Sweden team 16
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Sweden team 16
Noterade att tre (3 !) spelare är från Troja samt ytterligare en kille från T-tyd är uttagna i team 16 truppen.
Stort !! Riktigt coolt.
Ska bli intressant att se när Lakers ungdomar på allvar utmanar länslagen.
http://www.swehockey.se/t2.asp?p=65501&x=1&a=192192
Stort !! Riktigt coolt.
Ska bli intressant att se när Lakers ungdomar på allvar utmanar länslagen.
http://www.swehockey.se/t2.asp?p=65501&x=1&a=192192
-
- c/o LL´s Forum
Bara att grattulera ungdommarna och även klubbarna som får fram dem.
När lakers kommer utmana vet ifasiken men en sak är säkert.Lakers måste ha mer istider så att ungdommarnas föräldrar inte ska behöva köra ner dem till Diö för att kunna träna
När lakers kommer utmana vet ifasiken men en sak är säkert.Lakers måste ha mer istider så att ungdommarnas föräldrar inte ska behöva köra ner dem till Diö för att kunna träna
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Mer istid till ungdomarna!!!!!!
Ett tak över uterinken så att alla lag kan få minst två pass i veckan från säsongsstart är ett måste.
(Men å andra sidan har man inte det i Ljungby heller, och de lyckas ändå?? Kan det vara konståkningen i Växjö som stjäl onödigt mycket tid i förhållande vad den gör i Ljungby??)
Heja Lakers!
Ett tak över uterinken så att alla lag kan få minst två pass i veckan från säsongsstart är ett måste.
(Men å andra sidan har man inte det i Ljungby heller, och de lyckas ändå?? Kan det vara konståkningen i Växjö som stjäl onödigt mycket tid i förhållande vad den gör i Ljungby??)
Heja Lakers!
http://www.aftonbladet.se/blogg/hockeyb ... ronor.html
Tur att man kan glädjas över något i dessa missväxttider...
Tur att man kan glädjas över något i dessa missväxttider...
Troja kommer tillbaka!
Det är riktigt bra.
Jag tror att det kommer att komma bra ungdomar från VLH i framtiden oxå, men sen tror jag att man konkurerar på lite olika vilkor.
Jag vet tex att Team 97 i VLH har 1X50 min träning/vecka. Hur det ser ut med istider i Ljungby och Tingsryd vet jag inte, men det är nog inte alltför vågad gissning att ungdomslagen har mer tider än här i Växjö.
Men som sagt det är riktigt bra att ha 3 ungdomar med i team 16 truppen.
Jag tror att det kommer att komma bra ungdomar från VLH i framtiden oxå, men sen tror jag att man konkurerar på lite olika vilkor.
Jag vet tex att Team 97 i VLH har 1X50 min träning/vecka. Hur det ser ut med istider i Ljungby och Tingsryd vet jag inte, men det är nog inte alltför vågad gissning att ungdomslagen har mer tider än här i Växjö.
Men som sagt det är riktigt bra att ha 3 ungdomar med i team 16 truppen.
Det är verkligen dax för ett tak på uterinken, men hjälper egentligen bara mot symtomen.
Det behövs en helt ny isyta med tak!
Detta är en förutsättning om den sk idrottkommunen verkligen vill leva upp till namnet. Även om konståkningen skulle lägga ner helt så räcker det ändå inte till. Det finns ungar som står i kö för att börja spela hockey i Lakers.
Det är dags att göra detta till en valfråga nästa höst.
Det behövs en helt ny isyta med tak!
Detta är en förutsättning om den sk idrottkommunen verkligen vill leva upp till namnet. Även om konståkningen skulle lägga ner helt så räcker det ändå inte till. Det finns ungar som står i kö för att börja spela hockey i Lakers.
Det är dags att göra detta till en valfråga nästa höst.
Sedan ska väl i ärlighetens namn också nämnas, vad jag tror i alla fall, så har både Troja och TAIF en historia att luta sig när det gäller ungdomssaidan, de måste ha en organisation och en ledarsida som i många år haft förmågan att producera fina spelare. TAIF har alltid legat i topp på ungdomsserier. Så det tar tid, längre tid än vad man tror, att får fram detta koncept.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Du har så rätt så Räven!!
Vet att många här inne inte tycker att tradition är viktigt, men så är inte fallet. Taif och Troja har tradition i massor att luta sig mot när det gäller att få fram duktiga spelare. Sen är det så också att många av killarna i våra väldigt duktiga juniorlag kommer utifrån, dom kommer därför att dom vet av tradition att våra lag är bra!!!
Vårt J-18 lag ska spela i allsvenska nu efter jul, ska bli skoj att följa!! 

Vilja. Ja den finns där. Jag vet ingen som är motståndare till detta.
Kommunen kommer dock aldrig själva komma med förslaget att taka in uterinken.
Jag tror nog att det finns ett flertal företag som är mer intresserade av att sponsra ett utetak än att sponsra elithockey.
Någon måste dock driva frågan. Hårt och intensivt.
Frågan är bara hur hårt VLH driver frågan?
Kommunen kommer dock aldrig själva komma med förslaget att taka in uterinken.
Jag tror nog att det finns ett flertal företag som är mer intresserade av att sponsra ett utetak än att sponsra elithockey.
Någon måste dock driva frågan. Hårt och intensivt.
Frågan är bara hur hårt VLH driver frågan?
-
- c/o LL´s Forum
Har haft denna diskution uppe ett par gånger och fått svaret att LL inte kommer att driva frågan utan detta ligger på VLHs bord.Ring dem angående taket så ringer jag dem angående Lakerscupen och Lakerspucken.Just nu får jag inget svar.
Det bästa hade varit om Lakers gått ut och sagt.minst 50% av lakerspucken skall gå till att bygga ett tak så att ungdommarna får mer träningstid
Det bästa hade varit om Lakers gått ut och sagt.minst 50% av lakerspucken skall gå till att bygga ett tak så att ungdommarna får mer träningstid
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers