Lagen i ingemansland
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Lagen i ingemansland
För att nu spara pengar för dessa lag så borde lagen ge stjärnorna semester och kasta in hungriga juniorer för att dessa ska kunna sloss om en plats nästa sersong.Hade lakers legat några platser längre ner så hade inte jag blivigt besviken på fagerwall om han tängkt i dessa banor.
Vad anser ni om detta??Vist. Publiken kanske sviker de sista matcherna men å andra sidan så blir spelarna bättre och på så sätt kan klubbarna tjäna in detta på egna prudukter till hösten
Vad anser ni om detta??Vist. Publiken kanske sviker de sista matcherna men å andra sidan så blir spelarna bättre och på så sätt kan klubbarna tjäna in detta på egna prudukter till hösten
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Man kan se saken precis som du säger, från två håll. Dels har klubben ett sponsorsansvar, där jag förutsätter att klubben ska ställa upp med bästa möjliga lag i varje match. Det är liksom det företagen betalat för. Men jag tror nog att det skulle vara vettigt att matcha in några juniorer, men för den delen inte låta de bästa spelarna i laget ta semester.
Det blir alltid lag som hamnar i "ingemansland" oavsett vad det är för typ av serier.
Det blir alltid lag som hamnar i "ingemansland" oavsett vad det är för typ av serier.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Re: Lagen i ingemansland
Andledningen att jag skrev mitt inlägg var början på ditt inlägg.erok wrote:För att nu spara pengar för dessa lag så borde lagen ge stjärnorna semester
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Frågeställningen är intressant. Min inställning bottnar sig i två olika, ibland oförenliga principer.
1. En överenskommelse/ett kontakt gäller alltid.
2. Det måste finnas en ömsesidighet vid samarbete.
Alla mina ställningstaganden bygger på ovan nämnda principer. Vid alla fall där klubben och spelaren avbrytit sitt samarbete har jag haft en åsikt. I varenda fall har jag kommit fram till att det var rätt agerat(antingen från spelarens eller klubbens synvinkel. Oftast bådas). En enda gång har jag blivit förbannad för att jag tyckt att endera part skött sig svinaktigt åt (Nyström-fallet.) I det ärendet valde spelaren, antagligen på inrådan av sin agent, att försöka mjölka ut maximalt. Trist.
Kontrakterade spelare i VLH skall vara förvissade om att klubben fullföljer sina åtaganden, om inte annat blir överenskommet.
1. En överenskommelse/ett kontakt gäller alltid.
2. Det måste finnas en ömsesidighet vid samarbete.
Alla mina ställningstaganden bygger på ovan nämnda principer. Vid alla fall där klubben och spelaren avbrytit sitt samarbete har jag haft en åsikt. I varenda fall har jag kommit fram till att det var rätt agerat(antingen från spelarens eller klubbens synvinkel. Oftast bådas). En enda gång har jag blivit förbannad för att jag tyckt att endera part skött sig svinaktigt åt (Nyström-fallet.) I det ärendet valde spelaren, antagligen på inrådan av sin agent, att försöka mjölka ut maximalt. Trist.
Kontrakterade spelare i VLH skall vara förvissade om att klubben fullföljer sina åtaganden, om inte annat blir överenskommet.
om du mer "vi" menar AIA, så gärna... hade varit kul att se er på isen!Hofnar wrote: Skicka gärna era 18-åringar, så ska vi "utbilda" dem.

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jaha, då var jag visst otydlig igen.
Jag ponerar att Rögle behöver tre poäng i sista matchen för att ta sig till Kvalserien (kan mycket väl bli så). Då hade det varit trevligt om Växjö hade ställt 20 st 17-18-åringar på isen, för att vänja dem vid det högre tempot och tuffare spelet.
Jagmenar.... det har de ju nytta av nästa säsong.
Jag ponerar att Rögle behöver tre poäng i sista matchen för att ta sig till Kvalserien (kan mycket väl bli så). Då hade det varit trevligt om Växjö hade ställt 20 st 17-18-åringar på isen, för att vänja dem vid det högre tempot och tuffare spelet.
Jagmenar.... det har de ju nytta av nästa säsong.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.