Våldsbenägna vakter på Grace - dags för bojkott.?!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Johan A
Forumamatör

Våldsbenägna vakter på Grace - dags för bojkott.?!

Post by Johan A »

Är det inte för jävligt hur dörrvakterna på Grace behandlar oss kroggäster.?! Bl a blev ju en av våra egna lirare brutalt misshandlad där i slutet på fjolåret, men tack och lov att han friades vid rättegången av tingsrätten i Växjö för några veckor sedan - trots att tre av vakterna ljugit ihop en historia att det var dom som blivit misshandlade av spelaren..!
Och det vet väl alla hur svårt för att inte säga omöjligt det är att få rätt mot både vakter och poliser i såna här sammanhang. I 99 fall av 100 är det nästan alltid den åtalade som döms, även om han är oskyldig. Det krävs alltså flera opartiska vittnen, som i det här fallet flera Lakers-spelare, för att slå hål på vakternas påhittade versioner, och trots att det oftast är dom själva som verkar provocera fram bråken!
Och vart tog Lakers-spelarens polisanmälan mot vakterna för misshandel egentligen vägen? Ja den kastade tydligen åklagaren i papperskorgen, eftersom han helt gick på polisens utredning, som givetvis pekade ut våran kille som den som börjar bråket - medan det i verkligheten var tvärt om! Flera vittnen i sällskapet såg och hörde ju alltsammans. Och vid rättegången blev han ju också frikänd, så i det här fallet fungerade ju rättvisan i alla fall till slut.
Så nu borde ju både polisen och åklagaren få bakläxa och alltså ta upp fallet igen, så att dom skyldiga vakterna åtalas och döms både för misshandel och mened - eller ska dom slippa undan som vanligt? Det är ju skandal att det får fortsätta så här!
Jag har läst i Smålandspestens pågående debatt om samma ärende och det är ju patetiskt hur andra vakter skyndar till sina arbetskamraters hjälp - även dom värsta rötäggen..!
Klart värst är ju den vakt som menar att vi kroggäster ska visa även otrevliga vakter respekt...eftersom det säkert är av en bra anledning denne är otrevlig... Kommentar överflödig!
Och nu har det hänt en liknande misshandel på Grace igen..!
Lördagen 5/11 blev en kille i 25-årsåldern brutalt omhändertagen. Enligt flera vittnen dessutom helt omotiverat.
Killen blev tydligen nekad inträde på Grace av en av vakterna, men ifrågasatte dennes maktfullkomliga beslut. När han frågade varför svarade vakten, precis som om han personligen ägde stället: "Därför att jag säger så"...
Killen insåg tydligen det hopplösa läget och vände sig om för att gå därifrån. Och då hoppade vakten på honom bakifrån (!) och kopplade ett grepp.
Just då ringde killens mobil, men vakten förbjöd honom att svara. Samma barska besked fick hans kompis när han ombads ta mobilen och svara. Bara en sådan sak måste ju vara olaglig från vaktens sida, hur det nu ska rubriceras - eller hur.?
Men hur som helst tillsammans med ytterligare några tillskyndande vakter satte dom handbojor på killen.
Enligt en tjej som stod i kön slog även den förstnämnde vakten ett knytnävsslag mot killens huvud...innan dom tillsammans brottade ner honom så våldsamt att han dessutom slog huvudet i asfalten...
Och när tjejen gick fram och bad vakterna sluta med den brutala behandlingen av killen fick hon beskedet: "Håll käften och stick härifrån innan vi tar dej också"...
Och sedan ringde vakterna efter polisen, som knappast ifrågasatte deras ihopkokade lögner, eftersom dom tog med sig killen i polisbilen.
Vad som hände sedan med killen vet jag inte, men jag hoppas att polisen nu vaknat till och gör en opartisk utredning så att dom verkliga bovarna i dramat, d v s vakterna åtalas för misshandel och får ett kännbart straff.
Däremot fick jag senare veta att den vakt som oprovocerat startade bråket f.ö är densamme som utsatte idrottskillen i Växjö Lakers för en nästan identisk brutal misshandel..!
Den vakten lär dessutom vara butikskontrollant här i Växjö, hur han nu kan få ha ett sådant uppdrag. Jag förstår inte att berörda myndigheter inte har bättre personkontroll - men kanske även dom vaknar nu efter tingsrättens domslut.?!
Jag fattar helt enkelt inte att berörda myndigheter inte reagerar, när samme vakt och hans arbetskamrater gång på gång är inblandade i lika brutala och som det verkar av dem själva framprovocerade bråk...
Polisen borde ha hört varningsklockorna ringa för länge sedan, och sluta med att godtroget anamma vakternas ihopljugna historier. Och länsstyrelsen borde nog dra in flera vaktbrickor, och särskilt av den ovannämnde. Det övergår faktiskt mitt sinne för lag och ordning att en sådan person får fortsatt förtroende - trots vad som hänt gång efter annan...
Och varför reagerar heller inte hotellets ledning - fattar inte deras arbetsgivare att sådana vakter är mer till skada än nytta.?! Man kan ju bara spekulera i hur många presumtiva gäster som dom skrämt iväg...
Jag och flera av mina vänner tänker i varje fall bojkotta Grace nu - åtminstone tills det blir ordning och reda först och främst bland dom brutala (o)ordningsvakterna...
F.ö har tv-kände skribenten Gert Fylking uppmärksammat missförhållandena och i flera tidningsartiklar kritiserat de hårdhänta vakterna på Grace och kallat dom för bl a bufflar (snällt uttryckt!), sedan dom bl a antastat två kvinnliga journalister.
Man kan ju undra hur många, både killar och tjejer, som under årens lopp blivit både illa bemötta och misshandlade utan egentlig orsak av dom brutala dörrvakterna.?!
Dags för allmän bojkott mot Grace p.g.a deras våldsbenägna vakter nu alltså - eller vad tycker ni.?!
:evil:
Last edited by Johan A on 17 November 2005, 02:04, edited 1 time in total.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Inga problem för mig. Jag har aldrig satt min fot där! :lol:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Inte jag heller har bojkottat det stället ett tag nu.
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Tur man har guldkort då....;)
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Vad hette stället? Grace? Hmm.. undrar vart det ligger...
Goddamnit!!!
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

på tal om guldkort och sånt...

hur patetiskt är det med vip-korti en håla som Växjö?
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Bojkotta stället!!!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

calle73 wrote:på tal om guldkort och sånt...

??
Har storleken på stan någon betydelse?
Det är asskönt att aldrig behöva stå i kön eller betala inträde.
Last edited by serra on 16 November 2005, 13:54, edited 1 time in total.
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

calle73 wrote:på tal om guldkort och sånt...

det patetiska e alla jävla köer
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag har sedan länge lagt av med Grace, bland annat är orsaken de opsykologiska och provocerande vakterna. Jag inser att de blir provocerade av gäster, men är man professionell vakt, så ska man klara att handha en sådan situation.

Den andra orsaken att jag numera inte sätter min fot där, är min ålder, jag är nog för gammal numera. :wink:
Last edited by Räven on 16 November 2005, 21:23, edited 1 time in total.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
The Duke
Forumamatör

Post by The Duke »

Skulle hellre hoppa häck naken över taggtråd och låta mitt kön sargas till oigenkännbarhet än sätta min fot på det grisiga skitstället....
Kanonkalle
Forumamatör

Post by Kanonkalle »

Ja vad ska man annars gå om man är över 25 och vill ut och festa lite det är ju bara Grace som håller bra klass? Sen är det ett otroligt dåligt upplägg med alla vip köer det är ju kaos varje gång
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jag hör det bland kompisar att det är ett upplägg som är gjort för att ställa till problem, ingen organisatör som sitter bakom det skrivbordet, kan man tänka.
Johan A
Forumamatör

Bojkotta Grace!

Post by Johan A »

Ja det är ju dels bristen på justa ställen för oss över 25 som är en del i det hela. Och oordningen och orättvisorna (!) i köerna på Grace en annan. Men det som väger över allt annat är ju hur jävla uselt vakterna agerar. Jag har själv sett hur dom utan anledning både gripit och misshandlat folk. Därför tycks en bojkott av Grace vara kanske både bästa och snabbaste sättet att lösa problemet.?! 8O
The Khopper
Forumamatör

Post by The Khopper »

Kanonkalle wrote:Ja vad ska man annars gå om man är över 25 och vill ut och festa lite det är ju bara Grace som håller bra klass? Sen är det ett otroligt dåligt upplägg med alla vip köer det är ju kaos varje gång
Om det ni säger stämmer är det väl ganska tveksamt om det håller bra klass?
The Duke
Forumamatör

Post by The Duke »

Håller med Khopper

Ett ställe med dåligt organiserat kösystem, orättvisor och otrevlig våldsam personal låter inte som ett ställe som håller någon vidare klass.

Typiskt medelsvensson att knyta näven i fickan över saker man ogillar för att sedan en vecka senare åsidosätta all stolthet och gynna detta grisiga etablisemang... Så jävlar viktigt kan det väl aldrig vara att löjla runt på krogen att man åsidosätter sina ideal?
Last edited by The Duke on 17 November 2005, 12:06, edited 1 time in total.
Kungen
Forumamatör

Post by Kungen »

Angående VIP kort eller inte så är detta fenomen ett sätt för stället att premiera sina stamgäster som helg efter annan pytsar in stora pengar i baren. Att en å annan "kändis" slinker med i konceptet får man ta.

Alltså anser Grace att Serra tillför och berikar stället med sin närvaro.

Kan gott tänka mig att Grace la märke till Serra som var där varje helg och pröjsade inträde , i baren kan han ju inte lagt mycket för då skulle han ju blivit så pass packad att han inte lyckades krypa hem o bättre på Grekernas heta ryckte som Europas sex tokigaste.....
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Kungen wrote:Angående VIP kort eller inte så är detta fenomen ett sätt för stället att premiera sina stamgäster som helg efter annan pytsar in stora pengar i baren. Att en å annan "kändis" slinker med i konceptet får man ta.

Alltså anser Grace att Serra tillför och berikar stället med sin närvaro.

Kan gott tänka mig att Grace la märke till Serra som var där varje helg och pröjsade inträde , i baren kan han ju inte lagt mycket för då skulle han ju blivit så pass packad att han inte lyckades krypa hem o bättre på Grekernas heta ryckte som Europas sex tokigaste.....
Om du bara visste....;)
Har aldrig betalat inträde på Grace för övrigt....;)
Däremot lagt en och annan krona i baren......
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

The Duke wrote:Skulle hellre hoppa häck naken över taggtråd och låta mitt kön sargas till oigenkännbarhet än sätta min fot på det grisiga skitstället....
Word!!
Goddamnit!!!
rockport
Forumentusiast

Post by rockport »

grace är ett skönt ställe att vara på, schysst folk & bra musik. men vakterna på stället är ett gäng PAJASAR !!
|tillhör eliten|
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

att ni bara orkar

nån dumhet måste man nog göra för att åka ut
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Jag är nog mer pub människa jag. Zeldas eller Pauze en öl eller två och en matbit.

Men när jag var på Grace senast så tyckte jag det är för lite sittplatser
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

KyriakoS wrote:
nån dumhet måste man nog göra för att åka ut
På alla andra ställen än just grace. Det ända som behövs där är att man är där.
Tråkigt men sant.
I always tell the truth, even when i lie
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Teddy..
Finns det någon pub/arena/ du inte har blivit utslängd från? :)
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

grace
I always tell the truth, even when i lie
Esselle
Forumentusiast

Post by Esselle »

Har/hade vipkort på grace då jag tidigare var där nästan varje lördag - men inte längre. Vad hände, jo jag råkade ut för vakterna på grace...deras uppträdande äcklade mig så mycket att jag inte satt min fot på stället sedan dess... vill inte gynna ett ställe som anlitar sådana vakter oberoenda av hur "coolt/schyst/najs" stället är i övrigt!
~Ooh, des fouf!~
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är väl ändå märkligt att de som driver Grace inte förstår att ett gäng oprofessionella vakter, kan ta död på hela stället om de klantat till sig tillräckligt och det är svårt att tvätta bort, när det är kört.
Forumproffs

Post by #54 »

Stället har helt klart blivit sämre sen de för några år sedan bytte vaktpersonal.

Var bättre när Lasse o grabbarna från lakerdome hade det.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Minon
Forumamatör

Post by Minon »

#54 wrote:Stället har helt klart blivit sämre sen de för några år sedan bytte vaktpersonal.

Var bättre när Lasse o grabbarna från lakerdome hade det.
Du menar när ingen åkte ut och man inte kunde känna sig trygg som gäst? Kommer ihåg en händelse på den tiden när en gäst oprovocerat fick en flaska i huvudet och Lasse & Co mest funderade över hur de skulle kunna blunda. Att kalla dom vakter är väl att ta i när de mer har det som raggningsplattform.
Nu kan man iaf känna sig trygg på stället..
maximus
Forumamatör

Post by maximus »

Testade det omtalade Grace i lördags och kom dit vid 23.30 tiden. Till min stora förvåning så var vi igenom kööön på 10-15 minuter som är helt okej. Men när vi kom in blev vi blev förvisade uppåt i trappan där vi skulle hänga av oss jackorna och där fick vi stå .... i 40 MINUTER !!! Några i vårat sällskap tröttnade ganska fort och gick hem istället och fick inte tillbaka entre avgiften (efter 15 minuter). Vilket jefla skitställe. Hoppas det blir ett SPA där istället som det ryktas om. Tack och god natt, var skriver jag på?
<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Insider med Robban Aschberg på torsdag handlar om våldsbenägna vakter och deras beteende vid krogarna, i sthlm dock, men kan ändå vara intressant att följa kanske!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
The Duke
Forumamatör

Post by The Duke »

Tråkigt nog finns det olämpliga personer i nästan alla yrkeskategorier... få undantaget. Tag t ex hockeydomare och politiker (Läs: Stenström och Mona Sahlin)

Felet måste ju i förlängningen ändå vara arbetsgivaren som subventionerar de dåliga arbetsmetoderna, i Gracefallet Hotelledningen på Stadshotellet...

När det gäller Stenström och Sahlin antar jag att det är hockeyförbundet och Svenska folkets fel :roll:
NR:5
Forumamatör

Post by NR:5 »

Ja vad säger man...
Blev själv misshandlad på detta trevliga ställe för över 2 år sedan p.ga att jag SK förolämpat en en ordningsvakt där.
Det hela slutar med 6 månaders sjukskrivning (gipsad hand,nedsatt hörsel,sönderslaget ansikte).
Anmäler givetvis personerna (3 st vakter) för misshandel o när detta kommer fram till deras kännedom så svarar dom givetvis med en motanmälan vilket leder till att min anmälan las ner i brist på bevis o vakternas anmälan har lett till rätten.

Då jag själv hade liknande jobb blev/är jag avstängd från mitt jobb i väntan på en ev friande dom.
Ja så här efter 2 år går jag fortfarande o väntar på att bli kallad till rätten så att jag kan dömmas för att jag blev misshandlad.

Behöver man tillägga att man inte visar sig på grace längre?...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, det behöver du knappast tillägga, Sorgligt var ordet. :(
Minon
Forumamatör

Post by Minon »

NR:5 wrote:Ja vad säger man...
Blev själv misshandlad på detta trevliga ställe för över 2 år sedan p.ga att jag SK förolämpat en en ordningsvakt där.
Det hela slutar med 6 månaders sjukskrivning (gipsad hand,nedsatt hörsel,sönderslaget ansikte).
Anmäler givetvis personerna (3 st vakter) för misshandel o när detta kommer fram till deras kännedom så svarar dom givetvis med en motanmälan vilket leder till att min anmälan las ner i brist på bevis o vakternas anmälan har lett till rätten.

Då jag själv hade liknande jobb blev/är jag avstängd från mitt jobb i väntan på en ev friande dom.
Ja så här efter 2 år går jag fortfarande o väntar på att bli kallad till rätten så att jag kan dömmas för att jag blev misshandlad.

Behöver man tillägga att man inte visar sig på grace längre?...
Jasså så du blev misshandlad av Lasse & Co då? Dom som är så bra vakter... :lol: För övrigt tycker jag mig känna igen historien men med en "lite" annan vinkling.
I vilket fall är det bedrövligt att rättssystemet tar sån tid på sig.
Locked