Östers IF
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- McPhisto 75
- Forumamatör
nä, jag tycker att det är helt sjukt. själv har man gått på fotboll sedan man kunde gå och sen är man "mindre önskvärd" på vallen för att man inte är en taifare. oki, det är klart detta är lite överdrivet, men jag vet att många kompisar känner likadant... hur tusan uppstod ekvationen taif=öif underar jag... sorgligt
Det där är totalt felaktigt och tämligen löjligt.kaabe wrote:nä, jag tycker att det är helt sjukt. själv har man gått på fotboll sedan man kunde gå och sen är man "mindre önskvärd" på vallen för att man inte är en taifare. oki, det är klart detta är lite överdrivet, men jag vet att många kompisar känner likadant... hur tusan uppstod ekvationen taif=öif underar jag... sorgligt
Vet inte hur många gånger vi har pratat om det, och någon gång borde det fastna.
Östers IF är en förening, Växjö Lakers en annan. Det finns folk som håller på båda, det finns de som håller på TAIF och det finns de som håller på Troja. Att man håller på ena eller andra hockeylaget har ingen betydelse. Alla är lika välkomna att heja på Östers IF. Fotboll och ishockey är två skilda sporter.
De som är från Växjö bör rimligen hålla på Öster i fotboll.
Basta. Gräv ner den stridsyxa som inte finns.
Det finns plats för två lag i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Vi ska vara glada att vi har 2 lag i 2 olika sporter som är så pass bra som de är idag.
Öster ännu en gång i högsta divisionen.
Lakers i toppen av allsvenskan , Nä jag tycker vi ska vara glada för detta.
Grattis öster
Öster ännu en gång i högsta divisionen.
Lakers i toppen av allsvenskan , Nä jag tycker vi ska vara glada för detta.
Grattis öster
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
hehe, du fattar visst inte vad det står i mitt inlägg. det är knappast någon kritik mot östers if som förening, utan snarare mot den samling folk som inte kan släppa det du just talar om.Escargot wrote:Det där är totalt felaktigt och tämligen löjligt.kaabe wrote:nä, jag tycker att det är helt sjukt. själv har man gått på fotboll sedan man kunde gå och sen är man "mindre önskvärd" på vallen för att man inte är en taifare. oki, det är klart detta är lite överdrivet, men jag vet att många kompisar känner likadant... hur tusan uppstod ekvationen taif=öif underar jag... sorgligt
Vet inte hur många gånger vi har pratat om det, och någon gång borde det fastna.
Östers IF är en förening, Växjö Lakers en annan. Det finns folk som håller på båda, det finns de som håller på TAIF och det finns de som håller på Troja. Att man håller på ena eller andra hockeylaget har ingen betydelse. Alla är lika välkomna att heja på Östers IF. Fotboll och ishockey är två skilda sporter.
-
- c/o LL´s Forum
Jag tror han menar att det är felaktigt och löjligt att man är '' mindre önskvärd'' på vallen för man håller på lakers.kaabe wrote:hehe, du fattar visst inte vad det står i mitt inlägg. det är knappast någon kritik mot östers if som förening, utan snarare mot den samling folk som inte kan släppa det du just talar om.Escargot wrote:Det där är totalt felaktigt och tämligen löjligt.kaabe wrote:nä, jag tycker att det är helt sjukt. själv har man gått på fotboll sedan man kunde gå och sen är man "mindre önskvärd" på vallen för att man inte är en taifare. oki, det är klart detta är lite överdrivet, men jag vet att många kompisar känner likadant... hur tusan uppstod ekvationen taif=öif underar jag... sorgligt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Håller med Escargot ,man kan hålla på båda lagen vilket jag gör.Visst kan man få en pik ,men
det tror jag mest beror på att De vet vilket LAKERS-fans jag är.
Sedan att det finns de som tar till allt för att svärta ner Lakers är ingen hemlighet,men jag tror de mår sämst själva nu när Lakers är kronobergs Bästa lag .
Detta var inte menat till Dej Escargot,Jag vet var jag har Dej.
Vi i Växjö ska vara stolta över att vi har 2 såna lag som Lakers och Öster,kunde också kommungubbarna fatta det då vore mycket vunnit.
det tror jag mest beror på att De vet vilket LAKERS-fans jag är.
Sedan att det finns de som tar till allt för att svärta ner Lakers är ingen hemlighet,men jag tror de mår sämst själva nu när Lakers är kronobergs Bästa lag .
Detta var inte menat till Dej Escargot,Jag vet var jag har Dej.
Vi i Växjö ska vara stolta över att vi har 2 såna lag som Lakers och Öster,kunde också kommungubbarna fatta det då vore mycket vunnit.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
Det är bara till att grattuler Öster.Hoppas de kommer att vixa till Värendsvallen nu.Fotboll i högsta serien och ishockey i näst högsta.Friidrotten är redan stor med carro i spetsen.Dax att sluta fundera och ta till spaden istället 

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Om jag inte är fel underrättad så är ju Lakers ändå bara 4:e elitlaget i Växjö.
1. Öster
2. Ingelstad IBK (damer)
3. Växjö Queens (basket)
4. Växjö Lakers
Så ska kommunen satsa så bör ju alla elitlag få pengar ur kakan.
Fast Växjö kommunen gillar böcker och magplask bättre än idrott. Idrotten ska betala sig själv helst..
1. Öster
2. Ingelstad IBK (damer)
3. Växjö Queens (basket)
4. Växjö Lakers
Så ska kommunen satsa så bör ju alla elitlag få pengar ur kakan.
Fast Växjö kommunen gillar böcker och magplask bättre än idrott. Idrotten ska betala sig själv helst..
//Ja ska bli rik, tänker bli talpedagog i Skåne. :)
Är inte så orolig för att detta skall vara nått negativt. intresset för arenasport måste ju rimligtvis öka.
Det vi måste göra är att fortsätta att vara bra på det vi gör.
Har ju gått mega bra hittills i år inte en enda förslust och jag tror dessutom att första förlusten lär dröja. Kanske mot Malmö?
Det vi måste göra är att fortsätta att vara bra på det vi gör.
Har ju gått mega bra hittills i år inte en enda förslust och jag tror dessutom att första förlusten lär dröja. Kanske mot Malmö?
Lakers och Öster behöver varandra!
Beror på hur man ser det Viktor. Ingelstad tillhör kommunen, alltså samma kassa, oh dessutom får dom inte spela i Ingelstad (ArenafrågaViktor666 wrote:Äh, det är bara att gratulera Öster men jag för min del kan inte se hur det gynnar Lakers att ÖIF gick upp...
Dessutom är inte Ingelstad IBK ett växjölag...

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det