ARUP

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Locked
Stenkistan
Forumamatör

ARUP

Post by Stenkistan »

Arup fortsätter i Comet. Känner på mig att det har varit klart länge det har varit mycke BS i tidningarna.
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Är du helt säker på detta?
blask
Forumentusiast

Post by blask »

ja läs Hocheymagasinet.se klart med 1 års kontrakt . :wink:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

http://hockeymagasinet.fpgroup.se/
Nu har dock den omdiskuterade kontraktssituationen med Lakers löst sig då Arup kunnat skriva på ett ettårsavtal med Comet
Man kan ju då fråga sig hur det ligger till med mediagurun Jens Nyström och hans kontrakt med Växjö Lakers - har det nu löst sig så kan han ju tacka ja till alla de klubbarna som han innan varit tvungen att tacka nej till pga Växjö Lakers (o)proffessionalitet, om dom nu fortfarande skulle vara intresserade...

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
sweet
Forumamatör

Post by sweet »

Inte alls ovanligt att Arup stannar i Comet, bra tycker jag, långt bort ska han vara!

Jens skulle det inte chockera om han försöker ta sig till Norge nära sin Martin :P
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

sweet wrote:Inte alls ovanligt att Arup stannar i Comet, bra tycker jag, långt bort ska han vara!
Hmm, var det inte du som för några månader sedan skrev om honom som om du avgudade honom och nu skriver du att du vill ha honom så långt härifrån som möjligt. Man börjar nästan ana en personlig konflikt. :roll:
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Jag håller helt med dig Per, det verkar som det är nåt personligt där, skumt verkar det iaf....först ros sen ris...
sweet
Forumamatör

Post by sweet »

Alla människor kan ju ändra uppfattning om personer efter att de få reda på sanningen.
Han är säkert en ok människa om man tar bort det han gjort folk och om vi som personer hade gått ihop bättre ja.
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Ja så är det säkert, jag märkte direkt att det var något personligt, för Arup är super bra kille på alla sätt, både på isen och utanför. Har svårt att tro att han gjort folk nåt illa när han vart i Växjö, men jag vet ju i och för sig inte allt :wink: Min personliga inställning till honom är bara positiv!! Hoppas det kommer gå fortsatt bra för honom i Comet, jag önskar honom ALL LYCKA!!!!!
sweet
Forumamatör

Post by sweet »

Ja han är en bra spelare det är inte något jag säger emot, men du har nog inte någon aning om anledningen till att han fick sluta växjö. och det kanske är bra det för min inställning av han som person ändrades när jag fick reda på endel saker.

Men han trivs i comet så det är ju bra att han får spela där denna säsongen oxå.
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Nej jag vet inte varför han fick sluta, det har du helt rätt i sweet. Men jag kan bara tala för vad jag vet om honom. Jag har aldrig uppfattat honom på något negativt sätt och alla andra jag vet som känner honom har bara positivt att säga om honom. Jag vet att han trivdes bra i Norge och tror säkerligen att han kommer fortsätta att trivas. Verkar som han kanske får med sig Jens också, enligt SMP idag, hade nog varit kul för de båda...dom är ju trots allt bra polare. önskar både Jensa och Arup lycka till!
sweet
Forumamatör

Post by sweet »

ja ett lycka till kan de få! och om Jens kommer dit så kommer nog de båda leva livets glada dagar tillsammans, precis som de gjorde här!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nu skiter vi i det här tycker jag. Bättre att blicka framåt. Nya favoriter - ny säsong!
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Jag kan inte förstå vad du menar med att leva livet. De har nog skött sitt lika bra som de andra....Tror inte de hade fått stanna så länge om de medvetet hade misskött sitt jobb, vilket det faktiskt är. Men du kanske sitter inne på en massa fakta som ingen känner till mer än duu???
Men du har rätt Varanen, ny säsong och nya favoriter, både till mig och Sweet :lol: och alla andra också för den delen!!!!
sweet
Forumamatör

Post by sweet »

alla männskor lever livet glada dagar, jag sa inget om att de missskötte jobbet de gjorde här bara för det.

Tolka inte det fel!!

Nu ser vi framåt!
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

OK! Sorry....=/ NU SER VI FRAM EMOT EN NY SÄSONG!!!!
sweet
Forumamatör

Post by sweet »

De ska spela ihop, Jens Nyström klar för Comet!
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Jaha va roligt, tror de kommer lira bra tillsammans =) Hoppas det kommer gå bra för dem.
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Rebecca wrote:Jaha va roligt, tror de kommer lira bra tillsammans =) Hoppas det kommer gå bra för dem.
Givetvis skönt att det är löst men ärligt talat bryr man sig hur det går för dessa lirare ? Och vad får dig Rebecka att tro att dessa nya "Norrmän" kommer att lira bra tillsammans?
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Klart att man bryr sig, du kanske inte gör det men jag gör det och tror inte jag är ensam om att göra det. Vissa spelare kanske jag bryr mig mer om än andra... Arup och Nyström känner varandra bra och är bra polare så varför skulle de inte lira bra tillsammans???
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Rebecca wrote:Klart att man bryr sig, du kanske inte gör det men jag gör det och tror inte jag är ensam om att göra det. Vissa spelare kanske jag bryr mig mer om än andra... Arup och Nyström känner varandra bra och är bra polare så varför skulle de inte lira bra tillsammans???
Mycket enkelt, båda är ganska mediokra lirare på isen, men kanske är det så att de har andra fördelar som inte syns på isen vem vet?
sweet
Forumamatör

Post by sweet »

De lirar kanske inte bra i samma kedja det vet jag inte men tack vare deras vänskap tror jag att de kan hjälpa varandra ändå!
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Jag håller med dig sweet, tror att de kan stötta varandra. Kanske inte borde skrivit lira bra ihop, men jag menar att de känner varandra och kan sporra varandra till bra spel i Comet. Kanske de kan spela bra tillsammans också, det vet ju inte vi....beror ju på vilka andra spelare som ingår i deras kedja i så fall...eller hur Baker? Vad menar du föresten med eventuella fördelar som inte syns på isen? :roll:
Forumproffs

Post by #54 »

sweet wrote:De lirar kanske inte bra i samma kedja det vet jag inte men tack vare deras vänskap tror jag att de kan hjälpa varandra ändå!

Ja kanske är det så att Nyström är värvad som en center efter hans match som center i lakers, men i första hand tror jag han är värvad som en back. men som sagt man vet aldrig. :roll:
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

det kan vara så att Jensa är värvad som center, men troligtvis inte, eftersom hans primära position är back. Den som följer comet i höst kommer få veta....
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Rebecca wrote:Jag håller med dig sweet, tror att de kan stötta varandra. Kanske inte borde skrivit lira bra ihop, men jag menar att de känner varandra och kan sporra varandra till bra spel i Comet. Kanske de kan spela bra tillsammans också, det vet ju inte vi....beror ju på vilka andra spelare som ingår i deras kedja i så fall...eller hur Baker? Vad menar du föresten med eventuella fördelar som inte syns på isen? :roll:
Ja ungefär vad det står eftersom du själv skriver att du bryr dig mer om vissa lirare än andra. Och med det hockeyliret dessa visat måste det nog vara något i det civila livet som styr om vilka du bryr dig. (För mig är det helt ok). Ty att tappa dessa 2 lirare är nog en ren bonus inför kommande säsong. Och när det gäller omgivning = tja, det finns ett ordspråk som heter ensam är stark. Men givetvis önskar jag grabbarna lycka till.
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Det kan vara som du säger, men alla som har skött sig bra i Växjö tycker jag är värda att bry sig om. Jag är lika intresserad av hur det kommer gå för målvaktsville som Jensa och Arup. Bra killar bryr jag mig om.... Hoppas att det kommer gå bra för alla de spelare som lämnat Lakers, framförallt Miikka, en härlig kille och spelare!!!! Ditt ordspråk vill jag inte tolka, du vet vad du menar... jag uttalar mig inte. Lite magstarkt att skriva att det kommer vara en ren bonus när de försvinner, men det får helt klart stå för dig!
sweet
Forumamatör

Post by sweet »

Bonus vet jag inte heller om de blir! Hade vi sagt det om alla som lämnade oss av olika anledningar skulle vi kunna snart samla guldstjärnor.

Det behövs alltid förändringar för att det ska bli ett bra lag.
Martin och Jens kommer nog inte klaga över hur detta slutar!

Det ska bli intressant att se hur vårt nya lag ertar sig sin roll i allsvenskan. Längtar redan!!
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Jag håller med dig sweet, kan knappt heller vänta. Men om 1 månad är dem på is, då glider man in i ishallen, lite små kyligt medan solen skiner ute... den känslan är toppen! Får gåshus på armarna....
sweet
Forumamatör

Post by sweet »

Ja snart är det dax. Tyvärr får min tid för ishallen vänta ett lite längre tag men om två månade kan jag se grabbarna ta sina skir i rinken!!
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Jasså du? men två månader går snabbt, det lovar jag dig :wink:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Snart PM-varning på den här tråden va?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Vi ska lägga ner nu Buck, behöver inte bli nåt mer av denna tråden...
Locked