Hammers i KK
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hammers i KK
Hammers i KK enligt radion!!!!!!!
Detta visar ju bara en en gång vilken Kalle Anka-licens förbundets elitlicens är. Förbundet MÅSTE göra om licensen så att den blir verklighetsförankrad och hanterar fler långsiktiga mått. Hammers klarade ju sin licens, men de har ju nu klart och tydligt visat att de inte var stabila och skulle således aldrig fått någon licens. Enligt min mening ska man inte kunna klara en elitlicens för att senare samma år gå i kk. Systemfel!
Troja - laget i hjärtat
Då var det avgjord..
Fan, jag unnar ingen Hammers situation, jag kan inte ens börja föreställa mig hur klubben och dess supporters känner nu. Dette är en tråkig nyhet ("nyhet"), man hoppades ju in i det längsta att dom skulle klara av det!
Hur blir det med serien nu?? Dom matcherna som är spelade för Hammers del, kommer alla lagens resultat att bli nollade som om matchen aldrig spelats?

Hur blir det med serien nu?? Dom matcherna som är spelade för Hammers del, kommer alla lagens resultat att bli nollade som om matchen aldrig spelats?
Ja, det skall bli intressant hur man skall reda ut detta på ett för alla lag rättvist sätt. Att de skall få spela vidare ser jag som uteslutet. Att de skulle få fallet prövat i hovrätten verkar inte troligt.
Skulle tro att det blir fler klubbar i Allsvenskan som till nästa säsong går Hammers öde till mötes. Det finns helt enkelt inte ekonomi i vissa klubbar i Allsvenskan att bedriva elitverksamhet på den nivå de nu gör.
Skulle tro att det blir fler klubbar i Allsvenskan som till nästa säsong går Hammers öde till mötes. Det finns helt enkelt inte ekonomi i vissa klubbar i Allsvenskan att bedriva elitverksamhet på den nivå de nu gör.
Enligt Svenska Ishockeyförbundet kap.6, §3
"Förening som under pågående seriespel försatts i konkurs har rätt att, om konkursförvaltaren så bedömer lämpligt, fullfölja sitt deltagande i den serie föreningen är kvalificerad till."
Sen återstår att se om dom har slantar att fullfölja... eller viljan. Får avvakta konkursförvaltarens beslut innan vi räknar av poängen.
"Förening som under pågående seriespel försatts i konkurs har rätt att, om konkursförvaltaren så bedömer lämpligt, fullfölja sitt deltagande i den serie föreningen är kvalificerad till."
Sen återstår att se om dom har slantar att fullfölja... eller viljan. Får avvakta konkursförvaltarens beslut innan vi räknar av poängen.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Förbundet har nog mer problem än så..alla i vår pool skulle mött Halmstad fyra gånger, andra poolen två gånger. Räcker således inte med att stryka Halmstadsmatcherna då alla i vår pool skulle ha två mindre matcher spelade när serien är slut. Man kan inte börja om serien såklart, så det är nog dags för krismöte på förbundet nu. Finns ingen rättvis lösning om man inte ser till att Halmstad kan slutföra serien, och det går ju sannolikt inte heller..PutteA wrote:Det blir ju så att alla matcher mot Hammers blir ju ospelade, således alla poäng bort. Vi hamnar på 18 pinnar, och en i fortsättningen haltande serie....fan va tråkigt.
Personligen tycker jag inte det är någon idé att "gråta över spild mjölk".Toby wrote:Undrar hur glada Örebro eller Skövde är nu?
Speciellt då det är andras mjölk som har spillts och surnat till så att det börjar lukta riktigt illa.
Med flaggan i topp och rak i ryggen så far vi mot Örebro på onsdag i två sponsrade bussar med glada Skövde supporters.
Och förhoppningsvis så blir det en glädjens hemresa också.
Hadé gott
//Xoogman
PS
Till Toby-Trojan
Se nu till att sätta lite press på förhansfavoriterna TAIF och BHC
Till Lakejerna
Nu får ni rycka upp laget en smula.
Kvalstrecket närmar sig och ni som nyss var å sniffade på det andra strecket
DS
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
In Hoc Signo Vinces
Som vanligt har inte hockeyförbundet tänkt på vad de ska göra ifall något händer som de aldrig varit med om tidigare...
Last edited by Putte#24 on 15 November 2005, 14:36, edited 1 time in total.
Senaste nytt ifrån HH:
http://www.hammers.nu/3.asp?dataId=1058
http://www.hammers.nu/3.asp?dataId=1058
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Vadå tacka hockeyförbundet? Vem f*n var det som tog beslutet att spela i en hög serie med ett material och en ekonomi som en div3 förening? Hammers hade papprena i ordning när elitlicensnämnden granskade dem. Att de ansvarig i Hammers redan då visste att det fanns en stor risk att de skulle kånka kan ju inte skyllas på hockeyförbundet eller? Det är helt och hållet Halmstad Hammers fel, vilket nu hockeyallsvenskan och Skövde får lida för. Maken till enögd klubb får man leta efter.Linkan wrote:Fan vilket strul det kommer att bli med poäng och derbygrupper.
Tacka hockeyförbundet för detta.
Det var strul långt innan serien började och som jag fattade så flyttade man bara skulden så att licensen skulle gå igenom man måste varaMygel wrote:Vadå tacka hockeyförbundet? Vem f*n var det som tog beslutet att spela i en hög serie med ett material och en ekonomi som en div3 förening? Hammers hade papprena i ordning när elitlicensnämnden granskade dem. Att de ansvarig i Hammers redan då visste att det fanns en stor risk att de skulle kånka kan ju inte skyllas på hockeyförbundet eller? Det är helt och hållet Halmstad Hammers fel, vilket nu hockeyallsvenskan och Skövde får lida för. Maken till enögd klubb får man leta efter.Linkan wrote:Fan vilket strul det kommer att bli med poäng och derbygrupper.
Tacka hockeyförbundet för detta.
hård för att det inte ska bli så här annars skulle Halmstad slippa tappa
så mycket i divisioner. Så enöga.... tro inte det. Hoppas att det ska lösa
sig för Halmstad.
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Visst kunde elitlicensnämnden kanske gått hårdare, men vad jag förstodd så uppfyllde Hammers mer eller mindre alla kraven utom det med styrelsen. De kan ju inte lägga upp nya regler. Hammers visste vad som krävdes för att klara sig och de gjorde så att de klarade sig genom granskningen. De BORDE vetat att det var en stor chansningen att spela i allsvenskan och genom att ta den chansningen så förstörde de Skövde chanser att spela i allsvenskan (eftersom Halmstad redan förra säsongen spelade med en trupp som de inte hade råd med, även fast den var det billigaste i serien) samtidigt som de nu ser ut att haverera serien. Hade klubbledningen i Halmstad tagit sitt flrnuft tillfånga, vilket inte verkar råda i någon form i den klubben eller bland supportrarna, så skulle man insett att det antagligen inte skulle gå och därför ödmjukast sagt nej till platsen och istället tagit steget neråt för att bygga upp något nytt.
Hammers klarar sig inte och jag mer flera andra har skrivit det i flertalet inlägg sedan i våras. Jag tycker inte ett dugg synd om dem. Alla måste komma ihåg att en konkurs i realiteten nästan bara att påverka A-laget. Alal klubbar som har kånkat hittills i Sverige har fortsatt driva ungdomsverksamheterna och ungdomslagen. kan inet se att det skulle bli annorlunda i Halmstad. Supportrarna, som har varit tuffa och sagt att de visst ska spela i allsvenskan, har jag inga sympatier för. Dessa supportrar har ända sedan de tog steget upp saknat verklighetsuppfattning i mångt och mycket. Gissningsvis kan man nu läsa på deras forum att det är kommunens fel att konkursen sker eller så är det HPs fel. Vakna upp o smaka det beska kaffet av verkligheten kära Halmstad vänner. Tycker ni alla ska be om färlåtelse till övriga allsvenska lag + Skövde för att ni gamblade på ett dött lopp.
Hammers klarar sig inte och jag mer flera andra har skrivit det i flertalet inlägg sedan i våras. Jag tycker inte ett dugg synd om dem. Alla måste komma ihåg att en konkurs i realiteten nästan bara att påverka A-laget. Alal klubbar som har kånkat hittills i Sverige har fortsatt driva ungdomsverksamheterna och ungdomslagen. kan inet se att det skulle bli annorlunda i Halmstad. Supportrarna, som har varit tuffa och sagt att de visst ska spela i allsvenskan, har jag inga sympatier för. Dessa supportrar har ända sedan de tog steget upp saknat verklighetsuppfattning i mångt och mycket. Gissningsvis kan man nu läsa på deras forum att det är kommunens fel att konkursen sker eller så är det HPs fel. Vakna upp o smaka det beska kaffet av verkligheten kära Halmstad vänner. Tycker ni alla ska be om färlåtelse till övriga allsvenska lag + Skövde för att ni gamblade på ett dött lopp.
Mygel wrote:Visst kunde elitlicensnämnden kanske gått hårdare, men vad jag förstodd så uppfyllde Hammers mer eller mindre alla kraven utom det med styrelsen. De kan ju inte lägga upp nya regler. Hammers visste vad som krävdes för att klara sig och de gjorde så att de klarade sig genom granskningen. De BORDE vetat att det var en stor chansningen att spela i allsvenskan och genom att ta den chansningen så förstörde de Skövde chanser att spela i allsvenskan (eftersom Halmstad redan förra säsongen spelade med en trupp som de inte hade råd med, även fast den var det billigaste i serien) samtidigt som de nu ser ut att haverera serien. Hade klubbledningen i Halmstad tagit sitt flrnuft tillfånga, vilket inte verkar råda i någon form i den klubben eller bland supportrarna, så skulle man insett att det antagligen inte skulle gå och därför ödmjukast sagt nej till platsen och istället tagit steget neråt för att bygga upp något nytt.

Lika bra att ligga lågt tills man vet mer..
Lakers o Fbk i hjärtat.
Om Halmstad inte kan spela vidare blir det som sagt väldigt rörigt. Att bara räkna bort Halmstads matcher och spela resten av serien som vanligt går som någon nämnt inte, eftersom söderpolen då får två matcher mindre spelade. Ett alternativ är att serien fortsätter som normalt förutom matcherna mot Halmstad som räknas som WO-vinst med 3-0, eller vad det nu är som gäller i hockey. Detta skulle i så fall även gälla redan spelade matcher, vilket t.ex. Västerås skulle bli väldigt glada över eftersom dom skulle få 2 poäng mer. Detta gynnar södra polen som får 12 poäng gratis. Norra polen får 6 poäng gratis men istället två matcher mer.
Ett annat alternativ är helt ta bort matcherna mot Halmstad och slopa södra och norra polen och för att det inte ska bli för få matcher möts alla 3 gånger. Detta skulle medföra drastiska ändringar i spelschemat och dyrare resor.
Nån annan som har nåt förslag?
Ett annat alternativ är helt ta bort matcherna mot Halmstad och slopa södra och norra polen och för att det inte ska bli för få matcher möts alla 3 gånger. Detta skulle medföra drastiska ändringar i spelschemat och dyrare resor.
Om nu det blir på det sättet att Hammers försvinner borde de spelade matcherna räknas enligt de resultat som matcherna slutat och resterande enligt WO principen ( 2 eller 3 - 0 ) Detta gynnar självklart den södra poolen men när det blir på detta sätt är det omöjligt att skipa rättvisa.Qrax wrote:Om Halmstad inte kan spela vidare blir det som sagt väldigt rörigt. Att bara räkna bort Halmstads matcher och spela resten av serien som vanligt går som någon nämnt inte, eftersom söderpolen då får två matcher mindre spelade. Ett alternativ är att serien fortsätter som normalt förutom matcherna mot Halmstad som räknas som WO-vinst med 3-0, eller vad det nu är som gäller i hockey. Detta skulle i så fall även gälla redan spelade matcher, vilket t.ex. Västerås skulle bli väldigt glada över eftersom dom skulle få 2 poäng mer. Detta gynnar södra polen som får 12 poäng gratis. Norra polen får 6 poäng gratis men istället två matcher mer.
Jepp, men stryker man bara matcherna så gynnas norra poolen istället, så hår man än gör så ser inte jag nån 100% rättvis lösning på problemetRoggan wrote:Om nu det blir på det sättet att Hammers försvinner borde de spelade matcherna räknas enligt de resultat som matcherna slutat och resterande enligt WO principen ( 2 eller 3 - 0 ) Detta gynnar självklart den södra poolen men när det blir på detta sätt är det omöjligt att skipa rättvisa.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
I Mygels åsikter och ställningstagande kan man ana ett klart motstånd mot Hammers och Hammerssupportrar. Vore kul och sett om du hade haft samma stake att kasta in handduken tvärt om det gällt Rögles framtid i en liknande situation..Lägg ner eller kämpa to the bitter end..
Ganska lätt att fälla kommentarer om andra när man själv sitter i någorlunda tryggt bo. Gillar inte heller situationen som uppstått men att vi alla så jävla självklart skulle lagt oss på rygg om det gällt vårt eget lag tror jag knappast.
Ganska lätt att fälla kommentarer om andra när man själv sitter i någorlunda tryggt bo. Gillar inte heller situationen som uppstått men att vi alla så jävla självklart skulle lagt oss på rygg om det gällt vårt eget lag tror jag knappast.