Lakers nya forward
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakers nya forward
Nu när Calder lämnat finns det en plats att fylla. Enligt vad coach Fagervall sagt till SMP letar man efter en poängmakare. Var hittar man en sådan under brinnande säsong? Hur går det för Nyström i SSK? Har vi fortfarande inte för få finländare i laget? Vem leder poängligan i Andorra? Kan Yngwe fylla positionen? Många frågor - få svar. Skall bli intressant att se hur VLH agerar.
Ja du Varanen. Bara att hoppas att FagEvert har en liten gottepåse undanstoppad med lite blandade godsaker i, annars blir det att ringa polia.......Skämt å sido, det kan bli knivigt att hitta just en poängmakare av allsvensk rang så här under säsong. Skulle vara nån som misslyckats totalt i nån klubb, men det är ju en risk.... 

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

- Fröken Svår
- Forumproffs
Re: Lakers nya forward
Jag kan svara på en.Varanen wrote:Nu när Calder lämnat finns det en plats att fylla. Enligt vad coach Fagervall sagt till SMP letar man efter en poängmakare. Var hittar man en sådan under brinnande säsong? Hur går det för Nyström i SSK? Har vi fortfarande inte för få finländare i laget? Vem leder poängligan i Andorra? Kan Yngwe fylla positionen? Många frågor - få svar. Skall bli intressant att se hur VLH agerar.
Det finns inget som heter "för få finländare"!

"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Efter vad man hört var Calder inte precis gratis och om man ser att Dalle och Selander är är borta borde det väl finnas lite dollars när fönstret öppnas i dec. Vågar man hoppas att vi hittar några guldkorn som t.o.m. utvecklas i klubben? Man måste lyfta på hatten för en sån som Andre Persson som faktiskt förra säsongen mest plågades i 4de kedjan men har växt till en jätte = guldkorn.
Re: Lakers nya forward
David Nyström är nog inte helt fel kanskeVaranen wrote:Nu när Calder lämnat finns det en plats att fylla. Enligt vad coach Fagervall sagt till SMP letar man efter en poängmakare. Var hittar man en sådan under brinnande säsong? Hur går det för Nyström i SSK? Har vi fortfarande inte för få finländare i laget? Vem leder poängligan i Andorra? Kan Yngwe fylla positionen? Många frågor - få svar. Skall bli intressant att se hur VLH agerar.
Jag tror ju knappast att det finns någon lirare i division 1 som kan komma att vara den spetsen som Växjö Lakers behöver i den supertuffa hockeyallsvenskan. Ett tips till FagEvert är ju att man denna gången inte förlitar sig på stjärnskottet DeFauws rekommendationer...
Det ska bli kul att få se vilken spelare det bli som ska gå rätt in i laget!
/T5!!
Det ska bli kul att få se vilken spelare det bli som ska gå rätt in i laget!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Frågan är vad vi söker och har råd med? Färdiga målskyttar finns knappast till vettiga priser utan det är kanske så att vi får skaffa någon/några som kan ge understöd. I dagens trupp finns 2 centrar som kan agera framspelare (Hirvonen och Yngvesson). Jag tror däremot att vi har målskyttar i laget med rätt omgivning. Målgörare från div. 1 har vi redan så det räcker.
Så vilken spelare vill du se i Lakers daBaker wrote:Frågan är vad vi söker och har råd med? Färdiga målskyttar finns knappast till vettiga priser utan det är kanske så att vi får skaffa någon/några som kan ge understöd. I dagens trupp finns 2 centrar som kan agera framspelare (Hirvonen och Yngvesson). Jag tror däremot att vi har målskyttar i laget med rätt omgivning. Målgörare från div. 1 har vi redan så det räcker.

Möjligen att spelare (värvade målgörare?) som Jonathan Persson (Boden) och Johan Andersson (Skövde) - deras senaste klubbar befinner sig ju för närvarande i division 1. Om det nu var dessa som Baker menade.
FagEvert MÅSTE denna gången se till att dom hittar rätt spelare - har man tagit på sig scoutingrollen så får man se till att man klarar av den. Det ska vara en spelare som går rätt in i laget och som man direkt ser utstrålar pondus, erfarenhet och ett mål/poängsinne av hög rang. Någongång måste dom ju lyckas fullt ut i sin scouting - måtte det bli denna gången.
(Finns det någonstans som man kan få en överblick av hur spelarna i Växjö Lakers hittills har producerat?)
/T5!!
FagEvert MÅSTE denna gången se till att dom hittar rätt spelare - har man tagit på sig scoutingrollen så får man se till att man klarar av den. Det ska vara en spelare som går rätt in i laget och som man direkt ser utstrålar pondus, erfarenhet och ett mål/poängsinne av hög rang. Någongång måste dom ju lyckas fullt ut i sin scouting - måtte det bli denna gången.
(Finns det någonstans som man kan få en överblick av hur spelarna i Växjö Lakers hittills har producerat?)
/T5!!
-
- Forumamatör
Lakers nya forward
Tycker att det vore bra både med en poäng görare och en ledar som vågar kliva fram när det värkligen behövs både driva på och lungna ner spelarna någon med rutin från ES eller utlänsk liga med hög status.
c70t5 wrote:Möjligen att spelare (värvade målgörare?) som Jonathan Persson (Boden) och Johan Andersson (Skövde) - deras senaste klubbar befinner sig ju för närvarande i division 1. Om det nu var dessa som Baker menade.
/T5!!
allt detta handlar om pengar Lakers har för modligen inte råd att värva
en spelare som har den kalibern
Håller med de flesta av er, har dock en liten fråga. Hur löser man detta med den nya spelarens syn på hockey? Ska han passa in i teamet med en helt delad syn och roll? Man har ju fram till idag en klar syn på hockeyn och laget är vad vi hoppas på, homogena och de känner varandra och är förhoppningsvis trygga ihop. Hur hindrar man att en ny spelare rubbar detta till det sämre? Och att inte den nya spelare uträttar mindre i den för honom nya miljön?
Det kan kanske jämföras med när ett lag häromåret värvade en ny målvakt under säsongen. Han var en utpräglad puckmotare och en förbaskat bra sådan. Det tyckte inte tränaren om, för deras skadade målvakt var av typen blockerande och det var försvarsspelarna tränade efter. Tränare gav sig fasen på, att den nye målisen skulle bli en blockerande målvakt och började genast med förvandlingen, som slutade i kaos, han blev mer eller mindre som ett såll.
Det kan kanske jämföras med när ett lag häromåret värvade en ny målvakt under säsongen. Han var en utpräglad puckmotare och en förbaskat bra sådan. Det tyckte inte tränaren om, för deras skadade målvakt var av typen blockerande och det var försvarsspelarna tränade efter. Tränare gav sig fasen på, att den nye målisen skulle bli en blockerande målvakt och började genast med förvandlingen, som slutade i kaos, han blev mer eller mindre som ett såll.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Nu snackar jag ju inte nhl lirare alá Brad Defauw (hemska tanke) daniel...
Ekonomi måste det väl finnas för en riktigt bra spelare - Dalles och Calders löner lastar ju inte längre Växjö Lakers. Nog fasiken måste det väl finnas pengar till att värva en sniper av rang? Det hoppas jag iaf...
/T5!!

Ekonomi måste det väl finnas för en riktigt bra spelare - Dalles och Calders löner lastar ju inte längre Växjö Lakers. Nog fasiken måste det väl finnas pengar till att värva en sniper av rang? Det hoppas jag iaf...
/T5!!
Detta lägger jag helt och hållet på FagEverts bord. Det ingår ju i rollen som värvningsansvarig, hitta rätt spelare - inget snack om saken. Som bekant så har ju Växjö Lakers ingen sportchef, utan FagEvert har ju själva haft hand om detta. Man kanske måste göra lite mer än att kolla på videoband och lyssna på varma rekommendationer av andra spelare. Man kunde ju idag läsa i smålandsposten att scoutingen redan har börjat - så vi får väl se vad det blir för något 'korsdrag' till spelare. Och att denna spelaren ska gå rätt in i laget ser jag som en självklarhet - hoppas bara att FagEvert delar den uppfattningen med mig.Räven wrote:Håller med de flesta av er, har dock en liten fråga. Hur löser man detta med den nya spelarens syn på hockey? Ska han passa in i teamet med en helt delad syn och roll?
/T5!!
Jo, vi var några som diskuterade detta idag, det handlar ju egentligen att lägga en sista viktig pusselbit, när man har ett ihoptränat lag. Jag vet att det sägs, javisst, men det är ju proffs, de kan lätt anpassa sig till den nya miljön och prestera. jag är inte lika övertygad som dem. Här gäller det minsann att hålla tungan rätt i munnen och inte gå på en nit.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Ingen aning men det var en teori om spelartyp som behövs. Men när ändå tomten kommer och man får önska så JJ t.ex.LAKEJ89 wrote:Så vilken spelare vill du se i Lakers daBaker wrote:Frågan är vad vi söker och har råd med? Färdiga målskyttar finns knappast till vettiga priser utan det är kanske så att vi får skaffa någon/några som kan ge understöd. I dagens trupp finns 2 centrar som kan agera framspelare (Hirvonen och Yngvesson). Jag tror däremot att vi har målskyttar i laget med rätt omgivning. Målgörare från div. 1 har vi redan så det räcker.
Baker: Vet vad du syftade på... lite ironisk bara (sorry
) eftersom Johan-Jonathan producerat 1 mål och 3 ass ihop.
Volvon: Här har du all önskvärd statistik... klicka på Hockeyallsvenskan --> Players by team
http://stats.swehockey.se/

Volvon: Här har du all önskvärd statistik... klicka på Hockeyallsvenskan --> Players by team
http://stats.swehockey.se/
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Jag tror inte det behövs en målspruta utan mer en Podein-typ som jobbar stenhårt - konstant. En spelare som vågar smälla på och åker skridskor i VARJE BYTE.
Det kanske inte är nödvändigt med en dyr stjärna...
Jag ser gärna en spelartyp som Jonatan Hedström, Christian Berglund, Emil Kåberg. Den spelartypen kan säkert få igång de som inte är riktigt intensiva till att bli det.
Det kanske inte är nödvändigt med en dyr stjärna...
Jag ser gärna en spelartyp som Jonatan Hedström, Christian Berglund, Emil Kåberg. Den spelartypen kan säkert få igång de som inte är riktigt intensiva till att bli det.

Vi behöver absolut en producent till. Just nu hänger allting på CJ och A.Persson. Ejdepalm kan också göra mål och är på väg tillbaka, men visst måste ett lag ha tre forwards som kan hänga upp den i nättaket. Då kanske Romös line kan göra något framåt också (därmed inte sagt att vi skall värva en till tredje kedjan).
Måste bara flika in att Ville Hirvonen är den som leder poängligan i Lakers... 15 points (7 mål, 8 ass). Lätt att glömma honom, har förmodligen hängt flest av sina på bortaplan... var tvungen att kolla på swehockey. Sen är det ett hopp ned till nästa nu när Calder försvunnit (faktiskt Ejdepalm på 4 mål).Varanen wrote:Vi behöver absolut en producent till. Just nu hänger allting på CJ och A.Persson. Ejdepalm kan också göra mål och är på väg tillbaka, men visst måste ett lag ha tre forwards som kan hänga upp den i nättaket. Då kanske Romös line kan göra något framåt också (därmed inte sagt att vi skall värva en till tredje kedjan).
Alltså... vi BEHÖVER en målskytt!!!!!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw