Östers IF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Nybban
Forumamatör

Östers IF

Post by Nybban »

Kul att Öster är klara för allsvenskan nu. Ska ni i LL förstärka Östers fans till våren?
Röd o Svart o Vit
Forumproffs

Post by #54 »

Vet inte om det bara är jag men "röda, röda, blå" låter inte lika bra som "RÖDA,GULA,BLÅ"
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Nybban, har du inte tillräckligt med huvudbry med ditt Nybro Vikings.
Det går väl lite tungt, om man säger.............. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

hälften av eastfrontarna tycker att det är förjävligt att det finns folk på östermatcherna som också håller på VLH. heja taif
McPhisto 75
Forumamatör

Post by McPhisto 75 »

Det kanske är en omöjlig ekvation att hålla på både öster och lakers...det kanske endast går att hålla på öster och Taif.....men vad vet jag....om man blir medlem i east front så kanske det automatiskt genererar ett medlemskap i taif....kanske har fel.... :wink: :wink:
Röda Gula Blå !!!
FORZA VLH!!!
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

nä, jag tycker att det är helt sjukt. själv har man gått på fotboll sedan man kunde gå och sen är man "mindre önskvärd" på vallen för att man inte är en taifare. oki, det är klart detta är lite överdrivet, men jag vet att många kompisar känner likadant... hur tusan uppstod ekvationen taif=öif underar jag... sorgligt
Escargot
Forumamatör

Post by Escargot »

kaabe wrote:nä, jag tycker att det är helt sjukt. själv har man gått på fotboll sedan man kunde gå och sen är man "mindre önskvärd" på vallen för att man inte är en taifare. oki, det är klart detta är lite överdrivet, men jag vet att många kompisar känner likadant... hur tusan uppstod ekvationen taif=öif underar jag... sorgligt
Det där är totalt felaktigt och tämligen löjligt.

Vet inte hur många gånger vi har pratat om det, och någon gång borde det fastna.

Östers IF är en förening, Växjö Lakers en annan. Det finns folk som håller på båda, det finns de som håller på TAIF och det finns de som håller på Troja. Att man håller på ena eller andra hockeylaget har ingen betydelse. Alla är lika välkomna att heja på Östers IF. Fotboll och ishockey är två skilda sporter.
De som är från Växjö bör rimligen hålla på Öster i fotboll.

Basta. Gräv ner den stridsyxa som inte finns.
Det finns plats för två lag i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vi ska vara glada att vi har 2 lag i 2 olika sporter som är så pass bra som de är idag.
Öster ännu en gång i högsta divisionen.
Lakers i toppen av allsvenskan , Nä jag tycker vi ska vara glada för detta.

Grattis öster
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

Escargot wrote:
kaabe wrote:nä, jag tycker att det är helt sjukt. själv har man gått på fotboll sedan man kunde gå och sen är man "mindre önskvärd" på vallen för att man inte är en taifare. oki, det är klart detta är lite överdrivet, men jag vet att många kompisar känner likadant... hur tusan uppstod ekvationen taif=öif underar jag... sorgligt

Vet inte hur många gånger vi har pratat om det, och någon gång borde det fastna.

Östers IF är en förening, Växjö Lakers en annan. Det finns folk som håller på båda, det finns de som håller på TAIF och det finns de som håller på Troja. Att man håller på ena eller andra hockeylaget har ingen betydelse. Alla är lika välkomna att heja på Östers IF. Fotboll och ishockey är två skilda sporter.

hehe, du fattar visst inte vad det står i mitt inlägg. det är knappast någon kritik mot östers if som förening, utan snarare mot den samling folk som inte kan släppa det du just talar om.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

kaabe wrote:
Escargot wrote:

hehe, du fattar visst inte vad det står i mitt inlägg. det är knappast någon kritik mot östers if som förening, utan snarare mot den samling folk som inte kan släppa det du just talar om.
Jag tror han menar att det är felaktigt och löjligt att man är '' mindre önskvärd'' på vallen för man håller på lakers.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Håller med Escargot ,man kan hålla på båda lagen vilket jag gör.Visst kan man få en pik ,men
det tror jag mest beror på att De vet vilket LAKERS-fans jag är.
Sedan att det finns de som tar till allt för att svärta ner Lakers är ingen hemlighet,men jag tror de mår sämst själva nu när Lakers är kronobergs Bästa lag .
Detta var inte menat till Dej Escargot,Jag vet var jag har Dej.

Vi i Växjö ska vara stolta över att vi har 2 såna lag som Lakers och Öster,kunde också kommungubbarna fatta det då vore mycket vunnit.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Tycker det var en snygg gest av Lakers att gratulera Öster till avancemanget på hemsidan iaf!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det är bara till att grattuler Öster.Hoppas de kommer att vixa till Värendsvallen nu.Fotboll i högsta serien och ishockey i näst högsta.Friidrotten är redan stor med carro i spetsen.Dax att sluta fundera och ta till spaden istället :!:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Vi i Växjö ska vara stolta över att vi har 2 såna lag som Lakers och Öster,kunde också kommungubbarna fatta det då vore mycket vunnit.
Precis Alfax å ja tror det gynnar även Lakers att Öster gått upp i högsta serien!!Grattis Öster :D
dozze
Forumamatör

Post by dozze »

Om jag inte är fel underrättad så är ju Lakers ändå bara 4:e elitlaget i Växjö.
1. Öster
2. Ingelstad IBK (damer)
3. Växjö Queens (basket)
4. Växjö Lakers
Så ska kommunen satsa så bör ju alla elitlag få pengar ur kakan.
Fast Växjö kommunen gillar böcker och magplask bättre än idrott. Idrotten ska betala sig själv helst..
//Ja ska bli rik, tänker bli talpedagog i Skåne. :)
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

kul att öster gick upp,de skall vara i allsvenskan!
fast reaktionen var kanske inte så vild,desto vildare på kvällen när vi spöade bofors=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Äh, det är bara att gratulera Öster men jag för min del kan inte se hur det gynnar Lakers att ÖIF gick upp...

Dessutom är inte Ingelstad IBK ett växjölag... :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Brallan
Forumamatör

Post by Brallan »

Är inte så orolig för att detta skall vara nått negativt. intresset för arenasport måste ju rimligtvis öka.

Det vi måste göra är att fortsätta att vara bra på det vi gör.
Har ju gått mega bra hittills i år inte en enda förslust och jag tror dessutom att första förlusten lär dröja. Kanske mot Malmö?
Lakers och Öster behöver varandra!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Viktor666 wrote:Äh, det är bara att gratulera Öster men jag för min del kan inte se hur det gynnar Lakers att ÖIF gick upp...

Dessutom är inte Ingelstad IBK ett växjölag... :wink:
Beror på hur man ser det Viktor. Ingelstad tillhör kommunen, alltså samma kassa, oh dessutom får dom inte spela i Ingelstad (Arenafråga :lol: ), utan spelar i Hovshagahallen!! :!:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Post Reply