ca 20 hemmamatcher att leva på. Kan inte snittet men 4000? Så det känns som om vi står oss gott.
Med detta sagt skall vi givetvis inte vara nöjda utan satsa högre. Detta är säkerligen en mer långsiktig resa som handlar om i första hand att bygga ett MYCKET starkt varumärke och det tar sin tid. Se och lär från ES och konstatera att i stort sett samtliga har byggt sin förening, hallar och varumärke under många år.
Bra skrivet.Baker wrote: Med detta sagt skall vi givetvis inte vara nöjda utan satsa högre. Detta är säkerligen en mer långsiktig resa som handlar om i första hand att bygga ett MYCKET starkt varumärke och det tar sin tid. Se och lär från ES och konstatera att i stort sett samtliga har byggt sin förening, hallar och varumärke under många år.
Tycker snittet på närmare 3000 är bra. Marginalerna för att få dit de extra ströbesökarna också är alltid som att gå på lina ungefär. Det gäller nog de flesta lag och idrotter. All bra reklam Lakers gör för sig själva och vi alla gör för Lakers på alla plan gör gott för framtiden. Tycker det känns rätt bra faktiskt. Skynda långsamt och kör hårt.
-
- c/o LL´s Forum
Skynda långsamt och kör hårt
Vad är det vi ska skynda långsamt med??Marknadsföringen av Lakers skulle vara på topp vid det här laget.Redan när lakers spelade i tvåan skulle de gå ut och kört utavhelvete bland företagen i Kronoberg.Lakejerna skulle hänga på som iglar för att påverka än mer.
OK detta är nu försent, men man lär sig hela tiden.Låt 2006 bli början på något nytt.Lakers har precis startat upp Lakerspucken.Låt folk få veta detta.Halvapottenlotterna har aldrig sålt så här mycket som iår.Men bra kan alltid bli bättre.Styrelsen för Lakers måste gå ut med vad de vill åsterkomma med både A-Lag och juniorverksamheten.LL måste även här hjälpa till att sprida detta budskap.Att vi sitter här och diskutera hjälper nog inte så värst mycket. En handlingsplan som alla kan jobba efter vore det bästa. Detta gäller både Lakers ock LL

OK detta är nu försent, men man lär sig hela tiden.Låt 2006 bli början på något nytt.Lakers har precis startat upp Lakerspucken.Låt folk få veta detta.Halvapottenlotterna har aldrig sålt så här mycket som iår.Men bra kan alltid bli bättre.Styrelsen för Lakers måste gå ut med vad de vill åsterkomma med både A-Lag och juniorverksamheten.LL måste även här hjälpa till att sprida detta budskap.Att vi sitter här och diskutera hjälper nog inte så värst mycket. En handlingsplan som alla kan jobba efter vore det bästa. Detta gäller både Lakers ock LL
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Erok...och du tro att inte att VLH och LL har en handlingsplan som man jobbar efter?????erok wrote:Skynda långsamt och kör hårtVad är det vi ska skynda långsamt med??Marknadsföringen av Lakers skulle vara på topp vid det här laget.Redan när lakers spelade i tvåan skulle de gå ut och kört utavhelvete bland företagen i Kronoberg.Lakejerna skulle hänga på som iglar för att påverka än mer.
Jag vet Erok att du kämpar för Lakers ,men när Du skriver att man skulle gått ut bland företagen redan innan så undrar jag var Du vet om vad som gjorts och görs av marknadsgubbarna .
Det har skrivits en del bra saker i denna tråden ,när vi hade de höga siffrorna var det mycket fribiljetter med i spelet ,vi har idag en stampublik på drygt 2.500 pers ,inte många klubbar som har det ,men visst kan detta ökas om alla kämpar mot samma mål och då menar jag att vi måste kunna ta en förlust då och då utan att tränare ska sparkas o.dyl,
Truppen har bevisat att det aldrig har varit sån harmoni i laget där alla pushar på varandra (Yngvessons uttalande efter Nybromatchen) och även med de spelare jag pratat med.
För min del så tror jag att det där Extra träningspasset mitt i natten sammansvetsade truppen på ett positivt sätt.
Det har skrivits en del bra saker i denna tråden ,när vi hade de höga siffrorna var det mycket fribiljetter med i spelet ,vi har idag en stampublik på drygt 2.500 pers ,inte många klubbar som har det ,men visst kan detta ökas om alla kämpar mot samma mål och då menar jag att vi måste kunna ta en förlust då och då utan att tränare ska sparkas o.dyl,
Truppen har bevisat att det aldrig har varit sån harmoni i laget där alla pushar på varandra (Yngvessons uttalande efter Nybromatchen) och även med de spelare jag pratat med.
För min del så tror jag att det där Extra träningspasset mitt i natten sammansvetsade truppen på ett positivt sätt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Som du vet Alfax, så är jag en av de få, som inte tror ett förbannat dugg på träningspass mitt i natten. Det ger ingen sammansvettsning alls inte den som man syftar på att ha i ett lag.
Men för att hålla mig till tråden, så har vi ett bra publiksnitt om vi jämför, riktigt bra till och med.
Men för att hålla mig till tråden, så har vi ett bra publiksnitt om vi jämför, riktigt bra till och med.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Erok, tycker man skall skynda långsamt och inte göra några ekonomiska vågspel som inte har grund och täckning för att riskera det bra läge vi trots allt har. Samtidigt skall man köra hårt för att bli ännu lite bättre på allt. Mycket fungerar bra, allt kan absolut bli ännu bättre. Klart man jobbar för att öka sina möjligheter bland sponsorer och annat. Det är ju ett arbete som aldrig stannar upp.
-
- c/o LL´s Forum
Vad jag menar Alfax och alla ni andra så måste vi nå ut till folket istället för att sitta framför datorn och gnälla.Allt bra kan bli bättre ja vist,men hur ska det bli bättre???
Ska vi fortsätta att sitta framför dator och vara handlingsförlamade och se på när publiksiffrorna sviktar eller ska vi börja jobba för att få upp dem till absoluta toppen?Själv vill jag jobba med det sistnämnad men inte själv.Om man hade haft en handlingsplan och kommit fram till att arbetet görs bäst där människorna är så är det mycket enklare.Det är ett stenhårt jobb vi har framför oss och det räcker tyvärr inte med att några gör jobbet utan detta måste bli en röd tråd för bägge föreningarna som har laget i sina hjärtan
Ska vi fortsätta att sitta framför dator och vara handlingsförlamade och se på när publiksiffrorna sviktar eller ska vi börja jobba för att få upp dem till absoluta toppen?Själv vill jag jobba med det sistnämnad men inte själv.Om man hade haft en handlingsplan och kommit fram till att arbetet görs bäst där människorna är så är det mycket enklare.Det är ett stenhårt jobb vi har framför oss och det räcker tyvärr inte med att några gör jobbet utan detta måste bli en röd tråd för bägge föreningarna som har laget i sina hjärtan
-
- c/o LL´s Forum
Inte för att vara elak, men ni i styrelsen för LL kan ju inte vara nöjda med den 5 årsplanen.Ifol skänkte jag 1000 kr när LLs medlemsantal kom över 500 sträcket..Idag samma period så ligger antalet medlemmar på 429.Tror nog inte planen var att tappa medlemmar
Varför har inte vi medlemmar fått ett en utskrift på 5 årsplanen???
Hur ska vi veta vad styrelsen har för mål och vad vill ni ha hjälp med??
Varför har inte vi medlemmar fått ett en utskrift på 5 årsplanen???
Hur ska vi veta vad styrelsen har för mål och vad vill ni ha hjälp med??
Last edited by erok on 1 January 2006, 13:48, edited 1 time in total.