Vilken stad???

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
erok
c/o LL´s Forum

Vilken stad???

Post by erok »

Hörde på jobbet att det har kommit fram ett nytt poppulärt hockeylag med en splitter ny hall i blekinge.De lirar i trean iår och de drar en publik på ca 2000 per match.Frågan är vilken stad är detta och finns det någon hemsida????
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Karlskrona
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tackar för svaret.Stackars alla kulturlags supportrar.Snart har de kanske ett lag till att tjura över :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Nu var det på invigningen av hallen med andra jippon det kom 2.000 personer.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Den som söker han finner :lol:

www.khk.se

KHK-SIK 11-0 publik 2076
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

http://www.khk.se/rosenholm.htm

blir inte alls avundsjuk..........
Kiddan
Site Admin

Post by Kiddan »

He he hade nästa varit roligt att åka och titta :).
Lakers till eliten
Forumamatör

Post by Lakers till eliten »

Den arenan blir man ju duktigt avundsjuk på.
Men inte division 3....hehe
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

på arenan ja=)

finns det inget företag som kan sponsra en i Växjö?!
Fixo
Forumamatör

Re: Vilken stad???

Post by Fixo »

erok wrote:Hörde på jobbet att det har kommit fram ett nytt poppulärt hockeylag med en splitter ny hall i blekinge.De lirar i trean iår och de drar en publik på ca 2000 per match.Frågan är vilken stad är detta och finns det någon hemsida????
Nu är ju detta inget nytt lag.. De har lirat ganska länge.. Var en gång i tiden högt upp i seriesystemet och bl.a annat Håkan Loob har representerat klubben.. För övrigt så kommer ju eran "favvis" Jimmie Svensson från KHK.
Men det verkar vara en fin arena.
[b]Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge[/b]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Förvisso sant att HKH har funnits länge.Men när de får en publik på ca 2000 över en natt så höjer den mest ointreserade hockymänniskan på ögonbrynen därav snacket på jobbet.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Som sagts 2.000 på invigningsmatchen ,matchen efter 900,tror de flesta har kommit för att kolla hallen,innan hade man ca 200 på sina matcher.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Någon som vet vad Växjö HC hade i publiksiffra på deras invigning av hallen :lol:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

jag blir imponerad av hallen.
Riktigt fin
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

erok wrote:Någon som vet vad Växjö HC hade i publiksiffra på deras invigning av hallen :lol:
alfax kanske var där som barn,alla andra har väl gått ur tiden :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Malul wrote:
erok wrote:Någon som vet vad Växjö HC hade i publiksiffra på deras invigning av hallen :lol:
alfax kanske var där som barn,alla andra har väl gått ur tiden :lol:
Nu ska du inte vara sån Malul :lol: ,vi är många som var där som följer Lakers idag.Publiksiffran kan jag ej ,men ska ta reda på den.Men att vi var över 5.000 i en kvalmatch på uterinken kommer jag ihåg.
Forumproffs

Post by #54 »

Hmmm mycket fin arena...är kanske en rik kommun det där karlskrona.

Bra skottstatestik i 11-0 matchen, 69-14 :D
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Hur kan Karlskrona lyckas med nått sånt här med ett div 3 lag, när "Idrottsstaden" :roll: Växjö endast lyckas bygga om läktarna i den gamla ladan. Vad är hemligheten?? Kan nån svara på detta. :dontknow: Om dom klarar att hitta en sponsor till ett sånt projekt borde ju Växjö lyckas också, eller??

En jäkligt fin hall, är inte avis, men förundrad 8O
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

PutteA wrote:Hur kan Karlskrona lyckas med nått sånt här med ett div 3 lag, när "Idrottsstaden" :roll: Växjö endast lyckas bygga om läktarna i den gamla ladan. Vad är hemligheten?? Kan nån svara på detta. :dontknow: Om dom klarar att hitta en sponsor till ett sånt projekt borde ju Växjö lyckas också, eller??

Ja, någon idrottskommun har vi inte och kommer nog inte få heller, däremot en jäkla massa idrottsföreningar. Det måste vara det dom syftar på. Allt handlar om prioritering och Växjö Kommun prioriterar inte idrott mer än man nödvändigtvis måste. Däremot vill man gärna försöka lura i folk utifrån att man gör det. Men det finns andra saker man har högt på priolistan. Fin arena hade dom fått i alla fall.
Last edited by Niles on 8 November 2005, 22:55, edited 1 time in total.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Niles wrote:
PutteA wrote:Hur kan Karlskrona lyckas med nått sånt här med ett div 3 lag, när "Idrottsstaden" :roll: Växjö endast lyckas bygga om läktarna i den gamla ladan. Vad är hemligheten?? Kan nån svara på detta. :dontknow: Om dom klarar att hitta en sponsor till ett sånt projekt borde ju Växjö lyckas också, eller??

Ja, någon idrottskommun har vi inte och kommer nog inte få heller, däremot en jäkla massa idrottsföreningar. Det måste vara det dom syftar på. Allt handlar om prioritering och Växjö Kommun prioriterar inte idrott mer än man nödvändigtvis måste. Däremot vill man gärna försöka lura i folk utifrån att man gör det. Men det finns andra saker man har högt på priolistan.
Mmm, de e nog så....tyvärr.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Fixo
Forumamatör

Post by Fixo »

Det är många idrotter som ska rymmas under taket, badminton, tennis, konståkning, curling och hockey. Sedan har det även bildats ett bolag som ska ordna konserter och dylikt. Melodifestivalen ska, som ni säkert vet, anordnas där. Vodafone har gått in med 10 milj.. Men som tidigare nämnts... Det är en fin arena.
[b]Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge[/b]
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Grym arena hoppas vi kan få nåt liknande nån dag....
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

Fixo wrote:Det är många idrotter som ska rymmas under taket, badminton, tennis, konståkning, curling och hockey. Sedan har det även bildats ett bolag som ska ordna konserter och dylikt. Melodifestivalen ska, som ni säkert vet, anordnas där. Vodafone har gått in med 10 milj.. Men som tidigare nämnts... Det är en fin arena.
vad som ska nämnas är att de faktiskt har 2 nya isytor i Arena Rosenholm om jag är rätt informerad. Den gamla Wämöhallen tror jag de ska riva.

I Växjö verkar 2 isytor vara en utopi som vi tyvärr bara kan drömma om, jag räknar inte uterinken eftersom den bara kan användas av framtidssektionen under en väldigt begränsad del av säsongen.

Vår förening kommer att lida för detta under en lång tid. Det blir otroligt svårt att få fram egna spelare till representationslaget om inte våra killar och tjejer i framtidssektionen får möjlighet att utöva sin sport på någotsånär lika villkor som övriga föreningar. I tidig ålder tränar våra killar och tjejer 1-2 gånger i veckan på is medan föreningarna i vår närhet kan erbjuda 3-4 ispass per vecka. Politikerna i Växjö kommun måste vaknar ur sin politikerdvala och inse att det faktiskt är bra för kommunen att ha ett starkt lag i högsta eller näst högsta serien i Sverige. Och att vi kan ha med egna förmågor i representationslaget.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Anfall wrote:
Fixo wrote:Det är många idrotter som ska rymmas under taket, badminton, tennis, konståkning, curling och hockey. Sedan har det även bildats ett bolag som ska ordna konserter och dylikt. Melodifestivalen ska, som ni säkert vet, anordnas där. Vodafone har gått in med 10 milj.. Men som tidigare nämnts... Det är en fin arena.
vad som ska nämnas är att de faktiskt har 2 nya isytor i Arena Rosenholm om jag är rätt informerad. Den gamla Wämöhallen tror jag de ska riva.

I Växjö verkar 2 isytor vara en utopi som vi tyvärr bara kan drömma om, jag räknar inte uterinken eftersom den bara kan användas av framtidssektionen under en väldigt begränsad del av säsongen.

Vår förening kommer att lida för detta under en lång tid. Det blir otroligt svårt att få fram egna spelare till representationslaget om inte våra killar och tjejer i framtidssektionen får möjlighet att utöva sin sport på någotsånär lika villkor som övriga föreningar. I tidig ålder tränar våra killar och tjejer 1-2 gånger i veckan på is medan föreningarna i vår närhet kan erbjuda 3-4 ispass per vecka. Politikerna i Växjö kommun måste vaknar ur sin politikerdvala och inse att det faktiskt är bra för kommunen att ha ett starkt lag i högsta eller näst högsta serien i Sverige. Och att vi kan ha med egna förmågor i representationslaget.
Anfall : det bästa inlägget jag läst från Dej (förlåt det var inte illa menat :oops: )men dina ord skulle varenda politiker i den så kallade idrottskommunen läsa.
mongo
Forumamatör

Post by mongo »

Det är dax att göra detta till en valfråga! Då kan Håkan "Tennis-stolpen" Fritzén och vänsterpartiet visa om de lever i verkligheten eller om de fortfarande lever i sitt egna micro-kosmos. :roll:
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Ja Fritzén har jag inte mycket till övers för! Särskilt inte iom att han var en av de ansvariga när de bestämde sig för att flytta handikappsplatsen. Istället för att komma ner under en match och kolla hur många rullstolsbundna som brukar vara på matchen så ringer man istället till en av dessa och frågar om hur många som brukar vara där och be om ett uppskattat snitt!

Och vad har kontentan av detta blivit? Jo att den nya antagligen kommer vara underdimensionerad och kommer antagligen inte kunna rymma alla de som brukar vara på matcherna! Ser iaf så ut!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

ruppo wrote:Och vad har kontentan av detta blivit? Jo att den nya antagligen kommer vara underdimensionerad och kommer antagligen inte kunna rymma alla de som brukar vara på matcherna!
Skandal, hur kan detta få ske?!
Riktigt dåligt skött om det är som du säger, att han inte ens kommit till en match och verkligen kontrollerat hur många som i dagsläget brukar utnyttja handikapprampen.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag hörde att det blir 6 platser ,är detta sant ,så säjer jag bara SKANDAL!!
men vad kan man fodra av en politiker i Växjös regeringskolation.
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

alfax wrote: Anfall : det bästa inlägget jag läst från Dej (förlåt det var inte illa menat :oops: )men dina ord skulle varenda politiker i den så kallade idrottskommunen läsa.
Tack Alfax! :D Antingen var jag den blinda hönan som hittade det berömda kornet eller så är det ett trendbrott. :wink:
Växjö Lakers, vinner mot alla!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tänkte kolla in detta lag lite närmare :lol: Har ni hockeyabstenens så kan ni ju alltid stilla denna ikväll.Diö-KHK kl 19.00 i Diö ishall.
Stämningen ska black bugs stå för enligt dem själva
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Den som vill se KIK kan åka till Diö ishall i kväll då de två lagen drabbar samman i div 3.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Ekar det här? :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

vi hade vell lite mer än 3500 pers eller nått :D
Angel Islet Army
Post Reply