Lagen i ingemansland

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
erok
c/o LL´s Forum

Lagen i ingemansland

Post by erok »

För att nu spara pengar för dessa lag så borde lagen ge stjärnorna semester och kasta in hungriga juniorer för att dessa ska kunna sloss om en plats nästa sersong.Hade lakers legat några platser längre ner så hade inte jag blivigt besviken på fagerwall om han tängkt i dessa banor.
Vad anser ni om detta??Vist. Publiken kanske sviker de sista matcherna men å andra sidan så blir spelarna bättre och på så sätt kan klubbarna tjäna in detta på egna prudukter till hösten
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Man kan se saken precis som du säger, från två håll. Dels har klubben ett sponsorsansvar, där jag förutsätter att klubben ska ställa upp med bästa möjliga lag i varje match. Det är liksom det företagen betalat för. Men jag tror nog att det skulle vara vettigt att matcha in några juniorer, men för den delen inte låta de bästa spelarna i laget ta semester.

Det blir alltid lag som hamnar i "ingemansland" oavsett vad det är för typ av serier.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Och tror Du verkligen Erok att man sparade pengar på detta ,tror Du spelarna är så korkade så de inte vill ha ut sin lön.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vist vill de ha ut sin lön men vill inte juniorerna spela med :roll:
Semester kan man få på många sätt.Varför ska inte stjärnorna kunna vara bänkvärmare när juniorerna kan det
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

erok, idrott fungerar inte riktigt så, juniorerna har sina hundår som de får ta sig igenom, det såg vi i Smp, där det stod hur de får serva de andra på bortamatcher osv.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Jag personligen hoppas att Fagervall spelar med bästa laget hela säsongen, detta även om 4:de inte kan nås. Det har stor betydelse inför spelarvärvningar. Det måste vara roligare att komma till ett lag som kom femma i AS istället för 8-9a.
alfax
c/o LL´s Forum

Re: Lagen i ingemansland

Post by alfax »

erok wrote:För att nu spara pengar för dessa lag så borde lagen ge stjärnorna semester
Andledningen att jag skrev mitt inlägg var början på ditt inlägg.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Precis Alfax, oavsett om man sätter ordinarie spelare på bänken eller skickar dom till Säffle på semester, så har dom ett kontrakt som gäller utbetalning av lön för en tidsperiod. Så pengar finns det defenitivt inga att tjäna på detta tilltag!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Frågeställningen är intressant. Min inställning bottnar sig i två olika, ibland oförenliga principer.

1. En överenskommelse/ett kontakt gäller alltid.
2. Det måste finnas en ömsesidighet vid samarbete.

Alla mina ställningstaganden bygger på ovan nämnda principer. Vid alla fall där klubben och spelaren avbrytit sitt samarbete har jag haft en åsikt. I varenda fall har jag kommit fram till att det var rätt agerat(antingen från spelarens eller klubbens synvinkel. Oftast bådas). En enda gång har jag blivit förbannad för att jag tyckt att endera part skött sig svinaktigt åt (Nyström-fallet.) I det ärendet valde spelaren, antagligen på inrådan av sin agent, att försöka mjölka ut maximalt. Trist.

Kontrakterade spelare i VLH skall vara förvissade om att klubben fullföljer sina åtaganden, om inte annat blir överenskommet.
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Bra idé det där med att slänga in juniorer. Fast då bara i en match. Skulle jag få välja då, så ta sista matchen i serien. Skicka gärna era 18-åringar, så ska vi "utbilda" dem.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Vi skickar Lakej Hockey istället...då blir det åka av!! :lol: 8)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Hofnar wrote: Skicka gärna era 18-åringar, så ska vi "utbilda" dem.
om du mer "vi" menar AIA, så gärna... hade varit kul att se er på isen! :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Jaha, då var jag visst otydlig igen.
Jag ponerar att Rögle behöver tre poäng i sista matchen för att ta sig till Kvalserien (kan mycket väl bli så). Då hade det varit trevligt om Växjö hade ställt 20 st 17-18-åringar på isen, för att vänja dem vid det högre tempot och tuffare spelet.
Jagmenar.... det har de ju nytta av nästa säsong.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

oj... glömde visst [ironi] taggen... ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

självklart låter vi junisarna spela en avgörande match,vi måste ju låta våra lirare vila upp sig inför kvalserien :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
H:et
Forumamatör

Post by H:et »

Nu får juh Augustin, Persson & rosén spela med J20 ikväll.....Bättre matchträning än ingen alls. Right!?
Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....
Post Reply