Rykte eller sanning?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hobbe GBG
Forumamatör

Rykte eller sanning?

Post by Hobbe GBG »

Saxat från TAIFs Forum:
"Och apropå Lakers, Plopp; vänta tills nästa fönster öppnas. Då försvinner tydligen ett par meriterade spelare.
Varför??? Ja, tydligen av ekonomiska skäl. Och då inte privata utan för att klubben behöver pengar
Att detta är sant kan inte jag garantera men uppgifterna kommer från ledare i samma förening!"

Vore ju tråkigt om detta stämmer
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Att Lakers inte har ett överflöd med pengar har man ju förstått.
Och att de ibland lever på marginalerna är ju känt sen länge.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Beror ju på hur man ser det hela......

Om det nu är så att det försvinner spelare till nästa fönster, så beror det ju på att spelarna har fått ett erbjudande från en ES-klubb....
Och att då släppa spelarna redan nu är helt rätt....

Som jag skrev i en annan tråd här på forumet, ta pengarna för spelarna nu, el bli av med spelaren/spelarna utan krona i ersättning efter säsongen.
Eftersom vi inte kan nå fjärde platsen nu ( realist som jag är ) så är ju valet solklart.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ja vad ska man säga inte är de omöjligt att det stämmer.
Verkar som om allt är på väg nedåt för lakers..
Är ''storhetstiden'' över ?.
hoppas jag inte
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Lakersfan_03 wrote:Verkar som om allt är på väg nedåt för lakers..
Det där kräver vekligen sin förklaring, för jag förstår inte alls hur du menar och håller definitivt inte med dej.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Lakersfan_03 wrote:Ja vad ska man säga inte är de omöjligt att det stämmer.
Verkar som om allt är på väg nedåt för lakers..
Är ''storhetstiden'' över ?.
hoppas jag inte
Snälla du---Kan du inte förklara för mig och övriga forum deltagare vad du menar med att citat: allt är på väg nedåt för Lakers, är storhetstiden över?.....slut citat...
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Detta begriper jag inte häller något av men vi är en liten grupp som ska försöka få Lakers ekonomin till att bli bättre än vad den är idag. På så sätt ska Lakers kunna behålla spelarna mot de penningstarka klubbarna
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

släpp andré om det vore möjligt,han är värd all lycka och framgång!

eftersom serien är uppbyggd som den är så kommer lagen som är i ingenmansland att få det svårt,se på västerås igår t ex,bara 1200 på läktarn!budgetar spricker osv

men att vi är påväg neråt var nog kanske en rejäl överdrivelse
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vet inte om jag kan hålla med dig där malul.Vist iår så spelar vi i ingemandsland.Men hur blir det till hösten om vi släpper de bästa spelarna??André skulle kunna göra så att lakers är med om fjärdeplatsen nästa år
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Helt rätt iså fall.
Last edited by Fredrik R on 19 January 2006, 16:41, edited 1 time in total.
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Föreningen gör i såfall helt rätt. Det rör sig förmodligen om två spelare. Ligger vi och harvar i mellanträsket och inte kan komma vare sig upp eller ner (hoppas jag) så är detta helt rätt. Man kan ju välja att vänta till efter säsongen men då får man inte en spänn för dem. Ta pengarna medans vi kan, vi blir ändå av med dem tills nästa säsong. Det tråkiga är att publiksiffrorna förmodligen dalar.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Vem är isåfall den andra.?
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Det borde vara Ejdepalm
91:an Hjalmarsson
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Inte CJ?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Att CJ skulle flytta nu när han precis fått tvillingar har jag svårt att tro.
Men man vet ju aldrig.Det är ju som sagt pengarna som styr
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Kommer man att utnyttja trasferfönstret någonting. :roll:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Eftersom Lakers inte utnyttjade förra Fönstret har jag svårt att se varför de skulle utnyttja detta
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Om jag inte är helt felunderrättad så är Lakers ekonomi just nu under fullständing kontroll därmed inte sagt att man har pengar att gödsla med.
Så Andre`s vara eller icke vara lär inte hänga på det. Snarare är det väl så att om Andre får chansen att ta ett steg upp i karriären så ska han få göra det. Man hindrar i princip aldrig spelare som får den chansen att ta den.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

erok wrote:Detta begriper jag inte häller något av men vi är en liten grupp som ska försöka få Lakers ekonomin till att bli bättre än vad den är idag. På så sätt ska Lakers kunna behålla spelarna mot de penningstarka klubbarna
Om en spelare får chansen att spela i Elitserien tror jag att han tar den oavsett vad Lakers erbjuder för pengar för att stanna kvar.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Hindra honom ska man absolut inte göra i det här läget, men försvinner det 2 st så måste man se att det kommer att bli ett mycket tungt avbräck för Lakers.
Visst vi har väl ingen större chans att komma 4 men vi har ett sträck nedanför oss också som inte alls är så långt borta som vissa tror, ett par förluster så är man indragen. :wink:
Men det här hoppas jag inte händer med Lakers. :?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vist ska han få chansen.Men att sälja en eller två om det är för ekonomin så vore det helt upp åt väggarna.Nu tror ju inte jag häller att ekonomin är i fara
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Är det kanske så att man inbillar sig lite för mycket, det kanske bara är Andree som försvinner. :?
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Jag anser att vi inte skall förstärka laget mer i år tycker säsongen har gått så långt och är man lite realistisk så kommer vi inte till nån kvalserie och då behöver vi inte lägga krutet på nya spelare förrän efter säsongen.

Och om det är nån som skall lämna klubben så tycker jag att #65 är den ende som skulle kunna gå till en elitserieklubb men #65 komer inte tror jag lämna förrän efter säsongen då han inte tar nån plats i dagen HV om det nu är dit han skall gå,och han kanske stannar i Lakers även nästa säsong med nån form av elitserieklausul i sitt kontrakt
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag ser det ur två synvinklar...

1, Självklart så ska Andrée Persson ta chansen att lira i ES om den nu ges. Att detta sedan generar i lite dollars till Växjö Lakers är ju änmer lök på laxen. Frågan är bara om det är fler framstående spelare i Växjö Lakers som det rycks i?

2, Det pratas vitt och brett om att ha kontinuitet i laget så att man har en bra och stabil grund att bygga vidare på - jag anser att det blir ju ingen vidare startgrund om flertalet av de spektakulära spelarna lämnar laget. Samma visa nästa säsong med chansvärvningar, och spelare som inte infriar förväntningarna, nej tack! Och om det nu faller sig som så att Växjö Lakers tappar ett par spelare i detta fönstret som snart öppnar och inte ersätter dessa för att man anser att man är i ingemansland - då kan jag lova att publiken kommer att svika och intresset kommer att svikta, å det grövsta! Och att Växjö Lakers är i ingemansland kan dom bara skylla sig själva för. Tappar man poäng mot bottenlag så förtjänar man väl kanske inte att vara med där uppe i spänningens övre hälft av tabellen. Fina publikmatcher, tjing tjing i kassan och allt vad det innebär.

Beträffande Växjö Lakers ekonomi så vet jag inget om den. Men jag utgår ifrån att den är god med tanke på att man löst vissa spelare från kontrakt - så nog fan måste det väl finnas ekonomiska resurser. Om inte så skulle jag bli oerhört förvånad och känna mig aningen förd bakom ljuset. Att det baktalas om Växjö Lakers och dess ekonomi grundar jag enbart på den svenska avundssjukan, storebror regerar helt enkelt. Kort och gott, jag utgår ifrån att Växjö Lakers inte måste göra sig av med spelare för att få plus och minus att gå ihop.

Dock så känns det rent ut sagt för jevfligt att Växjö Lakers ligger efter så pass i streckjakten. Att Vi inte skulle vara bland de fyra, ok - men att Vi, när det återstår tretton matcher, mer eller mindre är avhängda är ju verkligen inget positivt scenario, vare sig för klubben, intresset eller pengakistan.

/T5!! :(
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

buck wrote:
Lakersfan_03 wrote:Verkar som om allt är på väg nedåt för lakers..
Det där kräver vekligen sin förklaring, för jag förstår inte alls hur du menar och håller definitivt inte med dej.
Det fanns en tid då alla / de flesta Ville spela för lakers .
*Om det översta inlägget stämmer att ''flera'' spelare kan komma till att lämna p.g.a ekonomin så är det något ovanligt.
*Att supportrarna slutar komma till lakerdome har nästan kommit till att bli en vana denna säsongen.
* Mindre supportrar = mindre pengar som vi alla förstår
* 13 matcher kvar och vi är helt avhängda från toppstriden , Med en trupp jag tycker kan ligga i toppen.
* Flera supporterresor har blivit inställda och många inte ens anordnade , det är ovanligt..
* Kommande matcher i lakerdome kommer '' förmodligen '' inte ses än mer än dryga 2000 på läktarna..
Har jag helt fel ?

Detta är ett forum , på ett forum ska man uttrycka sina känslor och tankar.. Detta var mina..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

c70t5 wrote:Dock så känns det rent ut sagt för jevfligt att Växjö Lakers ligger efter så pass i streckjakten. Att Vi inte skulle vara bland de fyra, ok - men att Vi, när det återstår tretton matcher, mer eller mindre är avhängda är ju verkligen inget positivt scenario, vare sig för klubben, intresset eller pengakistan.

/T5!! :(
Ledsen att säga detta; men det är inte heller överraskande. Det är den platsen som majoriteten säkert tippade er även om ni, som goda supportrar, hoppades på högre platser.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Men hallå?? Innan säsongen startade var det väl knappast ngn som förväntade sig att Lakers skulle hamna bland dom 4 främsta. På "pappret" var det inget överjävligt starkt lag... mer än halva gänget hade ALDRIG spelat ihop tidigare... ett par spelare försvann och ngn tillkom. Men det är ett starkt lag och till nästa säsong kan det bli riktigt roligt!

Känslan av att Lakers skulle kunna hamna där uppe kom när vi slog MIF hemma. Bra gjort, men ett MIF som spelade betydligt sämre än brukligt (vilket vi blivit varse 2 ggr i Malmö). Med bottennapp mot Arboga och Sundsvall så har Lakers missat poäng, men sammataget så har dom förmodligen fått ihop det dom skall, so far.

Om publiken sviker framöver så är det bara en signal om att dom inte riktigt fattat galoppen... vi spelar med Sveriges 13-27 bästa lag... första året i AS... nytt lag. Klart som fan att det är tufft. Nu gäller det att Växjöpubliken ställer upp, även om Lakers håller till i Ingemansland, och visar vart dom har sitt HJÄRTA!!

Att spelare försvinner... dom bästa... drabbar alla lag... även i ES. Det får vi supportrar lära oss att leva med. Tycker samtidigt att det är skoj att få hit lite nya spelare, vilket i år har visat sig innebära att många har lyft sig ett par snäpp... Andrée, Augustin, Pikkarainen.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Det är Ejdepalm som är klar för Djurgården
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

hittar inget om det officiellt men visst låter det rätt troligt..

synd då ejdis skulle varit en viktig nyckel kommande säsong om han nu försvinner..

Växjö Lakersissä!!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

säger inte att det inte är sant, men faktum kvarstår.

Det snackas SÅ mycket skit... speciellt från samhällena som omger Växjö
jag tror inte på det förrän jag ser officiella uttalanden från berörda klubbar...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Tyvärr har jag hört det från 2 ganska säkra källor. Det kanske är bättre med pengarna nu. Efter säsongen får vi ingenting.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja i båda fallen så finns här pengar att erhålla vid försäljning redan nu,om de ändå kommer försvinna så låt gå om vi får betalt för det..

dock så känns det samtidigt som man lägger resten av säsongen bakom sig o blickar framåt..kanske inte så spännande för publik och fans :oops:

Växjö Lakersissä!!
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Det känns som säsongen mer eller mindre är över. Det känns trist med tanke på vilka matcher som fortfarande ärkvar hemma.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

[quote="Lakersfan_03]
Det fanns en tid då alla / de flesta Ville spela för lakers . [/quote]
Näe, det fanns det inte... det var trots allt mest spelare som inte oftast inte höll på sin forna nivå, men i div 1 och lägre dominerade dom...
*Om det översta inlägget stämmer att ''flera'' spelare kan komma till att lämna p.g.a ekonomin så är det något ovanligt.
Jag tror inte att de slutar pga lakers ekonomi, utan isf pga att de fått fina erbjudanden från klubbar i ES
*Att supportrarna slutar komma till lakerdome har nästan kommit till att bli en vana denna säsongen.
vi har ett snitt på 2659 pers i år. det är över budgeterat och inte så grymt mycket mindre än fjolårets 2730 och då hade vi streckmatcher samt trojamatcher som drog upp det hela.
* Mindre supportrar = mindre pengar som vi alla förstår
jovisst. i förlängningen, då det är av sponsorerna som de mesta pengarna kommer från och ingen sponsor vill ju exponera sina skyltar för tomma läktare.
* 13 matcher kvar och vi är helt avhängda från toppstriden , Med en trupp jag tycker kan ligga i toppen.
helt avhängda är vi inte än, även om det ser dystert ut. MEN.. Vad har lakers för spelarbudget? 4 mille? Vad har Malmö? 21 mille nånstans, Skellefteå uppåt de trakterna åxå... visst, Sundsvall och Arboga skulle åxå kunnat ligga i toppen, bara de hade spelat bra nog...
* Flera supporterresor har blivit inställda och många inte ens anordnade , det är ovanligt..
ja, men man kan ju inte jämföra en onsdagsresa till Mörrum med en onsdagsresa till Karlskoga eller? eller en Oskarshamnsresa med Sundsvall?
* Kommande matcher i lakerdome kommer '' förmodligen '' inte ses än mer än dryga 2000 på läktarna..
Har jag helt fel ?
Jag tror snittet kommer ligga på runt 2600-2700 när säsongen sammanfattas... det är en del sköna hemmamatcher kvar.

asså, man måste väl ändå se den här serien för vad den är? det ÄR inte division 1, det ÄR inte södra hockeyallsvenskan anno 2004...
Den som inte ser saker i sitt sammanhang måste öppna ögonen. ;)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

buck wrote:[quote="Lakersfan_03]*Att supportrarna slutar komma till lakerdome har nästan kommit till att bli en vana denna säsongen.
vi har ett snitt på 2659 pers i år. det är över budgeterat och inte så grymt mycket mindre än fjolårets 2730 och då hade vi streckmatcher samt trojamatcher som drog upp det hela[/quote]

Var hittar du att vårat snitt ligger på 2600 ?
Post Reply