Problemet som Ville har att brottas med är att eventuella värvarbasar inte tänker så långt tillbaka som när han stod i TAIF och agerade vägg. Den sista bilden som finns är tyvärr en osäker målvakt, som inte alls kom till sin rätt. Tror inte att han är aktuell för någon allsvensk klubb i nuläget.
Jag tror det är möjligt att Ville kan ha nån ny klubb på gång...Håller med Lobo om att han har kapaciteten om det bara lossnar....Samtidigt vet jag att han är en mycket bra kille utanför isen också vilket är mycket viktigt
Jo, han har kapacitet, men trots allt så var han som bäst när han stod i TAIF, han har därefter haft efterhängsna skador, som hindrat honom. Tyvärr är det väl så att formen på en idrottsman/kvinna är en färskvara. Han kan säkert hitta tillbaka, men lär nog få börja på en lägre nivå, tror jag.
Ville var helt grym när han var i Taif, det var värt entrépengen bara att se honom!! Tyvärr så har hans formkurva dalat sen dess, efter förra säsongen så lär väl hans självförtroende vara ganska kört i botten. Stannar han i Sverige så lär det väl bli nåt lag från div 1, men jag tror nog att han flyttar hem till Finland.
Lakejer115 wrote:Eller varför inte TROJA.För de har väll bara SANDAHL kvar..???
Nej, nu är du inte uppdaterad, Lakejer115. Vi har klart med Petter Sandström som 1:a målvakt. Sysslan som 2:a målvakt delas av juniorerna Millborg och Lindvall. Sandahl ska förmodligen spela med Nacka i division 2.
Jag tror Ville Koivola får det ganska kämpigt att hitta en ny klubb.
Stämmer det tycker jag synd om Koivola. Att ingen av klubbarna i Elitserien eller i Allsvenskan hör av sig är väl inte direkt en skräll, men nog är Ville bra nog att spela division 1-hockey? Han ska ju inte behöva gå ner i division 2 för att spela! Undra hur stor (läs liten) del av Villes lön som Värnamo tar? Jag skulle gissa att minst hälften av hans lön fortfarande kommer att betalas av Lakers.....
carl wrote:Stämmer det tycker jag synd om Koivola. Att ingen av klubbarna i Elitserien eller i Allsvenskan hör av sig är väl inte direkt en skräll, men nog är Ville bra nog att spela division 1-hockey? Han ska ju inte behöva gå ner i division 2 för att spela! Undra hur stor (läs liten) del av Villes lön som Värnamo tar? Jag skulle gissa att minst hälften av hans lön fortfarande kommer att betalas av Lakers.....
Hehe, carl. Vakna nu! Jag är relativt övertygad om att det är Sandahl som är aktuell för Värnamo - inte Koivula.
kan finnas en sanning i det.
Det stod nämligen i smp att halmstad kunde tänka sig att ta över ville.
det skulle han behöva, en riktig nytändning.
Synd bara att han måste släppa in ett jäkla massa puckar när han möter oss
Ville är en bra målvakt inget snack om den saken.Sen att hans självförtroende inte är på topp just nu är en annan 5a.Men kan han komma tillbaka till sin storhetstid i Hammers så är jag inte så övertygad om att han släpper in så värst många puckar
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
ahh. Locka ner honom i runden genom att Lägga ner lite puckar i hörnen som ville glatt åker ut på. Sen bara tryck ner en två tre gubbar runt honom och sno pucken av han. precis som bajen gjorde mot oss i hovet förra säsongen.
teddy wrote:kan finnas en sanning i det.
Det stod nämligen i smp att halmstad kunde tänka sig att ta över ville.
det skulle han behöva, en riktig nytändning.
Synd bara att han måste släppa in ett jäkla massa puckar när han möter oss
Tycker åxå att det är kul att Ville hittade en ny klubb..
Önskar honom all lycka i Hammers men att han blir ett riktigt såll i våra möten med dom.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Mycket väntat att Ville Koivula får lämna Växjö Lakers, allt annat hade varit en praktskräll utan dess like. Jag verkligen ryser av obehag när jag tänker tillbaka på de matcherna som han vaktade kassen iklädd Lakersmundering - bedrövligt, minst sagt.
Lycka till i Halmstad Ville, hoppas det går bättre för dig där...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]