Jo, Charlamov, men att man kan åka skridskor på det viset det handlar om, känns som en gåta ändå, dock tacksam om det går, utan att skadan blir värre, det måste ju göra ont, kan man tycka. Varför opererar man inte direkt?
Räven wrote:Jo, Charlamov, men att man kan åka skridskor på det viset det handlar om, känns som en gåta ändå, dock tacksam om det går, utan att skadan blir värre, det måste ju göra ont, kan man tycka. Varför opererar man inte direkt?
Ett avslitet korsband gör inte ont i sig (eller gjorde inte på mig iallafall), däremot blir ju hela knäet instabilt, men med rejäla bandage kanske det går att stabilisera upp det tillräckligt, frågan är ju då bara om Ejdepalm vågar gå in i närkamper, etc, han kanske kommer att vara lite för försiktig på isen.
Att man inte väljer att operera direkt är ju för att det ska finnas en chans (som nu) att rädda delar av säsongen, med ett opererat korsband får man väl räkna med MINST 3-4 månader innan det ens kan bli tal om att börja spela igen, och förmodligen mer.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Gretzky: Jag tyckte bara att det var konstigt, att det inte gör ont när något i kroppen är avslitet, men säger du att det inte gör det, så tror jag på det.
Sedan förstår jag, att ett korsband har en viktig del i stabiliteten i knäet, så hur ska man kunna spela för fullt, finns det vekligen skydd som gör att man kan gå för fullt?
En sista undrar, är hur man kan vänta att operera så länge, utan att äventyra något. För i vanliga fall ska en operation ske genast för att inte ge en förlängd återkomst och att det inte ska äventyra rörligheten i framtiden.
Ejdepalm var med på träningen idag. Körde ganska fullt.
Mot slutet så hade man stafett 1 mot 1 och han knäckte
Custemo varje gång. Så det ser ju bra ut inför framtiden.
Kritiker är som eunucker i ett harem.
Dom vet hur det går till, dom ser det varje dag,
Men dom kan inte själva.
Det kan ju faktiskt vara så om man nu ska vara positiv i överkant, att om nu Ejderpalms återkomst är verklig, så kan det vara den mentala vändningen, vem vet!
Om jag inte missminner mig så ledde han interna poängligan när han blev skadad. Anser honom vara den mest värdefulla spelaren vi har... när han är hel. Klart som f** att hans återkomst kommer att stärka Lakers
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Underbart! Låter toppen att han är tillbaka...han har vart riktigt bra på träningarna, nästintill dominerat skönt att ha honom tillbaka på isen och i spelet igen
Ja Ejdepalm behövs verkligen om det nu är så illa att Custe blir borta ett tag. Frågan är bara om skadan kommer att mentalt hindra honom i sitt spel, om ni förstår hur jag menar...
Nille wrote:Ja Ejdepalm behövs verkligen om det nu är så illa att Custe blir borta ett tag. Frågan är bara om skadan kommer att mentalt hindra honom i sitt spel, om ni förstår hur jag menar...
Skadad borde hindra honom från att våga gå in lika hårt i närkamper som han gjort tidigare. Jag tror det är svårt för honom att göra det även om det inte är nåt han tänker på medvetet. Så vi ska nog inte räkna med samma Ejdepalm som det var när han höll toppform för nån månad sedan.
Jag vill egentligen inte vara den som spottar snus i förgasaren, men känner ändå att jag måste skriva det här mitt i all optimism.
Glöm inte bort att Ejdepalm knappast är vårt starkaste kort i defensiven, och med ett avslitet korsband lär han ju knappast vara mer fysiskt närvarande (och inte heller lika snabb på grillorna) nu än tidigare. Jag ser en risk i att han kan bli ett rundningsmärke, något som han visat prov på tidigare.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland