RÖGLE - MALMÖ

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

RÖGLE - MALMÖ

Post by Lakersfan_03 »

Vilket derby det blir imorgon.
Komigen Rögle se till att vinna matchen mot malmö och förtjäna erat namn skånes stolthet.
Hoppas och tror att rögle tar hem matchen.

Matchtips 4 -3 till Rögle

Publik : 4600
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Guest

Post by Guest »

Själv så hoppas jag på att det blir oavgjort.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Ska se matchen på Sport-Expressen.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Okej, det är visserligen nästa match men inte VÅR nästa match.

Tråden flyttad till "Hockey"

//Viktor
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

9 år, 9 månader och 4 dagar.

Så länge sedan är det vi möttes i en tävlingsmatch. Som vi har väntat...

Lite inblick kan man få om man läser Helsingborgs Dagblad.

Nu är det allvar :twisted:
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja, vi har haft våra "hat"-matcher mot Tingsryd och Troja och har det nu mot Nybro.Men var vi menar med "hat" är nog ingenting för de känslor som finns i derbyt mellan Rögle och Mif och för min personliga del får gärna Rögle dra det längsta strået.
Hatet mot Malmö för min del är framförallt inom fotbollen och den grisfotboll de spelade mot Öster på 70-80-talet.Det förlåter jag ALDRIG MFF och glädjs varje gång de förlorar fortfarande.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Boris
Forumamatör

Post by Boris »

Hoppas verkligen vi (Malmö) vinner mot Rögle ikväll, otroligt viktig match.

Nu är man registerad på lakerslakejer.com, trevligt ställe.
Ni har ju fått en bra start, man blir ju lite glad då man bor i Växjö men hjärtat dunkar för Redhawks.
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Gott för dig Jerry "Boris" att vi ska ner till Malmö så du får åka lite riktig hockeybuss :wink: :wink: :wink:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Hoppas Rögle krossar Malmö.
Så att de märker att det inte bara är att ta på sig skridskorna i den här serien. Mitt tips inför kvällen blir 3-3 men jag hoopas på Röglevinst.
Boris
Forumamatör

Post by Boris »

Japp klart Bizon!
Vi får hoppas det är en tyst buss på väg hem till Växjö... :wink:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

alfax wrote:Hatet mot Malmö för min del är framförallt inom fotbollen och den grisfotboll de spelade mot Öster på 70-80-talet.Det förlåter jag ALDRIG MFF och glädjs varje gång de förlorar fortfarande.
Ja du Alfax... var det klubben som spelade grisfotboll... eller enskilda spelare... eller? Tycker HATA är ett väl starkt uttryck!!! Bättre att älska egna laget än att hata motståndarna... ffa lära ungdomarna det. Vill inte dra igång en samhällsdebatt, men idrotten lär ungdomarna många tokiga saker... själv lärde jag mig både att svära, snusa och dricka brännvin... samt dela ut en å annan fet smocka!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
EDGE

Post by EDGE »

Boris wrote:Hoppas verkligen vi (Malmö) vinner mot Rögle ikväll, otroligt viktig match.

Nu är man registerad på lakerslakejer.com, trevligt ställe.
Ni har ju fått en bra start, man blir ju lite glad då man bor i Växjö men hjärtat dunkar för Redhawks.
Så brukar det inte låta när du pratar om Lakers, Boris. Som ovanstående talare sa, skönt för dig att du kan åka riktig hockeybuss, utan en massa kraxande fåglar......(samt att du kommer undan lite billigare)
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag är tämligen säker på att Hökarna tryker till Rögle ikväll och vinner med ett par kassar.

Rögle - Mif, 1 - 5

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Det verkar vara väldigt få som tror på hemmavinst ikväll. Spelbolagen håller Dödgökarna som skyhöga favoriter och på diverse forum är det mest 2:or.

Själv har jag en lite udda och märklig känsla av att pojkarna (ja, jag kan säga så eftersom jag är äldre än dem allesammans) i grönt och vitt kommer att göra sig odödliga i hemmapublikens ögon ikväll.
Som allmänt känd neggotippare är denna känslan rätt ovanlig.

Den som lever får se.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Jag håller stenhårt på Rögle i afton...
Ska faktiskt ned på O learys och följa matchen med en öl i handen...

Matcher som dessa missar man inte gärna.
Ambassador | 19:57 ! ! !
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Charlamov wrote:
alfax wrote:Hatet mot Malmö för min del är framförallt inom fotbollen och den grisfotboll de spelade mot Öster på 70-80-talet.Det förlåter jag ALDRIG MFF och glädjs varje gång de förlorar fortfarande.
Ja du Alfax... var det klubben som spelade grisfotboll... eller enskilda spelare... eller? Tycker HATA är ett väl starkt uttryck!!! Bättre att älska egna laget än att hata motståndarna... ffa lära ungdomarna det. Vill inte dra igång en samhällsdebatt, men idrotten lär ungdomarna många tokiga saker... själv lärde jag mig både att svära, snusa och dricka brännvin... samt dela ut en å annan fet smocka!!!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Vet ni med säkerthet att Olearys kommer visa matchen ?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Boris wrote:Japp klart Bizon!
Vi får hoppas det är en tyst buss på väg hem till Växjö... :wink:
Det är aldrig tyst på Hockeybussen :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
EDGE

Post by EDGE »

Enligt Mickaela på O´Learys ska de sända matchen då det har inkommit många önskemål om detta.....

Man kan bara hoppas att så är fallet.......
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

CHARLAMOV: TACK!!! Ordet hata ska naturligtsvis inte förekomma i idrottsammanhang Men om vi tar bort ordet hata (vilket jag gör ) det en viss KRISTENSSON gjorde på värendsvallen efter att tacklat ut Strömberg i längdhoppsgropen ,tar upp en hand grus och kastar i ansiktet på honom ,plus alla protester från Bosse Larsson , Ljungberg med flera mot alla domslut ,det får mej att inte TYCKA OM DET LAGET för all framtid ........Men vi hade (Öster ) en vänsterytter vid namn Ewertsson som visste hur han kunde överlista de så kallade offsidefällorna,4-0 i halvtid då Malmö var förlamade det glömmer man ALDRIG.

Nu spårade denna tråden ut att bli fotbollsnack ,,,FÖRLÅT moderatorer.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

alfax wrote:CHARMANLOV: TACK!!! Ordet hata ska naturligtsvis inte förekomma i idrottsammanhang Men om vi tar bort ordet hata (vilket jag gör ) det en viss KRISTENSSON gjorde på värendsvallen efter att tacklat ut Strömberg i längdhoppsgropen ,tar upp en hand grus och kastar i ansiktet på honom ,plus alla protester från Bosse Larsson , Ljungberg med flera mot alla domslut ,det får mej att inte TYCKA OM DET LAGET för all framtid ........Men vi hade (Öster ) en vänsterytter vid namn Ewertsson som visste hur han kunde överlista de så kallade offsidefällorna,4-0 i halvtid då Malmö var förlamade det glömmer man ALDRIG.

En sista bara... det fanns en viss Martin Dahlin oxå... har aldrig sett så många armbågar på en människa som han hade... och alla placerade på smärtsamma ställen hos motståndarna... (han var iofs inte född när dinosaurierna du nämner spelade :lol: )
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Charlamov wrote:
alfax wrote:CHARMANLOV: TACK!!! Ordet hata ska naturligtsvis inte förekomma i idrottsammanhang Men om vi tar bort ordet hata (vilket jag gör ) det en viss KRISTENSSON gjorde på värendsvallen efter att tacklat ut Strömberg i längdhoppsgropen ,tar upp en hand grus och kastar i ansiktet på honom ,plus alla protester från Bosse Larsson , Ljungberg med flera mot alla domslut ,det får mej att inte TYCKA OM DET LAGET för all framtid ........Men vi hade (Öster ) en vänsterytter vid namn Ewertsson som visste hur han kunde överlista de så kallade offsidefällorna,4-0 i halvtid då Malmö var förlamade det glömmer man ALDRIG.

En sista bara... det fanns en viss Martin Dahlin oxå... har aldrig sett så många armbågar på en människa som han hade... och alla placerade på smärtsamma ställen hos motståndarna... (han var iofs inte född när dinosaurierna du nämner spelade :lol: )
Håller med dig fullständigt om Dahlin............Och rätt underligt hur vi människor är...hatad i klubblaget men älskad i Landslaget.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hofnar wrote:Det verkar vara väldigt få som tror på hemmavinst ikväll. Spelbolagen håller Dödgökarna som skyhöga favoriter och på diverse forum är det mest 2:or.

Själv har jag en lite udda och märklig känsla av att pojkarna (ja, jag kan säga så eftersom jag är äldre än dem allesammans) i grönt och vitt kommer att göra sig odödliga i hemmapublikens ögon ikväll.
Som allmänt känd neggotippare är denna känslan rätt ovanlig.

Den som lever får se.
jag tror faktiskt att ni vinner
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

vem som helst kan nog vinna såna här derbymatcher. se bara på taif-vlh under försäsongen
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tänkte ta mig ner till Ängelholm idag men det är slutsålt sedan länge sa de på kansliet.Tror det kan bli en match utöver det vanliga
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Cilla
Forumentusiast

Post by Cilla »

Är det ngn som vet om ngt av lag har ngn sk direktrapportering.....
Lakers now and forever

Cilla
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Kolla på malmös hemsida
Cilla
Forumentusiast

Post by Cilla »

Har gjort det...men hittade inget där....
Lakers now and forever

Cilla
Cilla
Forumentusiast

Post by Cilla »

det står 1-0 till rögle nu.....
Lakers now and forever

Cilla
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Om Rögle vinner med 8 mål så blir enda tabellförändringen att Lakers går upp till 3:e plats.. 8)
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Lobo wrote:Om Rögle vinner med 8 mål så blir enda tabellförändringen att Lakers går upp till 3:e plats.. 8)
Ja, o det lär ju verkligen hända? :lol:

Skulle Rögle förlora idag och Lakers vinna mot nyköping så går vi om Rögle! :lol:
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Cilla wrote:Har gjort det...men hittade inget där....
http://www.malmoredhawks.com/engines/page___575.aspx
Cilla
Forumentusiast

Post by Cilla »

TACK!
Lakers now and forever

Cilla
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

OJ DÅ! 3-0 till Rögle nu...radiosporten bevakar matchen,om det är någon som är intresserad.
Post Reply