RÖGLE - MALMÖ
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
RÖGLE - MALMÖ
Vilket derby det blir imorgon.
Komigen Rögle se till att vinna matchen mot malmö och förtjäna erat namn skånes stolthet.
Hoppas och tror att rögle tar hem matchen.
Matchtips 4 -3 till Rögle
Publik : 4600
Komigen Rögle se till att vinna matchen mot malmö och förtjäna erat namn skånes stolthet.
Hoppas och tror att rögle tar hem matchen.
Matchtips 4 -3 till Rögle
Publik : 4600
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
9 år, 9 månader och 4 dagar.
Så länge sedan är det vi möttes i en tävlingsmatch. Som vi har väntat...
Lite inblick kan man få om man läser Helsingborgs Dagblad.
Nu är det allvar
Så länge sedan är det vi möttes i en tävlingsmatch. Som vi har väntat...
Lite inblick kan man få om man läser Helsingborgs Dagblad.
Nu är det allvar

En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Ja, vi har haft våra "hat"-matcher mot Tingsryd och Troja och har det nu mot Nybro.Men var vi menar med "hat" är nog ingenting för de känslor som finns i derbyt mellan Rögle och Mif och för min personliga del får gärna Rögle dra det längsta strået.
Hatet mot Malmö för min del är framförallt inom fotbollen och den grisfotboll de spelade mot Öster på 70-80-talet.Det förlåter jag ALDRIG MFF och glädjs varje gång de förlorar fortfarande.
Hatet mot Malmö för min del är framförallt inom fotbollen och den grisfotboll de spelade mot Öster på 70-80-talet.Det förlåter jag ALDRIG MFF och glädjs varje gång de förlorar fortfarande.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Ja du Alfax... var det klubben som spelade grisfotboll... eller enskilda spelare... eller? Tycker HATA är ett väl starkt uttryck!!! Bättre att älska egna laget än att hata motståndarna... ffa lära ungdomarna det. Vill inte dra igång en samhällsdebatt, men idrotten lär ungdomarna många tokiga saker... själv lärde jag mig både att svära, snusa och dricka brännvin... samt dela ut en å annan fet smocka!!!alfax wrote:Hatet mot Malmö för min del är framförallt inom fotbollen och den grisfotboll de spelade mot Öster på 70-80-talet.Det förlåter jag ALDRIG MFF och glädjs varje gång de förlorar fortfarande.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Så brukar det inte låta när du pratar om Lakers, Boris. Som ovanstående talare sa, skönt för dig att du kan åka riktig hockeybuss, utan en massa kraxande fåglar......(samt att du kommer undan lite billigare)Boris wrote:Hoppas verkligen vi (Malmö) vinner mot Rögle ikväll, otroligt viktig match.
Nu är man registerad på lakerslakejer.com, trevligt ställe.
Ni har ju fått en bra start, man blir ju lite glad då man bor i Växjö men hjärtat dunkar för Redhawks.
Det verkar vara väldigt få som tror på hemmavinst ikväll. Spelbolagen håller Dödgökarna som skyhöga favoriter och på diverse forum är det mest 2:or.
Själv har jag en lite udda och märklig känsla av att pojkarna (ja, jag kan säga så eftersom jag är äldre än dem allesammans) i grönt och vitt kommer att göra sig odödliga i hemmapublikens ögon ikväll.
Som allmänt känd neggotippare är denna känslan rätt ovanlig.
Den som lever får se.
Själv har jag en lite udda och märklig känsla av att pojkarna (ja, jag kan säga så eftersom jag är äldre än dem allesammans) i grönt och vitt kommer att göra sig odödliga i hemmapublikens ögon ikväll.
Den som lever får se.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
- Ambassador
- Forumproffs
Charlamov wrote:Ja du Alfax... var det klubben som spelade grisfotboll... eller enskilda spelare... eller? Tycker HATA är ett väl starkt uttryck!!! Bättre att älska egna laget än att hata motståndarna... ffa lära ungdomarna det. Vill inte dra igång en samhällsdebatt, men idrotten lär ungdomarna många tokiga saker... själv lärde jag mig både att svära, snusa och dricka brännvin... samt dela ut en å annan fet smocka!!!alfax wrote:Hatet mot Malmö för min del är framförallt inom fotbollen och den grisfotboll de spelade mot Öster på 70-80-talet.Det förlåter jag ALDRIG MFF och glädjs varje gång de förlorar fortfarande.
-
- c/o LL´s Forum
CHARLAMOV: TACK!!! Ordet hata ska naturligtsvis inte förekomma i idrottsammanhang Men om vi tar bort ordet hata (vilket jag gör ) det en viss KRISTENSSON gjorde på värendsvallen efter att tacklat ut Strömberg i längdhoppsgropen ,tar upp en hand grus och kastar i ansiktet på honom ,plus alla protester från Bosse Larsson , Ljungberg med flera mot alla domslut ,det får mej att inte TYCKA OM DET LAGET för all framtid ........Men vi hade (Öster ) en vänsterytter vid namn Ewertsson som visste hur han kunde överlista de så kallade offsidefällorna,4-0 i halvtid då Malmö var förlamade det glömmer man ALDRIG.
Nu spårade denna tråden ut att bli fotbollsnack ,,,FÖRLÅT moderatorer.
En sista bara... det fanns en viss Martin Dahlin oxå... har aldrig sett så många armbågar på en människa som han hade... och alla placerade på smärtsamma ställen hos motståndarna... (han var iofs inte född när dinosaurierna du nämner speladealfax wrote:CHARMANLOV: TACK!!! Ordet hata ska naturligtsvis inte förekomma i idrottsammanhang Men om vi tar bort ordet hata (vilket jag gör ) det en viss KRISTENSSON gjorde på värendsvallen efter att tacklat ut Strömberg i längdhoppsgropen ,tar upp en hand grus och kastar i ansiktet på honom ,plus alla protester från Bosse Larsson , Ljungberg med flera mot alla domslut ,det får mej att inte TYCKA OM DET LAGET för all framtid ........Men vi hade (Öster ) en vänsterytter vid namn Ewertsson som visste hur han kunde överlista de så kallade offsidefällorna,4-0 i halvtid då Malmö var förlamade det glömmer man ALDRIG.

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Håller med dig fullständigt om Dahlin............Och rätt underligt hur vi människor är...hatad i klubblaget men älskad i Landslaget.Charlamov wrote:En sista bara... det fanns en viss Martin Dahlin oxå... har aldrig sett så många armbågar på en människa som han hade... och alla placerade på smärtsamma ställen hos motståndarna... (han var iofs inte född när dinosaurierna du nämner speladealfax wrote:CHARMANLOV: TACK!!! Ordet hata ska naturligtsvis inte förekomma i idrottsammanhang Men om vi tar bort ordet hata (vilket jag gör ) det en viss KRISTENSSON gjorde på värendsvallen efter att tacklat ut Strömberg i längdhoppsgropen ,tar upp en hand grus och kastar i ansiktet på honom ,plus alla protester från Bosse Larsson , Ljungberg med flera mot alla domslut ,det får mej att inte TYCKA OM DET LAGET för all framtid ........Men vi hade (Öster ) en vänsterytter vid namn Ewertsson som visste hur han kunde överlista de så kallade offsidefällorna,4-0 i halvtid då Malmö var förlamade det glömmer man ALDRIG.
Nu spårade denna tråden ut att bli fotbollsnack ,,,FÖRLÅT moderatorer.)
-
- c/o LL´s Forum
jag tror faktiskt att ni vinnerHofnar wrote:Det verkar vara väldigt få som tror på hemmavinst ikväll. Spelbolagen håller Dödgökarna som skyhöga favoriter och på diverse forum är det mest 2:or.
Den som lever får se.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Åryd Lakej
- Forumdemon
http://www.malmoredhawks.com/engines/page___575.aspxCilla wrote:Har gjort det...men hittade inget där....