RÖGLE - MALMÖ
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Grymt imponerande! Det värsta med detta resultatet är ju att det lär fungera som tändvätska hos malmö o vara ordentligt revangsugna på söndag!
Imponerande publiksiffra oxå....4600
Imponerande publiksiffra oxå....4600
Last edited by ruppo on 11 October 2005, 20:18, edited 1 time in total.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Ja snacka om att detta svider för Mif och visst kan vi få fan för det,men de har också ett krav på sig att vinna nu mot oss efter detta och där finns en fördel för oss..........Man måste ju vara optimistÅryd Lakej wrote:4-0 samtidgt som det är kul så kan vi få fan för detta kanske

Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Lakers har fler växlar att lägga i... vi har ännu inte sett tillnärmelsevis vad dom kan prestera. Kom ihåg att mer än hälften av laget är nytt och att dom ännu inte hunnit spela ihop sig, men det kommer allt mer... och mer... och MER!!! 
DET ÄR MALMÖ SOM SKA VARA GLADA OM DOM LYCKAS FÅ NÅGON POÄNG. 600 LAKEJER KOMMER ATT HÖRAS PÅ SÖNDAG!!!!!!!!!!

DET ÄR MALMÖ SOM SKA VARA GLADA OM DOM LYCKAS FÅ NÅGON POÄNG. 600 LAKEJER KOMMER ATT HÖRAS PÅ SÖNDAG!!!!!!!!!!

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
OM nu Mif torskar ikväll, vilket mycket talar för, och OM Växjö vinner i morgon över Nyköping, vips, då avancerar Vi en plats till uppåt i tabellen - de är så jag ser på det. Jag ger blanka fan i hur mycker MER taggat ett sargat Mif är på söndag. En match i taget nu...
/T5!!
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Detta är en av de mycket få gånger då jag gärna ser Rögle som segrare. Detta av rent serietekniska skäl! Om inte Malmö och Skelefteå går upp i Eliten kan ju förbundet inte stänga elitserien som de gärna vill. Inget ont som inte har något got med sig alltså!
Jag tror de tillresta suportrarna kan tända Lakers i Malmö på söndag
Jag tror de tillresta suportrarna kan tända Lakers i Malmö på söndag
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
- Nyström han e kung i VLH!
- Forumamatör
- Nyström han e kung i VLH!
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
HÄRLIGT.Nyström han e kung i VLH! wrote:det slutade 4-3
En rögle kompis ringde mig i pausen till per 3 och berättade att rögel ledde med 4-0 man hörde på hans röst att han var riktigt glad.
Och Rögle höll ut tills slutet och vann med 4-3
GRATTIS RÖGLE.
Vinst för oss imon och vi är som sämst 3a om jag inte har räknat fel ?
/A
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
Jag tycker det är härligt.Per_växjö wrote:Hur kan du tycka det är härligt??Lakersfan_03 wrote:HÄRLIGT.Nyström han e kung i VLH! wrote:det slutade 4-3
/A
Det skulle ju sluta lika! Eller malmö vinst...
*För vi har större chans att vinna mot MIF i sådana fall.
*Och rögle kommer ju va tvungna och förlora förr eller senare och det i Lakerdome
* För att jag personligen INTE tycker om Malmö
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Re: RÖGLE - MALMÖ
Man får gratuleraLakersfan_03 wrote: Matchtips 4 -3 till Rögle
Publik : 4600

Inte illa att både spika resultatet & publiken (publiken var iofs inte så svår)
Fasen vad gott det känns just nu...
Kan vi så kan fasen ni oxå

*ÄLSKA RBK*
c70t5 wrote:Jag är tämligen säker på att Hökarna tryker till Rögle ikväll och vinner med ett par kassar.
Rögle - Mif, 1 - 5
/T5!!

Där ser man - stort grattis Rögle, ett mycket bra resultat. Var det månne en hel hoper Hökar med hängande gamnacke som lämnade ängelholms ishall denna aftonen...
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Ja just det, så var det.....Hofnar 14.05 idag wrote:Själv har jag en lite udda och märklig känsla av att pojkarna (ja, jag kan säga så eftersom jag är äldre än dem allesammans) i grönt och vitt kommer att göra sig odödliga i hemmapublikens ögon ikväll.
Som allmänt känd neggotippare är denna känslan rätt ovanlig.

Tunga och tröga Malmöbackar hängde inte med i svängarna. Tyvärr medger vår besättning så mycket mer än två perioder i sånt tempo. Kenny hade nog en bit över 40 minuter på isen i kväll. Det håller inte i längden.
Men just nu njuter man bara...... så in i helvete!
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
INTE mig emot.ruppo wrote:Hoppas vi kan göra om bedriften på söndag! Ska bli grymt kul o åka ner dit iaf!
Hur mycket Osten än snackar om att Dödgökarna är ett lag som drar åt samma håll, ser man ändå primadonnefasonerna lysa igenom från och till.
Staal var väl en av de allra divigaste ikväll, och vid några tillfällen såg det ut som om ornitologerna höll på att ryka ihop, i sitt eget bås.
Det är å andra sidan väldigt frustrerande att spela i Ängelholms ishall.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
- Tux Thunderbird
- Forumamatör
*Host* Vissa hade ju de tre (1, 4-3 och 4600) samt Henke Eriksson som förste målskytt. Tipparligan är en mycket trevlig läsning just nu för vissa pingviner *flinar blygsamt* Grattis till en bra tippning Lakersfan_03 och lycka till mot de Räliga (tm) när det är dags. Alla lag som möter IFMR är mina bästa vänner i ca två och en halv timme. En i stort sett perfekt afton, enda plumpen var att jag inte blev uppraggad av en ekonomiskt oberoende fotomodell på ståplatsläktaren ...spirre wrote:Man får gratuleraLakersfan_03 wrote: Matchtips 4 -3 till Rögle
Publik : 4600![]()
/Älskat kära Rögle har jag alltid gjort!
"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650
"Storartad verbal förnedring åt våra ärade motståndare" -- Tux Thunderbird ~2005
"Storartad verbal förnedring åt våra ärade motståndare" -- Tux Thunderbird ~2005
Rögles första 10 minuter måste vara det kvalitetsmässigt bästa som någonsin presterats på nivån under ES. Det spelet skulle inte gjort bort sig i en SM-final. Skönt och se att RBK inte orkade spela så i en hel match. Jag var lite svettig där ett tag. I tredje tog de helt sonika slut. VLH är starka i tredje.
Mamö - Vill man inte vinna gör man det väldigt sällan. Hockey gör ont.
Mamö - Vill man inte vinna gör man det väldigt sällan. Hockey gör ont.
-
- c/o LL´s Forum
Ja det var en perfekt tippning som gick in.Tux Thunderbird wrote:*Host* Vissa hade ju de tre (1, 4-3 och 4600) samt Henke Eriksson som förste målskytt. Tipparligan är en mycket trevlig läsning just nu för vissa pingviner *flinar blygsamt* Grattis till en bra tippning Lakersfan_03 och lycka till mot de Räliga (tm) när det är dags. Alla lag som möter IFMR är mina bästa vänner i ca två och en halv timme. En i stort sett perfekt afton, enda plumpen var att jag inte blev uppraggad av en ekonomiskt oberoende fotomodell på ståplatsläktaren ...spirre wrote:Man får gratuleraLakersfan_03 wrote: Matchtips 4 -3 till Rögle
Publik : 4600![]()
/Älskat kära Rögle har jag alltid gjort!
Derbymatcher brukar man oftast aldrig vinna med mycket men visst känndes 4-0 som en säker seger.
Men jag har en känsla av att de flesta aiarna inte bryr sig om att de kom ikapp med 3 mål utan är jävligt glada för att ni vann.
Som du säger , kan ni så kan vi.
Hoppas påen jävla massa lakejer i Malmö.
Ikväll ska jag köpa biljett.
Jag tror många kommer ihåg i lakerdome när troja ledde med 4-1 inför tredje. hundratals i lakerdome begav sig hemmåt innan 3e.
vad hände ?. jo vi reducerade 2-4 , 3-4 och även kvtitterade 4-4.
Sedan fick vi in ett mål precis i slutet 20:01 gissar jag klockan skulle stått på och målet blev självklart bortdömt.
Istället vinner vi på övertid.
I derbyn kan allt hända.
/A
Vi gör två bedrövliga perioder igår.
4-0 till Rögle är helt rättvist och vi har typ endast Staals stolpskott på 40 minuter.
I tredje trummar vi igång och Carl Söderberg i spetsen börjar vinna tekningar, tacklingar mm.
4-0 blir 4-3 och det är nära 4-4 också.
Men ärligt talat, som vi (Malmö Redhawks) spelade första två perioderna kommer vi få kriga i botten.
Nu kommer både Lubomir Sekeras och Robert Tomik till matchen mot er.
Sekeras är en väldigt bra back (spelade i Södertälje för några år sen, sen till nhl).
Tomik kan jag inte uttala mig om då jag knappt vet någonting om honom.
Nu måste killar som Riihijärvi, Staal, Matthiasson och Sälen (Wahlberg) ta i lite, igår åkte Riihijärvi runt på en skridskor och såg ut som "Ähh skitsamma".
Bara Janne Virtanen blir petad till matchen på söndag, något annat vore konstigt.
4-0 till Rögle är helt rättvist och vi har typ endast Staals stolpskott på 40 minuter.
I tredje trummar vi igång och Carl Söderberg i spetsen börjar vinna tekningar, tacklingar mm.
4-0 blir 4-3 och det är nära 4-4 också.
Men ärligt talat, som vi (Malmö Redhawks) spelade första två perioderna kommer vi få kriga i botten.
Nu kommer både Lubomir Sekeras och Robert Tomik till matchen mot er.
Sekeras är en väldigt bra back (spelade i Södertälje för några år sen, sen till nhl).
Tomik kan jag inte uttala mig om då jag knappt vet någonting om honom.
Nu måste killar som Riihijärvi, Staal, Matthiasson och Sälen (Wahlberg) ta i lite, igår åkte Riihijärvi runt på en skridskor och såg ut som "Ähh skitsamma".
Bara Janne Virtanen blir petad till matchen på söndag, något annat vore konstigt.
Ja, och poäng blev det. Ni som tyckte det var roligt att kolla på MIF - Rögle måste asgarvat när ni kollade på MIF - VäxjöCharlamov wrote:Lakers har fler växlar att lägga i... vi har ännu inte sett tillnärmelsevis vad dom kan prestera. Kom ihåg att mer än hälften av laget är nytt och att dom ännu inte hunnit spela ihop sig, men det kommer allt mer... och mer... och MER!!!